Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Gisteren overdag was mijn hond vrij rustig, terwijl er toch al heel wat knallen en ook vuurwerk te horen was. Om ongeveer kwart voor 12 werd ze heel onrustig en ging ze zenuwachtig heen en weer lopen. Er was op dat moment nog niet meer te horen dan de rest van de dag, maar op de een of andere manier voelde ze het blijkbaar aankomen. Wij willen niet dat ze weer onder het bed kruipt, omdat ze twee geopereerde knieen heeft, en we bang zijn dat dat erg slecht en pijnlijk voor haar is. We hebben gezorgd dat de ramen goed geblindeerd waren zodat er geen lichtflitsen de kamer binnenkwamen. We hebben de tv hard aangezet en het licht aan en gewoon in de kamer gebleven met haar. Ze accepteerde dat ze niet onder het bed mocht. Ze had wel veel stress vanaf 12 uur, maar gelukkig was het rond 1 uur alweer een stuk rustiger buiten en ging ze enigszins rustig liggen. Het viel dus mee, deze oudjaarsnacht. Vandaag heb ik haar uitgelaten. Het was erg rustig op straat, dus ze liep ontspannen. Totdat op de terugweg een of ander fout gastje een rotje tot vijf meter voor haar poten gooide. Ze was direct in complete paniek. Het is dat ik me op mijn hond moest richten anders had ik die gast op zijn kop getimmert. Nu heb ik hem alleen verrot gescholden.
Die oudjaarsdag daar kan ik nog enigszins mee leven, want daar kan ik me op instellen. Maar ik haat het dat daarvoor en daarna ook nog wordt afgestoken.
Mijn jonge hondje heeft zich overigens van het hele gebeuren niets aangetrokken.
Al sinds ik honden heb ben ik met oud&nieuw nooit weg en zal dat ook niet doen. Ook niet toen ik twee honden had die niet bang waren.
Joolien schreef:Nikass schreef:Gisteren overdag was mijn hond vrij rustig, terwijl er toch al heel wat knallen en ook vuurwerk te horen was. Om ongeveer kwart voor 12 werd ze heel onrustig en ging ze zenuwachtig heen en weer lopen. Er was op dat moment nog niet meer te horen dan de rest van de dag, maar op de een of andere manier voelde ze het blijkbaar aankomen. Wij willen niet dat ze weer onder het bed kruipt, omdat ze twee geopereerde knieen heeft, en we bang zijn dat dat erg slecht en pijnlijk voor haar is. We hebben gezorgd dat de ramen goed geblindeerd waren zodat er geen lichtflitsen de kamer binnenkwamen. We hebben de tv hard aangezet en het licht aan en gewoon in de kamer gebleven met haar. Ze accepteerde dat ze niet onder het bed mocht. Ze had wel veel stress vanaf 12 uur, maar gelukkig was het rond 1 uur alweer een stuk rustiger buiten en ging ze enigszins rustig liggen. Het viel dus mee, deze oudjaarsnacht. Vandaag heb ik haar uitgelaten. Het was erg rustig op straat, dus ze liep ontspannen. Totdat op de terugweg een of ander fout gastje een rotje tot vijf meter voor haar poten gooide. Ze was direct in complete paniek. Het is dat ik me op mijn hond moest richten anders had ik die gast op zijn kop getimmert. Nu heb ik hem alleen verrot gescholden.
Die oudjaarsdag daar kan ik nog enigszins mee leven, want daar kan ik me op instellen. Maar ik haat het dat daarvoor en daarna ook nog wordt afgestoken.
Mijn jonge hondje heeft zich overigens van het hele gebeuren niets aangetrokken.
Al sinds ik honden heb ben ik met oud&nieuw nooit weg en zal dat ook niet doen. Ook niet toen ik twee honden had die niet bang waren.
Ik denk dat ze de spanning van jullie heeft gevoeld, kan bijna niet anders
Calypso84 schreef:Onweer heeft met luchtdruk te maken. Het water kleurt ook troebel hierdoor. De knallen voor oud en nieuw horen ze gewoon denk ik. Het is heel normaal dat jij je anders gedraagt als je hierop bent voorbereid. Je geeft zelf ook al aan dat je voor de wandeling 'jezelf hierop kan instellen'. Denk dat Joolien dit bedoelt.
Ik geef (gaf) mijn boef ook een extra aai over de kop bij dit soort dingen. je hond merkt het meteen: 'Hej, het baasje doet raar, laat ik me ook eens anders gedragen'. Ze zijn slimmer dan je denkt