Air schreef:Leonyr schreef:Even een toevoeging;
Vers vlees is niet altijd de beste oplossing, ook al wilt men dat graag geloven.
Onze BC heeft ontzettend duur vers vlees gekregen, waar enkel en alleen maar vlees in zat en heeft hierdoor echt aan de dunne gezeten. Ander vers vlees moet hij überhaupt niet, dat gaat er gewoon niet in. Het enige wat hij wilt is RC brok of het 'nep-vlees-van-de-supermarkt.
Iets anders gaat er niet in of maakt hem ziek.
Overigens doet hij het op Royal Canin erg goed. Gezonde ontlasting, niet te veel/te vaak en hij stinkt niet. Zijn vast glanst en hij is ontzettend levenslustig.
Diarree is opzich heel normaal als een hond net is overgestapt. Hij hoeft een stuk minder te drinken en niet iedere hond heeft dat door
Maar we hebben het ook niet 'eventjes' uitgeprobeerd. Volgehouden, met nog steeds diarree en ziek.
Citaat:mag het hopen van niet dat een brok met maar 20% vleesaandeel én een kankerverwekkende stof BHA onder een premium voer valt...
Vertel dan eens, waarom er honden zijn die hun hele ganse leven op RC staan en vervolgens ontzettend oud worden?
Denk aan leeftijden van de 12 tot 16. Deze leeftijden komen heel vaak voor, als ik aan eigenaren vraag hoe oud hun hond op brok is geworden.
Overigens ben ik het helemaal eens met het onderstaande bericht, welke eerder in dit topic genegeerd werd:
wendy1987 schreef:Mijn teckeltje krijg vetessentials van hills. Doet ze het super op, bijna geen ontlasting, stinkt niet.
Ik ben niet tegen vers, maar ik vind wel dat er vaak te makkelijk gedacht wordt over vers voeren. Zoals hier ook duidelijk naar voren komt.
Ik vind (mijn mening dus) dat je met vers voeren zoals mensen vaak beginnen die het net ergens gehoord hebben, veel essentiele vitaminen ed mist.
Een hond heeft ook plantaardige bestanddelen nodig, niet alleen vers vlees zoals dan vaak gevoerd word.
Ik hoor in de praktijk ook vaak dat mensen vers vlees willen voeren, maar ze hebben dan niet nagedacht over het feit dat er ook nagedacht moet worden over vitaminen ed. Vaak blijven ze toch bij brok, omdat ze het niet uit willen zoeken.
Ik ben dus niet tegen vers voeren, maar het wordt een beetje als "mode" gezien waardoor veel mensen het op een verkeerde manier doen en er dus tekorten ontstaan.
Mbt smaak, en elke dag andere smaak. Een hond word niet geboren met smaak, wij leren ze smaak. Ik ken er heel veel die niets anders willen dan hun vertrouwde eten, omdat ze het niet kennen. Je maakt dus niet iedere hond blij met elke dag een ander smaakje.
Om op TS haar vraag terug te komen, er zijn verschillende goede brokken te verkrijgen, maar je moet kijken wat bij jou hond het beste past.
Ik ben zelf meer voor de A merken, maar dat is mede omdat ik dan precies weet wat ik voer. Dus niet een zak met gevogelte (waar de ene keer kip inzit, en de andere keer kalkoen omdat dat dan goedkoper is)
Iedereen zal zijn eigen mening hebben, en ook eigen ervaringen hebben.
Je moet doen wat je zelf het beste lijkt, brok of vers. Als het maar echt compleet is en het aansluit aan jou wensen.
Offtopic: Ik mis de verhalen van Trudy![]()

Die stukken beter zijn dan RC. 
Overigens is een topic geplaatst waar je dan even doorheen kan bladeren en als je de behoefte voelt verder kunt discussieren.