En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:36

macholoverr schreef:
mooiso, ik wil mijn fouten best toegeven maar niet zo als het nu gaat! En me aangevallen voelen?? Sorry dat recht heb lees het topic dan maar eens door en lees maar even hoe slecht men me vind en mijn omgang met beesten! En niemand maar dan ook niemand vraagt wat er daarna met ze is gebeurt... Erg jammer!

Komt omdat het lijkt alsof je niet van je fouten leert, anders was dit topic wel anders gelopen. Je hebt nog nergens gezegd: Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, en zal er de volgende keer beter over na denken
Of iets in die trant.

Celiien

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:58

Ts wat ben jij een onmogelijke puber zeg... Vreselijk! Je zou geen dieren moeten hebben :n eerst leren verantwoordelijkheid te dragen ipv doen wat je wilt en met je vinger naar een ander wijzen..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:17

macholoverr schreef:
heb ik er spijt van nope dr zijn nu verschillende oppzie's dat is wat ik wou berijken! En nu ga ik lekker slapen truste!

Jeetje wat krijg ik hier een nare nasmaak van zeg!

TS, dit ga ik niet zeggen om je zwart te maken of iets dergelijks maar ik hoop met heel mijn hart dat je hier iets van leert, want door bovenstaande te zeggen blijkt dus dat je in die 2 jaar helemaal niks hebt geleerd.

Lees je berichten uit dit hele topic eens terug. Het enige wat je doet is jezelf verdedigen op een vreselijk onvolwassen manier. Het topic was heel anders gelopen als jij vanaf het begin al had gezegd:

'Jeetje, ik heb een verschrikkelijke spijt dat ik Bikkel heb weggedaan, het is mijn verantwoordelijkheid dat hem dit is gebeurt, ik had dit niet mogen laten gebeuren en dit is een harde maar wijze les geweest voor de toekomst.'

Maar zelfs 7 pagina's later typ je nonchalant: 'nope, heb er geen spijt van'.

Mag ik je vragen wat je zelf van je eigen reacties vind?

@ Tat_jana, ik vind jou posts zeker niet ban-waardig. Allemaal supernetjes.

@ Estera, fijn om het verhaal 'van de andere' kant te lezen.

Over de hond ga ik me verder niet uitweiden.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:21

weet je, ik ben er ook klaar mee.
Hup op de foeilijst,scheelt mij een boel frustratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:32

macholoverr schreef:
Even voor de duidelijkheid, De mensen naar wie ik hem dee hebben mij belooft dat ik de eerste keuze kreeg om hem terug te nemen. Dit hebben ze niet gedaan & deden heel geheimzinnig waar hij heen was gegaan, echter kon ik hier dus niks aan doen. En ergens voel ik me gewoon schuldig tegen over hem. Vandaar dit topic...

Echt zie je jullie vinden het gewoon leuk om te rellen! Daar naast gaat niemand op mijn post over min die er bij gehaald word! Waarom? Omdat jullie geen ideeeee hebben waar ik hem gelaten heb, nieuwschierig?Neeeee joh alleen iemand dr mee kwetsen en pijn doen... Een rede dat jullie er niet op in gaan is voor mij een bevestiging dat ik gelijk heb. En ik heb het er niet bij gehaald!

Tat_jana, Geen spijt van het topic plaatsen. Sorry dacht dat we het namelijk over het topic hadden!
_Nelleke_, Vind je het heel gek dat ik me verdedig? Het enigste wat ik hoor is dat ik geen beest waard ben & dat ik er slecht voor ben. Ik vind dat ik een verstandige keuze heb gemaakt met hem weg doen! Want ik kon hem niet aan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:43

macholoverr schreef:
_Nelleke_, Vind je het heel gek dat ik me verdedig? Het enigste wat ik hoor is dat ik geen beest waard ben & dat ik er slecht voor ben. Ik vind dat ik een verstandige keuze heb gemaakt met hem weg doen! Want ik kon hem niet aan.

Hoe denk je dat het komt dat je zulke reacties hebt gekregen?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:43

AUHM in de eerste paar reacties staat gewoon dat ze het jammer voor je vinden ( en ook voor de hond maar dat is logisch) Dus niet meteen zeggen dat iedereen gelijk aanviel.
In de eerste paar reacties heb je niet gezegd dat je hem hebt weggedaan omdat je hem niet aankon, maar omdat hij op de bank plaste en je moeder in de weg liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:46

Je kan zeggen "ik heb een hekel aan jou dus laat me met rust" Of je kan heel ander over komen door het ander te zeggen "Wij klikken niet zo goed samen miss beter als we elkaar met rust laten?" Het komt op het zelfde neer alleen komt heel anders over. Ik ben iemand met een heel zwaar verleden die heel snel dingen opzich zelf trekt! Erg? Ik vind van niet. En de eerste paar waren normaal dat klopt. Daarna begon de elende met hoe slecht ik was voor mijn dieren!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:48

Weet je je begint nu steeds dingen erbij te halen waarom je zo iets doet, zeg het dan in het begin. Maar ga nu niet allemaal excuses verzinnen waarom je zo heftig reageerd etc.
Want je heftige verleden heeft niks met Bikkel te maken.
En wat je nu zegt, zo had jij ook kunnen reageren, maar dat deed je niet. Als je kalm was gebleven waren mensen veel langer aardig gebleven. Of als je in de beginpost duidelijk had uitgelegd waarom hij weg moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:51

Nee maar mijn paarden verleden heeft er ook niks mee te maken! En mijn verleden is echt geen excus hoor haha Dan zou ik erg sneu zijn. Jij wilde weten wrrm ik zo heftig reageerde.. Nu heb je je antwoord ;) En dat ga ik niet melden bij ieder topic die ik open hoor!

En wrrm zou ik uitleggen wrrm ik hem weg moest doen? Als ik nu alleen maar een goed plekje voor hem wou vinden? Daar gaat het mij uit eindelijk om!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:53

Nouja je paarden hebben er indirect mee te maken, omdat je daar ook zo makkelijk mee om schijnt te gaan en adviesen negeert. Maar dat is niet helemaal on-topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:56

Dat kan maar wrrm word er een groot probleem gemaakt met mijn pony's?? Want niemand maar dan ook niemand heeft gevraagd waar Paddington nu is of [***] of welke andere pony dan ook. Dan is het makkelijk hé je beeld vast houden....

En over me Andere hond die weg is gegaan om dat die te veel energie had. Hij is nu van een Bokker. En als ik hem niet naar hem had kunnen doen had ik die hond nu nog steeds! Want ik mis die hond verschrikkelijke erg!

Dus hou lekker op over mijn verleden & heb het over het probleem van nu...

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:00

Teveel energie? Tjeetje zeg jullie hebben leuke redes om honden weg te doen :n
Maar oké ik haal ook mijn stipje weg, hier wordt mijn dag niet beter van

En het probleem van nu?!
Jij bent eigenlijk van " het probleem " af want hij is toch nu bij iemand anders? Of zie je het niet zo, zo lijkt het namelijk wel Want met hier lopen jammeren hoe zielig je het vind voor je hond bereik je niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:09

dat was niet de enigste rede hoor haha wel de grootste een hond die wil rennen en in een rijtjes huis woont werkt gewoon niet! Daar naast reageer je weer niet het paaarden gedeelte! En wat ik dus bereiken wou is een plekje voor bikkel! Ik heb meerdere pb's gehad en dr zus van wie bikkel is ook! Dus daar ben ik blij mee! Waar ik ook van paal is dat die mensen niet alle info over hem gegeven hebben.... Want bikkel is dr nu fe dupe van!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:12

Ik heb het topic meegelezen en met soms bijna afschuw de posts van de ts gelezen.
Als ik deze post lees dan lijkt het wel of ze geschreven zijn door een 11 jarige puber!
De hele wereld heeft de schuld van wat er gebeurd is en iedereen doet gemeen tegen mij!
alsjebieft zeg.

Gedraag je naar je leeftijd en neem je verantwoordelijkheid!

Ik vind het vooral jammer voor de dieren die je overal laat rondslingeren en ik vind het toevallig dat ze allemaal een gedragsprobleem hebben... laat het los. het is niet jouw hond meer, dus ook niet jouw probleem. als ik de posts van estrera lees, denk ik dat de huidige baasjes van bikkel en estrera zelf er genoeg verstand van hebben om een goede keuze te maken.

Overigens ben ik niet voor inslapen maar ervoor te zorgen dat hij op een goed adresje terecht komt. Hij heeft nooit een eerlijke kans gehad. Tegen de tijd dat hij bij zijn huidige adres terecht kwam was hij al te beschadigd om in een normaal gezin te kunnen functioneren.

Wij hebben ook heel veel problemen gehad met koda, en soms nog steeds, maar ik blijf voor hem vechten! hij is mijn maatje en dat blijft hij. Waarschijnlijk merkt hij dit, want hij wordt elke dag een stukje makkelijker. Ik heb hem lopen verdedigen tegenover verschillende mensen (waaronder "professionals"of in ieder geval mensen die zich zo noemen), maar ik vind dat hij het waard is. Dit is echter een keuze die een baasje voor een hond moet maken. Ik hoop dat Bikkel net zon baasje gaat vinden als koda die bij mij terecht kwam. Ik zeg echt niet dat ik perfect ben, maar ik heb hem een eerlijke kans gegeven.. Hij gaat bij mij nooit meer weg (zelfs als ie dood is wordt ie bij ons in de tuin begraven!)

Trouwens, energie als reden om een hond weg te doen? koda is een jack russel stuitebal. hij moet minimaal 3x per dag een half uur worden uitgelaten. Als je zorgt dat een hond zijn energie kwijt kan sloopt hij geen dingen, plast hij niet in de kamer en is hij niet lomp in je huis!

Edit: ik woon ook gewoon in een rijtjeshuis
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 27-03-13 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:14

macholoverr schreef:
dat was niet de enigste rede hoor haha wel de grootste een hond die wil rennen en in een rijtjes huis woont werkt gewoon niet! Daar naast reageer je weer niet het paaarden gedeelte! En wat ik dus bereiken wou is een plekje voor bikkel! Ik heb meerdere pb's gehad en dr zus van wie bikkel is ook! Dus daar ben ik blij mee! Waar ik ook van paal is dat die mensen niet alle info over hem gegeven hebben.... Want bikkel is dr nu fe dupe van!

Vraag me dan af wat voor soort hond het dan was (niet ingelezen?)

En verder sluit ik me helemaal aan bij pluisje88

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:19

Ik krijg een beetje het idee dat jij een dier naar jou hand wil zetten. Maar dieren hebben niet zon aanpassingsvermogen. Jij moet leren je aanpassen aan het dier. Teveel energie?? Beweging geven enz.

Door zo defensief te reageren krijgen de meeste (denk ik) het idee dat je het allemaal recht probeerd te breien. Zeg gewoon: ja in het verleden heb ik domme dingen gedaan (doet iedereen wel eens) maar ik ga vanaf nu proberen het goed te doen. Komt al anders over dan overal excuses voor te zoeken.

Zijn bikkel zijn gehoor en ogen al eens nagekeken??? ( het verhaal, hem storen in zijn slaap)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:40

macholoverr schreef:

Je weet toch van tevoren of je een ras aanschaft dat wilt rennen :roll:
Net zoals dat je ook van tevoren weet dat een beagle al niet de makkelijkste honden zijn, en eentje van 11 maanden al helemaal niet.

Denk je dan helemaal niet na voordat je ergens aan begint?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:47

Vind het sowieso al bijzonder, het klinkt net alsof ts bepaald wat voor dieren in huis komen.
Mijn ouders zoeken eerst wel alles over het dier/ras op voordat ze er aan beginnen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:51

Je geeft alleen maar die hond de schuld, maar het is niet zijn schuld,
Logisch dat een hond beweging nodig heb, dat heeft elke hond nodig
En een beagle al helemaal,
Ik woon ook in een rijtjes huis zonder tuin nog wel,
Maar ik ga lekker wandelen een paar keer per dag een uur
Ook mijn honden plasten alles onder, zeker toen ik het andere hondje in huis kwam,
Maar ik nam wel mijn verantwoordelijkheid,
Het heeft me veel spullen en geld gekost
Geduld en tijd, bloed zweet en tranen
Maar een hond doe je niet zomaar weg,
En je zegt dat je alles heb geprobeerd, maar je heb niks geprobeerd :)
Ik hoop dat je hier wat van leert,
Een hond is geen speeltje, zo'n beessie heb gevoel!

Ik hoop dat bikkel een leuk baasje krijgt
Die weet hoe met hem om te gaan,
Want ik weet bijna wel zeker
Dat zijn problemen op te lossen zijn!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:06

Bikkel zit exclusief zijn fokker in zijn 5e huis. TS was de 2e. Ik weet niet meer wanneer ze Bikkel kregen, maar dat is volgens mij toch zeker wel al anderhalf jaar geleden. Mijn schoonzusje heeft met meerdere voorgaande eigenaren contact gehad en heeft ook diverse instanties benaderd om tot een oplossing te komen. Fysiek lijkt hij niets te mankeren, als in plasbuis, oren, ogen, etc. Het is aan haar om te beslissen wat er met het hondje gaat gebeuren en het is out-of-my-hands.

Ook ik ben geen voorstander van euthanasie, maar ik ben er wel zwaar voorstander van om je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Niet elke hond valt te redden en dit hondje wil je zeker niet klakkeloos ergens herplaatsen. Het beestje heeft al genoeg meegemaakt. Heel soms is euthanasie het aller eerlijkste voor het dier. Dat is echter mijn mening en er moet zeker niet te licht gedacht worden over het spuitje.

Aangezien ik niet degene ben die dit topic gestart ben, ga ik het hier bij laten.
Macholover: Het siert je enerzijds dat je hier een poging doet om een oplossing voor Bikkel te vinden, maar anderzijds zijn je reacties echt onder de maat. Het spijt me voor je meid, maar je laat geen goede indruk achter. Voor wat betreft Bikkel: hij is jouw probleem niet meer, dus laat het los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:20

jullie zijn echt erg! Ik heb getemt dus hopelijk is het topic snel gesloten!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:27

Omdat je aangesproken word op dingen die je hier zelf plaatst?? Vind dat iedereen tot nu toe best netjes reageerd, alleen past het misschien niet in jou straatje?
Wat had je verwacht dan met dit topic??

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:32

macholoverr schreef:

Waarom kan een hond die wil rennen niet in een rijtjeshuis wonen ? Mijn jack russel is ook gek op rennen..
Die gaat dan ook 4 tot 5 keer per dag uit, waarvan er 2 keer actief met een bal gespeeld word zodat hij zijn energie kwijt kan...
Beetje slecht excuus hoor

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:33

_MelloW_ schreef:
Omdat je aangesproken word op dingen die je hier zelf plaatst?? Vind dat iedereen tot nu toe best netjes reageerd, alleen past het misschien niet in jou straatje?
Wat had je verwacht dan met dit topic??

stille meelezer hier,
ik ga helemaal mee met MelloW en Estera,
Je reageert zelf op een onvolwassen manier,
en geeft iedereen en alles de schuld, maar je kijkt niet eerst bij jezelf.
Bovendien kun je helaas nu weinig mee veranderen aan wat er met bikkel gebeurt.