Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:10

Een hoop smerige zooi komt eruit,hij ligt gelukkig lekker te dutten,krabt er absoluut niet aan,schud alleen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:18

Wat gek dat hij niet kon zien waar het vandaan kwam..
Ben benieuwd hoe ze is als ze opknapt hiervan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:42

Het is in het ieder geval geen slecht nieuws!!! Wat goed dat ie al weer zo op gewicht is!!
Hopen dat het snel weer beter gaat met ook zijn oor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:41

Even voor de verwarring,het gaat om mijn andere hond :+

Ranzige smurrie komt eruit en schoonmaken is niet leuk want hij wil helpen en ruiken en dan weer wegrennen :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:30

Nu snap ik mijn verwarming tussen 'zij' en 'hij'...................... :')

Hoe gaat het nu??

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:31

Ik dacht al, dan moet ze wel heel groot zijn, toch wat mager en da'n zo'n gewicht! :+

Hoe doen beiden het?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 13:38

Ze genieten van de zon! ;-)
Op zich best goed hoor, rumba wel nog steeds te mager (verwacht ook niet dat er nog veel spek aan komt) en Bud nog steeds las van zijn oor.
Word nog gebeld over zijn bloeduitslag vandaag of zijn bloedarmoede verslechterd is.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:11

Bloedarmoede is het zelfde gebleven.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:55

hmm.. en nu?
Verder onderzoek?
Of aanvullen met staal oid?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 16:36

Vorig jaar ben ik naar de universiteit in Gent geweest,voor een beenmergonderzoek doorverwezen.
Helaas vinken ze daar graag oorzaken af en zijn we enkel op consult geweest en is er een echo en rontgen gemaakt van zijn borst.Zijn schildklier leek iets afwijkend,echter zijn bloeduitslagen geven geen duidelijk schildklier probleem aan.
De volgende stap van de universiteit zou zijn een radiologisch onderzoek (scinti) en als hier niets uitkomt pas een beenmergpunctie (waarvoor ik eigenlijk was doorverwezen).
Onderzoeken zijn vrij kostbaar en ik kom in de 1000.- indien beide onderzoeken nodig zijn,mij kennende is dat zo en in het ergste geval weten we dan nog niets.Plus dat het veel stress mee brengt en we aan de meeste uitslagen toch niets kunnen veranderen.

Ik heb de keuze gemaakt nu niets te doen en Buddy te observeren en bij klachten of veranderingen of indien we er moeten zijn net als nu,zijn bloed te laten controleren of het niet verslechterd.Mocht dit wel het geval zijn,laat ik het uiteraard niet op zijn beloop en zal ik actie moeten ondernemen.
Voor nu doe ik even niets.
Hij mist overigens zijn milt en krijgt langdurig pijnstillers,mijn gevoel zegt dat het met een van die te maken heeft,maar ik ben geen dierenarts ;-)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 16:37

Overigens is het nu in een maand of 6 dus gelijk gebleven qua waarde.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 09:55

Vanmorgen met beide naar de da geweest,buddy voor controle en rumba om te wegen en van de neusuitvloeing te vragen.
Afspraak liep uit want ze waren het leventje aan het redden van een westie van 13.
Heel bijzonder om te zien,in de ene wachtkamer lag een duitse herder als bloeddonor en de andere kamer de westie te wachten op dit bloed,zijn lichaam maakte geen rode bloedcellen meer aan. Baasje heeft even bij me gestaan,wat een zorgen.

Bud leek beter te gaan,minder uitvloeing uit zijn oor,maar wel begon hij te krabben.
Helaas is het niet goed en zit zijn oor vol met pus.Trommelvlies is nog niet te zien en de angst voor een middenoor ontsteking groter. (hij krijgt dan dezelfde evenwichtsklachten als rumba ).
Er is een swap genomen, die word opgestuurd naar het lab en op kweek gezet.Om zo hier de juiste AB voor te zoeken.Preventief krijgt hij nu een andere kuur tegen middenoorontsteking en nog steeds 2x per dag druppelen.Kweek duurt een paar dagen.
Ik heb besloten mijn vakantie af te melden,kan mijn ouders niet de zorg geven (die tevens ook de zorg opnemen voor de andere paarden en rumba) en mocht hij evenwichtsverlies krijgen wil ik er zelf zo bij kunnen zijn.Helaas,maar de beestjes gaan voor.

Rumba was 400 gram aangekomen,jeehh!! Ze vond haar er positief uit zien,had ze niet verwacht.Wel merkte ze dat haar gedrag anders was.Nog over de neusuitvloeing gesproken en het is raar dat het alleen aan de rechterkant zit. Vaak duid het op iets in de neus of een kwaadaardig proces wat daar aan de gang is.
Ze kon ons doorverwijzen voor een onderzoek dat ze met een slangetje de neus in gaan,maar ze ziet de narcose ook niet zitten. Preventief AB geven kon ook,maar was natte vinger werk.
Veel dingen wijzen op iets in haar koppie,al is het raar dat ze wel progressie maakt in herstel.
In overleg besloten het met de dag aan te kijken en zien wat de tijd brengt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:58

Ja, dat zou ik ook doen. Als er wel wat zit laat je haar wrs toch niet opereren. Alles geeft ook weer stress dus lekker van elkaar genieten, elke dag is er 1!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:04

Dierenarts zei ook het zijn gewoon twee oudjes met al bijbehorende vage klachten, wat willen we nog winnen, tijd?

De keuze is gevallen voor kwaliteit ;-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:10

Goeie keus! :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:16

mijn joes is 3 jaar geleden ook heel erg ziek geweest,vage koortsklachten wat later bleek dat ze een mega ontsteking in haar buik had,en gevolg was een steatitis wat ip dodelijk is bij honden,gelukkig redde zij het wel,maar ze kreeg ook aan 1 kant neusuitvloeiing,snotterig,1 kan van haar neus was ook droog,daar heb ik een zalfje voor gekregen wat ik in haar neus moest smeren en dat is toen over gegaan..

en hopenlijk gaat de oorontsteking over bij buddy,want dat is ook zo tobben als dat maar blijft rommelen..

wel goed dat rumba aangekomen is :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:40

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:36

nog geen verbetering in het oor,rara is dat het niet ruikt.
Dagelijks pus eruit,hopelijk komt de uitslag snel.
Hij lijkt er vrij weinig last van te hebben overigens.Wel iets rustiger als anders,maar dat kan bijna niet veel zijn :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:38

Enig idee wanneer je de uitslag krijgt??
Wat balen dat het pus eruit blijft komen zeg.....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 12:55

Staphylococcus intermedius schijnt het te zijn.
Ab en zalf zijn de juiste, a.s. vrijdag moeten we weer terug.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 09:22

Helaas is het niet over,wist ik eigenlijk al.Wel konden ze iets verder in zijn oor kijken,al stond er nog steeds pus in.
Een tweede dierenarts heeft meegekeken en die kon wel zien dat zijn trommelvlies door is.
Er word nu bij de apotheek speciale zalf gemaakt om te behandelen (zonder cortico's) en hij krijgt nu twee verschillende Antibiotica's.
helaas is hij in 2 weken tijd ook 2 kilo en 2 ons afgevallen.Volgende week weer controle en wegen.
Wederom een doemscenario om in het achterhoofd te houden...
Optie was toch door te sturen voor een scan,ze denken dat het misschien toch met zijn bloedarmoede te maken heeft en kanker is dus een mogelijkheid.
We gaan eerst door met behandelen,het gebeurt weleens dat oorontstekingen heel hardnekkig zijn dus daar hopen we op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:31

-O- Wat een oliebol update...... Nu maar weer heel hard hopen dat het achteraf toch mee gaat vallen en 'gewoon' een hardnekkige oorontsteking was!!
Hoe gaat het met je andere hond??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 09:42

Het word gewoon ongeloofwaardig... Bud zou eigenlijk kunnen/gaan krijgen wat Rumba al gehad heeft. Vind het echt heel erg raar,2 honden met een soortgelijke 'diagnose ' / klachten..

Rumba gaat rustig, koppie is nog steeds scheef maar ze is levendig, valt niet af en eet goed.
Om eerlijk te zijn merk ik aan Buddy ook niet veel, hij krabt soms aan zijn oor, wil niet al te graag mee uit (maar heeft hij wel vaker) en hij eet enkel wat minder.

Dierenarts grapte al dat ik misschien de kliniek kon bellen om te vragen of er 2 voor de prijs van 1 door de scan mogen.
Ik hoop dat het betert want anders moeten we toch een keuze maken om onder narcose in zijn oor te kijken of een scan te maken. Beide risico's die ik liever niet neem.

Ik verwachtte ook helemaal niets raars met bud,alleen die stomme ontsteking die niet over wilde. Tot hij zelf op de weegschaal ging zitten en ik dacht hey 46 kilo,das minder als eerst.Even nakijken in de computer en dus afgevallen.Dan zie je het gezicht van je dierenarts al in standje meedelijdend gaan... en valt het woord misschien toch kanker.Tja moest wel even slikken..Bij Rumba verwachtte ik het ergste niet bij Bud.
Maar goed,positief blijven...tot nu toe zijn wel overal redelijk gunstig doorheen gefietst dus nu hopelijk ook. :-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:58

Dat is inderdaad niet te geloven!! (wij hebben dat ook best nog wel eens, dingen die echt niet zouden kunnen.... Alleen nooit met positieve gebeurtenissen..... }:0 )
Wel super dat het met Rumba goed gaat naar omstandigheden!!
Ik zou me ook continu zorgen maken en van alles in m'n hoofd halen hoor.....
Maar inderdaad, proberen positief te blijven en hard duimen voor een goede afloop!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:11

Jemig, jij en je beesten...
Hopelijk is het toch idd en ontsteking waar gewoon niet de juiste AB gegeven is..