Hond al minstens een half jaar ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:14

Erg vervelend voor je hond een darmontsteking dat is rot en doet erg pijn.
Ik weet er zelf alles van heb en chronische darmontsteking en dan kan je echt niet alles eten.
Heel verstandig dat je brokken geeft vers is geen optie voor een hond die ziek is eerst de boel rustig maken dat is veel belangrijker.

Sterkte ben benieuwd wat eruit het bloed komt.

Amandavd

Re: Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:20

Wilawander heeft helemaal gelijk, rashond en wolf staan zeer ver van elkaar af. Ik heb een voedingscursus van rc gevolgd en een klapper met per voeding aan ingredienten. Bij stofjes die ze er in doen moet je denken aan aminozuren probiotica, neutraceuticals.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:42

Het gaat op het moment redelijk!
hij slaapt erg veel, maar dat is logisch, geloof dat zo'n narcose ook nog best lang in het bloed zit, kan mij in iedergeval herinneren dat mensen er ook nog best lang beroerd van kunnen zijn.
hij kotst gelukkig niet meer.. alleen blijft hij aan de diarree, maar ik geloof dat dat ook al iets minder is dan van de week.

maar op dit moment is hij lekker gek aan het doen dus dat is fijn om te zien!!:-)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:29

Fijn dat het beter gaat, van de ontsteking worden ze ook erg moe nu maar hopen dat hij straks weer mooie ontlasting heeft.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:09

net gebeld door de internist.
onze hond heeft lymfeklierkanker..
we kunnen het onderdrukken met pretnison maar daar gaan we waarschijnlijk niet meer aan beginnen..
ik besef het nog niet.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:12

Wat erg... ;( Dan denk je aan iets met zijn darmen wat wel op te lossen is, kom je hier op uit. Heel veel sterkte :(:)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:13

Oh jeetje. Ik kom hier zomaar even binnenvallen hoor, maar heel veel sterkte.. ;(

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:14

ja inderdaad, een hele discussie over vers vlees en brokken gehad en dan is dit het..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:58

Even een volgende vraag aan jullie nu we weten dat hij lymfeklierkanker heeft.
wat zouden jullie doen, inslapen of uitstellen?
hij is dus wel echt ziek.. zoals jullie weten zijn zijn darmen ontstoken en heeft hij een maagzweer.
hij is elke dag aan de diarree, eet gelukkig nu ietsjes beter.
bij dit alleen wetende zou ik hem laten inslapen maar hij speelt nog dagelijks met onze andere hond en komt niet somber over.. is dit overlevingsdrang of laten honden dat niet zien of zal hij echt nog een waardevol (kort) leven hebben..
zoals ik hem nu zie zou ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem in te laten slapen maar mijn moeder zegt ook, moeten we dan echt wachten tot hij zieker word? is dat eerlijk?
het zijn al die dingen die je tegen over elkaar moet afwegen, maar daar word het niet makkelijker op.

en stel hij word ingeslapen..
we hebben nog een hond.. hoe reageren honden op het verliezen van een vriend of is dit per hond erg verschillend? deze hond is slecht te been dus die kunnen we ook niet veel afleiding geven door lekker te wandelen in de bossen etc.
(dit is een vraag wat los staat van de andere vraag, dus het is niet zo dat wij onze hond willen laten leven om de ander te plezieren, dat zeker niet.)

we gaan morgen nog overleggen met onze dierenarts wat zij denkt dat het beste is!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:08

Ach jee wat erg. heel erg veel sterkte.

Mijn baas zei altijd tegen de eigenaren van patientjes dat zolang ze spelen, eten, vrolijk zijn en zichzelf nog kunnen redden dat het op zich te doen is te wachten.
Ik weet wel dat de honden met lymfeklierkanker erg snel achteruit gaan. Maar de ene hond is de andere niet. Je kent hem het beste.

Op zich reageren honden vrij "makkelijk" als een maatje weg is. Gebeurt zelden dat ze echt treuren. Ik zou dan afleiding zoeken voor de andere hond.

Is moeilijk hé zo'n beslissing. :(:)

Heel veel sterkte

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:11

Ja de internist had gezegd dat het waarschijnlijk, als we het uitstellen met pretnison, niet langer dan 4 maanden zal duren.

Dat vinden wij ook, hij speelt en hij eet nog.. maar moeten we dan wachten tot hij zieker word?

Bedankt voor je reactie en je steun!!

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:15

heel veel sterkte, je kunt ook kijken als hij iets van pijn aan begint te geven dat je dan zegt we laten hem inslapen.... :(:)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:16

Jeetje wat heftig.. Heel veel sterkte met een beslissing maken.
Wij hebben met onze vorige hond gewacht tot hij zelf aan ging geven dat hij pijn had, daarvoor kon hij nog genieten van een klein wandelingetje ook al was hij slecht ter been, en vond hij het heerlijk om op zijn manier met het konijn te spelen, toen hij pijn aangaf was de beslissing zo gemaakt..
Wat ik wel zou aanraden is je andere hond even laten snuffelen wanneer je hem in laat slapen, zo kan hijzelf `afscheid` nemen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:16

Is moeilijk. heb zelf ooit eens voor die keuze gestaan ook met kanker en heb toen de hond laten gaan nadat we die uitslag kregen. Ook mede daar ik wist wat het met de hond zou doen en het een hond was die heel hard voor haar zelf was. Was bang dat ik niet tijdig zou merken wanneer het genoeg zou zijn en heb toen besloten haar dat te besparen. Mijn man en ik hebben voor ons zelf afgesproken dat als we weten dat het geen zin meer heeft om te behandelen dat we dan de knoop doorhakken. Ben zelf van mening beter een maand te vroeg als een dag te laat. Maar dat is heel moeilijk want dan is voor iedereen anders en ook per hond zo verschillend. Vaak weet je zelf diep in je hart wel of de tijd gekomen is. Vaak is het ook voor je zelf ook fijner om een dier in herinnering te houden in nog redelijk goede tijden. Maar voor het dier in de eerste plaats natuurlijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:17

Ik zou hem persoonlijk op de pred zetten en het even aankijken. Merk je dat het niet gaat, is een spuit er in zo gezet. Sterkte.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:21

Maar een hond met maagproblemen nog Predni aandoen?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:25

ja precies.. dat is ook nog iets, zal hij dit wel kunnen verdragen?
dat willen we inderdaad ook nog overleggen omdat wij dit niet weten en hij niet veel op zijn maag en darmen zal kunnen hebben.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:25

Maar kan hij niet meer zonder pijnstilling?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:28

Heb hier een hond die chronisch maag en darmproblemen heeft en momenteel topfit is maar ik hoef er geen pijnstilling enz via tabletten in te stoppen want dan is het na 3 a 4 dagen feest. Ook een groot probleem als hij eens wat heeft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:30

Wilawander schreef:

Geef je er een beetje Ulcogant of Omeprazol bij. Is sowieso wel een goed idee in dit geval.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:32

Jeetje wat sneu voor jullie en jullie hond zeg... Sterkte!

Eindeloos schreef:
Persoonlijk zou ik qua KVV voor lotgering gaan.
Dit is zo ongeveer de meest simpele kvv zonder groente, rijst, chemische toevoegingen en dergelijken.
Inweze is het gewoon een barfmaal dat in de maalmachine is gedaan.

Lotgering???? Dat komt er bij mij niet in hoor!!!! :r

http://www.hondenpage.com/hondenforum/9 ... gering.php

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:36

Nikka schreef:
Wilawander schreef:

Geef je er een beetje Ulcogant of Omeprazol bij. Is sowieso wel een goed idee in dit geval.

Met pred en zulke problemen moet je wel veel geven wil het echt zin hebben.

TS heel veel sterkte. Zoiets wordt altijd erger en met pred ook niet minder, hooguit tijdelijk.
Maar als hij al een maagzweer heeft weet ik niet of ik eraan zou beginnen.
Sterkte :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:37

Prednison bij maag/darm problemen wordt wel meer gegeven dus dat kan wel.

Maar kijk naar je hond, uiteindelijk weet je dan precies wanneer het de tijd is. Houd hierbij wel rekening mee of de hond heel hard is voor zichzelf.

De vorige hond van mijn moeder had ook lymfeklierkanker. Nu is het natuurlijk bij iedere hond het verloop van de ziekte anders. Die van mijn moeder had geen last van braken en diaree, maar werdt mager. Verdroeg slecht brok, terwijl hij dit dus al jaren kreeg. Heeft toen op Rodi en boontjes gestaan en deed het er goed op. Maar op een dag wist m'n moeder gewoon toen ze naar hem keek dat het nu zijn tijd was.
En ja hij speelde de dag ervoor ook nog, voor zover dat ging want hij had meer oudersdomskwalen (doof, zo goed als blind).
Maar bij hem tussen het uitkomen van de kanker en het inslapen zat ook ca 4mnd.

Heel veel sterkte!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:38

Met Ulcogant en Omeprazol kom je ook niet veel verder. Was het maar zo makkelijk. Een maagzweer en darmontstekingen is niet mis en dan ook nog zulke middelen die zullen de zaak alleen verergeren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:44

Dat is idd heel erg, sterkte ermee :(:)

Wat zou ik doen? Moeilijke keuze, op dit moment zeg ik altijd als een dier pijn heeft laat ik hem gaan...
Maar gemakkelijk is dat zeker niet.
Dat kun jij alleen voor je maatje beslissen.