_San87_ schreef:Dat is fijn, maar dit topic gaat over gedomesticeerde katten. En ik heb het, om diezelfde reden, dan ook over gedomesticeerde katten.
Jeetje smile!
Eventjes gepast offtopic is geen drama hoor.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xMarloes schreef:dan moet je je hond opvoeden, dan blaft hij niet naar katten
Als je zelf een kat neemt, je bent van het probleem afonze kat(ten) hebben ook altijd de anderen de tuin uit gejaagt, is hun terrein.
jesito schreef:Dan mogen er ook geen konijnen, hazen, reeen, vogels, zwijnen enz. meer loslopen.
Die kuieren hier ook veel rond en vooral bij schemer is dat wel eens link.
En geloof me zo'n ree op je auto is ook niet leuk
Gini schreef:Floortje88 schreef:Als het zo gek wordt in nederland dan ben ik weg
Idd, als je jouw dieren los wilt laten lopen zonder grenzen dan moet je daarvoor een ander land uitzoeken. In Nederland KAN dit gewoon niet meer.
Gini schreef:Kijk eens wat ik nu in het politiereglement vind:
§4 De eigenaars van dieren of de personen die, al is het maar occasioneel, op de dieren letten, dienen erover te waken dat deze dieren:
- personen of andere dieren op geen enkele manier storen, intimideren of lastig vallen;
- de aanplantingen of andere voorwerpen in de openbare ruimte niet beschadigen;
- private eigendommen niet betreden.
§5 Het is verboden zonder toelating dieren op andermans grond te laten lopen.
nynke55 schreef:Van mij mag je je hond ook los laten lopen hoor, het probleem is alleen dat er nog wel eens honden zijn die mensen, vooral kinderen, bijten. Dat zie je een kat nog niet zo snel doen.
Van mij mogen katten ook los lopen, het probleem is alleen dat ze soms in aanraking komen met auto's, dat ze in andermans tuin kakken en dat ze andermans kleinere huisdieren (kippen, konijnen, vogels,...) IN de tuin aanvallen.Citaat:= LOSLOPENDE dieren horen NIET thuis in de 21ste eeuwse Nederlandse en Belgische maatschappij.
jesito schreef:Zo heb ik zo vaak last van loslopende kinderen van anderen, koters die gewoon niet opgevoed zijn.
Ik denk dat we in deze 21ste eeuw eens wat meer moeten kunnen hebben van elkaar en niet op iedere slak zout willen leggen.
Ik kan me voorstellen als je in een dichtbevolkt stuk woont, dat daar wel wat rekeing gehouden moet worden, dit heeft dan weer te maken met fatsoen.
Colway schreef:Je komt anders behoorlijk arrogant om de hoek kijken met dat in deze maatschappij geen katten los kunnen. Dat vindt JIJ. Ik vind dat het prima kan namelijk
Citaat:Jullie pleiten voor meer verdraagzaamheid, en ik wil daar best moeite voor doen, maar is dat vice versa ook het geval?
Citaat:Dus toch een maar, en daar zit het hem net. Van mij mogen katten ook los lopen, het probleem is alleen dat ze soms in aanraking komen met auto's, dat ze in andermans tuin kakken en dat ze andermans kleinere huisdieren (kippen, konijnen, vogels,...) IN de tuin aanvallen.
= OVERLAST
= LOSLOPENDE dieren horen NIET thuis in de 21ste eeuwse Nederlandse en Belgische maatschappij.