Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:04

nee dat is ook zo want ieder dier heeft wel iets.. mee eens

maar ik ken hier uit opmaken dat ts ze ''gekregen'' heb en dat de dieren het goed naar hun zin hebben,,
en zeker het kleine beetje achtergrond van die mensen (die geen dieren mogen houden in dat huis)
en ze komen er achter waar belanden ze dan? TS zal gek zijn om ze weer te helpen (die mensen worden gehopen en maken er ''misbruik'' van) ik zal voor mijn dieren kiezen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:10

ChocoBesnier schreef:
Fiffill schreef:
Ik vind het eigenlijk heel banketstaaf dat je er überhaupt over denkt om ze te houden := je "hebt" die beesten net, er zijn honderden andere katten op de wereld en klaarblijkelijk geeft de jongen om zijn katten.

We hadden er niet aan gedacht. Ze stelde het zelf voor.

Ik heb net gebeld naar het meisje.
Ze had inderdaad niet met haar partner overlegt en hadden op dat moment super veel problemen.
Dus heeft ze overhaast beslist. Dus ons maar in hun miserie op die manier meegesleurd.

Mijn vriend werkt van thuis vandaag en dat wisten ze. Hadden gisteren gezegt dat we beschikbaar zijn vanaf 17u30.

Ze staan wel nu voor de deur!!! Dus teruggebeld en nogmaals gezegt dat ze om 17u30 maar terug moeten komen. En dan gaan de katten mee... Volledig tegen onze wil in, tegen mijn principes in.

Volgens de politie konden we niets doen als we geen schriftelijke overeenkomt met handtekening hebben dat ze de dieren overdraagt. Wel kunnen we naar het vredegerecht voor zulke zaken. Maar dat ben ik niet van plan.

Even nog ter zijde het is niet omdat je graag je dieren ziet dat je ze goed kan verzorgen.
Stel ik krijg financiele problemen zal ik mijn paard er niet minder graag om zien, maar toch een keuze worden gemaakt.

Ik had het ook niet over toen, maar nadat jullie erachter kwamen dat de jongen het niet wist en graag zijn katten terug wilde.
Netjes dat je de katten toch teruggeeft.

Air schreef:
Als jou vriend als eigenaar op de papieren staat, klopt het inderdaad niet dat jij je dieren zonder enige vorm van schaamte weer op komt halen.
Die mensen moeten dan opdraaien voor jou relatieproblemen.

Dat zij jou onfatsoenlijk behandelen, wil nog niet zeggen dat je hetzelfde terug moet doen. Zou wat worden als de hele wereld zo denkt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:19

TS,
Ben blij dat de 'katten'nu terug gaan naar de huidige eigenaar!
:)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 16:31

BobbieLover schreef:
TS,

Ben blij dat je er gelukkig mee bent, maar voor mij voelt dit allesbehalve goed hoor.
2 Tijdelijke oplossingen inruilen tegen een vaste oplossing. De 1 gaat naar de ouders van de vriend die al 6 katten hebben en er eigenlijk geen meer bij willen... En de andere op een appartement waar ze geen huisdieren mogen houden, bij een meid die eigenlijk de kat niet wil. (Noemde haar zelf een feeks van een kat, en de kat wordt enkel aangesproken met slet)
Nu het is maar hoe je het bekijkt...

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:35

ChocoBesnier schreef:
BobbieLover schreef:
TS,

Ben blij dat je er gelukkig mee bent, maar voor mij voelt dit allesbehalve goed hoor.
2 Tijdelijke oplossingen inruilen tegen een vaste oplossing. De 1 gaat naar de ouders van de vriend die al 6 katten hebben en er eigenlijk geen meer bij willen... En de andere op een appartement waar ze geen huisdieren mogen houden, bij een meid die eigenlijk de kat niet wil. (Noemde haar zelf een feeks van een kat, en de kat wordt enkel aangesproken met slet)

Ik snap je ook wel ,
Maar haar vriend vind de beesie's wel leuk :)
en Katten wennen wel snel! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:13

ChocoBesnier schreef:
bij een meid die eigenlijk de kat niet wil. (Noemde haar zelf een feeks van een kat, en de kat wordt enkel aangesproken met slet)

En mijn hond met stinkerd....
Snapt ze toch niet, dus die benaming is irrelevant.

ChocooPrins

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:35

Goof je weet waarschijnlijk wel waarop ik doel. Niet dat ik het feit zo erg vind dat ze de kat slet noemt.
Het gaat om het feit dat ze het beest niet wil!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:39

Ik heb er misschien over heen gelezen hoor, maar is het geen optie om de ene kat te houden die anders naar zijn ouders gaat?

En dan laten weten dat die ander altijd nog welkom is bij jullie...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:04

Niet het hele topic doorgelezen maar wel de reacties van ts.

Ik vind het raar dat heel bokt roept dat de katten terug moeten.
Als ik vandaag mijn paard achterlaat bij de stalhouder met paspoort erbij omdat ik de stalling niet meer kan betalen maar volgende week de lotto win kan ik mijn paard toch ook niet meer terug halen.
Het is dan het paard van mijn stalhouder.

Jammer dat je afscheid moet nemen van de katten TS.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:06

moyra schreef:

Als ik vandaag mijn paard achterlaat bij de stalhouder met paspoort erbij omdat ik de stalling niet meer kan betalen maar volgende week de lotto win kan ik mijn paard toch ook niet meer terug halen.

Ja, maar als jouw partner jullie paard weggeeft zonder dat jij het weet (even als voorbeeld)..... dan wordt het waarschijnlijk toch al anders ;)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:11

Eerst als ze langskwamen om 'afscheid' te nemen was hun bedoeling toch 1 kat mee te nemen. De andere ging hier blijven. Nu hebben ze besloten ze alle 2 mee te nemen.
Nu ja ik vind het echt geen manier om zowel met mens als dier om te gaan.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:14

Fiffill schreef:
moyra schreef:

Ja, maar als jouw partner jullie paard weggeeft zonder dat jij het weet (even als voorbeeld)..... dan wordt het waarschijnlijk toch al anders ;)

Het is zo dat de echte eigenaar van deze katten ze weggegeven heeft en niet zomaar een partner.
Ik ben de eigenaar van mijn paard en mijn partner heeft er dan weinig mee vandoen.

Maar dan nog is gegeven blijft gegeven en kun je alleen vragen of je de katten terug mag maar opeisen?
Laatst bijgewerkt door moyra op 12-02-13 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:15

Fiffill schreef:
moyra schreef:

Het is zei die haar katten weggeeft. Dus net hetzelfde als ik mijn paard weggeef. Niet mijn vriend die mijn paard weggeeft.
En is vriend daar niet mee akkoort is het jammer want het is mijn paard. Ook al vind hij het jammer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:16

Paard is misschien geen goede vergelijking, die zit niet in je huis. Katten neem je als je samenwoont in de meeste gevallen toch echt met z'n tweeën. Wie de "eigenaar" zou zijn op papier maakt toch niks uit, het gaat hier om dieren, emotionele waarde dus. Kan me goed voorstellen dat de jongen zijn katten helemaal niet weg wilde doen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:18

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit is wat ik ervan dacht;

Tja mijn kat heb ik ook van een gezin die van hun nest af moest. Ook zonder contract of iets dergelijks. Zou ook raar zijn als ze opeens komen zeuren ja we willen hem terug, terwijl het al toegezegd is. Vind ik het juist asociaal om ze terug te vragen... Is in principe t zelfde verhaal.

Maar ik lees dat de katten wel terug gaan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:20

Voor zover ik het uit de posts kan halen wonen ze niet samen?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:21

Ik snap dat de jongen zijn katten niet weg wilde doen, maar ik vind dat TS ook een punt heeft.
Wat nou als TS die katten al 2 maanden had? Waren dan de reacties hetzelfde? De dieren worden aan TS gegeven. 2 weken later komt de vriend van het meisje terug met het verhaal dat hij zijn katten graag terug wil. Het meisje geeft aan dat ze de katten eigenlijk niet wil, en ook dat schoonmams er geen kat meer bij wil.
Ik vind het niet gek dat TS gaat twijfelen aan het huis dat de katten gaan krijgen dan hoor. Het lijkt alsof vriend alleen maar een statement wil maken: het zijn mijn katten, ik wil ipv 1 (wat in de eerste instantie zo zou zijn) ze nu allebei terug.
Zo kun je nooit meer vertrouwen op het woord van iemand. TS heeft het op papier (sms/mail) dat de eigenaresse van de katten (vriendin) de katten aan hun geeft. Ook zijn ze het mondeling overeen gekomen. Vind het best gek dat TS dan geen poot heeft om op te staan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:23

Maar de TS heeft ze niet 2 maanden. Beesten zijn er net.
Ik had het anders gevonden als de dieren daadwerkelijk aan TS waren gegeven met instemming van béide eigenaren.
TS wordt absoluut niet netjes behandeld en het is een rare gang van zaken maar ik zou het zelf te banketstaaf vinden om die jongen zijn katten niet terug te geven. Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik immers ook graag mijn dieren terug willen.

@Air ik dacht van wel?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:24

Nee maar dat is in mijn ogen hetzelfde. Je stelt je wel in op het leven met de 2 katten. Ik kan me helemaal voorstellen hoe dit voor haar moet voelen.
En ik denk dat ik ze ook terug had gegeven, maar dit is absoluut geen goede gang van zaken. Vind het belachelijk.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:26

Neen de jongen wilde het helemaal niet. Dus nu hebben ze terug een tijdelijke oplossing... Want ze willen niet lang op dat appartement blijven...
Maar soms moet je erbij neerleggen dat je niet ten volle voor je dieren kan zorgen. Dan neem je beter gewoon geen dieren tot je alles weer voor elkaar hebt.

Ik heb het meisje nog aan de lijn gehad deze middag (de eerste keer trouwens anders zond ze enkel smsjes en belde de vriend)
Ze hadden wel met elkaar gesproken dat ze dus een oplossing zouden moeten vinden voor de katten.
Hij dacht eerder aan naar zijn ouders, maar daar is die 1 getraumatiseerd teruggekomen. En ook daar willen ze geen katten meer bij. Dus had zij volgens haar een ideale oplossing gevonden want de katten mochten blijven bij ons. Maar ze zei zelf dat haar vriend plots panikeerde omdat hij de katten dan definitief kwijt is.
Dus stond hij maar halsoverkop bij ons voor de deur met zijn kattenmand om terug een tijdelijke oplossing te zoeken.

Ik versta wel dat ze hun katten graag zien en het liefst willen houden maar denk niet dat het een erg weloverwogen keuze is om ze ergens tijdelijk te plaatsen, omdat je er eigenlijk niet voor kan zorgen maar ze te graag ziet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:28

En toch denk ik dat je er na langere tijd minder makkelijk afstand van zou kunnen doen. Maar dat doet er niet zo toe nu, in dit geval zijn de katten er net. Ik vind het ook een rare gang van zaken, maar goed het zou je maar gebeuren dat je vriendin je huisdieren weggeeft, ik zou woedend zijn :+

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:31

Inney schreef:
Nee maar dat is in mijn ogen hetzelfde. Je stelt je wel in op het leven met de 2 katten. Ik kan me helemaal voorstellen hoe dit voor haar moet voelen.
En ik denk dat ik ze ook terug had gegeven, maar dit is absoluut geen goede gang van zaken. Vind het belachelijk.

Klopt alles aangeschaft, al een afspraak bij de DA. Alles was al geregeld. Beurtrollen voor de kattebak, wanneer we ze voor het eerst in de tuin zouden laten, noem maar op.
En ik zie al mijn huisdieren graag vanaf moment 1 tot op het eind en daarna.

Stond eens in de dierenwinkel mijn cavia's aan te schaffen en de persoon naast mij aan de kassa net hetzelfde.
Met dezelfde doos. Ze hadden de dozen per ongeluk gewisseld. En in de auto zag ik dat ik de verkeerde meehad. Ik ben teruggereden en gelukkig waren die mensen daar nog met mijn cavia's. Heb ze dus gewisseld terug. Vond het verschrikkelijk...

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:32

Het koppel woont inderdaad niet samen.
Komen net van kamers, moesten opeens halsoverkop verhuizen.
Vriendin is alleen gaan wonen, vriend terug bij de ouders voorlopig allemaal
Het zijn de katten van de vriendin.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:36

Ook al waren ze pas kort bij jullie ik kan er helemaal inkomen dat je ze onder deze omstandigheden niet wil terug geven. Sneu voor de katten.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:58

ChocoBesnier schreef:
BobbieLover schreef:
TS,

Dat vind ik dus het vervelende aan deze situatie.. Als de thuissituatie gewoon prima was, geen probleem dat ze terug gaan, maar de thuissituatie is gewoon niet stabiel en de katten worden ook nog eens uit elkaar gehaald. En dan ook nog zo communiceren zonder de ander er bij te betrekken, nouja dat is ook niet goed.