Hond accepteert baby niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Hond accepteert baby niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:49

Lieve TS, veel sterkte vandaag. Je maakt de enige juiste keus, hoe moeilijk deze ook is. :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:52

ik zeg niets niet over 'trouw',ik zeg onvoorwaardelijke liefde,dat is wat anders als trouw...

mijn honden geven stuk voor stuk hun leven voor mij,iets wat ik van mensen niet kan zeggen,mijn honden geven mij onvoorwaardelijk hun hele leven hun liefde,ook iets wat ik niet van mensen kan zeggen...

en nogmaals,het topic heeft mijn ogen geopend :) daar ben ik dan wel dankbaar voor,ik kan hier wel wat mee voor later :)

en waar komt het nu vandaan dat ik het niet erg zou vinden dat het hondje het kindje zou verminken,cq dood bijten??

hoe komt dat toch,ik geef toch meerdere keren aan dat ik de 2 strikt gescheiden zou houden,en de manier waarop ik het zou doen,schrijf ik nu werkelijk ergens "joh,laat die hond lekker bijten"
:?

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:56

Toen mijn ouders hun eerste kind kregen hadden ze ook een hele lieve herder. Toen het kind begon te kruipen e.d begon het beest te grommen wilde hij haar aanvallen. Toen hebben mijn ouders het dier weggedaan naar mijn opa, die hem wel wilde hebben. Had immers geen kinderen meer en hij vond het ook een leuke hond.

Maar goed, diezelfde avond had het dier mijn opa's oor eraf gebeten. Wat bleek, beest had een tumor in zijn kop waar hij heel veel pijn van had. Ze hebben hem in laten slapen.

Misschien kan je ook naar de DA gaan? Want het kan altijd zo gebeuren he

[EDIT] Ik heb even teruggelezen, en ik zag dat je de hond laat inslapen, heel veel sterkte er mee :(:)
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 18-10-13 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:57

Wilawander schreef:
Helemaal eens met Kimmie. Vind dat er echt veel te gemakkelijk word gedacht over het dier dat ooit eens met veel liefde is aangeschaft.

Daar ben ik het ook mee eens!

Hier 2 kinderen in huis en die hebben vanaf kleins af aan geleerd om honden met respect te behandelen.
Nooit maar dan ook nooit liet ik ze alleen met mijn honden.

Niet omdat ik de hond niet vertrouwde maar het kind in zijn onschuld niet vertrouwde..

Onze herder was niet makkelijk met kinderen maar jeetje was was hij waakzaam en zorgzaam over mijn jongens

Ts Sterkte vandaag

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:11

kimmie261 schreef:
ik zeg niets niet over 'trouw',ik zeg onvoorwaardelijke liefde,dat is wat anders als trouw...

mijn honden geven stuk voor stuk hun leven voor mij,iets wat ik van mensen niet kan zeggen,mijn honden geven mij onvoorwaardelijk hun hele leven hun liefde,ook iets wat ik niet van mensen kan zeggen...

en nogmaals,het topic heeft mijn ogen geopend :) daar ben ik dan wel dankbaar voor,ik kan hier wel wat mee voor later :)

en waar komt het nu vandaan dat ik het niet erg zou vinden dat het hondje het kindje zou verminken,cq dood bijten??

hoe komt dat toch,ik geef toch meerdere keren aan dat ik de 2 strikt gescheiden zou houden,en de manier waarop ik het zou doen,schrijf ik nu werkelijk ergens "joh,laat die hond lekker bijten"

Ik zeg niet dat jij 't niet erg zou vinden, ik kan niet voorstellen dat er iemand is die dat niet erg zou vinden, maar wel dat hij al 3 x in het hoofd gebeten heeft. En dat doodbijten door zo'n Westie zeker wel kan, maar verminken ook. Dat risico moet je toch niet willen nemen na dat al is gebleken dat hij niet alleen gromt/waarschuwt maar ook daadwerkelijk bijt, en niet in een vingertje maar echt in het gezicht/hoofd.
Dat gaat mij echt te ver.

En hele dagen in een bench stoppen zou voor mij geen optie zijn

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:15

TS heel veel sterkte vandaag! :(:)
In mijn ogen doe je dit uit liefde voor je hondje en dat telt voor mij.

het is zo makkelijk oordelen over iets waar blijkbaar een aantal bokkers nog nooit mee te maken hebben gehad
veroordelen doen ze soms zelfs :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:24

hoeft ook geen bench te zijn,ik zou al sowieso geen hond in een bench stoppen,daar ik die dingen veel en veel te klein vind,ik zou een ruime ruimte geven afgesloten door bv kennel panelen in een ( slaap)kamer,en volgens mij slapen kindjes toch nog een paar uur overdags en sávonds vroeg naar bed?? dan kan hondje toch gewoon bij je zijn in de huiskamer zijn en zijn aandacht krijgen??...

en daarnaast betekend het natuurlijk niet dat je niet genoeg kan lopen en wandelen met je hond als je ze voor een paar uur afzonderd van de leefsituatie als een kindje wakker is.

tja,tis compromissen maken in dit soort situaties,maar een hond inslapen zou voor mij allerlaatste optie zijn,eerst proberen,lukt het dan niet of merk je dat de hond het niet trekt kan je áltijd nog beslissen het in te laten slapen..
( overigens snap ik nu ineens het probleem bench niet,iets waar menig puppie en hond halve en hele dagen/nachten in vertoeven is nu ineens zielig?? iets wat zo ongeveer bij elk probleem met een hond een oplossing moet zijn om een hond dan in een kooitje te stoppen is hier ineens zielig...)

moet wel zeggen dat ik normaal niet eens op dit soort topics reageer,het feit dat ik reageer is dat ik schrik hoeveel reacties hier gegeven worden dat zo'n "beest"gelijk enkeltje DA zou krijgen,alsof het over een pakje boter gaat...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:36

Kimmie dus jij vind het diervriendelijk om een hond die altijd vrij heeft gelopen en er altijd bij mocht zijn op 12 jarige leeftijd ineens af te zonderen en op te sluiten?
jij vind het diervriendelijk om een hondje uren alleen ergens op een slaapkamer te leggen of in een bench, terwijl het dat nooit gewend was?

en als laatste, jij denkt echt dat je in een gewoon huis hond en kind altijd veilig gescheiden kan houden?
ik zal je uit je droom halen, gaat echt niet lukken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:43

ik zou het minimaal proberen ja..ken wel meer honden die toen er kinderen kwamen de tuin in gingen of de bv in de hal als de kinderen wakker waren,of menig oudere hond gaat ook nog naar een pension als mensen op vakantie gaan en komen dan ook in een kennel terecht,dus waarom niet thuis proberen,zo'n drama hoeft dat niet te zijn,wordt hier meer drama gemaakt dat een hond dan een eigen plek krijgt terwijl ik niet anders lees dat honden eigen plekken hebben in een huis....??

maar goed ik heb en krijg nooit kinderen dus hoef me verder geen enkele zorg te maken dat ik dit ooit zou moeten doen...

en ja ik geloof zeker dat je hond en kind goed gescheiden zou kunnen houden,mits je zelf consequent genoeg bent :)

mijn verbazing is meer ,nogmaals, hoe makkelijk hier geroepen wordt dat een hond bij minste of geringste al enkeltje DA krijgt ( en NEE dit is niet specifiek met het probleem van TS situatie,meer algemeen)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 18-10-13 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:43

kimmie261 schreef:
hoeft ook geen bench te zijn,ik zou al sowieso geen hond in een bench stoppen,daar ik die dingen veel en veel te klein vind,ik zou een ruime ruimte geven afgesloten door bv kennel panelen in een ( slaap)kamer,en volgens mij slapen kindjes toch nog een paar uur overdags en sávonds vroeg naar bed?? dan kan hondje toch gewoon bij je zijn in de huiskamer zijn en zijn aandacht krijgen??...

en daarnaast betekend het natuurlijk niet dat je niet genoeg kan lopen en wandelen met je hond als je ze voor een paar uur afzonderd van de leefsituatie als een kindje wakker is.

tja,tis compromissen maken in dit soort situaties,maar een hond inslapen zou voor mij allerlaatste optie zijn,eerst proberen,lukt het dan niet of merk je dat de hond het niet trekt kan je áltijd nog beslissen het in te laten slapen..
( overigens snap ik nu ineens het probleem bench niet,iets waar menig puppie en hond halve en hele dagen/nachten in vertoeven is nu ineens zielig?? iets wat zo ongeveer bij elk probleem met een hond een oplossing moet zijn om een hond dan in een kooitje te stoppen is hier ineens zielig...)

moet wel zeggen dat ik normaal niet eens op dit soort topics reageer,het feit dat ik reageer is dat ik schrik hoeveel reacties hier gegeven worden dat zo'n "beest"gelijk enkeltje DA zou krijgen,alsof het over een pakje boter gaat...

Ja daar schrik ik dus ook enorm van. Een hond daar kies je net zo zorgvuldig voor als dat je dat zou doen als je kinderen wilt (lijkt me tenminste, ga daarbij van mezelf uit) dus als ik een hond heb en er komen later kinderen dan moet ik de hond er in betrekken en ook weten dat een hond nooit 100% te vertrouwen is. Dat is gewoon niet mogelijk het blijft een dier. Hoe goed ook opgevoed of hoe lief hij ook is. Dus dan moet ik er al rekening mee houden dat ik de hond een vertrouwde plek moet geven weg van de kinderen. Ik heb hier 5 Duitse herders waarvan er 1 niet met kinderen kan en ik er niet mee zou vertrouwen, als ik kinderen zou willen zou ik wachten of inderdaad hem een fijne plek geven waar de baby niet bij hem kan. Maar de hond er om weg doen, nee hij was er eerst en heb voor hem gekozen.

Als de hond niet meer gezond is dan is dat een ander verhaal maar in het geval van TS is er buiten de ataxie niks onderzocht. en door stress en angst kan er een hoop problemen optreden die ervoor niet zichtbaar zijn. Als de hond daadwerkelijk ziek is dan zou ik er inderdaad voor kiezen deze in te slapen. Herplaatsen zou dan niet in me opkomen.

Mijn inziens kies je voor een hond net als dat je voor een kind kiest. En uiteraard zorg je voor de veiligheid van je kinderen dus doe je de hond dan apart zodat er niks gebeuren kan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:46

spatter schreef:
Kimmie dus jij vind het diervriendelijk om een hond die altijd vrij heeft gelopen en er altijd bij mocht zijn op 12 jarige leeftijd ineens af te zonderen en op te sluiten?
jij vind het diervriendelijk om een hondje uren alleen ergens op een slaapkamer te leggen of in een bench, terwijl het dat nooit gewend was?

en als laatste, jij denkt echt dat je in een gewoon huis hond en kind altijd veilig gescheiden kan houden?
ik zal je uit je droom halen, gaat echt niet lukken

Dat kan prima heb dat hier moeten doen met een hond die onze andere honden absoluut niet kon verdragen. Die kreeg ook een eigen ruimte waar ze kon doen en laten wat ze wilde. Daarnaast veel beweging en leuke dingen doen met de hond maar dat lijkt me vanzelfsprekend want dat was daarvoor ook.

We wisselden dan de honden dan gingen de anderen in die ruimte en mocht zei in de woonkamer. Dat kan met baby's ook die slapen ook veel en op die momenten en savonds kan de hond gewoon normaal in het gezin zijn. vaak als de kinderen ouder worden gaat het beter en oudere honden zijn er tegen die tijd misschien wel niet meer ivm ouderdom.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:53

_San87_ schreef:
Lindy1982 schreef:
Je had op mij gereageerd na de vraag of je zelf kinderen had en daarop antwoordde jij :
Nee . Dus ik mag geen mening hebben .sorry

Waarop dit mijn antwoord was .. Dus heb wel degelijk gelezen !!

Waarom heb je het dan over al twee keer gebeten? De hond van Pomski heeft geen kind aangeraakt en bij de minste irritatie moet het beest weg. Ik vind dat overdreven. In het geval van TS, waar de hond al twee keer uit angst heeft gebeten, vind ik het een heel ander verhaal.

Dus nee, volgens mij heb je niet gelezen wat ik zeg. Ik zeg namelijk nergens dat je met een hond die twee keer een kind heeft gebeten nog in therapie moet gaan. Nergens.

Dus moet de hond eerst mijn kind gepakt hebben, voordat ik hem weg kan doen? Sorry, beetje omgekeerde wereld he! In mijn ogen ben je dan al veel te laat!
Dus inderdaad zodra ik merk dat de hond irritaties vertoont als in grommen en dreigen als mijn kind alleen maar rondkruipt (en ja, ook ik zal mijn kind leren dat hij de hond met rust moet laten) gaat hij weg. Dat is voor alle gevallen het best! Ik sta niet voor mijzelf in als hij mijn kind pakt.
Overigens heeft hij een paar maanden geleden ook mijn man al in zijn hand gebeten uit irritatie!

En gedragstherapeut? Yeah sure, die geeft vast geen garantie dat die hond nu nooit meer mijn kind zal pakken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:53

Ik vind het juist schrikbarend hoeveel mensen hier hun hond boven hun al dan niet bestaande kinderen plaatsen :=
Denken jullie nou echt dat als je kind doodgebeten is, die hond nog enige troost of vriendschap gaat zijn?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:15

Ik snap dat je eerst wat wil proberen zodra je merkt dat de hond geïrriteerd is naar het kind. Uiteraard kun je dan zoals kimmie aangeeft andere opties bedenken. Al ben ik er zelf geen voorstander van om de hond dan telkens apart te houden.
Als het een gezond jonge hond is zou je als dat niet gaat hem kunnen herplaatsen. Uiteraard zal dat veel verdriet doen aangezien je gek op t dier bent !
Maar als het al zover komt dat ie een keer in t gezicht bijt van een kind ben je imo te laat en zal er direct iets moeten gebeuren. Die zou geen tweede keer in t gezicht van een kind moeten kunnen bijten meer. Doodbijten zullen maar heelweinig honden doen, maar ernstig verminken wel. Om dan het dier er alsnog bij te laten :n Voor de hond zelf is het ook niet eerlijk om dan ineens opgesloten te zitten de hele tijd en er pas weer uit mogen als t kind weg is. Dan kun je m of een ander baasje gunnen als dat mogelijk is en anders toch echt een spuitje. En dat heeft niks te maken met het een makkelijke keuze vinden. Bijt een hond omdat het gepest wordt of er 20 nietjes in zn oor geschoten worden dan vind ik dat een ander verhaal. Maar dan nog is het uitkijken geblazen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:27

Urielle schreef:
Ik vind het juist schrikbarend hoeveel mensen hier hun hond boven hun al dan niet bestaande kinderen plaatsen :=
Denken jullie nou echt dat als je kind doodgebeten is, die hond nog enige troost of vriendschap gaat zijn?

Neem aan dat je mij ook daarmee bedoeld? :) Zoals al eerder geschreven zou het dus hier niet zover komen. Ik ken mijn honden en die zouden in het geval dat ik het niet vertrouw apart komen. Ik denk dat heel veel mensen zich zouden moeten inlezen/leren alvorens ze een hond nemen. Dit bedoel ik in het algemeen. Honden worden zo vaak niet begrepen. Een onzekere hond zal niet meteen bijten daar gaan heel wat aanwijzingen aan vooraf maar die worden niet gezien. Een agressieve hond komt zeer zelden voor. Het is vaak de fout van de baas. Enkele uitzonderingen daargelaten. Zoals een tumor. Ben zelf als kind ook in het gezicht gebeten door een hond met een tumor. Heb er overigens niks aan overgehouden. Ook geen angst.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:31

Urielle schreef:

mag ik vragen waar jij leest dat een hond BOVEN een kind geplaatst wordt,tot nog toe zie ik alleen oplossingen dat de hond weggedaan/of weggestopt/opgesloten wordt voor een kind,noem jij dat boven een kind plaatsen??

en nogmaals je moet voorkomen dat je kind (dood) gebeten wordt,er wordt nergens geschreven dat je een hond met angstagressie bij een kind moet blijven houden,dus (dood) bijten zal ip nooit een geval moeten kunnen zijn als je kind en hond gescheiden houdt...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:40

Veel sterkte TS, je hebt de goede keuze gemaakt Y;(

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:49

Ik wil Ts heeeel veel sterkte wensen. Het is moeilijk, maar geef jezelf aub niet de schuld!
Ik heb in 2012 voor dezelfde beslissing gestaan in een gelijke situatie.
Mijn bullterrier, was voor mij de liefste, anderen moest ze niet veel van hebben.
Toen mijn kleine ging kruipen/staan, ging het bijna mis. Hond begon te grommen, tanden bloot etc. Hond was ook al 12jr lichtelijk dement (zelfde symptomen) Ik heb mijn man gebeld en ben gelijk door gereden naar de DA. Ook zij kwam tot de conclusie inlaten slapen. Heeft me veel pijn gedaan en dan met name de vraag, heb ik de juiste beslissing gemaakt? Nu een jaar verder denk ik JA. Ik heb een keuze moeten maken, wat voor beide partijen de juiste is geweest.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:08

kimmie261 schreef:

Gescheiden houden is gewoon niet haalbaar als hond en baby in hetzelfde huis wonen, vroeg of laat gaat het dan nog fout en zeker met het gedrag wat deze hond vertoont. Dan zou je er een kettinghond van moeten maken, is het dier daarmee gelukkig??

Honden zijn heel trouw, er is niemand die je dat tegenspreekt, maar vind de hond van ts niet erg trouw overkomen door het kind van zijn baas al meerdere keren gebeten te hebben.

Maar als je er zo mee begaan bent, wat let je de hond van ts over te nemen en hem een gelukkige oude dag te geven?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:12

denk dat het hondje al dood is inmiddels,en denk jij dat een 12 jarig klein hondje gelukkig is in een roedel met 5 drukke en grote honden,heb er zelfs over nagedacht hoor,maar weet je ik krijg zoveel honden aangeboden,dat mijn huis zou uitpuilen als ik alles zou 'redden",maar mijn hart is er goed voor...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:14

kimmie261 schreef:
denk dat het hondje al dood is inmiddels,en denk jij dat een 12 jarig klein hondje gelukkig is in een roedel met 5 drukke en grote honden,heb er zelfs over nagedacht hoor,maar weet je ik krijg zoveel honden aangeboden,dat mijn huis zou uitpuilen als ik alles zou 'redden",maar mijn hart is er goed voor...

Hihi moest gelijk denken aan je vijf malle beesten (beesten alsin positief). Daar maak je een oud klein hondje ook niet blij mee denk ik :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:14

Dat is wel degelijk mogelijk. Heb het jaren moeten doen om een andere enigzins vergelijkbare reden en die hond was wel degelijk gewoon dezelfde vrolijke hond als toen ze nog 24 uur in ons woonkamer was.

dat bijten heeft niks met trouw te maken. Een hond is onzeker en zal heel wat aanwijzingen hiervoor gegeven hebben en die zijn niet herkend. Dan blijft er maar 1 ding over en dat is happen waardoor het duidelijk word. Vaak zijn er dan ook maar kleinere verwondingen. Omdat de hond niet wil verwonden maar duidelijk wil maken dat het angst heeft. Die hond wil maar 1 ding en dat is begrepen worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:18

kimmie261 schreef:

Net zoals hij ook doodongelukkig was bij TS in huis.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:19

Wilawander schreef:
dat bijten heeft niks met trouw te maken. Een hond is onzeker en zal heel wat aanwijzingen hiervoor gegeven hebben en die zijn niet herkend. Dan blijft er maar 1 ding over en dat is happen waardoor het duidelijk word. Vaak zijn er dan ook maar kleinere verwondingen. Omdat de hond niet wil verwonden maar duidelijk wil maken dat het angst heeft. Die hond wil maar 1 ding en dat is begrepen worden.

Dat dacht ik eerst ook maar als je het topic even goed doorleest zie je dat dat hier totaal niet aan de orde is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:23

Heb ik doorgelezen en blijf bij die mening.