Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dees_daan schreef:kaatjeee1997 schreef:ik snap ook wel dat jullie zeiden dat ik de politie moeten bellen, maar jongens om daar nu zo'n drama van te maken?
Jullie snappen het zelf niet want we houden deze hond niet bij ofzo?De hond heeft een plmekje om te slapen tot morgrn en dat gaan we opzoek naar haar baasje, als ik volgende keer één van jullie honden zie: degene die dit strafbaar en ontvoering noemde: zal ik hem laten lopen? goed? lekker alleen verloren in het donker dat jullie hem zelf kunnen zoekn
Dit is dus wat ik bedoel met mijn laatste post.
Heeft er iemand gezegd dat je de hond wil houden?
Het is fijn dat de hond een plek voor de nacht heeft, maar melding maken is wel belangrijk, bij de politie, dienstdoende dierenarts, hier in NL de dierenambulance..
Als je eigenaren ziet die met tranen in hun ogen de hond komen halen die net een paar uur vermist was, of die 4x op een avond bellen of er al iets over hun hond bekend is dan zie je wat dat met mensen kan doen, ontvoering vind ik ook overdreven, het is ook niet zo dat iedereen achter elkaars post staat, dus je kan 'ons' niet aanvallen om 1 post van iemand.
Niemand is tegen je, we proberen alleen duidelijk te maken dat dit voor de eigenaar van de hond ook echt niet leuk is..
Wat betreft je houding, als ik na elk negatief commentaar niks meer voor een dier zou doen dan was ik al lang gestopt, je ego hoort er buiten te staan, er word gereageerd op jou posts, niet op jou als persoon.
Wispeltuur schreef:Alle 8 pagina`s in 1 ruk doorgelezen en man..
Sommige reacties van bokkers zijn niet terecht maar 90% heeft in mijn ogen meer dan gelijk. Tuurlijk het is super dat jullie het hondje in huis hebben gehaald, het is levensgevaarlijk op straat en al helemaal `s nachts. De hond in de bench stoppen of een aparte kamer zou ook mijn eerste keuze zijn, veiligheid gaat voor!
Maar.. Het niet meteen willen contacteren van de politie of andere instanties daar valt mijn mond van open. Zowel van jou ouders als jijzelf, met 15 jaar ben jij prima in staat om de politie te bellen. Ik vrees zelfs ook dat er maar gezegd is dat de politie is gebeld om er 'maar vanaf te zijn'. Het spijt me ten zeerste als ik hier fout zit, maar zo komt het wel op mij over..
Zelf ben ik ook ooit mijn hondje kwijt geweest en de wereld stond werkelijk stil voor 3 hele dagen lang, niet weten waar ze was en of ze nog wel leefde. Nergens hoorde we er iets over of zij was gevonden want er maakte niemand een melding. Tot een vriendin van mijn moeder vertelde dat zij een man met een hondje had zien lopen wat verdomde veel op die van ons leek.. Verrek het was ons hondje en die man was niet van plan haar baasjes te gaan zoeken.
Bij iedere hond die ik tegenwoordig los zie lopen kijk ik goed of ik wel een baasje zie, zie ik geen baasje ga ik pogen om een riem om te krijgen en ga ik de deuren langs en zoek ik andere wandelaars op die de hond misschien herkennen. Mocht dat niet werken word meteen iedere instantie gebeld die er is zodat het beestje herenigd kan worden met zijn baasje want er is maar weinig zo erg als je hondje kwijt zijn, zeker met de kerst..
Ik hoop dat het baasjes snel word gevonden en ik wens jullie heel veel succes met het vinden van een dierenarts morgen!
Waar heb je hem gevonden?
Stoof schreef:Hé in Diepenbeek, daar studeer ik!Waar heb je hem gevonden?
Kom op zeg, die eigenaars zijn waarschijnlijk gaan feesten. Als ze meteen morgenvroeg de instanties inschakelt en het baasje gaat zoeken is er toch niets aan de hand. Misschien leren ze dan hun hond bij te houden. Overdrijven is hier op Bokt toch ook een vak....
Stoof schreef:Hé in Diepenbeek, daar studeer ik!Waar heb je hem gevonden?
Kom op zeg, die eigenaars zijn waarschijnlijk gaan feesten. Als ze meteen morgenvroeg de instanties inschakelt en het baasje gaat zoeken is er toch niets aan de hand. Misschien leren ze dan hun hond bij te houden. Overdrijven is hier op Bokt toch ook een vak....
Littera schreef:Ik heb niet alles gelezen, dus alvast sorry als je niets aan mijn reactie hebt.
Een paar jaar geleden zat er ineens een hond bij ons op de stoep die niet meer wegging. We hebben hem binnengelaten. Wel in een andere kamer dan onze eigen hond. Ook hebben we de dierenambulance gebeld. Die kon niet komen en die raadde ons ook af om naar het asiel te gaan, waarom weet ik niet meer. We hebben een foto van de hond gemaakt en ik ben langs de deuren in de straat gegaan om te vragen of mensen soms een hond kwijt waren. Een paar huizen verderop wist iemand mensen die zo'n dure rashond hadden (het was een bulterriër geloof ik) en ik ben naar die mensen gegaan. Ze waren niet thuis, dus heb ik een brief achtergelaten op de voordeur. Een paar uur later was de hond met de eigenaren herenigd.![]()
Mijn tip is dus, als je het nog niet hebt gedaan: ga langs de deuren. Nu is het een beetje laat, maar dan kun je het morgen proberen. En als je het eng vindt, neem je een zak kerstkransjes mee en wens je iedereen een fijne kerst.
) Stoof schreef:Hé in Diepenbeek, daar studeer ik!Waar heb je hem gevonden?
ashley1 schreef:TS: super dat jullie het hondje hebben opgevangen, een vreemd hondje wat je niet uit de buurt kent zomaar in het donker laten rond lopen over straat zou ik zo'n hondje ook niet zomaar laten ronddwalen.
En ik snap best dat jullie haar niet zomaar met jullie hond samen doen in huis, straks wordt het vechten (of vlooien o.i.d) en dan zit je er mee.
Dat gezegt hebbende, vind ik het onbegrijpelijk dat er geen politie gebeld wordt.
Stel hè, je belt de politie en je hoort: wat fijn dat u belt, wij hebben 2 dagen geleden al een melding gehad van hele ongeruste eigenaren die de hond kwijt zij. We zullen zorgen dat de eigenaren contact met u op kunnen nemen.
Hondje wordt dan lekker vanavond nog opgehaald en iedereen heeft een fijne kerst.
Of je hoort: goed dat u belt. We hebben nog geen melding van ongeruste eigenaren maar als we uw gegevens mogen noteren kunnen we zodra we zo'n melding krijgen gelijk de eigenaren met u in contact brengen. Als u het hondje vannacht en evt morgen zou willen opvangen zou dat heel fijn zijn.
Je hoeft toch niet te bellen of ze naar jullie toe komen?
Die mensen zitten misschien al in zak en as en hebben wellicht (net als hier bij ons) een huilend kindje zitten dat zo ongerust is over het vermiste hondje.
Waarom is het in hemelsnaam zoveel gevraagd om de politie te bellen en een melding achter te laten???
Littera schreef:Goed van jullie! Dan weten de buren in elk geval ook dat jullie die hond hebben en als zij iets opvangen van de eigenaar, krijgen jullie dat waarschijnlijk te horen.![]()
Misschien is het een idee om een papiertje met "HOND GEVONDEN" te maken, met een foto erbij, en dat op een paar drukbezochte plaatsen of honduitlaatplaatsen op te hangen? Ook als jullie hem naar het asiel brengen, dan kun je jullie telefoonnummer of dat van het asiel erbij zetten.
bedankt voor de tip!
Of in ieder geval hem daar aangeven! En evt. mee terug nemen!

kaatjeee1997 schreef:maar we gaan niet nu naar de da maar morgen als we niks vinden , voor chip eventueel, en jah idd handig om in plastiekjes te steken want regen ontbreekt hier niet
er is een dierenasiel in genk, dat is volgens mij het dichtsbijzijnde asiel
het probleem is, morgen is het kerstmis en ik heb geen idee of ze dan open zijn + als we naar het asiel gaan en mijn hond of niet dan moeten we ook 50 euro betalen...
Maurent schreef:kaatjeee1997 schreef:maar we gaan niet nu naar de da maar morgen als we niks vinden , voor chip eventueel, en jah idd handig om in plastiekjes te steken want regen ontbreekt hier niet
er is een dierenasiel in genk, dat is volgens mij het dichtsbijzijnde asiel
het probleem is, morgen is het kerstmis en ik heb geen idee of ze dan open zijn + als we naar het asiel gaan en mijn hond of niet dan moeten we ook 50 euro betalen...
Moet je geld betalen om het hondje daar af te leveren?