Mijn nieuwe konijntje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: Mijn nieuwe konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:16

Wat een knapperd!!!! Begrijp wel dat je daar voor gevallen bent.

En om dan toch maar mee te gaan met de rest:
wij hebben 2 jaar lang maar 1 konijn gehad en die had het reuze naar haar zin. Was echt een kind. Alleen toen ik weer ging werken vond ik het sneu en toen hebben we overwogen om er een 2e bij te nemen. Samen gaat het prima maar ik heb er niets van gemerkt dat we het eerste jaar maar 1 konijn hadden ;)

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:04

Denise1984 schreef:
Hihi ook bij de dierenwinkel zeker? Altijd lachen daar. Doet me denken aan die reclame.. het zijn echt twee mannetjes hoor :D

nee hoor, niet uit de dierenwinkel, maar bij een eerlijke particulier met heel veel verstand van konijnen... hij checkte t nog ff toen ik er duidelijk naar vroeg of het wel een meisje was... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:06

Denise1984 schreef:
Hihi ook bij de dierenwinkel zeker? Altijd lachen daar. Doet me denken aan die reclame.. het zijn echt twee mannetjes hoor :D

Ik kan er persoonlijk helemaal niet om lachen, het betekent dat die mensen eigenlijk geen evrstand hebben van wat ze verkopen en het soms erg teleurstellend kan uitpakken voor het konijn en de klant.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:13

nou ja t valt natuurlijk wel wat mee, ik wilde een meisje met de gedachte dat die wat minder ruiken dan mannetjes, of t zo is weet ik niet, maar dacht ik zo... en t is maar n konijn, geen pony die aan een kind wordt verkocht onder t mom van tis een ruin en hij is beleerd, terwijl t n hengst is en onbeleerd... ook al meegemaakt met n vrouwtje hier in t dorp, dit is maar een konijn... en mn dochter blijkt dr toch iets te ruw voor, dus ik zoek er wel n nieuwe baas voor, tis n prachtig dier! creme kleur met van die siamees achtige blauwe aftekeningen.... dus.. wie wil m graag? niet als diervoer voor slangen etc aub...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:24

enomis123 schreef:
nou ja t valt natuurlijk wel wat mee, ik wilde een meisje met de gedachte dat die wat minder ruiken dan mannetjes, of t zo is weet ik niet, maar dacht ik zo... en t is maar n konijn, geen pony die aan een kind wordt verkocht onder t mom van tis een ruin en hij is beleerd, terwijl t n hengst is en onbeleerd... ook al meegemaakt met n vrouwtje hier in t dorp, dit is maar een konijn... en mn dochter blijkt dr toch iets te ruw voor, dus ik zoek er wel n nieuwe baas voor, tis n prachtig dier! creme kleur met van die siamees achtige blauwe aftekeningen.... dus.. wie wil m graag? niet als diervoer voor slangen etc aub...

Volgens mij is dat bij geiten en bokken zo, bij konijnen merk ik daar niets van het verschil.
"maar" een konijn?

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:27

ja maar een konijn ja... ze hoeft hier niet op te rijden... dus krijg hier geen levensgevaarlijke situaties van... in die context bedoel ik maar een konijn.... niet te negatief denken he... ;-)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:15

Laten we dit topic een keer leuk voor de TS :)?
En ook de positieve kant van 1 konijn houden hoeft er niet meer gegeven te worden lijkt mij, want dan lok je alleen maar weer reacties uit en daar gaat het niet over.

Ik vind het echt een schatje, ik denk persoonlijk niet dat het een Duitse Hangoor is, in winkels verkopen ze zelden raskonijnen en ik vind deze qua bouw type niet typisch Duitse hangoor. Echt een dierenwinkelhangoor ik denk dat je rekening kan houden met rond de 2 tot 3 kilo dat ze gaat worden :j

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:26

Nou vind hem toch veel lijken op de dh van mijn foto hoor.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:35

Ik vind de kop en oren daar niet direct typisch voor en gezien Duitse Hangoren niet zoveel gefokt worden verwacht ik die zo snel niet in een dierenwinkel. Dat is nog altijd zeer zeldzaam.
Het kan, alles is mogelijk, maar de grootste kans blijft een rasloze hangoor, wat haar niet minder leuk maakt.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:41

Ja dat is waar.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:50

Er is gelukkig steeds meer aandacht voor de behoeftes van konijnen, eerder was er gewoon niet zoveel informatie over. Vroeger toen ik 12 was zaten mijn konijnen apart in hokjes van 80 bij 40 cm...mijn ouders wisten ook niet beter. Als ik daar aan terug denk, arme konijntjes.

Nu zitten mijn konijnen er na veel inlezen toch iets anders bij, wijsheid komt met de jaren :D:
http://fotoserve.nl/~claudia/konijnenhok/dscf0684.jpg
http://fotoserve.nl/~claudia/konijnenhok/dscf0685.jpg
http://fotoserve.nl/~claudia/konijnenhok/dscf0695.jpg
http://fotoserve.nl/~claudia/konijnenhok/dscf0688.jpg

En deze gezelligheid wil je ze toch niet ontnemen :D
http://fotoserve.nl/~claudia/konijnenhok/dscf0563.jpg

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:51

hey ik heb er ook zo een gehad.. die was echt mega tam en volgde me overal naartoe <3

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:52

ck88: dat kan niet hier in de buurt van noordwijk.. wij hebben teveel vossen in de buurt die wel een konijntje lusten

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:53

Geweldig gedaan zeg echt heel mooi.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:48

Dess schreef:
Sinds vrijdag heb ik een konijntje gekocht.
Alleen nu vraag ik me af wat voor ras het eigenlijk is..
Ik heb even op internet opgezocht, maar kon het niet echt vinden.
Bij de ene stond duitse hangoor, bij de andere franse hangoor.
Ik weet ook niet hoe groot ze word, ze is nu 9 weken ongeveer.

Weet iemand toevallig wat voor ras dit is :D ?

-Het gewicht van een NHD ligt ongeveer tussen de 1,3 en 1,7 kilo , rond de 1,5 is dan ideaal.

Bij de dwergen bestaat de kans dat er dubbel dwergen geboren worden ( die gaan dood) , dan heb je de dwergen ( hebben van 1 van de ouders een dwerggen gekregen) . Als laatste heb je soms non -dwergen (geen dwerggen meegekregen van de ouders) deze dieren worden dus zwaarder dan een dwerg.

-Het ideale gewicht van een duits hangoor ligt tussen 2,5 en 3,5 kilo

-Het ideale gewicht voor een frans hangoor ligt tussen 5 en 6,5 kilo

Verder kan je als je konijn uitgegroeid is kijken in hoever jouw konijn aan de rasstandaarden voldoet.

Slechts een klein deel van konijnen dat geboren wordt uit raszuivere ouders is goed genoeg voor een keuring om werkelijk punten te scoren.

Het hebben van een konijn dat raszuivere ouders heeft wil dus niet gelijk zeggen dat hij aan de rasstandaard voldoet.

Als jou konijn straks een gewicht heeft van een NHD , mag jij je konijn zelfs van rasfokkers met alle plezier een NHD noemen. Zelfde voor een duits of frans hangoor.

Zonder oornummers kan je konijn niet op een keuring getoont worden.

En van mij dan toch ook maar de" o wat een schatje " opmerking want hoe kan je welk konijn dan ook niet leuk vinden ?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:19

Tycho schreef:
Dess schreef:
Sinds vrijdag heb ik een konijntje gekocht.
Alleen nu vraag ik me af wat voor ras het eigenlijk is..
Ik heb even op internet opgezocht, maar kon het niet echt vinden.
Bij de ene stond duitse hangoor, bij de andere franse hangoor.
Ik weet ook niet hoe groot ze word, ze is nu 9 weken ongeveer.

Weet iemand toevallig wat voor ras dit is :D ?

-Het gewicht van een NHD ligt ongeveer tussen de 1,3 en 1,7 kilo , rond de 1,5 is dan ideaal.

Bij de dwergen bestaat de kans dat er dubbel dwergen geboren worden ( die gaan dood) , dan heb je de dwergen ( hebben van 1 van de ouders een dwerggen gekregen) . Als laatste heb je soms non -dwergen (geen dwerggen meegekregen van de ouders) deze dieren worden dus zwaarder dan een dwerg.

-Het ideale gewicht van een duits hangoor ligt tussen 2,5 en 3,5 kilo

-Het ideale gewicht voor een frans hangoor ligt tussen 5 en 6,5 kilo

Verder kan je als je konijn uitgegroeid is kijken in hoever jouw konijn aan de rasstandaarden voldoet.

Slechts een klein deel van konijnen dat geboren wordt uit raszuivere ouders is goed genoeg voor een keuring om werkelijk punten te scoren.

Het hebben van een konijn dat raszuivere ouders heeft wil dus niet gelijk zeggen dat hij aan de rasstandaard voldoet.

Als jou konijn straks een gewicht heeft van een NHD , mag jij je konijn zelfs van rasfokkers met alle plezier een NHD noemen. Zelfde voor een duits of frans hangoor.

Zonder oornummers kan je konijn niet op een keuring getoont worden.

En van mij dan toch ook maar de" o wat een schatje " opmerking want hoe kan je welk konijn dan ook niet leuk vinden ?

Kom op, tycho, beetje positief mag ook wel...

Ik waardeer je reacties in andere topics, maar vind dat je nu wel erg kritisch en belerend reageert. Niet alles is zwart/wit... ;)

Sorry Dess, ik zou niet kunnen zeggen welk ras het is, maar het is wel een schatje... <3