Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:30

En dat weglopen dat doet de mijne ook. Hij gaat alles achterna en toen hij 6 weekjes oud was en voor de 1ste keer mee naar stal ging had hij binnen 10 minuten al een muis te pakken. Dus helaas moet hij altijd aangelijnd blijven behalve als we naar het meertje gaan waar geen bebossing etc is dan zwemt hij lief zijn rondje

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:34

Miepie77 schreef:
Miepie77 schreef:
weet iemand welke stichting geregeld Mastin pups heeft, dus geen volwassen hond?

dankjewel :)

Idemo heeft ook regelmatig mastin-mixjes, puppie's vaak.
Maar wat daar precies in zit is gokken.

kiki1983

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:36

nu ben ik verliefd geworden op Calma wat een schatje! leuke stafford mix!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:37

anneliesdj schreef:
Miepie77 schreef:
weet iemand welke stichting geregeld Mastin pups heeft, dus geen volwassen hond?

Watvoor Mastin bedoel je specifiek?

De Mastin Espagnol maar die andere met langer haar (ben even de naam kwijt) vind ik ook super al zie je die minder vaak, maar grote lieve kruising ervan is ook goed.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:40

Kijk maar op de site: www.stichtingidemo.com
Stevie en Gus zit zowieso iets van mastin in en bij 'toppers' staat nog een volwassen Mastin.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:41

anneliesdj schreef:
Kijk maar op de site: http://www.stichtingidemo.com
Stevie en Gus zit zowieso iets van mastin in en bij 'toppers' staat nog een volwassen Mastin.

tnx ik ga ff kijken

edit: lieve honden maar zie ik geen Mastin in

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:04

bij grote honden wordt nogal eens snel geroepen dat er mastin inzit
maar je ziet het echt wel duidelijk als dat er eentje is

echte kruizingen zouden ze niet als mastin mixen moeten plaatsen want dan klopt het karakter lang niet altijd

hier loopt trouwens geen enkele hond weg
wij gaan met de hele meut in het bos wandelen en allemaal los
als we een hond pas hebben , doen we er een longeerlijn aan, dan kun je ze weer makkelijk pakken en echt jagen gaat niet met zo'n lijn
verder heeft javier een kattenbelletje om, voor de zekerheid

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:15

Bij idemo heet alles kruising, simpelweg omdat ze de papieren er niet bij hebben.
Maar zo moeilijk is het niet in te schatten en de medewerkers ter plaatse weten vaak wel hoe ze te herkennen zijn.

Wij hebben ook eens een Landseer gehad via de stichting, was echt een rashond, geschiedenis was ook bekend maar stond als kruising op de site omdat de papieren er niet bij gegeven worden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:36

dierenfan schreef:
deze is hier in NL op straat gevonden. Geen chip, geen eigenaar, geen makkelijke hond maar als ik bovenstaande foto's zo ziet dan word mijn vermoeden toch wel erg bevestigd dat ze een buitenlander is die naar NL gehaald is, mogelijk tegen is gevallen en vervolgens gedumpt is (mijn aanname dus). Een hond waar dus geen of een slechte stichting achter heeft gezeten omdat ze niet gechipt is (ik weet dat niet alle stichtingen chippen helaas en als ze wel chippen dat ze niet allemaal ook registreren)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Van een goede stichting zijn ze allemaal gechipt, anders krijgen ze ze het land niet uit namelijk......

Etterbakken, zo'n dier de straat op zetten! :(

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:16

Alle stichtingen hebben regelmatig pups, alleen heet ook xo,n beetje alles wat groot is een kruising Mastin. ik hen Damita zo gekregen en mijn ouders.hun hond ook..beiden compleet andere honden en er vast iets van Mastin in, maar ook nog van alles erbij

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:35

annelies deze honden komen allemaal uit Kroatie
hoe kun je nu denken dat daar Spaanse mastins vandaan komen?

en daar heb ik dus een hekel aan, dat honden worden betiteld tot bepaalde raseigenschappen zonder verstand van zaken
zo krijg je adoptanten die een hond krijgen die helemaal niet klopt en dan balen mensen

hier in Belgie zat een stichting die galgo's naar hier haalde
per 50 of 100 tegelijk
de mensen die het eerste hadden ingeschreven hadden eerste keus maar kozen dus puur op eerste indruk want er moest aan de lopende band honden worden afgegeven
was je één van de laatste kreeg je wat overbleef
zaten er ook nog veel honden bij met grote wonden en veel trauma's
er werd grof geld verdiend door de stichting over de ruggen van de honden en veel adoptanten waren ontevreden en teleurgesteld
gelukkig hebben ze daar jaren geleden een flinke streep door heen getrokken
maar zulke stichtingen verknallen het voor de goede

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:59

Hier een fotootje van mijn Spaanse Breton Espagneul x ?, nu ong. 4 jr. Ons kerstkado van al weer 2 jaar geleden. Na het overlijden van onze andere 'grote hond' was het toch wel wat leeg in huis (met nog wel een Chiwawa mixje die erg een grote vriend miste). Gus (nu Guus) was net in Nederland en wat een schat van een beest. De klik was er dus geadopteerd via stichting La Vida (stichting die overigens alles prima geregeld heeft). Ook wij hebben eerst de nederlandse asielen afgeschuimd maar vonden gewoon weg geen hond die in onze situatie paste. We merken inderdaad wel dat Guus wat bagage uit het verleden heeft. Doodsbang voor knallen / vuurwerk en in het bos heeft hij zijn neus niet onder controle!! Met als gevolg dat ik soms een kwartier sta te wachten totdat meneer weer bij zinnen kom maar goed, het zij zo want hij komt altijd wel weer terug!!! Het houdt wel in dat hij, net als veel andere honden hier, niet overal los kan. Heeft ook wel het nodige gesloopt in huis maar deze gewoonte is gelukkig in de loop der tijd zo goed als verdwenen. Dit is 'm dan:
Afbeelding
Afbeelding

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:06

Eens... de karakter eigenschappen van een mastin spraken mij vreselijk aan. ik vind bv boerboels ook fantastische honden, maar bewust niet voor gekozen ivm dominant gedrag oa. De start met mijn 'mastin' is echter zo pittig geweest dat het wellicht nog pittiger was dan met mening 'moeilijke' hond. en nog.. Een wereldhond maar de rollen moeten wel goed helder blijven. godzijdank ben ik groot geworden met honden en als ik ergens voor ga ga ik er ook voor, maar vanuit de stichting is er nooit meer contact geweest en ik denk bij menig ander dat ze een enkeltje asiel gehad zou hebben. het plaatsen bij deze stichting ging puur om het plaatsen en dat is jammer... zeker.voor de honden met een trauma.. de stichting waar mijn ouders geadopteerd hebben, zijn eerst op huisbezoek geweest, is er regelmatig contact en is er een gedragsdeskundige verbonden aan de stichting

excuses voor de foutje..tel en ik gaan niet goed samen

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:24

Er staan echt veel leuke honden tussen hier! :) Ik ben ervan overtuigd dat mijn Tommie ook uit het buitenland komt, maarja heb geen enkel bewijs. Meneer kwam bij ons via een nederlandse stichting met al een heel verhaal. Een foto van hem staat in mijn profiel.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:25

En hier 2 foto's van Galia. We hebben haar via de stichting Galgo Support Holland, ben hier erg tevreden over.

Afbeelding

Afbeelding

Samen poseren met mijn oude hond Zahra, zij woont nog bij mijn ouders.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:49

Wat een leuke topic :).
Ik werk samen met meerdere stichtings (Vagabundogs, APAPA en Greyhound rescue) een paar keer per jaar vang ik pleeghonden op van een van deze stichitngs.
2 jaar terug heb ik 3 maanden in het zuiden van Spanje (tegen de grens van portugal) stage gelopen op een asiel (APAPA) daar heb ik zo veel meegemaakt en vreselijke dingen gezien.
Ik heb daar ook mijn eigen hond gevonden, Lima een kruising tussen een podengo x meschelse herder en was van een wilde moeder. Ze was toen ongeveer 6 maanden ze had verbrande voeten en was helemaal op. Ze heeeft de rest van de mijn stage bij me in huis gewoond ze heeft kennelhoest en daardoor ook een longontsteking gehad en daardoor was het ontzettend spannend als ik haar wel mee mocht nemen naar nederland, maar gelukkig kreeg ik toestemming van een dierenarts dat ze mee mocht. Ik heb toen ook een podengo pup mee genomen en dat werd mijn eerste pleeghond.
Ik ga nu elk jaar weer terug naar Spanje, om te kijken hoe het gaat en wat er verandert is en welke honden er weg moeten. Ik ben in oktober dit jaar voor het laatst geweest. Als ik er ben dan bezoek ik vooral asiels en pensions waar er honden zitten van de stichtings. En soms neem ik dan ook honden mee terug.
Ik heb nu 7 pleeghonden gehad en die zijn allemaal gelukkig geadopteerd. En op dit moment zitten er 2 een kruising labrador xTeckel en een podengo allebei van ongeveer een jaar. Het zijn echt schatten, ik vind het leuke een pleeghonden om ze alles te leren en ze helemaal op te zien leven. De meeste pleehonden die ik neem zijn honden die anders nooit een eigenaar zullen vinden, omdat ze te bang zijn of gewoon ze erg weg kwijnen in het asiel.
Ik schep er elke keer een hele band mee maar, ik hoop even goed voor ze dat ze snel een eigen baasje vinden.

Aukelizzy schreef:
Wat leuk dit topic.. Wij hebben ook een hond uit het buitenland. Ze komt uit Portugal en ze heet Julia en is een jaar of 3. We hebben haar nu sinds het einde van de zomer. In het begin was ze heel angstig maar het gaat nu heel goed. Het is een soort klein herdertje. Wij hebben haar via La vida. Ze mist een voorpoot maar heeft daar zelf weinig last van. Ze rent en stoeit de hele dag.
http://www.dierensteunlavida.nl/julia-maaike.htm Dit was de advertentie.. Ik zal nog wat foto's maken hoe ze nu is.

En toen ik naar deze topic las, kwam ik al meteen een bekende hond tegen Julia.
Zij heeft in het zelfde asiel gezeten waar nu mijn 2 pleeghondjes vandaan komen, en ik ben er ook een dagje geweest.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:04

spatter schreef:
annelies deze honden komen allemaal uit Kroatie
hoe kun je nu denken dat daar Spaanse mastins vandaan komen?

en daar heb ik dus een hekel aan, dat honden worden betiteld tot bepaalde raseigenschappen zonder verstand van zaken
zo krijg je adoptanten die een hond krijgen die helemaal niet klopt en dan balen mensen

Ik heb het niet over Spaans gehad, ik heb juist gevraagd of het uitmaakt watvoor mastin het was, dat maakte niet uit en een kruising was ook goed dus heb ik haar doorgelinkt.
Daarbij heb ik toch al duidelijk gezegd dat de stichting alle honden als kruising weg doet en er alleen een gok gemaakt kan worden van wat erin zit, dat weet je bij een kruising immers nooit zeker.

Als je commentaar wilt hebben moet je natuurlijk wel het hele verhaal lezen :)*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:14

annelies er bestaan maar 2 soorten mastins en beide komen uit Spanje
de mastin Espanol en de mastin del pirineo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mast%C3%ADn_del_Pirineo

er kan dus geen mastin uit Kroatie of ergens die hoek komen omdat ze daar gewoon niet vandaan komen

er zijn tig grote hondenrassen en er zullen er best een aantal op elkaar lijken kwa uiterlijk maar een mastin is een spaans hondenras

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:48

precies en ik heb niet gezegd dat het niet uitmaakte, een Mastin Espagnol of een mastin del pirineo of een kruising daarmee, niet een onherleidbare kruising, die kan ik overal wel vinden, maar ik snap dat je het goed bedoelt :)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:50

ponyparadijs schreef:
En die hulporganisatie heeft niet de regel dat ze niet mogen worden door verhandeld?
de meeste hebben namelijk wel die regel. Niets ten opzichte van jou hoor. Maar dat was meer een vraag.
Weet je welke organisatie hem hierheen heeft gehaald?

beter laat dan nooit, maar ik wilde hier toch nog even op reageren, hihi! vwb welke organisatie, dat zou ik even moeten nakijken. Ik weet alleen dat hij als pup bij die organisatie is gekomen, in NL bij een gezin heeft gewoond en toen in het asiel Almelo is gekomen. In zijn paspoort heb ik wel entingen gezien die bij twee verschillende asiels horen, nl dat in Almelo en nog een andere. maar dat zou ik dus even moeten nakijken, hoe dat allemaal heet.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:22

Bij La Vida is het inderdaad de regel dat de hond terug gaat naar de stichting mocht het thuis niet meer gaan (door wat voor reden dan ook). Op deze manier wordt dan voorkomen dat de dieren als speelbal van hot naar her gaan of wéér in een asiel terecht komen. Ze hebben vaak al genoeg ellende meegemaakt. VInd dit dan ook een prima regel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:50

echt stuk voor stuk prachtige honden!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:02

Is er hier nog iemand die gehoorzaamheid doet met zijn/haar buitenlandse adoptiehond?
Wij hebben gisteren onze 1e les in de C klas gehad, hier worden we klaargemaakt voor het gehoorzaamheidsbrevet. Eigenlijk had ik toen we Galia pas hadden, pas gedacht dat ik hier tegen de zomer zou geraken. We hebben het op 4.5 maanden gedaan. *\o/*

Wel moet ze nog veel meer aandacht voor mij krijgen, en moet ze enthousiaster worden. Maar dat zou allemaal in orde komen zeggen ze.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:36

Ja, ik ga met Utah iedere week naar de gehoorzaamheid cursus al vanaf dat ik haar heb... Wij gaan in maart examen doen voor de GHH (gehoorzamen huis hond). Daar na ga ik denk ik behendigheid doen...ik denk dat zij dat erg leuk vind..

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:10

En EGO EGO EGO!
Lola heeft net de hele wandeling losgelopen, op elke stoeprand netjes gewacht met oversteken tot ik zei dat het mocht en zooooooo hard op het maisveld gerend dat ze bijna over de kop sloeg, ik heb me rotgelachen!
Als ik mijn man niet had zou ik denken dat ze bijna probleemloos was, maar daar merk je dus heeeel goed aan dat ze wel duidelijk een probleem heeft.
Totaal ander hondje zodra hij in de buurt is! Jammer hè!
Maar het komt goed, we zien een heeeel klein beetje vooruitgang!