Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:10

geerke schreef:
xPure schreef:
Ik was een beetje te lui om het hele topic door te lezen. 8)7

Maar juist géen aandacht geven, niet naar beneden gaan, niet aaien, niet bij je in bed nemen etc. Zo beloon je het janken juist, je moet het gewoon negeren en vanzelf krijgen ze in de gaten dat het geen zin heeft.

Succes. :)

hond is al weg....

En waarom dat. -O-

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:17

Ts, ik wens je heel veel sterkte!
Ik vind je zéker geen vreselijk mens,
veel mensen vergelijken jouw situatie misschien met die van hun,
vinden dat je door moet zetten bij een pup, dat de eerste weken zwaar zijn,
maar dat het vanzelf wel goed komt,
maar ik denk dat het niet perse gaat om de pup die jankt of aandacht vraagt,
maar omdat je voor jezelf nu gewoon inziet dat het je niet gaat lukken.
Ook als je hond wat groter is heeft hij veel aandacht nodig en kost een dier veel tijd.
Andere mensen kunnen nooit helemaal weten hoe jij je voelt en hoe diep dit bij jou kan gaan.
Als jij nu denkt het niet aan te kunnen, vind ik dat je juist een wijze beslissing maakt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:29

xPure schreef:
geerke schreef:

hond is al weg....

En waarom dat. -O-

Ze kon het niet meer aan. Staat op de vorige of daarvoor pagina.

TS, veel sterkte met je beslissing! :(:)

Eunomia

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:31

Aha, jammer dat ze dat nu pas bedenkt ...

Maar in ieder geval veel sterkte. :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:38

Kan jij in de toekomst kijken dan?
Ts heeft zich vergist. Jammer voor de pup, maar die is gewoon terug naar de fokker, die vind heus wel weer een nieuw baasje.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:41

theedoos schreef:
ik weet niet of het werkt. Maar proberen kan altijd..
Stop een tikkende wekker in een knuffelbeertje wat naar haar nest ruikt (en anders haar eigen speeltje wat ze bij jullie heeft gekregen). Zo lijkt het alsof het beertje door de tikkende wekker een hartslag heeft en hier kan de pup rustig van worden.

Onze honden hebben wij nooit last mee gehad. Dat was 1 minuut janken en daarna klaar.
Succes ermee!

Bij ons heeft het ook gewerkt, dat van de tikkende wekkertje en anders gewoon een lekkere mandje mee naar de slaapkamer en naast je bed en je hebt nergens last van.

Zo deden mijn ouders dat altijd, nooit geen last van.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:50

Jammer dat je tot die keuze bent moeten komen Ts, maar als je denkt dat dit het beste is.
Heb wel een vraagje voor je; wat had je dan verwacht? Niet cru bedoelt hoor, maar misschien een goede vraag voor jou.

Er staan hier trouwens erg goede tips, waar veel jonge hondeneigenaren veel aan zouden hebben! We zouden een bokt puppy-tip boekje moeten maken! :D

Wij hebben een kleine hal, die vast hangt aan een aangebouwd stuk huis, dus niet onder slaapkamers enz, en daar slapen onze honden altijd in, vanaf dat ze pup zijn. De eerste dagen is het idd janken, maar ze leren wel dat ze op bepaalde uren buiten mogen en aandacht krijgen en die routine schept rust en daar krijg je een brave hond van.
Puppy's zijn niet gemakkelijk, de ene is al moeilijker dan de andere.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:01

En zo heeft iedereen zijn eigen maniertjes. Je moet gewoon kijken wat er voor je werkt. Mijn honden hebben altijd vanaf pup aan aan op de slaapkamer geslapen. Ken geen honden die makkelijker zijn. Vandaar nu bij pup dezelfde keuze.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:24

Niet alleen gemeen naar de TS bedoelt, maar heel veel mensen die een hond nemen verwachten alleen maar leuke dingen en denken een pup is makkelijk blabla. Maar zo zie je maar weer dat mensen zich daar nog wel eens in vergissen en dan is de pup er de dupe van.. Wel erg jammer dat sommige mensen zo snel opgeven.. Als je een baby krijgt die elke nacht huilt, dan breng je hem toch ook niet terug naar het ziekenhuis omdat het moeilijker was dan verwacht of omdat je moe bent (?) Begin er dan gewoon niet aan. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:38

Niet iedereen kan in de toekomst kijken. Bij kinderen net zo trouwens. Die breng je idd niet terug, maar die kunnen weer wel door jeugdzorg uit huis geplaatst worden

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:39

stef schreef:
Niet iedereen kan in de toekomst kijken. Bij kinderen net zo trouwens. Die breng je idd niet terug, maar die kunnen weer wel door jeugdzorg uit huis geplaatst worden

Ja, maar toch niet nadat ze een paar nachten hebben gehuild? Dan moet er wel meer aan de hand zijn in mijn ogen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:40

Maar als ik het goed begrepen heb ik de pup nu dus weer terug naar de fokker? Arm dier, in de belangrijkste tijd van z'n leven heeft ie nog nergens een huis gehad. -O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:42

xPure schreef:
Maar als ik het goed begrepen heb ik de pup nu dus weer terug naar de fokker? Arm dier, in de belangrijkste tijd van z'n leven heeft ie nog nergens een huis gehad. -O-

tja....dat vind ik dus ook zo triest.
Bezint eer ge begint....kinderen,poezen,honden,paarden enzo...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:45

geerke schreef:
xPure schreef:

tja....dat vind ik dus ook zo triest.
Bezint eer ge begint....kinderen,poezen,honden,paarden enzo...

Ja, en ze hebben er echt schade aan. Hond van mij& m'n oma komt bij een broodfokker gedaan en was drie maanden toen we d'r meenemen, tja je merkt het nu nog bijna 4 jaar later.. Zo'n verschil met een hond die bij een goede fokker vandaan komt, gewoon rechtstreeks van fokker naar d'r huisje is gegaan en niet meer terug gebracht is oid.

Hoop dat de TS ook niet aan een nieuwe pup begint, klinkt hard, maar echt mensen denken te makkelijk over het 'terug brengen' als de pup even de eerste paar dagen jankt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:22

Je ziet helaas erg veel puppies op marktplaats gestaan, aangeboden vanaf hun 2de huis. Soms na een week, soms een maand..ik vind het triest..denk dan goed na en dan weet je toch ook dat het niet alleen leuk en makkelijk is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:23

Pinacolada schreef:
Je ziet helaas erg veel puppies op marktplaats gestaan, aangeboden vanaf hun 2de huis. Soms na een week, soms een maand..ik vind het triest..denk dan goed na en dan weet je toch ook dat het niet alleen leuk en makkelijk is.

Helemaal mee eens! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:45

Wie zegt dat de pup nog helemaal geen thuis heeft gehad? Ts had beter na moeten denken en zich moeten realiseren dat een pup niet alleen heel erg leuk is. Maar goed, daar is ze nu op een harde manier achter gekomen.
Kunnen we haar net z'n allen nog wel verder de grond in stampen, maar zowel pup als ts schieten daar niks mee op.
Pup vind heus wel weer een nieuw baasje.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:47

stef schreef:
Wie zegt dat de pup nog helemaal geen thuis heeft gehad? Ts had beter na moeten denken en zich moeten realiseren dat een pup niet alleen heel erg leuk is. Maar goed, daar is ze nu op een harde manier achter gekomen.
Kunnen we haar net z'n allen nog wel verder de grond in stampen, maar zowel pup als ts schieten daar niks mee op.

Ja, maar die eerste weken zijn juist zo belangrijk. Als je dan van hot naar her wordt gesleept en telkens aan nieuwe mensen moet wennen is dat niet bepaald fijn. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:49

xPure schreef:
stef schreef:

Ja, maar die eerste weken zijn juist zo belangrijk. Als je dan van hot naar her wordt gesleept en telkens aan nieuwe mensen moet wennen is dat niet bepaald fijn. -O-

Wat wil je er nu nog aan veranderen?
TS heeft er van geleerd, de pup krijgt een ander huisje dat wellicht beter past.
Probleem opgelost!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:52

Helaas kun je er niets meer aan veranderen nee. Hopelijk krijgt hij inderdaad een goed en fijn huisje voor de rest van z'n leven. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:52

vind ik ook hoor,beestje is pas 9 weken oud,leuk hondje om te zien daar komen wel weer nieuwe baasjes voor,en de fokker is zo netjes dat deze het hondje weer terug neemt,dus waarom kan een pup niet netjes opgevoed worden bij een fokker??

alsof fokkers alleen maar boe mensen zijn die geen tijd stoppen in puppen... :roll:

en de pup hoeft niet telkens aan nieuwe mensen te wennen,na 6 dagen is het weer gewoon terug op haar vertrouwde adresje,bij haar eerste baasje,en die krijgt echt geen problemen als ze hierna naar een vaste baas gaat...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:53

kimmie261 schreef:
vind ik ook hoor,beestje is pas 9 weken oud,leuk hondje om te zien daar komen wel weer nieuwe baasjes voor,en de fokker is zo netjes dat deze het hondje weer terug neemt,dus waarom kan een pup niet netjes opgevoed worden bij een fokker??

alsof fokkers alleen maar boe mensen zijn die geen tijd stoppen in puppen... :roll:

en de pup hoeft niet telkens aan nieuwe mensen te wennen,na 6 dagen is het weer gewoon terug op haar vertrouwde adresje,bij haar eerste baasje,en die krijgt echt geen problemen als ze hierna naar een vaste baas gaat...

Uit ervaring weet ik dat dat niet zo makkelijk gaat hoor. ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:57

wat niet ,wennen aan een andere baas?

welja zijn zoveel pupjes die niet gelijk met 8 weken een ander baasje vinden en wat langer bij de fokker zitten,nou dat is dit hondje ook,die komt gewoon terug in een vertrouwd huis,en leeft haar leventje gewoon door.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:58

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:58

Beetje nutteloos om daar een nieuw topic over te openen.