de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:44

Seven schreef:
De huidige bulldog zou ik niet mee fokken tenzei het een dier met neus en normale proporties is en die zijn er wel maar zijn zeldzaam :j De oeb zou je daarin ook in kunnen zetten sommige types. Ging mij dan ook niet om elk type oeb maar meer om het feit dat je ook daar veel slechtere dieren in hebt en liefhebbers daar ook beter in moeten zoeken en selecteren :j

En ik maar denken 'wie of wat is in godsnaam een oeb', Old English Bulldog, he he, het kwartje viel :').

Fritsiej

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:47

Ik ben na het verlies van twee beaucerons met zware epilepsie even helemaal klaar met honden. Vele rassen zijn veel teveel doorgefokt en na de ellende van dierenartsen die weigerde onze hond in te laten slapen, ben ik momenteel helemaal klaar met honden. Ik hoop over een paar jaar iets meer geluk te hebben met een goede beauceron, maar dat blijft altijd de vraag..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:32

Hannapony schreef:
Seven schreef:
Sorry maar er zijn geen engelse bulldogs tegenwoordig die echt gezond zijn en ook nog hond kunnen zijn zijn ze dat wel zijn het vaak oebs of am bulldgs en ook daar vind je vreselijk veel afwijkingen.

Een oeb ook niet gezond gebouwd veel te log en korte neus.
[ Afbeelding ]

Dit vind ik een mooie bulldog met neus en niet overdreven breed, een johnson type am bulldog
[ Afbeelding ]

Sorry, maar onze bulldog wel hihihi. Hij is echt wel gezond hoor, hij is niet te zwaar, hij heeft hogere poten dan de 'normale' engelse bulldogs. Wie rent er hier iedere avond als een gek door de woonkamer en slaapt onze bouvier bijna de hele dag? Ons hondje is niet laag gebouwd hij is juist voor zijn leeftijd al extreem groot, hij heeft ook een goed ademhaling-systeem volgens de dierenarts (speciaal voor bulldogs) hij zei dat hij zelden zulke goede gezonde engelse bulldogs had gezien. Maar idd de meeste fokkers zijn niet leuk bezig, daar ben ik het helemaal mee eens, daarom kopen we niet zo snel een bulldog bij de eerste beste fokker...

Hier ook zo een hoor, die van ons is kerngezond. We noemen hem altijd "Jack russel in disguise" omdat hij zoveel energie heeft. Hebben we ook naar gezocht, juist omdat het ras zo verziekt is. Maar over het algemeen vind je bij de fokkers alleen maar van die bullen zonder snuit en met rimpels die tot over de neus hangen. De EBCN (Engelse Bulldog Club Nederland) die tot enkele jaren geleden de enige rasvereniging was in Nederland is al jaren geleden door de Raad van Beheer gesommeerd met een fokbeleid te komen om het ras te verbeteren. Die club van fokkers bestaat uit allemaal individuen die voor geen meter met elkaar tot overeenstemming kunnen komen. Het resultaat was iedere keer weer een afgezet bestuur omdat het opgestelde fokbeleid niet was wat de fokkers voor ogen hadden (gericht op gezonde pups, van gezonde ouderdieren, maar ja, dat betekende dat bepaalde kampioenen ineens niet meer gebruikt mochten worden......) Of het inmiddels al zo is weet ik niet, maar vorig jaar rond deze tijd was er zelfs sprake van dat ze niet meer aangesloten zouden blijven bij de Raad van Beheer en er dus geen stambomen meer afgegeven zouden kunnen worden.
Ziek clubje fokkers! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:34

_San87_ schreef:
Seven schreef:
De huidige bulldog zou ik niet mee fokken tenzei het een dier met neus en normale proporties is en die zijn er wel maar zijn zeldzaam :j De oeb zou je daarin ook in kunnen zetten sommige types. Ging mij dan ook niet om elk type oeb maar meer om het feit dat je ook daar veel slechtere dieren in hebt en liefhebbers daar ook beter in moeten zoeken en selecteren :j

En ik maar denken 'wie of wat is in godsnaam een oeb', Old English Bulldog, he he, het kwartje viel :').

Ik had echt hetzelfde _O- dacht dat het over één of andere foklijn ging met ene Oeb als stamvader ofzo
:') :')

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:40

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:45

Fritsiej schreef:
Ik ben na het verlies van twee beaucerons met zware epilepsie even helemaal klaar met honden. Vele rassen zijn veel teveel doorgefokt en na de ellende van dierenartsen die weigerde onze hond in te laten slapen, ben ik momenteel helemaal klaar met honden. Ik hoop over een paar jaar iets meer geluk te hebben met een goede beauceron, maar dat blijft altijd de vraag..

Ik ken 1 lijn waar het vaker voorkomt.. Heel zonde voor je dat je beide honden daaraan verloren bent :(
Ik zit in het bestuur van de club (niet de vereniging ;) ) en kan vertellen dat het gelukkig niet vaak voorkomt! Maar de lijnen waar je honden dan uit zouden komen zou al niet eens meer mee gefokt mogen worden in mijn ogen!
Om mij heen heb ik het zelf nooit gehoord gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:01

Hannapony schreef:
Wij hebben 'Harrie' hier vandaan: http://www.patdana.com/

Maar toch he... er zijn zoveel leuke honden... waarom dan eentje met een misvormde bouw (want ookal is jouwe dan "gezond" er zijn toch echt honden die veel gezonder en fijner in hun lijf zitten)... Dat blijft mij verwonderen. Mensen, kies een ras wat normaal functioneert en wees niet zo egoïstisch om een hond te nemen "omdat ie er zo leuk uitziet".

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:09

Hannapony schreef:

Ik word nog steeds niet vrolijk van die neuzen.. Een hond met zo'n neus kán niet gezond zijn...

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:12

Fellor schreef:
Hannapony schreef:

Maar toch he... er zijn zoveel leuke honden... waarom dan eentje met een misvormde bouw (want ookal is jouwe dan "gezond" er zijn toch echt honden die veel gezonder en fijner in hun lijf zitten)... Dat blijft mij verwonderen. Mensen, kies een ras wat normaal functioneert en wees niet zo egoïstisch om een hond te nemen "omdat ie er zo leuk uitziet".

Dat is het niet, we vinden het karakter van de engelse bulldog geweldig. Uit iedere test die je maar kon vinden over een rassenkeuze kwam er een engelse bulldog uit, we hebben ons er in verdiept en we vinden ze heel leuk. Harrie functioneert prima hoor! Wij kopen geen hond op basis van uiterlijk!!! wij vinden ze er wel stoer uitzien en niet misvormd, ik vind een chiwawa bijvoorbeeld meer op een cavia lijken dan op een hond. Maarja iedereen zijn eigen mening. Een engelse bulldog functioneert prima als je hem bij de juiste mensen vandaan haalt en hem/haar goed opvoed, want ze zijn eigenwijs maar niet vals zoals sommigen denken.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:15

Mossel schreef:
Hannapony schreef:

Ik word nog steeds niet vrolijk van die neuzen.. Een hond met zo'n neus kán niet gezond zijn...

check die neusgaten, die zijn groot hoor. Die rimpel valt echt niet over de neus heen zodat ze niet meer kunnen ademen, maar toch snap ik heel goed dat het er misschien onvriendelijk uitziet :') :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:18

De grote van het neusgat heeft niets te maken met het ademhalen :+
Je moet denken aan de lucht wegen etc

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:18

Ik noem dat ook niet gezond ookal mankeerd die misschien op het eerste gezicht niets dat dier zit gevangen in zo'n lichaam mijn honden kunnen echt heerlijk rennen met de bek open op full speed dat kan een eb nooit. Waarom neem je zo'n hond denk ik dan? Ik snap dat ze lief en vertederend zijn met de ingeklapte gezicht maar dit zijn geen dieren waar je lekker mee kan fietsen of hardlopen ea dingen die een hond gewoon hoord te kunnen.

Nu worden ze in dit lichaam geboren en weten ze dat ze niet meer kunnen en zijn ze het dus gewent maar dat praat het niet goed dat ze gewoon geen neus meer hebben en onnatuurlijke been standen hebben veel te breed ze wachelen er over.

Het gaat trouwens niet alleen om die neusgaten hoor hannapony, het is volledig onnatuurlijk geen neus te hebben het normale luchtwegkanaal is volledig aangetast door deze fok
Afbeelding

Ze hebben gewoon totaal geen ruimte meer voor een normaal luchtweg kanaal in de neus
Laatst bijgewerkt door Seven op 04-12-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:19

Bulletjes zijn honden die gevangen zitten in hun eigen lichaam. Heel sneu.
Snap niet dat mensen ze fokken en helemaal niet dat mensen ze kopen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:26

Klopt, de neus wordt wel korter gefokt, maar de luchtwegen worden niet korter, dus die moeten in die korte neus ook een plek hebben..

@Blokje, tsja ik snap het ook niet, maarja zolang men het mooi vindt :\

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:29

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... parool.pdf

Hier wat over engelse bulletjes. En hun neus.

Mossel. Zolang mensen alleen aan hun zelf denken zijn er zwaar ongezonde honden.
Ik kan er gewoon niet bij dat mensen die honden kopen.
zo ook toen bij Radar een vrouw had al jaren engelse bulldogen. Wou dat ze graag gezonder werden. Want al haar bullen waren dood gegaan aan bull kwalen.
En toch bleef ze ze kopen. Omdat ze de hondjes zo leuk vond! 8)7
Dan hou je de fokker aan het fokken...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:33

Seven schreef:
Bij mijn ras de dobermann vind ik het ook heel jammer dat er net als bij meerdere rassen een verschil word gemaakt tussen show en werk type.
Bizar dat een werkras puursang ineens niet meer voor de africhting word gefokt maar enkel voor shows :(

Show dobermann
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dieren zijn totaal niet meer geschikt voor de africhting door de holle rug en veel te lange iele nek -O-

En de dobermann in het meer werktype/ old school type, body en koffer geen lange maar wel sterke hals en toch adel.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

wij hebben nog steeds een dober van het werktype, korte krachtige hond, dat kun je van de showtypes niet zeggen jammer genoeg.

sommige rassen gaan gewoon te ver, vreselijk om te zien soms (zeker omdat ik ook tevaak alle problemen zie die erbij horen).
Zelf heb ik voor rassen gekozen die niet heel populair zijn, werkhonden, niks show aan, en met niet al te veel problemen.
duitse staande draadhaar en een border terrier.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:34

Bizar daarom durf ik stellig te zeggen geen bull die zo gefokt is is gezond ookal denken de eigenaren blijkbaar van wel jammer voor die dieren gevangen in een lijf tot die het opgeeft.

Ik ben benieuwd naar een foto :D Als het over dobers gaat sta ik vooraan. Mijn dober is ook het krachtige werktype met ht functionele lijf

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:35

Ja dat snap ik ook niet zo... (maar ik vind ze ook niet leuk op die manier :+)
Ik word zelf al helemaal naar als ik een paar minuutjes door een rietje oid adem, laat staan de hond :(:)
Ik kende iemand met zo'n hond, en die had er ook nog eens chronische bronchitis bij maar inslapen wou ze de hond niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:36

Hannapony schreef:
Dat is het niet, we vinden het karakter van de engelse bulldog geweldig. Uit iedere test die je maar kon vinden over een rassenkeuze kwam er een engelse bulldog uit, we hebben ons er in verdiept en we vinden ze heel leuk. Harrie functioneert prima hoor! Wij kopen geen hond op basis van uiterlijk!!! wij vinden ze er wel stoer uitzien en niet misvormd, ik vind een chiwawa bijvoorbeeld meer op een cavia lijken dan op een hond. Maarja iedereen zijn eigen mening. Een engelse bulldog functioneert prima als je hem bij de juiste mensen vandaan haalt en hem/haar goed opvoed, want ze zijn eigenwijs maar niet vals zoals sommigen denken.

En er is geen enkele andere hond met een leuk karakter die niet mismaakt is :Y) Ik doe nu de waarschijnlijk voor veel mensen vervelende uitspraak dat ik vind dat jij geen echte liefde hebt voor dieren en bijdraagt aan dierenmishandeling.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:36

Praat over de ernst van de situatie is er wel maar er zullen ook daadwerkelijk stappen ondernomen moeten worden en dat lijkt nog niet aan de orde.

Het is toch van de zotte dat bulldogs zich niet eens meer natuurlijk kunnen voortplanten en dit allemaal via K.I. moet gebeuren. Ook kunnen ze niet natuurlijk bevallen en moet er een keizersnede aan te pas komen. Hoe heeft men dit zo ver laten komen?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:39

Seven schreef:
Ik noem dat ook niet gezond ookal mankeerd die misschien op het eerste gezicht niets dat dier zit gevangen in zo'n lichaam mijn honden kunnen echt heerlijk rennen met de bek open op full speed dat kan een eb nooit. Waarom neem je zo'n hond denk ik dan? Ik snap dat ze lief en vertederend zijn met de ingeklapte gezicht maar dit zijn geen dieren waar je lekker mee kan fietsen of hardlopen ea dingen die een hond gewoon hoord te kunnen.

Nu worden ze in dit lichaam geboren en weten ze dat ze niet meer kunnen en zijn ze het dus gewent maar dat praat het niet goed dat ze gewoon geen neus meer hebben en onnatuurlijke been standen hebben veel te breed ze wachelen er over.

Het gaat trouwens niet alleen om die neusgaten hoor hannapony, het is volledig onnatuurlijk geen neus te hebben het normale luchtwegkanaal is volledig aangetast door deze fok
[ Afbeelding ]

Ze hebben gewoon totaal geen ruimte meer voor een normaal luchtweg kanaal in de neus

Zo erg als op dit plaatje is het niet met Harrie hoor, de fokker heeft alleen gefokt met de honden die wel een normaal luchtweg hadden en speciaal daar aandacht aan besteed. Ik geef een voorbeeld: de meeste engelse bulldog fokkers fokken met honden die een luchtweg-kanaal hebben vanaf 8 mm (deze mensen vind ik echt heel erg aso!) maar de fokker van patdana fokt alleen met honden met een luchtweg-kanaal van rond de 13-16 mm. Deze honden worden ook voordat ermee gefokt word helemaal nagekeken en alle lichaamsdelen van de hond worden opgemeten, en worden foto's gemaakt ook van de luchtwegen. Alles word opgemeten door een dierenarts die speciaal voor bulldogs is. Dit staat dus allemaal officieel op de papieren van de ouders van Harrie. Als er iets mankeert aan de gezondheid van de ouders waar gefokt mee wil worden, word er niet gefokt. Harrie heeft een heel net gebitje en niet zo erg als op de foto. Maar ik denk dat er veel fokkers zijn die het niks kunnen schelen.
Ik verlaat hierbij het Topic, ik heb geen zin om dit te volgen tot 100 pagina's discussie :') :') :') :') :') _O- _O- _O- _O- _O- sorry als het misschien gemeen overkomt, ik bedoel het niet gemeen :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:39

Fellor je hebt iets fout gedaan met het qouten nu lijkt het alsof jij zo'n mismaakt dier wilt :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:42

Wat jij wil Hannapony, ik blijf erbij dat zo'n misbaksel niet gezond kan zijn, hoeveel keuringen die ook heeft ondergaan. Zelfs de OEB van m,n zus knort zo nu en dan nog..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:46

Mijn hond snurk tijdens het slapen ook.

Maar ik bulletjes knorren bijna altijd. Brr...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:48

Seven schreef:
Bizar daarom durf ik stellig te zeggen geen bull die zo gefokt is is gezond ookal denken de eigenaren blijkbaar van wel jammer voor die dieren gevangen in een lijf tot die het opgeeft.

Ik ben benieuwd naar een foto :D Als het over dobers gaat sta ik vooraan. Mijn dober is ook het krachtige werktype met ht functionele lijf

http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... ing011.jpg
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... ing009.jpg
Afbeelding
zo atletisch is hij <3
Afbeelding

hij is nu al iets ouder ondertussen
Hij heeft wel een grote afwijking... let op niet voor 'gevoelige kijkers :') :')
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... ing057.jpg

Uiteraard hoefde ik geen springpaard want ik had een springhond
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... ing010.jpg
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... g007-1.jpg

Mijn duitse draadhaar
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8677_n.jpg

en de border
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2000_n.jpg