Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Net zoals dat je een hond corrigeert door middel van in zijn vel beet te pakken en door elkaar te schudden. Ik heb werkelijk nog nooit van m'n leven een hond gezien die dit als "correctie" toedient. Een moederhond corrigeert haar pups op en over de snuit. Een hond die begint te schudden is bezig met een prooi of ziet datgene aan voor een prooi. Leuk voor je hond als hij als prooi gezien wordt door zijn leider!!!

Leffroi schreef:Begrijpend lezen is idd moeilijk, omdat gezegd werd dat de hond deze 'tic' altijd al een beetje heeft gehad, waaruit ik logischerwijs opmaak dat het aan de opvoeding heeft gelegen.
Maargoed, wil de discussie hier verder niet voortzetten, de hond is helaas, maar wegens goede redenen ingeslapen. Nogmaals sterkte TS
kamatz schreef:Leffroi schreef:Begrijpend lezen is idd moeilijk, omdat gezegd werd dat de hond deze 'tic' altijd al een beetje heeft gehad, waaruit ik logischerwijs opmaak dat het aan de opvoeding heeft gelegen.
Maargoed, wil de discussie hier verder niet voortzetten, de hond is helaas, maar wegens goede redenen ingeslapen. Nogmaals sterkte TS
De TS heeft nergens geschreven dat deze hond het "altijd" al heeft gedaan. Eens in de paar weken liet ze dit gedrag zien.
En jij schrijft zelf zonder één keer de hond zelf te hebben gezien dat het zeker te weten haar schuld was dat de hond haar had gebeten en die andere keren ook. Ook schrijf je eerst dat als een hond bijt dat dat geen reden voor jou is om een hond te laten inslapen. Vervolgens schrijf je dat bijten not done is???
Leffroi schreef:Begrijpend lezen is idd moeilijk, omdat gezegd werd dat de hond deze 'tic' altijd al een beetje heeft gehad, waaruit ik logischerwijs opmaak dat het aan de opvoeding heeft gelegen.