Gebeten door eigen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Re: Gebeten door eigen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 13:58

Ja het is echt lastig.
Het voelt heel dubbel. door mijn schuld omdat ik mijn hoesje pakte, beet ze me en is ze is ingeslapen.
Ik troost mezelf maar dat ik haar een hoop pijn heb bespaard omdat ze artrose en artritis had.
Ze wilde vaak niet eens meet naar buiten omdat lopen (denk ik) zeer deed.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:09

Maar Naomi, als ze jou niet had gebeten op dat moment, hadden jullie ook niet verder laten onderzoeken (ivm dat ze verder niet liet zien dat ze ergens last van had dus) en daardoor weet je wel dat ze kanker had, en het dus met een reden deed; pijn.
Je moet je niet schuldig voelen, een hond met kanker gaat alleen maar meer lijden hoe verder het stadium vorderd, mijn vorige hond is ook ingeslapen door kanker.

Sterkte met het verlies van je hondje.... :(:)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:16

Heel veel sterkte!
Ondanks dat dit jullie heel veel verdriet doet, hebben je wel de juiste beslissing voor haar genomen.
Uit het oog, maar nooit uit het hart.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:19

Maar ik kan het niet laten om alsnog even te reageren.
Ik heb expres niet gereageerd, want er zijn toch vele opmerkingen waar ook mijn nekharen recht overeind van gingen staan.

Blijkbaar zijn er heel veel mensen die vanaf hun pc bepaalde situaties heel erg goed in kunnen schatten, zonder ook maar te weten hoe het er in de werkelijke praktijk aan toegaat. Hoe kan je oordelen als je A. Ten eerste de mensen niet kent? B. Ten tweede de hond niet kent. C. Ten derde van heel de situatie niks afweet, zonder deze in de praktijk in het echt te hebben kunnen observeren.

Hoe kan je dus zeggen dat iemand niet "boven" zijn hond staat, dat hij geen leider is?
Ik zie de meest bizarre antwoorden voorbij komen :? Net zoals dat je een hond corrigeert door middel van in zijn vel beet te pakken en door elkaar te schudden. Ik heb werkelijk nog nooit van m'n leven een hond gezien die dit als "correctie" toedient. Een moederhond corrigeert haar pups op en over de snuit. Een hond die begint te schudden is bezig met een prooi of ziet datgene aan voor een prooi. Leuk voor je hond als hij als prooi gezien wordt door zijn leider!!!

Blijkbaar zitten hier vele C M's.
De voetjes techniek, de koordjes techniek......
Sinds dat CM een programma heeft op tv gaan we onze honden ineens heel anders opvoeden, maar door naar een programma te kijken wil niet zeggen dat "wij" diegene zijn die deze technieken ook goed kunnen toepassen.

Ik ben blij dat ik niet in TS haar schoenen sta, want vanaf de zijlijn is het altijd wel makkelijk roepen wat ze verkeerd hebben gedaan. Totdat je het zelf meemaakt.
Er zijn nou eenmaal honden die een kronkel kunnen krijgen, net zoals bij mensen.
Ook zijn er dus honden die medisch gezien dit gedrag gaan vertonen als ze iets mankeren, dus voordat we met z'n allen beginnen te roepen, laten we dan eerst het medische uitsluiten!

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:29

@Kamatz, het is niet zo dat we allemaal maar hebben geroepen dat ze niet de baas is. Ik zelf heb bijvoorbeeld gevraagd of meerdere honden uit hetzelfde nest dit gedrag vertoonden.

TS, Sterkte met het verlies van je hondje :(:)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:31

Heb ik namen genoemd dan?
Er staat letterlijk heel veel mensen, maar niet "iedereen".
Jammer dat je je eigen aangesproken voelt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:36

Wat Joscaa zegt... je hoopt dat je hond vrolijk doorleeft en dat ze op een gegeven moment gewoon niet meer wakker worden, maar dat heb je niet voor het zeggen :(:)

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:16

kamatz schreef:
Heb ik namen genoemd dan?
Er staat letterlijk heel veel mensen, maar niet "iedereen".
Jammer dat je je eigen aangesproken voelt.

Ik bedoelde het niet als een aanvallende reactie, sorry daarvoor. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:15

@ Kamatz

Je hond opvoeden is een kwestie van gezond verstand en consequent zijn. Als een hond jou bijt is dat gewoon not done, tenzij er dus medisch iets aan de hand is. Er zijn relatief maar vrij weinig honden met een kronkel in de kop.

CM is een kundig man, ik snap niet dat er zoveel zo ongelofelijk tegen zijn. Nee, hij zal waarschijnlijk ook niet alles perfect doen, maar hij weet meer dan menig mens. Het enige wat ik over CM gedeeld heb, is dat ik de eigenaren van die baasjes niet snap, dat ze sommige honden zó ver laten komen. Maar dat is een geheel andere discussie.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:16

Ik zeg ook niet dat bijten well done is, maar hoe kan jij weten dat deze hond niet consequent is opgevoed? Daarnaast is het zo dat als een hond ineens zulk gedrag gaat vertonen er meestal wel wat anders scheelt dan de opvoeding.

Als jij een paard al zes jaar in je bezit heb die eigenlijk nooit bokt, maar dat ineens wel gaat doen en dan tegen het proberen je eraf te krijgen, ligt dat dan ook aan de opvoeding? Ik neem aan dat als je paard ineens zulk gedrag vertoond dat je toch eerst het medische uitsluit, zoals of hij/zij geen drukplekken heeft van het zadel of dat je zadel nog wel goed ligt etc etc.

Daarnaast denk ik dat dat je je eigen nogal verkijkt op honden met kronkels in hun kop en dat zal ook zeker verschillen met betrekking tot bepaalde rassen. En met een kronkel bedoel ik niet alleen honden die ineens mensen grijpen, ook zijn er nog vele andere voorbeelden van ontspoord gedrag en ook dat ligt niet aan een opvoeding van de hond.

Maar al goed, blijkbaar is begrijpend lezen ook een vak, want wat ik hierboven al geschreven heb is het feit dat als een hond ineens zulk gedrag vertoond dat negen van de tien keer er iets anders aan de hand is, dan dat er wat heeft geschort aan de opvoeding. Een hond gaat niet ineens na zes jaar zonder consequent opgevoed te zijn, bijten. Als de hond niet goed opgevoed is dan zal de hond al van begin af aan signalen afgeven en naarmate de hond ouder wordt zal dit van kwaad tot erger worden als er niet op tijd wordt ingegrepen. En de mensen zoals vaak bij CM te zien zijn, hebben de hond(en) nooit geen opvoeding gegeven en ook de begin signalen van de hond(en) genegeerd, wat dus leidt tot dit soort gedrag en als dat gebeurd dan schrikken de eigenaren en durven niet meer, omdat ze bang zijn gebeten te worden.
Als CM eraan te pas moet komen, dan observeert hij ook eerst de hond in zijn natuurlijke omgeving, voordat hij tot actie overgaat. Maw is dat CM pas oordeelt als hij de signalen van de hond heeft gezien.

Ook heb ik nergens gezegd dat CM geen kundig man zou wezen, maar door naar CM te kijken wil niet zeggen dat "wij" deze technieken goed toe kunnen passen.
Hij heeft idd hele goede dingen, maar bij sommige afleveringen plaats ik toch mijn vraagtekens.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:12

Begrijpend lezen is idd moeilijk, omdat gezegd werd dat de hond deze 'tic' altijd al een beetje heeft gehad, waaruit ik logischerwijs opmaak dat het aan de opvoeding heeft gelegen.

Maargoed, wil de discussie hier verder niet voortzetten, de hond is helaas, maar wegens goede redenen ingeslapen. Nogmaals sterkte TS

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:27

Citaat:
Er zijn relatief maar vrij weinig honden met een kronkel in de kop.

Daar ben ik het niet mee eens ik vind juist dat er tegenwoordig veel zijn met een "kronkel in de kop".
Heb er zelf ook één gehad.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:29

Wij hebben ook een hond gehad met een kronkel.. Dat zat in het hele nest waar hij uit kwam.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:19

Leffroi schreef:
Begrijpend lezen is idd moeilijk, omdat gezegd werd dat de hond deze 'tic' altijd al een beetje heeft gehad, waaruit ik logischerwijs opmaak dat het aan de opvoeding heeft gelegen.

Maargoed, wil de discussie hier verder niet voortzetten, de hond is helaas, maar wegens goede redenen ingeslapen. Nogmaals sterkte TS

De TS heeft nergens geschreven dat deze hond het "altijd" al heeft gedaan. Eens in de paar weken liet ze dit gedrag zien.
En jij schrijft zelf zonder één keer de hond zelf te hebben gezien dat het zeker te weten haar schuld was dat de hond haar had gebeten en die andere keren ook. Ook schrijf je eerst dat als een hond bijt dat dat geen reden voor jou is om een hond te laten inslapen. Vervolgens schrijf je dat bijten not done is???

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:34

heeft toch wat met opvoeding te maken...
word er soms zo moe van van zulke dingen.....
mensen hebben geen verstand van dieren(en dan bedoel ik mensen die zich nergens in verdiepen en iets aanschaffen omdat het zo leuk en schattig is), schaffen van alles maar aan en als die wat doet; hoppa spuitje.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:04

sterkte ts met het verlies van jullie hond.
je hebt in ieder geval goed aan gedaan om de hond te laten onderzoeken..waarschijnlijk had je hond best wat pijn en is dit gewoon een reactie ergens op geweest.
jammer voor de hond maar hij kan nu rusten.
take care

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:13

kamatz schreef:
Leffroi schreef:

De TS heeft nergens geschreven dat deze hond het "altijd" al heeft gedaan. Eens in de paar weken liet ze dit gedrag zien.
En jij schrijft zelf zonder één keer de hond zelf te hebben gezien dat het zeker te weten haar schuld was dat de hond haar had gebeten en die andere keren ook. Ook schrijf je eerst dat als een hond bijt dat dat geen reden voor jou is om een hond te laten inslapen. Vervolgens schrijf je dat bijten not done is???

Bijten is not-done, maar zeker niet altijd een reden om een hond in te laten slapen. Begrijpend lezen? Als mijn kat, slang of zelfs mijn paard mij bijt, laat ik deze toch ook niet afmaken? Als je verder wilt discussieren, stuur me maar een pb.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:11

Leffroi schreef:

Bedankt!

Het zat zo!
de hond kwam 5 jaar geleden in ons gezin (vader, moeder,broer, broertje en ik)
Mijn broer ging snel het huis uit.
Mijn broertje was haar leider en de baas duidelijk.
Ik ben toen ook het huis uit gegaan.
Mijn ouders zijn gaan verhuizen en mijn broertje ging mee.
Vanaf de verhuizing kregen we wat problemen met het gedrag, maar was altijd te corrigeren.
Daarna ben ik teruggekomen voor een jaar en ging mijn broertje weg.
Dus veel veranderingen die niet goed waren voor haar, maar nog steeds was ze goed te corrigeren als ze me hapte of beet.
Vaak begon het met spelen. Later vanuit het niets.
Als ze ook niet ziek geweest zou zijn, had de DA haar denk ik niet laten gaan.
Het is wel gek zonder haar zo, diep in mijn hart weet ik dat het beter is, maar nu nog lastig te accepteren