Ik woon op de eerste verdieping, met 2 katten. Katten komen op het terras, en kunnen via de tuin van de onderburen naar buiten.
Maar ze willen niet

Ook goed, als ze al blij genoeg zijn met het terras; moeten zij weten
Vorige week riep m'n vriend me.. 'Sssttt stilletjes geen lawaai maken, Nala heeft een vriendje!'
Terras grens aan onze slaapkamer.. En op ons bed lag een Siamees

Beetje later was ie via het terras door de open raam van de studeerkamer gesprongen, en zat hij op onze bureaustoel

Ik heb hem niet buiten geschopt, maar alle ramen laten open staan, en de deur naar onze living gesloten gehouden. Half uur later was ie weg, en konden onze katten weer naar de living komen.
Ik zit er niks mee in als die kat af en toe eens aanwipt om met de onze te komen spelen, maar ik wil hem niet in de living. Ik geef hem geen eten/drinken, en verder ziet ie maar wat ie doet. Hij komt bij mijn weten niet eens dagelijks, af en toe wipt hij eens binnen om met onze poezels te komen spelen, that's it. En ik zou hem echt never nooit binnen nemen; het is dat de terrasdeur open staat dat hij in onze kamer kan. Beestje loopt vaak buiten, zit vaak op de garage, dus veronderstel dat de eigenaar er geen problemen mee heeft. Ik aai hem niet eens (zou niet lukken ook, als ik te dicht kom is ie weg), dus op deze manier heb ik geen problemen mee. Poes is braaf, dus waarom niet. Maar hem voeren, ontvlooien of echt in huis nemen.. Nee.
TS, ik zou het doen zoals een andere bokker zei: zie je de kat bij de buren binnen zetten,
bel dan de politie, dat buuf je poezel heeft gestolen. Ze wilt niet luisteren, dan maar zo. Ik vind ook dat de kat tijdens jouw afwezigheid van 6 weken meer aandacht had moeten krijgen, maar dit geeft jouw buurvrouw echt het recht niet jouw kat 'in te pikken'. Nu kan jij duur voer gaan kopen, anders wilt ie bij jou niet meer eten
Voor wie is de rekening trouwens, als ie wat voorheeft bij de buren? Stel dat ze hem iets te eten geven waar ie ziek van wordt, of hij loopt daar de deur uit en sukkelt onder een auto.. Van wie is het dier dan?