Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daar ben ik dan wel dankbaar voor,ik kan hier wel wat mee voor later 
Wilawander schreef:Helemaal eens met Kimmie. Vind dat er echt veel te gemakkelijk word gedacht over het dier dat ooit eens met veel liefde is aangeschaft.
kimmie261 schreef:ik zeg niets niet over 'trouw',ik zeg onvoorwaardelijke liefde,dat is wat anders als trouw...
mijn honden geven stuk voor stuk hun leven voor mij,iets wat ik van mensen niet kan zeggen,mijn honden geven mij onvoorwaardelijk hun hele leven hun liefde,ook iets wat ik niet van mensen kan zeggen...
en nogmaals,het topic heeft mijn ogen geopenddaar ben ik dan wel dankbaar voor,ik kan hier wel wat mee voor later
en waar komt het nu vandaan dat ik het niet erg zou vinden dat het hondje het kindje zou verminken,cq dood bijten??
hoe komt dat toch,ik geef toch meerdere keren aan dat ik de 2 strikt gescheiden zou houden,en de manier waarop ik het zou doen,schrijf ik nu werkelijk ergens "joh,laat die hond lekker bijten"

kimmie261 schreef:hoeft ook geen bench te zijn,ik zou al sowieso geen hond in een bench stoppen,daar ik die dingen veel en veel te klein vind,ik zou een ruime ruimte geven afgesloten door bv kennel panelen in een ( slaap)kamer,en volgens mij slapen kindjes toch nog een paar uur overdags en sávonds vroeg naar bed?? dan kan hondje toch gewoon bij je zijn in de huiskamer zijn en zijn aandacht krijgen??...
en daarnaast betekend het natuurlijk niet dat je niet genoeg kan lopen en wandelen met je hond als je ze voor een paar uur afzonderd van de leefsituatie als een kindje wakker is.
tja,tis compromissen maken in dit soort situaties,maar een hond inslapen zou voor mij allerlaatste optie zijn,eerst proberen,lukt het dan niet of merk je dat de hond het niet trekt kan je áltijd nog beslissen het in te laten slapen..
( overigens snap ik nu ineens het probleem bench niet,iets waar menig puppie en hond halve en hele dagen/nachten in vertoeven is nu ineens zielig?? iets wat zo ongeveer bij elk probleem met een hond een oplossing moet zijn om een hond dan in een kooitje te stoppen is hier ineens zielig...)
moet wel zeggen dat ik normaal niet eens op dit soort topics reageer,het feit dat ik reageer is dat ik schrik hoeveel reacties hier gegeven worden dat zo'n "beest"gelijk enkeltje DA zou krijgen,alsof het over een pakje boter gaat...
spatter schreef:Kimmie dus jij vind het diervriendelijk om een hond die altijd vrij heeft gelopen en er altijd bij mocht zijn op 12 jarige leeftijd ineens af te zonderen en op te sluiten?
jij vind het diervriendelijk om een hondje uren alleen ergens op een slaapkamer te leggen of in een bench, terwijl het dat nooit gewend was?
en als laatste, jij denkt echt dat je in een gewoon huis hond en kind altijd veilig gescheiden kan houden?
ik zal je uit je droom halen, gaat echt niet lukken
_San87_ schreef:Lindy1982 schreef:Je had op mij gereageerd na de vraag of je zelf kinderen had en daarop antwoordde jij :
Nee . Dus ik mag geen mening hebben .sorry
Waarop dit mijn antwoord was .. Dus heb wel degelijk gelezen !!
Waarom heb je het dan over al twee keer gebeten? De hond van Pomski heeft geen kind aangeraakt en bij de minste irritatie moet het beest weg. Ik vind dat overdreven. In het geval van TS, waar de hond al twee keer uit angst heeft gebeten, vind ik het een heel ander verhaal.
Dus nee, volgens mij heb je niet gelezen wat ik zeg. Ik zeg namelijk nergens dat je met een hond die twee keer een kind heeft gebeten nog in therapie moet gaan. Nergens.

Voor de hond zelf is het ook niet eerlijk om dan ineens opgesloten te zitten de hele tijd en er pas weer uit mogen als t kind weg is. Dan kun je m of een ander baasje gunnen als dat mogelijk is en anders toch echt een spuitje. En dat heeft niks te maken met het een makkelijke keuze vinden. Bijt een hond omdat het gepest wordt of er 20 nietjes in zn oor geschoten worden dan vind ik dat een ander verhaal. Maar dan nog is het uitkijken geblazen. Urielle schreef:Ik vind het juist schrikbarend hoeveel mensen hier hun hond boven hun al dan niet bestaande kinderen plaatsen
Denken jullie nou echt dat als je kind doodgebeten is, die hond nog enige troost of vriendschap gaat zijn?
Zoals al eerder geschreven zou het dus hier niet zover komen. Ik ken mijn honden en die zouden in het geval dat ik het niet vertrouw apart komen. Ik denk dat heel veel mensen zich zouden moeten inlezen/leren alvorens ze een hond nemen. Dit bedoel ik in het algemeen. Honden worden zo vaak niet begrepen. Een onzekere hond zal niet meteen bijten daar gaan heel wat aanwijzingen aan vooraf maar die worden niet gezien. Een agressieve hond komt zeer zelden voor. Het is vaak de fout van de baas. Enkele uitzonderingen daargelaten. Zoals een tumor. Ben zelf als kind ook in het gezicht gebeten door een hond met een tumor. Heb er overigens niks aan overgehouden. Ook geen angst. Urielle schreef:Ik vind het juist schrikbarend hoeveel mensen hier hun hond boven hun al dan niet bestaande kinderen plaatsen
Denken jullie nou echt dat als je kind doodgebeten is, die hond nog enige troost of vriendschap gaat zijn?

kimmie261 schreef:ik zeg niets niet over 'trouw',ik zeg onvoorwaardelijke liefde,dat is wat anders als trouw...
mijn honden geven stuk voor stuk hun leven voor mij,iets wat ik van mensen niet kan zeggen,mijn honden geven mij onvoorwaardelijk hun hele leven hun liefde,ook iets wat ik niet van mensen kan zeggen...
hoe komt dat toch,ik geef toch meerdere keren aan dat ik de 2 strikt gescheiden zou houden,en de manier waarop ik het zou doen,schrijf ik nu werkelijk ergens "joh,laat die hond lekker bijten"
kimmie261 schreef:denk dat het hondje al dood is inmiddels,en denk jij dat een 12 jarig klein hondje gelukkig is in een roedel met 5 drukke en grote honden,heb er zelfs over nagedacht hoor,maar weet je ik krijg zoveel honden aangeboden,dat mijn huis zou uitpuilen als ik alles zou 'redden",maar mijn hart is er goed voor...
kimmie261 schreef:denk dat het hondje al dood is inmiddels,en denk jij dat een 12 jarig klein hondje gelukkig is in een roedel met 5 drukke en grote honden,heb er zelfs over nagedacht hoor,maar weet je ik krijg zoveel honden aangeboden,dat mijn huis zou uitpuilen als ik alles zou 'redden",maar mijn hart is er goed voor...
Wilawander schreef:dat bijten heeft niks met trouw te maken. Een hond is onzeker en zal heel wat aanwijzingen hiervoor gegeven hebben en die zijn niet herkend. Dan blijft er maar 1 ding over en dat is happen waardoor het duidelijk word. Vaak zijn er dan ook maar kleinere verwondingen. Omdat de hond niet wil verwonden maar duidelijk wil maken dat het angst heeft. Die hond wil maar 1 ding en dat is begrepen worden.