Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:36

vastbinden aan een touwtje is géén optie. Ik heb het gedaan toen mijn poes herstellende was van een operatie, mocht niet springen en dus aan tuigje en lijn in de tuin gedaan.... Tegen broertje gezegd dat die even moest opletten zolang ik naar het toilet ging *jaa jaa zal ik doen* en ik kom terug en kat heeft zichzelf bijna opgehangen... Katten zijn geen honden die je binnen kan houden, je kan ze niet aan een lijn houden als ze niet willen. Een kat kun je je wil niet opleggen. Als je kat een binnenkat is (dus vanaf jongs af aan) zal het prima te doen zijn, maar voor katten geld: waar een wil is, is een weg. Ze vinden wel een manier om buiten te komen als ze echt willen ;) heb ik helaas ook moeten ondervinden toen de kat (weer) herstellende was van (een andere) operatie. Broertje zette raam open en kat racete eruit. Was een dure grap...

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:40

Wij hebben het hier goed opgelost... Mijn buurvrouw sopt iedere dag haar tuin omdat onze kat daar piest, en ik word trouw wakker geblaft door haar keffertjes. Niemand zeurt :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:41

Vind het briefje zwaar overtrokken, zeker omdat het hier verdorie om een binnenkat gaat die nog nooit bij deze buurman/vrouw in de tuin heeft kunnen poepen...

Ik heb zelf 2 katten sinds oktober waarvan er 1 regematig buiten loopt, maar gewoon terug naar huis komt om haar poepje op de bak te doen (staat ze zenuwachtig voor de achterdeur :+ ) om daarna weer naar buiten te gaan. Verder woon ik in een echte kattenbuurt en merk ook dat hier katten in andermans tuin gewoon geaccepteerd is, heerlijk :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:58

Ojajoh schreef:
moeten de kinderen dan ook maar met handschoenen in de zandbak spelen?

Deksel op de zandbak doet een hoop en is sowieso een stuk hygienischer dan het hele jaar open laten liggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:01

Ode schreef:
Wij hebben het hier goed opgelost... Mijn buurvrouw sopt iedere dag haar tuin omdat onze kat daar piest, en ik word trouw wakker geblaft door haar keffertjes. Niemand zeurt :)

Al die verhalen over piesen, dat snap ik niet. Ik heb jaren katten gehad, maar het enige waar wij last van hadden was dat er een zwerfkater langs kwam die overal tegenaan sproeide. Normaal wordt een plasje gewoon begraven, merk je helemaal niets van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:01

FlyAway schreef:
Toxoplasmose kun je ook krijgen door onvoldoende verhit of rauw vlees van besmette varkens, schapen of geiten te eten. Of ongewassen groenten die bemest zijn met mest van besmette dieren.

En bij het tuinieren wordt toxo ook overgebracht door slakken en insecten. (Niet dat je slakken in de tuin wil, maar goed, die beesten kun je ook niet aanlijnen hahaha)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:03

Ik vind het niet gek dat iemand het goed zat is.

Asociaal zijn al die mensen die een kat als "huisdier" nemen en vervolgens de rest van de wereld er mede-verantwoordelijk voor maken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-03-13 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:04

De kat van m'n buren heeft heel m'n matras ondergepiest, waardoor ik een nieuwe kon kopen,
Had mijn dakraam open laten staan, kat was naar binnengeslopen,
Had ik hem ook aansprakenlijk kunnen stellen..
Maar ik heb dan nog zoiets van die man kan daar ook niks aan doen toch,
Had ik m'n raam maar dicht moeten houden :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:12

Zeker eens met die uitspraak, niet zijn schuld, kan de kat slechts opsluiten, dan is 't dadelijk weer mishandeling, het is nooit goed :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:15

waarom? Honden sluiten we toch ook op?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:16

Ayasha schreef:

Honden hebben een will-to-please en luisteren naar mensen (over het algemeen). Er zit zo'n groot verschil tussen honden en katten als appels en peren

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:18

Angeliquee18 schreef:
Had ik m'n raam maar dicht moeten houden :)

Dus jij kan dan je eigen raam niet open doen omdat misschien de kat van de buren dan binnen springt?

Als ik mijn raam open wil doen, dan doe ik dat. En komt er een kat binnen krijgt die een behoorlijke schop (vriendje is zwaar allergisch voor katten)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:20

lifaya schreef:
Ayasha schreef:

Honden hebben een will-to-please en luisteren naar mensen (over het algemeen). Er zit zo'n groot verschil tussen honden en katten als appels en peren

ach schei uit met die uitvluchten. Het enige echte verschil in het houden van katten of honden, is dat de eigenaren van die laatste begrijpen dat de hele wereld niet van honden houdt. (sommige iig want die verrekte border collie loopt ook nog steeds in de buurt rond dankzij een baasje dat er niet minder om kon geven)

Honden stammen van wolven af, katten van tijgers.
Geen van beide staat in het wild bekent om hun lieflijke natuur tov mensen.
Een kat die nooit buiten gekomen is is daar net zo tevreden mee als een hond. Zorgen dat je eigen tuin af gesloten is (net zoals ik voor mijn hond moet doen) of aan een bandje doen (zoals ik met mijn hond moet doen) en klaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:24

Ik geef ook heel duidelijk aan dat een kat die binnen gehouden word over het algemeen geen problemen heeft, maar als een kat naar buiten wilt, die echt wel een manier vind hoor ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:27

een hond ook (anders zat die collie niet de buurt te terroriseren) maar honden eigenaren willen blijkbaar meer moeite doen voor hun dier over het algemeen.

Da's prima, maar jank dan ook niet als iemand je beest om ver rijdt of vergiftigd. Als je er zoveel van houdt, dan zorg jij dat hem niets kan over komen. Doe je dat niet, dan moet je niet de schuld op een ander steken, dan ben JIJ als ongeïnteresseerde eigenaar, de enige schuldige.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:31

een dier bewust omver rijden of vergiftigen vind ik toch echt van een heel andere gradatie als een kat bewust naar buiten laten gaan om ongedierte te vangen en weet ik veel wat ;) Wij hadden ook iemand in de buurt die een Collie had die zichzelf uitliet. Die zag je dan in zijn eentje een rondje maken en schijten (op het gras) en niemand die het opruimt hoor :+ Hier achter is een grasveld waar mensen altijd met hun honden spelen maar nooit de schijt opruimen. Hoe vaak ik al niet in hondenschijt heb gestaan. Maar is dat een reden om ze te vergiftigen? Nee, vind ik niet ;)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:32

De tekst vind ik verre van netjes maar ik vind er wel een waarheid in zitten.

Ik heb er ook een hekel aan als ik met lekker weer in de tuin zit en er komt weer zo onaangename lucht van kattenpoep voorbij in de tuin.
Dat jullie een kat willen betekend toch niet dat wij er de dupe van moeten worden?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:36

lifaya schreef:
Mensen het gaat hier om een WEGLOPER, niet een kat die altijd buiten is en de buren terroriseert :+

Maar ja, dat is onze samenleving, gelijk offtopic in discussie gaan over iets waar TS niets mee te maken heeft en niets aan kan doen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:38

lifaya schreef:
een dier bewust omver rijden of vergiftigen vind ik toch echt van een heel andere gradatie als een kat bewust naar buiten laten gaan om ongedierte te vangen en weet ik veel wat ;) Wij hadden ook iemand in de buurt die een Collie had die zichzelf uitliet. Die zag je dan in zijn eentje een rondje maken en schijten (op het gras) en niemand die het opruimt hoor :+ Hier achter is een grasveld waar mensen altijd met hun honden spelen maar nooit de schijt opruimen. Hoe vaak ik al niet in hondenschijt heb gestaan. Maar is dat een reden om ze te vergiftigen? Nee, vind ik niet ;)

daar krijg je vaak de kans ook niet toe. Die collie, ik vind het sneu voor het dier, maar ik heb hem ook al meerdere keren verwenst (vooral de bazen) en ik heb hem nu een paar dagen niet meer gezien, zou me niet verbazen als ie ergens een "ongelukje" gehad heeft.
Jammer voor de hond, absoluut, maar niet voor de baas. Zelfs geen klein beetje.

En dit briefje komt voort uit al die buitenkatten. Als die er niet zo massaal waren zou zo'n extreme reactie niet komen op een wegloper.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:46

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:48

Kattenpoep ruimen :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:57

Dat er mensen zijn die empathie tonen voor een dergelijk briefje zegt inderdaad wat over onze maatschappij. Tokkie ten top wat mij betreft. Overduidelijk een lowlife met een overschot aan tijd.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:00

Kan mij goed voorstellen dat je op een gegeven moment zo gefrustreerd raakt dat je zo'n briefje schrijft en opstuurt. Even lucht dat op maar het zou mij niet verbazen als de schrijver zich er inmiddels een beetje voor schaamt en misschien zelfs spijt heeft.. Ik woonde in een benedenwoning met tuin die ook als poepplaats diende voor de katten van de bovenbewoners. Fijn dat zij een kat nemen terwijl ze weten dat ze geen ruimte hebben buiten en dat hun kat dus bij anderen in de tuin gaat zitten. Enfin, ik begrijp de frustratie....

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:02

LZP -> BB

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:03

Frustratie begrijpen is toch heel wat anders dan akkoord gaan met de inhoud van het briefje. Dat is inlevensvermogen, onontbeerlijk in de maatschappij. Dat soort mensen Tokkies noemen zegt meer wat over jezelf dan over mensen die zeggen het te kunnen begrijpen dat iemand gefrusteerd raakt van katten.

Ikzelf snap best dat iemand zich gruwelijk ergert aan katten, maar het schrijven van zulke briefjes gaat mij echt veel te ver. Het daadwerkelijk vergiftigen idem dito.