pup AMY op brutale wijze GESTOLEN!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: pup AMY op brutale wijze GESTOLEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:41

Dat mag denk ik niet...

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 11:19

bigone schreef:
Kun je niet ism de rijksdienst voor wegverkeer alle oude, groene mercedessen in nederland opsporen? Zoveel zullen er niet zijn en dan kun je onopvallend posten bij het huis van de bezitters, te beginnen met de mensen die het dichst bij wonen.

Die gaan daar echt niet aan meewerken. Ik heb zelf de Mercedes niet gezien, maar stel dat er 25 van die Mercedessen rondrijden....
Hoe lang ga ik dan posten?
Lijkt mij toch een beetje onbegonnen werk...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:39

Ik ben nu ook flyers voor je aan het uitprinten, die zal ik in Heerenveen/omgeving Heerenveen ophangen. Misschien dat iemand het pupje op die advertentie in Heerenveen herkent.

Hou je ook de sites van asiels etc. in de gaten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:59

Stel dat er drie bij je in de buurt zitten, een hond moet uitgelaten worden dus camera mee en posten, met een pup moet je toch wel een paar keer per dag uit, dus tijd? Bij drie adressen dus ong. drie halve dagen in je auto zitten. Of heel brutaal aanbellen en zeggen dat je van de gemeente controleert op hondenbelasting. Ben je in vijf min. per adres klaar.

covergirl schreef:
bigone schreef:
Kun je niet ism de rijksdienst voor wegverkeer alle oude, groene mercedessen in nederland opsporen? Zoveel zullen er niet zijn en dan kun je onopvallend posten bij het huis van de bezitters, te beginnen met de mensen die het dichst bij wonen.

Die gaan daar echt niet aan meewerken. Ik heb zelf de Mercedes niet gezien, maar stel dat er 25 van die Mercedessen rondrijden....
Lijkt mij toch een beetje onbegonnen werk...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:01

Dat soort gegevens mogen echt niet zomaar peijsgegeven worden.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 13:55

Mayflower_ schreef:
Ik ben nu ook flyers voor je aan het uitprinten, die zal ik in Heerenveen/omgeving Heerenveen ophangen. Misschien dat iemand het pupje op die advertentie in Heerenveen herkent.

Hou je ook de sites van asiels etc. in de gaten?

Geweldig! Bedankt!
Ik hou van alles zoveel mogelijk in de gaten. Asiels zijn zelf ook wel heel attent omdat zij als 1e kijken bij een binnengebracht dier of ie een chip heeft. En dan komen ze vanzelf bij mij uit omdat ze in de database als vermist opgegeven staat.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 13:58

bigone schreef:
Stel dat er drie bij je in de buurt zitten, een hond moet uitgelaten worden dus camera mee en posten, met een pup moet je toch wel een paar keer per dag uit, dus tijd? Bij drie adressen dus ong. drie halve dagen in je auto zitten. Of heel brutaal aanbellen en zeggen dat je van de gemeente controleert op hondenbelasting. Ben je in vijf min. per adres klaar.

Lijkt mij toch een beetje onbegonnen werk...[/quote][/quote]

O ja?? Moet een hond 3 keer per dag uitgelaten worden?
Ik heb zoveel vrijheid om mijn huis dat mijn honden niet eens een riem kennen.
Komen nooit van pad af!
Lief dat je meedenkt maar je idee is niet realistisch.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:40

Ik heb een oude groene mercedes gezien en dacht meteen aan dit topic, in Balk Friesland, maarja, zijn hem niet gevolgd.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:29

Ik heb nog twee optie's doorgekregen; Je kan raad van beheer nog inschakelen of de NDG daar staan heel veel gechipte dieren gemeld,moet je even googlen voor het nummer.
en dan als laatste www.virbac.nl daar staan ook nog heel veel gechipte dieren vermeld.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:32

telefoonnummer van NDG is 0900-4040456 de site is http://www.ndg.nl. Zij hebben vast wel ervaring met dit zulk dingen.

of misschien kun je het ook proberen bij landelijke verening voor dierenartsen, misschien dat zij een bericht willen sturen naar alle dierenartsen.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 12:53

Ze staat geregistreerd en als vermist opgegeven bij NDG. Als de chip van Amy gelezen wordt en gecontroleerd kom er altijd boven water dat ze vermist is.
Virbac kan je verder niet veel mee hoor, die hebben geen vermist lijst oid.
Dierenartsen zijn ook al zoveel mogelijk aangeschreven en heel veel positieve reacties van gehad dat zij het ook weer doormailen in hun kring. Maar je krijgt natuurlijk nooit elke DA-praktijk in Nederland benaderd...
Ik heb gekozen voor de grotere klinieken in elke provincie en zij hebben veelal beloofd het ook weer te verspreiden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:01

Heb je ook buitenlandse klinieken aan geschreven ??
Bv duitsland, begië, luxemburg
Veel mensen gaan net over de grens naar de da

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:22

Ik lees je topic nu pas. Wat een rotsituatie.
In de supermarkt in ons dorp (brabant) hing ook een flyer van twee labradorpuppen die (hoogstwaarschijnlijk) gestolen zijn. Ik bedacht me toen nog hoe machteloos je jezelf als baasje/eigenaar moet voelen. En nu lees ik het hier ook weer.

Misschien kun je een advertentie op het hondenforum plaatsen?

Ik wens je veel succes met je zoektocht en zal even kijken of ik het op mijn fb geplaatst/gedeeld krijg.
Sterkte en succes.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 16:46

rommulus schreef:
Heb je ook buitenlandse klinieken aan geschreven ??
Bv duitsland, begië, luxemburg
Veel mensen gaan net over de grens naar de da

Nee, dat heb ik niet gedaan...het houdt ergens een keer op...

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 16:50

akishino schreef:
Ik lees je topic nu pas. Wat een rotsituatie.
In de supermarkt in ons dorp (brabant) hing ook een flyer van twee labradorpuppen die (hoogstwaarschijnlijk) gestolen zijn. Ik bedacht me toen nog hoe machteloos je jezelf als baasje/eigenaar moet voelen. En nu lees ik het hier ook weer.

Misschien kun je een advertentie op het hondenforum plaatsen?

Ik wens je veel succes met je zoektocht en zal even kijken of ik het op mijn fb geplaatst/gedeeld krijg.
Sterkte en succes.

Ja, klopt van die labradorpuppen. In Brabant schijnt een bende actief te zijn waar de politie wel mee aan de gang is.
Nu ik zelf in dit cicuit zit, lees ik dat er vaak honden gestolen worden, al dan niet gezien.
Bij mij in de buurt weet ik ook van 2 plaatsen, Lexmond en Woerden.
Heb ook PB van een Brabantse die haar hond bijna uit de tuin gehaald was, maar zij kwam gelukkig net zelf naar buiten.

Facebook plaatsen, heel graag! Bedankt!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:57

Ik heb haar ook op mijn Facebook gezet
Omgeving Zaanstad (noord-Holland)

Wat een nachtmerrie...

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:11

hey
Om even erop terug te komen van dierenarts in het grensgebied te benaderen.
Wij krijgen van school uit, faculteit diergeneeskunde Merelbeke (bij gent in belgie), iedere maand of iedere 2 weken een nieuwsbrief voor dierenartsen vanuit het favv-afsca.be
Als je even via google zoekt op dierenarts favv kom je waarschijnlijk vanzelf op hun site. Misschien willen ze de oproep wel in de volgende nieuwletter meeplaatsen, dan worden veel dierenartsen bereikt lijkt me.

succes nog met de zoektocht

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:06

watje123 schreef:
hey
Om even erop terug te komen van dierenarts in het grensgebied te benaderen.
Wij krijgen van school uit, faculteit diergeneeskunde Merelbeke (bij gent in belgie), iedere maand of iedere 2 weken een nieuwsbrief voor dierenartsen vanuit het favv-afsca.be
Als je even via google zoekt op dierenarts favv kom je waarschijnlijk vanzelf op hun site. Misschien willen ze de oproep wel in de volgende nieuwletter meeplaatsen, dan worden veel dierenartsen bereikt lijkt me.

succes nog met de zoektocht

Ik vind wel een website maar niet specifiek een adres van de DA's of een e-mailadres.
Zou jij dat niet voor mij willen doen?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:09

Vanwege een opvallende advertentie op Marktplaats afgelopen weekeind, met hele slechte foto's die lijken op mijn Amy vraag ik iedereen in de omgeving Wijchen extra op te letten.
Mocht je een pup tegenkomen die op Amy lijkt probeer dan een foto te maken met je telefoon bv/
Heb alle DA's daar al gemaild en ook in Nijmegen...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:19

heb je meer foto's ? heb aardig wat collega's die daar in de buurt wonen en zelf ook honden hebben dus kan hun vragen op te letten

groetjes genja

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:24

genja schreef:
heb je meer foto's ? heb aardig wat collega's die daar in de buurt wonen en zelf ook honden hebben dus kan hun vragen op te letten

groetjes genja

Je hebt PB!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:17

Die advertentie is inmiddels verwijderd neem ik aan?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:35

Heb de link via twitter gedeeld in de hoop dat er nog meer mensen naar haar uitkijken.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:41

Blanket schreef:
Ik hoop dat jullie haar snel in in goede gezondheid terug vinden.

Hoe weet je dat ze is gestolen? Is er niet de mogelijkheid dat ze is weggelopen, aangereden, verdronken, verdwaald?

Hoe weet je zo zeker dat ze gestolen is ?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:24

Staat in de ts haar bericht.

covergirl schreef:
.
Ik was zelf op het moment van de diefstal niet thuis, mijn kids wel die Amy "net" nog gezien hadden. Amy liep gewoon los op het erf met haar moeder en mijn andere hond. Onze oudste ging om 8 uur weg en toen zag hij Amy nog in het achterhuis( waar de deur open stond).
Zelf was ik om 8.15 thuis en toen kwamen alleen de oudere honden mij begroeten en was Amy spoorloos.
Als je dan gaat zoeken en roepen reageren je buren vanzelfsprekend ook en die hebben dus rond die tijd de groene auto op pad gezien.
Hebben daar niet echt aandacht aan geschonken omdat er dagelijks veel klanten bij mij op pad komen. Maar ik ken m'n klanten en weet wat voor auto daar bij hoort en dat was niet een groene ouder model Mercedes. Dus trek je al snel een conclusie...

Amy was mijn eigen pup en liep dus gewoon los op ons erf met haar moeder. De politie denkt aan een gelegenheidsdief, zooooo'n lief hondje...zooo makkelijk mee te nemen.....en ach, die mensen wonen zo mooi, hebben toch geld zat....zoiets.
Andere pups lopen nooit los over het erf.