Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
.Bassenqua schreef:Magrathea schreef:Edit: een golden retriever?! Nou dat is wel heel apart. Zit geen kwaad in dacht ik altijd..
Staat al jaren nr 1 op de lijst van rashonden die jaarlijks de meeste bijtwonden geven.
.
. Babsiej schreef:Ook als mijn hond buiten ligt heb je er met je handen vanaf te blijven ...
Geen enkel dier is 100% te vertrouwen...
Dit geld voor al je spullen dus ook voor een hond.
Babsiej schreef:Zelfs als er aangifte wordt gedaan is de kans erg klein dat de hond wordt ingeslapen.
Tenzij er meerdere bijtincidenten zijn geweest dan kan het zijn dat de hond een MAG test moet ondergaan.
Kimbers schreef:Mensen die honden buiten achterlaten moeten de verantwoording bij zichzelf zoeken en niet met het vingertje gaan wijzen. Jij als hondeigenaar bent je er van bewust dat het een dier is en dat er altijd wat kan gebeuren, juist daarom zou je je hond niet onbeheerd achter mogen laten. Je mag er niet van uit gaan dat een ander hetzelfde weet als jij, sommige mensen hebben namelijk geen weet van bepaalde dingen en zijn zich bijvoorbeeld van geen kwaad bewust als ze vlak langs een hond lopen. Vind het een beetje omgekeerde wereld als je een ander de schuld geeft van wat jouw hond aanricht.
Cookies schreef:Het had ook voorkomen kunnen worden door gewoon je hond daar niet neer te leggen. Laat het beest thuis. Er kan vanalles gebeuren als het dier niet onder toezicht staat. Mensen zetten hun fietsen ernaast, lopen met het winkelwagentje er vlak langs.
Precies,
,hond meegenomen naar de winkel,buiten vastgelegd en toen ze terug kwam had iemand d'r hondje met cola en yoghurt overgoten!
_Alarm_wlkp schreef:Sommige reacties maken me hier best vervelend.
Een hond moet leren en dat doet ie NIET door thuis te blijven!
Elke hond, ongeacht ras kan beginnen met bijten.
Een hond dat ergens aan een supermarkt vast ligt MOET gerust gelaten worden, anders is het eigen risico.
Veel honden hebben het niet op kinderen, als ouder moet je dat gewoon weten en zorgen dat je kind luistert.
Heb ook een bijtincident gehad met mijn Border Collie reu en dat had ie ook nooit gedaan.
Heb vele ervaring met alle soorten honden en ja mijn Duitsers gaan ook overal mee en als wij ergens op een terras liggen waar genoeg plaats is om voorbij te komen moeten ze ook niet meteen als eerste keus langs mijn honden gaan, zo simpel.
Maar dat er meteen naar de eigenaar gewezen word en evt de hond moet worden ingeslapen worden vind ik not done en kan ik zo kwaad om worden!
hij is zooooo lief
.. daarom lag die natuurlijk ook zo kort , niet in het "looppad" en af
, maar buiten het erf.. of als mensen zomaar doorlopen