poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Re: poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:23

Als het kouder is, slapen de katten graag op bed. Wisselt een beetje af, Grendel eigenlijk altijd wel.
We hebben een kleedje bij het voeteneind en daar liggen ze braaf op. Scheelt weer haar en ruimte.

Ze worden ook pas wakker als de wekker gaat, dus we hebben ook nergens last van.
Ik vind het wel gezellig, vooral als vriendlief er niet is.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:27

Mijn 3 poezels slapen ook altijd gezellig op bed, zijn binnenkatten dus vies zijn ze niet. Alleen als ze erg haren (2 raskatten haren zelden, HTK kat hele jaar door :\) verschoon ik het overtrek wel om de dag.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:04

Onze siamees trouwens die wil juist altijd graag uitslapen! Ze ligt meestal bij mijn moeder in bed en als die op staat en ik lig nog in bed dan komt ze snel bij mij erbij :)) Als ik al naar het werk ben dan zoekt ze een ander plekje op om uit te slapen :')

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 14:08

Wil ook graag tips hoe leer je dingen af? Zoals krabben tegen de muur of bokspring,. Op de kooi van de.hamsers springen enzo?????

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:48

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:31

Hier ook gezelligheid op en in bed...
Resi kruipt elke nacht bij mij IN bed, de rest ligt erop...
Resi slaapt ook daar als ik er niet lig... Ligt er zo'n bult op je bed...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:59

Mijn katertje komt altijd tegen mijn hoofd aanliggen en dan vallen we samen in slaap <3 Gezellig!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:59

antje_vip schreef:
Mijn katertje komt altijd tegen mijn hoofd aanliggen en dan vallen we samen in slaap <3 Gezellig!

wat lief <3
mijne komt in mn armen liggen <3 heerlijk vind ik dat.
als ze een keer niet bij me ligt ga ik haar halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:02

Jindai schreef:
Frederieke_, als je allergisch bent is het idd niet zo'n strak plan. :) Ben je ook allergisch voor paarden(haren/stof) of dat niet?

nee paarden niet, gelukkig, wel voor stof en veel paardenhaar, en droog hooi kan ik ook slecht tegen maar over het algemeen (buiten) gaat het prima, nooit echt last, gelukkig :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:07

Mijn katjes slapen met 4 stuks sterk in bed :) we kunnen nog amper omdraaien en soms hoor je de poes wellens grommelen omdat je hemvan zn plakje verjaagd maar normaal gesproken worden wij heel blij wakker met 4 poesjes en een kindje dat in de kamer komt en roept.. Iedereen wakkeeer ? ( 2 jaar ) ik hoef nooit meer anders :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:06

hahah geweldig:)
de onse komt wel bij ons in bed maar lig nooit bij ons beneden op de bank.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:33

Mijn kat mag wel bij me in bed, maar dan moet ik haar wel aaien tot ze slaapt anders gaat ze weg hahah.
En van vlooien in bed heb ik ook nog nooit last gehad, ze heeft ook vlooien allergie waardoor ze haar druppen écht op tijd moet hebben, dus ze heeft eigenlijk ook nooit vlooien.
Soms haart ze wel wat uit, maar volgensmij liggen er meer haren van mezelf dan van de kat!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:43

Wij hebben een Lits-jumaux (2 matrassen) en op de 1 ligt onze madam prinsheerlijk te slapen (en ohwee als 1 van ons het LEF heeft om met ook maar 1 teen op haar deel te komen.. Dus wij liggen met ze tweetjes op t andere matras gesqueezed.. :P

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:56

hahah zo klein met zoooooooooon grote bedplek en wij maa rop klein. hier (nog) geen last van. als mijn brined beweegt is ze weg

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:01

mijn hondje lag ook altijd bij ons op bed. Ze had op een gegeven moment door als ik mijn electriche onderdeken van te voren aan had, dan ging ik naar bed en jahoor lag madam onder de dekens op de electrische onderdeken en grommen he als ik dan wilde liggen. Als ze dan weg ging deed ze dit altijd via het hoofd van mijn man die dan weer liep te vloeken haha en ik lol dan. Ze is nu 15 dus gaat de trap niet meer op maar mis der nog steeds elke dag boven :)

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:02

Onze kleine hond sliep vroeger ook altijd bij mijn ouders op bed. Die wilde niet beneden blijven, dan ging ze gewoon de trap op en aan de deur krabben. Nu ze de trap niet meer op kan, blijft ze wel gewoon beneden en wil ook niet meer mee naar boven.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:04

Mijn kat slaapt in bed, onder de dekens

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:05

doezel2 schreef:
hahah zo klein met zoooooooooon grote bedplek en wij maa rop klein. hier (nog) geen last van. als mijn brined beweegt is ze weg

Geloof me.. Dat is nu nog.. Geniet ervan, want als ze doorhebben dat ze gewoon kunnen blijven liggen al;s jij beweegt en dat de wereld dat echt NIET vergaat, dan word je weggekeken uit je eigen bed.. :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:14

nine1987 schreef:
doezel2 schreef:

Geloof me.. Dat is nu nog.. Geniet ervan, want als ze doorhebben dat ze gewoon kunnen blijven liggen al;s jij beweegt en dat de wereld dat echt NIET vergaat, dan word je weggekeken uit je eigen bed.. :P

Ik merk juist dat mijn bed alleen interessant is als ik er ook in lig. Dat ik dan nauwelijks ruimte over heb is een detail voor ze, maar als ik het bed verlaat komt alles direct weer achter me aan. Ook altijd heel leuk als je overdag even naar boven gaat om iets te halen, hup een blije kat achter je aan "gaan we slapen? prrrrr" Eh, nee, we gaan alleen een workout op de trap doen :P

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:15

Ik vind katten op bed hartstikke gezellig.
Jammer dat mijn vriend allergisch is en dat het dus niet meer kan..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:03

Onze katten mogen ook op bed. Heb geprobeerd om ze weg te houden. Maar elke nacht uren lang een kat aan de deur hebben krabben... heb alles geprobeerd aan sprays maar hef boeit ze niet. Ze willen bij ons zijn.

Onze katten komen niet buiten (balkon wel) en worddn keurig gevlooid en gewormd. En idd elke week schoon bedden goed.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:31

Amable schreef:
Ik merk juist dat mijn bed alleen interessant is als ik er ook in lig. Dat ik dan nauwelijks ruimte over heb is een detail voor ze, maar als ik het bed verlaat komt alles direct weer achter me aan. Ook altijd heel leuk als je overdag even naar boven gaat om iets te halen, hup een blije kat achter je aan "gaan we slapen? prrrrr" Eh, nee, we gaan alleen een workout op de trap doen :P

Dit is goddelijk DROOG! Ik lig plat _O-

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:50

Dit was onze vorige kat bij mijn man, die staat altijd vroeger op dan ik :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:54

Heerlijk, onze poesjes liggen ook altijd bij ons in bed. Onze vorige waren niet weg te slaan en eisten inderdaad alle ruimte op. De poesjes die we nu hebben doen dat nog niet zo. Heerlijk, die knorrende lijfjes tegen je aan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:10

Ik vind het juist wel "gezellig" als Nida op mijn bed komt liggen, helaas doet ze het nooit _O-