Thats_Me schreef:ach, dan halen die mensen ze wel van MP
Geloof niet dat het helpt
Dan doen ze dat toch lekker.. echter loop je dan altijd het risico dat je een ziek dier treft. Terwijl een dierenasieldier gezond en goed ingeent/geholpen de deur uit gaat. Is maar net de keuze die je wilt maken.
Daarbij is het goed dat er geld voor gevraagd wordt. Dieren houden kost nou eenmaal geld en zoals ik al zei zijn dierenasiel dieren NIET duur. Door geld te vragen zullen mensen er altijd even over nadenken. Weet je hoeveel dieren er wel niet bij het asiel belanden vanwege een 'allergie' of een andere rot smoes? Je kunt de mensen er tussen uit halen die écht hun dier af willen staan of die gewoon van het beest afwillen om weer aan een pup/kitten te beginnen na de vakantie.Hmzz.. vervelend die ervaring loontje, want eigenlijk is dat helemaal niet standaard om mensen om die reden af te wijzen. Bijna iedereen werkt tegenwoordig en er zijn genoeg oplossingen om je huisdieren ook dan goed te onderhouden. Als je al aangeeft daar oplossingen voor te geven zou je het dier zo mee moeten krijgen als het klikt.
ik ervaar hier ook een flinke negatieve klank voor. wacht maar tot je ooit bv een kind krijgt met een extreme allergie, dan praten we verder 
Er wordt vaak net gedaan alsof mensen geen allergie kunnen hebben voor dieren,maar ik kan je verzekeren dat dit de gezondheid extreem kan aantasten. en een of andere rotsmoes?
voor sommigen misschien, maar er zijn ook situaties waarin dit echt een groot probleem is en waarbij er geen andere oplossing is.
ik heb door het samenwonen met mijn vriend die extreem allerlisch is voor werkelijk elk dier tot op heden ( vissen uitgezonderd) met extreem veel verdriet mijn katten moeten opgeven, cavia's de tuin in moeten doen, en moet werkelijk alle diergerelateerde spullen uit huis weren ( erg leuk met 4 eigen paarden en een baan in de paardenwereld met bv je kleding)
ik vind het wel zo "aardig" als je deze mensen dan ook benoemd die er NIETS aan kunnen doen