Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:24

_San87_ schreef:
Dat is fijn, maar dit topic gaat over gedomesticeerde katten :). En ik heb het, om diezelfde reden, dan ook over gedomesticeerde katten.

Jeetje smile! :') Eventjes gepast offtopic is geen drama hoor. ;)

nynke55

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:26

Mooi, echte wilde katten! Ik had al even gegoogled naar wilde en verwilderde katten, maar volgens google komen ze hier nog niet veel voor.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:29

Lara_Silver schreef:
_San87_ schreef:
Dat is fijn, maar dit topic gaat over gedomesticeerde katten :). En ik heb het, om diezelfde reden, dan ook over gedomesticeerde katten.

Jeetje smile! :') Eventjes gepast offtopic is geen drama hoor. ;)
Doe ik toch, zie je de smiley niet?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:33

Ik begrijp sirieus niet wat mensen bezielt om hun kat buiten te laten lopen. Ik heb er 2 en die zitten netjes binnen. Mijn vriend heeft er 3 die buiten rond lopen. Hij zoekt t maar mooi uit als ze plat gevonden. Binnen houden die beesten horen niet op straat te lopen zonder eigenaren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:54

xMarloes schreef:
dan moet je je hond opvoeden, dan blaft hij niet naar katten ;)
Als je zelf een kat neemt, je bent van het probleem af :') onze kat(ten) hebben ook altijd de anderen de tuin uit gejaagt, is hun terrein.

Tenzij je een bully van een kat in de buurt hebt, die overal binnen loopt en alles onder sproeit.
Jouw katten aanvalt/wegjaagt. Heel gezellig.
Daarnaast hebben wij door andere katten enkele cavia's en konijnen verloren omdat ze deze in onze tuin gegrepen hebben.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:45

_San87_ schreef:
Doe ik toch, zie je de smiley niet?

Ik reageerde slechts op jou bericht over wilde dieren, echte wilde katten vallen hier ook onder. Zoals ik al zei, gepast offtopic dus. Minder specifiek op jou gericht als wel op andere bokkers die het wel interesseert. ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:57

jesito schreef:
Dan mogen er ook geen konijnen, hazen, reeen, vogels, zwijnen enz. meer loslopen.
Die kuieren hier ook veel rond en vooral bij schemer is dat wel eens link.
En geloof me zo'n ree op je auto is ook niet leuk

Ik hoop dat je wel het verschil hierin begrijpt tussen wilde dieren en huisdieren?
Er sterven sowieso al te veel dieren op de weg. Waarom dan niet beginnen met hier een halt aan toe te roepen door tenminste onze huisdieren al in een beveiligde ruimte te houden.
Stel je voor dat alle dieren gewoon een vrijbrief krijgen om los rond te lopen, wat een heksenketel wordt het dan?

Ik vind het eigenlijk best beledigend dat ik als hondeneigenaar een boete van 50 euro (oplopend tot 250 euro) kan krijgen wanneer ik de leiband van mijn perfect onder appel staande hond losklik, terwijl sommige katteneigenaars met hun buitenlopende kat zich ongenaakbaar wagen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:00

Kijk eens wat ik nu in het politiereglement vind:

§4 De eigenaars van dieren of de personen die, al is het maar occasioneel, op de dieren letten, dienen erover te waken dat deze dieren:
- personen of andere dieren op geen enkele manier storen, intimideren of lastig vallen;
- de aanplantingen of andere voorwerpen in de openbare ruimte niet beschadigen;
- private eigendommen niet betreden.
§5 Het is verboden zonder toelating dieren op andermans grond te laten lopen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:04

Van mij mag je je hond ook los laten lopen hoor, het probleem is alleen dat er nog wel eens honden zijn die mensen, vooral kinderen, bijten. Dat zie je een kat nog niet zo snel doen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:04

Gini schreef:
Floortje88 schreef:
Als het zo gek wordt in nederland dan ben ik weg :=

Idd, als je jouw dieren los wilt laten lopen zonder grenzen dan moet je daarvoor een ander land uitzoeken. In Nederland KAN dit gewoon niet meer.

Kan prima, alleen wel met risico's en het is aan de eigenaren of ze dat risico willen lopen

wij hebben er 3 dagelijks buiten lopen, wonen in een zeer rustige wijk dus ik vind het prima zo. De 4e is straks oud genoeg om naar buiten te gaan. Ik zou haar binnen kunnen houden, maar daar begin ik niet aan. Kat hoort wat mij betreft buiten. In een grote beveiligde achtertuin is dat natuurlijk helemaal ideaal. Wellicht dat we bij een volgend huis de tuin erop aanpassen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:05

Gini schreef:
Kijk eens wat ik nu in het politiereglement vind:

§4 De eigenaars van dieren of de personen die, al is het maar occasioneel, op de dieren letten, dienen erover te waken dat deze dieren:
- personen of andere dieren op geen enkele manier storen, intimideren of lastig vallen;
- de aanplantingen of andere voorwerpen in de openbare ruimte niet beschadigen;
- private eigendommen niet betreden.
§5 Het is verboden zonder toelating dieren op andermans grond te laten lopen.

Ben heel benieuwd of er al iemand een bekeuring heeft gehad omdat zijn kat bij de buren liep.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:07

nynke55 schreef:
Van mij mag je je hond ook los laten lopen hoor, het probleem is alleen dat er nog wel eens honden zijn die mensen, vooral kinderen, bijten. Dat zie je een kat nog niet zo snel doen.

Dus toch een maar, en daar zit het hem net. :D Van mij mogen katten ook los lopen, het probleem is alleen dat ze soms in aanraking komen met auto's, dat ze in andermans tuin kakken en dat ze andermans kleinere huisdieren (kippen, konijnen, vogels,...) IN de tuin aanvallen.
= OVERLAST
= LOSLOPENDE dieren horen NIET thuis in de 21ste eeuwse Nederlandse en Belgische maatschappij.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:09

Nou ja, dan toch maar de katten verbieden in de steden en woonwijken... :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:12

Gelukkig is er een heel groot gebied tussen vogelvrije, loslopende katten en een totaal kattenverbod. Maar ik snap dat zulke sarcastische opmerkingen net iets makkelijker te verzinnen zijn dan inhoudelijke argumenten. :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:14

Citaat:
= LOSLOPENDE dieren horen NIET thuis in de 21ste eeuwse Nederlandse en Belgische maatschappij.

En de maatschappij...Dat ben jij? :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:17

Natuurlijk!! -O-
Ik merk dat de zinnige argumenten op zijn en dat er daarom op de man gespeeld gaat worden. Verrijkend!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:23

Dat is anders ook een behoorlijk sarcastische opmerking.
Maar bij deze: overlast van katten komt voornamelijk voor in de dichtbevolkte gebieden, waar buren klagen over overlast van elkanders katten. In de landelijke omgeving waar ik woon, heeft men er geen last van. Hoewel ook hier verwilderde katten lopen die hier vogels en ander wild vangen, vangen ze ook de ratten en muizen die hier voor overlast zorgen. Een te dichte populatie verwilderde katten word vanzelf minder doordat de vossen ze pakken.
Het vangen van kleine huisdieren komt hier ook niet voor, aangezien men deze dieren al veilig opbergt voor vossen, marters, e.d.
Schijten in andermans tuin ook niet, omdat er genoeg ongebruikte grond is, waar ze hun behoefte doen.
Dan het overreden worden. Ja, dat gebeurt, en dat is vervelend, maar de mensen die aan een drukke weg wonen, weten dat het het er bij hoort, net zo goed als dat je een fazant of een egel onder je auto krijgt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:01

Zo heb ik zo vaak last van loslopende kinderen van anderen, koters die gewoon niet opgevoed zijn.
Ik denk dat we in deze 21ste eeuw eens wat meer moeten kunnen hebben van elkaar en niet op iedere slak zout willen leggen.
Ik kan me voorstellen als je in een dichtbevolkt stuk woont, dat daar wel wat rekeing gehouden moet worden, dit heeft dan weer te maken met fatsoen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:02

Gini schreef:
Natuurlijk!! -O-
Ik merk dat de zinnige argumenten op zijn en dat er daarom op de man gespeeld gaat worden. Verrijkend!

Je komt anders behoorlijk arrogant om de hoek kijken met dat in deze maatschappij geen katten los kunnen. Dat vindt JIJ. Ik vind dat het prima kan namelijk :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:03

jesito schreef:
Zo heb ik zo vaak last van loslopende kinderen van anderen, koters die gewoon niet opgevoed zijn.
Ik denk dat we in deze 21ste eeuw eens wat meer moeten kunnen hebben van elkaar en niet op iedere slak zout willen leggen.
Ik kan me voorstellen als je in een dichtbevolkt stuk woont, dat daar wel wat rekeing gehouden moet worden, dit heeft dan weer te maken met fatsoen.

Ik wilde ok het koter verhaal aanhalen, maar dacht doe het niet

Maar inderdaad, heb meer last van loslopende kinderen dan loslopende dieren... :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:07

Colway schreef:
Je komt anders behoorlijk arrogant om de hoek kijken met dat in deze maatschappij geen katten los kunnen. Dat vindt JIJ. Ik vind dat het prima kan namelijk :)

Arrogantie is iets wat jij dan in mijn bericht legt, want het is totaal niet met die intentie geschreven.
Dat loslopende katten niet in deze maatschappij passen leidt ik af aan de hoeveelheid katten die plat op de weg liggen, aan het enorme aantal katten en kittens in het asiel (kinderen van loslopende en niet gesteriliseerde katten), aan kattenhaters die steeds talrijker worden en drastischer te werk gaan en idd mijn eigen ervaring van kattenkaka uit de tuin de scheppen en opengescheurde merellijkjes op te rapen.

Dat jij als eigenaar het risico wilt nemen van je kat los te laten is de mama met het wenende kind op de achterbank en een dode kat aan haar bumper niets mee, heel grof gezegd.

Edit: om het even over een andere boeg te gooien, want ik ben absoluut niet tegen katten en het lijkt alsof dat nu zo is. Ik ken 1 persoon die zijn hond hield zoals een kat. Het dier liep gewoon buiten en als die honger of slaap had, kwam die naar binnen. Hond is ook tegen een auto gekwakt en kan het niet meer navertellen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:13

ja gut, weet je hoeveel kinderen er in het verkeer worden doodgereden? Hoeveel pleegkinderen er wachten op een huisje? Ook maar schrappen uit de maatschappij? Je draaft door

Opengescheurde merellijkjes, ik kan me ergere dingen bedenken. Kattenpoep is hinderlijk inderdaad, de buren mogen zich dus wat mij betreft uitleven op de katten met pantoffels of waterslang

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:18

Jeetje zeg, waarom beschuldig je mij van doordraverij? Ik ben gewoon een andere mening toegedaan dan jij. Jullie pleiten voor meer verdraagzaamheid, en ik wil daar best moeite voor doen, maar is dat vice versa ook het geval?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:19

En die opengescheurde zebra lijken dan en mensen die slangen in bakken hebben zitten die ze levende ratten moeten voeren, zo is overal wel wat van te zeggen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:29

Citaat:
Jullie pleiten voor meer verdraagzaamheid, en ik wil daar best moeite voor doen, maar is dat vice versa ook het geval?

Citaat:
Dus toch een maar, en daar zit het hem net. Van mij mogen katten ook los lopen, het probleem is alleen dat ze soms in aanraking komen met auto's, dat ze in andermans tuin kakken en dat ze andermans kleinere huisdieren (kippen, konijnen, vogels,...) IN de tuin aanvallen.
= OVERLAST

deze post getuigt niet echt van verdraagzaamheid als je zo'n statement neerzet, je spreekt jezelf ook behoorlijk tegen btw