Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hhilde schreef:Oh, dat meer opletten kun je trainen door daarmee te oefenen. Neem drie oefeningen die hij heel goed kent (zit, af, dood, bijvoorbeeld) en vraag die afwisselend. Als jij af vraagt en hij doet wat anders, kun je bekijken wat er gebeurd als je wacht, 9 van de 10 honden gaan dan alsnog af, waarbij je natuurlijk uitgebreid beloont

Ivon schreef:Vraagje voor de mensen die met hun hond hardlopen; hebben jullie dit nog opgebouwd en zo ja, hoe?
Een van mijn honden heeft lichte HD, ze heeft er (nog) geen last van, het is bij het maken van de foto's voor de fokkeuring naar boven gekomen. Nou vind ik dat ze nog wel wat bespiering kan gebruiken, ze heeft een vrij slappe achterhand.
Ik wil graag gaan hardlopen, ik moet het nog helemaal op gaan bouwen (2 min lopen, 2 min wandelen enz) en wil haar eigenlijk graag meenemen. We maken wel dagelijks lange wandelingen, maar daar kan ze natuurlijk in haar eigen tempo lekker ronddraven wat een stuk minder zwaar is dan onder haar tempo draven. Heeft iemand goede tips voor mij hoe ik dat op kan bouwen voor mijn hond?
merrieveulen schreef:Hhilde schreef:Oh, dat meer opletten kun je trainen door daarmee te oefenen. Neem drie oefeningen die hij heel goed kent (zit, af, dood, bijvoorbeeld) en vraag die afwisselend. Als jij af vraagt en hij doet wat anders, kun je bekijken wat er gebeurd als je wacht, 9 van de 10 honden gaan dan alsnog af, waarbij je natuurlijk uitgebreid beloont
Vorige week heb ik geoefend met zijn drie speeltjes aanwijzen, nl Vis, Popje en Niertje. Af en toe léék hij het te snappen maar over het geheel... niet echt.
Met andere oefeningen (zoals zit, sta en af, stem icm gebaar) gaat het wel goed. Ik zal er nog eens wat extra aandacht aan geven, en dan proberen het makkelijke stukje (zit, sta, af) scherper op de stem te krijgen vooral.

somokkele schreef:merrieveulen schreef:
Vorige week heb ik geoefend met zijn drie speeltjes aanwijzen, nl Vis, Popje en Niertje. Af en toe léék hij het te snappen maar over het geheel... niet echt.
Met andere oefeningen (zoals zit, sta en af, stem icm gebaar) gaat het wel goed. Ik zal er nog eens wat extra aandacht aan geven, en dan proberen het makkelijke stukje (zit, sta, af) scherper op de stem te krijgen vooral.
Geef jij het gebaar tegelijkertijd met je commando? Als dat zo is klopt het dat hij alleen op het gebaar reageert. Je commando wordt dan overschaduwd door je gebaar. Probeer dan heel bewust eerst het commando en direct daarop het gebaar te geven gevolgd door voer (pavlov) dan zal hij ws wel gaan reageren op het commando. Overigens wel het gebaar steeds kleiner maken.

Hippepony schreef:Zijn er ook mensen die zwemmen met hun hond? Als vaste activiteit? Of is daar ook een sport voor? Lijkt me wel grappig, samen zwemmen met je hond of zoiets.
Kuggur schreef:kohtje schreef:Vandaag is hier de zoektocht begonnen naar een tweede Border collie. Zou heel graag een blue merle willen ,een teef en natuurlijk met stamboom. Denk dat er nog heel wat tijd in gaat zitten.
Ik zou de merles mijden als de pest.
in jouw ogen Kugger een waardeloze hond in mijn ogen een topper! Kuggur schreef:kohtje schreef:Vandaag is hier de zoektocht begonnen naar een tweede Border collie. Zou heel graag een blue merle willen ,een teef en natuurlijk met stamboom. Denk dat er nog heel wat tijd in gaat zitten.
Ik zou de merles mijden als de pest.
merrieveulen schreef:Waarom is dat Kuggur?