Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:25

Jellebie schreef:
Tja, er zullen best mensen zijn die vinden dat deze kat beter af was bij de dierenambulance of waar dan ook, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat deze lieve dame beter af is op de boerderij bij haar andere katten maatjes, daarom heb ik het op deze manier gedaan. Ze zijn met haar naar de dierenarts geweest en er was inderdaad iets mis met haar gebit, daar kwam ook de stank vandaan in combinatie met haar slechtverzorgde vacht. Wat er precies aan de hand was en wat er precies gedaan is weet ik niet maar ze is iniedergeval behandeld , en ze moeten nog een keer terug. Verder is ze ook zwanger, maar dat was allemaal gewoon goed.

Van het gebit dacht en zei ik al :j dat kan echt een uur in de wind stinken *blegh*
Waarschijnlijk heeft ze of een spuit met prednison gehad, maar ik denk doordat ze drachtig is eerder dat ze het eerst met een spuit antibiotica hebben geprobeerd om te kijken of het overgaat... gaat het met ab niet over en bv met prednison wel en de ontstekingen in haar mond komen binnen aanzienlijke tijd terug, kan dat duiden op een auto-imuunziekte... maar ik zal niet op de zaken vooruit lopen ;)
Fijn dat poes nu onder behandeling staat !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:25

nowylover schreef:
Ik weet heus wel dat dat drachtig is. Ik zit al me hele leven in de beesten. En het komt op het zelfde neer. En heus niet elke boer gaat in de gaten houden wat zijn poezen doen.

En daarom zou hij/zij ze moeten laten steriliseren. Zoveel moeite is dat niet, zoals Jellebie terecht opmerkt, er zijn al heel erg veel katten.

En 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord.

melaniepk

Re: Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:28

Nou jongens niet zo mieren**ken, drachtig, zwanger, me, mij... lekker boeiend, het gaat hier om de kat en niet of er fatsoenlijk Nederlands word gesproken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:29

Jellebie schreef:
Drachtig, ook prima := . Ze zullen het inderdaad wel geweten hebben maar het zal ze inderdaad geen flikker schelen. Balen, nog meer katten op de buurt.

Misschien kunnen ze de kittens wel op late halen door de dierenambulance? Die zijn wel plaatsbaar..
Zwanger drachtig, we weten wat er bedoeld word, maar goed nu kan er niet meer 'gezeurd' worden over dat ts met spoed heen moet, dus gaan we daar maar over door?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:31

Ik heb nooit gezeurd dat TS met spoed weet ik wat moet doen :). Correct taalgebruik is gewoon belangrijk.

TS houdt ons vast op de hoogte over hoe het met de kat gaat :). En ik zou je niet verkijken op de plaatsbaarheid van kittens, wij hebben er nog steeds heel veel zitten waar geen interesse voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:35

_San87_ schreef:
Ik heb nooit gezeurd dat TS met spoed weet ik wat moet doen :). Correct taalgebruik is gewoon belangrijk.

TS houdt ons vast op de hoogte over hoe het met de kat gaat :). En ik zou je niet verkijken op de plaatsbaarheid van kittens, wij hebben er nog steeds heel veel zitten waar geen interesse voor is.

Dat is ook niet wat ik bedoel met plaatsbaar, de kittens passen zich makkelijker aan en kunnen dus nog geplaatst worden als huiskatten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:37

dees_daan schreef:
_San87_ schreef:

Dat is ook niet wat ik bedoel met plaatsbaar, de kittens passen zich makkelijker aan en kunnen dus nog geplaatst worden als huiskatten.

Dat is zo, maar als niemand ze wil hebben schiet dat ook niet zo op :). Feit blijft dat katten gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden er zijn er simpelweg veel en veel te veel :). Er is geen markt meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:41

_San87_ schreef:
dees_daan schreef:

Dat is zo, maar als niemand ze wil hebben schiet dat ook niet zo op :). Feit blijft dat katten gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden er zijn er simpelweg veel en veel te veel :). Er is geen markt meer voor.

Ze zitten beter in het asiel dan op boerderij, en ze worden uiteindelijk vaak wel geplaatst, nu komen er misschien 5 kittens uit, die 5 worden ook niet geholpen dus er komen er alleen maar meer bij..
Dat er geen markt voor is betekend niet dat de asiels maar moeten stoppen met kittens opnemen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:50

dees_daan schreef:
_San87_ schreef:

Ze zitten beter in het asiel dan op boerderij, en ze worden uiteindelijk vaak wel geplaatst, nu komen er misschien 5 kittens uit, die 5 worden ook niet geholpen dus er komen er alleen maar meer bij..
Dat er geen markt voor is betekend niet dat de asiels maar moeten stoppen met kittens opnemen

Dat zeg ik dan ook niet. Je hebt alleen een utopisch beeld van de kans die kittens hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:03

_San87_ schreef:
dees_daan schreef:

Dat zeg ik dan ook niet. Je hebt alleen een utopisch beeld van de kans die kittens hebben.

Nee dat heb ik niet, waar haal je dat weg?
Ik heb met mijn collega's genoeg kittens opgehaald deze zomer, maar de kittens waar nu nog over gebeld zou worden laten we niet zitten omdat er al genoeg zitten.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:15

Hier even een reactie van zo'n boer (boerin)
Wij hebben ook een berg zwerfkatten, waarvan we de poezen hebben laten steriliseren, op eigen kosten!
Ze worden dagelijks gevoerd, en zelfs naar de dierenarts gaan we dr mee.
Ik vindt het erg vervelend dat er zo over boeren gepraat wordt!!

Ts Goed bezig, ik zou ze best in huis willen nemen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:48

dees_daan schreef:
_San87_ schreef:

Nee dat heb ik niet, waar haal je dat weg?
Ik heb met mijn collega's genoeg kittens opgehaald deze zomer, maar de kittens waar nu nog over gebeld zou worden laten we niet zitten omdat er al genoeg zitten.

Omdat je zegt dat kittens vaak wel geplaatst worden :). In mijn ervaring valt dat helaas nogal tegen, wij hebben dan ook nog steeds meer dan genoeg kittens en jonge katten zitten waar gewoonweg geen tot weinig interesse voor is, helaas :).

En zeker moet het asiel katten blijven opvangen, dat zonder twijfel. Maar dat betekent niet dat de kans op een fijn huis voor de kittens opeens drastisch toeneemt :). Maar dat zal je wel weten, dan.

petra85 schreef:
Wij hebben ook een berg zwerfkatten, waarvan we de poezen hebben laten steriliseren, op eigen kosten!

Wat ontzettend tof dat je/jullie dat hebben gedaan _O_. Namen maar meer mensen daar een voorbeeld aan. Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:54

Uiteindelijk worden ze vaak geplaatst, ik zeg niet dat ze binnen 2 maanden een plekje hebben maar hier worden de meeste katten uiteindelijk wel geplaatst. Er zitten hier ook genoeg kittens en jonge katten, dat probleem blijft, en word alleen maar groter als er steeds nesten bij komen daarom vind ik het handiger om de kittens een kans te geven om huiskat te worden, scheelt heel wat nestjes op lange termijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:56

Ja, uiteindelijk... Sommige katten hebben wij al van kitten af aan :). Ook geen ideale situatie. Maar goed, we banketstaaf langs elkaar heen terwijl we het gewoon eens zijn.

Het zou fijn zijn wanneer mensen massaal hun katten zouden laten castreren/steriliseren. Over utopie gesproken :+ :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:16

_San87_ schreef:
Ja, uiteindelijk... Sommige katten hebben wij al van kitten af aan :). Ook geen ideale situatie. Maar goed, we banketstaaf langs elkaar heen terwijl we het gewoon eens zijn.

Het zou fijn zijn wanneer mensen massaal hun katten zouden laten castreren/steriliseren. Over utopie gesproken :+ :D.

Dat ben ik zeker met je eens :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:17

petra85 schreef:

Mee eens. Ik ken genoeg boeren die prima voor hun katten zorgen, helaas ken ik er ook die dat niet doen, maar ook niet-boeren verwaarlozen hun katten vaak genoeg.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:22

Jellebie schreef:
Tja, er zullen best mensen zijn die vinden dat deze kat beter af was bij de dierenambulance of waar dan ook, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat deze lieve dame beter af is op de boerderij bij haar andere katten maatjes, daarom heb ik het op deze manier gedaan. Ze zijn met haar naar de dierenarts geweest en er was inderdaad iets mis met haar gebit, daar kwam ook de stank vandaan in combinatie met haar slechtverzorgde vacht. Wat er precies aan de hand was en wat er precies gedaan is weet ik niet maar ze is iniedergeval behandeld , en ze moeten nog een keer terug. Verder is ze ook zwanger, maar dat was allemaal gewoon goed.

Dank je wel voor het doorgeven :j

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:00

Gelukkig dat de kat toch bij de DA geweest is. Erg jammer dat ze zwanger is, ellende wordt alleen maar groter zo.

Wij hebben hier ook veel zwerfkatten die door mensen op het parkeerterrein van de sportvelden in de straat uit de auto worden gezet. Een keer in de zoveel tijd laten we de dierenambulance komen en die zetten vangkooien neer en als de katten erin zitten halen ze die op. Ze worden dan gecastreerd en ergens geplaatst. Als ze niet te plaatsen zijn dan worden ze vaak hier weer uit gezet of ergens op een boerderij met allemaal verwilderde katten. Als je nu weer eens zo'n kat tegen komt kun je echt beter toch de dierenambulance inschakelen. Maar goed dat is mijn mening.
Je hebt in ieder geval je best gedaan dat is al heel wat.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:55

_San87_ schreef:

Banketstaaf langs elkaar heen. wat is dat nou weer voor achterl....... taalgebruik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:22

pillow schreef:
_San87_ schreef:

Banketstaaf langs elkaar heen. wat is dat nou weer voor achterl....... taalgebruik

Dat maakt bokt er van, is boktcensuur, ze schreef l*llen..

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:41

pillow schreef:
_San87_ schreef:

Welkom op bokt. banketstaaf poedersuiker prutsmuts, dat zijn woorden van boktcensuur :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:14

Oh ik had me al vaker afgevraagd of dit nu nieuwe mode woorden waren. Vond het belachlijke woorden. Nu nog trouwens ,maar nu weet ik wel waarom.