Is mijn hondje drachtig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:32

Nou als een 11 jarig meisje inderdaad zwanger zou worden door een "foutje"...
Ja dan zou ik er zeker wat van zeggen :j
Dat is namelijk de vergelijking die je maakt he... ;)

Maar laten we daar maar verder niet op in gaan, aangezien dat al een keer is genoemd.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:40

Is het niet zo met chihuahua's dat deze op jongere leeftijd best gezonde pups kunnen krijgen in tegenstelling tot grotere honden...?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:47

Hey TS. Weet je inmiddels al of het over een echte of schijn zwangerschap gaat? Ook bij een schijnzwangerschap moet je jouw dametje goed in de gaten houden hoor! Ze kunnen na een schijnzwangerschap ook een baarmoederontsteking oplopen, en dat is niet mals. Laat verder iedereen maar kletsen, je hebt een fout gemaakt, maar fouten maken is volgens mij menselijk. Nu kun je toch niet meer terug, en zul je dus vooruit moeten. Als je het nog niet gedaan hebt zou ik toch je teefje even door de DA laten nakijken, zeker omdat je zegt dat er wel vloeistof of prut uit haar muts komt.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:53

xSlvna schreef:
Is het niet zo met chihuahua's dat deze op jongere leeftijd best gezonde pups kunnen krijgen in tegenstelling tot grotere honden...?

Nee, bij chihuahua's geld dat ze minimaal 1,5 jaar moeten zijn, daarnaast zijn ze met 9 maanden nog pup, en is het niet niks om zo jong al voor een nest pups te zorgen..
Het kan wel dat er gezonde pups uit komen, maar voor de teef is het sowieso niet gezond.

Verder zijn het nu de mensen die anderen aanspreken op feit dat er herhaald word dat het dom was die de discussie steeds omhoog halen, volgens mij is er al een mod-opmerking geweest en toch moet er steeds wat over gezegd worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:08

Het is wettelijk verplicht om minimaal 1.5 jaar te zijn. Maar bij kleinere rassen is het vaak niet schadelijk om al met 15 maanden een nest te krijgen (ondanks dat ik dat afkeur). Voor de wet hebben ze ergens een grens moeten trekken, en met 18 maanden is dat op zich voldoende. Kleinere rassen zijn inderdaad eerder volwassen. Vaak zijn ze met een jaar al volledig uitgegroeid (worden ze alleen nog maar breder), terwijl bijv. de duitse dog pas vaak na 2 jaar volledig uitgegroeid zijn (en dan worden ze ook nog breder). Wachten totdat ze qua breedte volledig klaar zijn is lastiger, onze hond is op 3.5 jarige leeftijd nog plots breder (en zwaarder) geworden. Hij is van 7.5kg naar 9kg gegaan. En nog altijd geen gram te zwaar, hij heeft niet veel reserve (met ziekte is hij dan ook al snel echt mager).

Maar voor het testen op afwijkingen wordt over het algemeen ook voor kleine honden 1.5 jaar aangehouden en alleen daarom al, zou het wachten tot die leeftijd een standaard moeten zijn (los van het wettelijke gedeelte dus).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:45

YamaSaki schreef:

Maar laten we daar maar verder niet op in gaan, aangezien dat al een keer is genoemd.

Wat heb je er aan door daar wat van te zeggen?

Bij mensen komt het ook vaak genoeg voor hoor; in de middeleeuwen was het als ik me niet vergis min of meer normaal. Het mag niet omdat het veel risico's met zich meebrengt. Maar ik begreep uit het topic dat TS (haar ouders) de zwangerschap af laten breken?

Dat is toch al het meest verantwoorde wat je nu kunt doen? De tijd terugdraaien kan immers niet.

Overigens hebben wij het ook een keer gehad, nouja bij een volwassen teefje dan, dat wel. 24u per dag uit elkaar gehouden (of reu in de bench of teef in de bench) toch zwanger... volgens de DA zou het niet de eerste keer zijn dat een reu zich niet tegen laat houden door een bench (vraag me niet hoe dat fysiek mogelijk is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:59

Dat kan idd, als ik zie hoe mijn eigen teefje zich opdringt, die gooit 'het' echt naar achter en omhoog,staart een heel eind opzij, een hele handige reu (ik vind het wel knap iig) zou er dan bij kunnen, zal ook wel een stukje mazzel zijn dat hij net goed richt.. Zal wel iets met voorpoten door te tralies zijn? Anders lukt het niet..

De discussie wel dom niet dom en daar wel wat over zeggen of niets over zeggen lijkt me nu wel klaar? Anders gaat het topic sowieso op slot en hoort niemand meer hoe het met het teefje gaat..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:11

...middeleeuwen...man toen werden mensen ook een stuk minder oud :+
Dus weer een vergelijking die niet echt klopt... ;)

En bij een volwassen hond een "ongelukje", tja ook niet echt handig, maar zoals je zegt, blijkbaar niet altijd te voorkomen. Maar dat is dan nog anders dan een pup die zwanger zou kunnen zijn.
Pup van 9 maanden klein hondje, staat gelijk aan een meisje van 11 jaar.
In de tegenwoordige tijd he, niet 500 jaar geleden :+

En zwangerschap afbreken, nee dat heb je verkeerd begrepen.
TS laat het zelf wel weten, als ze dat wil.
Dat ga ik niet, noch iemand anders uit haar naam zonder toestemming doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:34

YamaSaki schreef:
...middeleeuwen...man toen werden mensen ook een stuk minder oud :+
Dus weer een vergelijking die niet echt klopt... ;)

mensen werden gemiddeld minder oud door een slechtere hygiëne en doordat de zuigelingensterfte veel groter was, niet omdat meisjes van 11 toen lichamelijk volwassener waren. En tegenwoordig komt het ook nog voor, dus het kán nu eenmaal.

Citaat:
En bij een volwassen hond een "ongelukje", tja ook niet echt handig, maar zoals je zegt, blijkbaar niet altijd te voorkomen. Maar dat is dan nog anders dan een pup die zwanger zou kunnen zijn.
Pup van 9 maanden klein hondje, staat gelijk aan een meisje van 11 jaar.
In de tegenwoordige tijd he, niet 500 jaar geleden :+

En zwangerschap afbreken, nee dat heb je verkeerd begrepen.
TS laat het zelf wel weten, als ze dat wil.
Dat ga ik niet, noch iemand anders uit haar naam zonder toestemming doen.

Maar daarmee geef je geen antwoord op mijn vraag, wat heb je er aan om telkens te herhalen hoe onverantwoord je het vind? Wat haal je daar uit voor jezelf?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:44

Sorry, telkens herhalen?
Ik heb dat niet echt gezegd hoor in dit topic...ik denk dat je de verkeerde voor je hebt :P
Ik ben niet neerkijkend op TS bezig geweest, maar juist meelevend en met belangstelling naar de gezondheid van dr hondje
Ga een ander pesten...met jouw beroep zou je beter moeten weten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:13

Wat heb je er aan om steeds te herhalen dat er niet herhaald hoeft te worden? Beetje jammer dat dit topic hoogstwaarschijnlijk een slotje gaat krijgen omdat er maar over door gegaan moet worden terwijl er nu alleen maar herhaald word dat mensen herhalen.. En dat dat nou precies is datgene is waar je zelf over valt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:27

Ach een bench beklimmen is niet veel anders dan een teef beklimmen natuurlijk.
Als je enig idee hebt wat een loopse teef en reu doen om bij elkaar te komen, dan weet je dat het niet slim is ze in één huis te houden.

Met eigen ogen gezien: Reu klimt over 2 meter hoog betonmat om bij teef te komen, reu en teef krabben en bijten zichzelf een weg door 8cm dikke massieve houten deur, reu en teef krabben zich een weg door puin om uit/in het hok te komen.

Nu zal een chi iets minder destructief kunnen zijn, maar met bovenstaande in je achterhoofd zal het je ook niet verbazen als die zich een weg vreet door een binnendeur. (die zijn hol en gemaakt van geperst hout)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:36

ik ben benieuwd hoe het bij de D.A is geweest,TS weet je inmiddels al wat meer?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:39

Mijn nieuwe hondje heeft met 9mnd al haar eerste nestje gehad(buitenlands hondje) ze heeft er gelukkig niks aan overgehouden. A.s vrijdag halen wij haar op en binnen enkele weken wordt ze geholpen ik wil nl geen oeps nestjes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:16

sallandval schreef:
pfft wat een moraalridders hier zeg! Dat zouden mensen eens op een zwangerschapsforum moeten doen als er iemand zwanger is door een foutje :')

Sterkte met je hondje TS!

als je aankomt dat je zwanger bent op 10 jaar oud zal er idd vast wel geschokt gereageerd worden...
het gaat om een hond van 9 maanden...ietwat jong en 100 % te voorkomen geweest
dan zal er idd een flinke golf reacties komen die vol staan met verontwaardiging...
trés logisch...
hoop dat het goed gaat met Ts haar hondje :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:18

sallandval schreef:
YamaSaki schreef:

Wat heb je er aan door daar wat van te zeggen?

Bij mensen komt het ook vaak genoeg voor hoor; in de middeleeuwen was het als ik me niet vergis min of meer normaal. Het mag niet omdat het veel risico's met zich meebrengt. Maar ik begreep uit het topic dat TS (haar ouders) de zwangerschap af laten breken?

Dat is toch al het meest verantwoorde wat je nu kunt doen? De tijd terugdraaien kan immers niet.

Overigens hebben wij het ook een keer gehad, nouja bij een volwassen teefje dan, dat wel. 24u per dag uit elkaar gehouden (of reu in de bench of teef in de bench) toch zwanger... volgens de DA zou het niet de eerste keer zijn dat een reu zich niet tegen laat houden door een bench (vraag me niet hoe dat fysiek mogelijk is).

bench is niet voldoende, gescheiden kamers wel :j en we leven al even niet meer in de middeleeuwen is het niet?

maar idd, inmiddels komt het topic op een punt dat er herhaalt word dat het herhalen van de herhalingen niet nodig is ...
dus , ik hoop nog steeds dat Ts haar hondje in orde is , dat het schijn is, of als het echt is , het diertje er goed door komt, de pups in orde zijn en de teef er voor kan zorgen ...\hoop ook op een reactie in het topic over het verloop... ga niet ene pb sturen , vind ik weer te veel moeite :+

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:56

TS, ik ben nog steeds heel benieuwd, is je hondje inderdaad drachtig? Hoop dat je ons toch nog even op de hoogte houdt...

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:59

Ben ook wel benieuwd! Als ze zwanger is na het spenen gelijk laten helpen!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:06

Ts is wel nog online geweest, maar ik ben bang dat ze ons niet meer op de hoogte gaat houden........
Jammer want ik ben wel erg benieuwd hoe het bij de DA is afgelopen