Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Miepie77 schreef:weet iemand welke stichting geregeld Mastin pups heeft, dus geen volwassen hond?
Watvoor Mastin bedoel je specifiek?
anneliesdj schreef:Kijk maar op de site: http://www.stichtingidemo.com
Stevie en Gus zit zowieso iets van mastin in en bij 'toppers' staat nog een volwassen Mastin.
dierenfan schreef:deze is hier in NL op straat gevonden. Geen chip, geen eigenaar, geen makkelijke hond maar als ik bovenstaande foto's zo ziet dan word mijn vermoeden toch wel erg bevestigd dat ze een buitenlander is die naar NL gehaald is, mogelijk tegen is gevallen en vervolgens gedumpt is (mijn aanname dus). Een hond waar dus geen of een slechte stichting achter heeft gezeten omdat ze niet gechipt is (ik weet dat niet alle stichtingen chippen helaas en als ze wel chippen dat ze niet allemaal ook registreren)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Aukelizzy schreef:Wat leuk dit topic.. Wij hebben ook een hond uit het buitenland. Ze komt uit Portugal en ze heet Julia en is een jaar of 3. We hebben haar nu sinds het einde van de zomer. In het begin was ze heel angstig maar het gaat nu heel goed. Het is een soort klein herdertje. Wij hebben haar via La vida. Ze mist een voorpoot maar heeft daar zelf weinig last van. Ze rent en stoeit de hele dag.
http://www.dierensteunlavida.nl/julia-maaike.htm Dit was de advertentie.. Ik zal nog wat foto's maken hoe ze nu is.
spatter schreef:annelies deze honden komen allemaal uit Kroatie
hoe kun je nu denken dat daar Spaanse mastins vandaan komen?
en daar heb ik dus een hekel aan, dat honden worden betiteld tot bepaalde raseigenschappen zonder verstand van zaken
zo krijg je adoptanten die een hond krijgen die helemaal niet klopt en dan balen mensen
ponyparadijs schreef:En die hulporganisatie heeft niet de regel dat ze niet mogen worden door verhandeld?
de meeste hebben namelijk wel die regel. Niets ten opzichte van jou hoor. Maar dat was meer een vraag.
Weet je welke organisatie hem hierheen heeft gehaald?