Duitse Herder Jesda is aangereden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Duitse Herder Jesda is aangereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 22:21

Klopt, het zit dus tussen der oren. Althans, dat hoop ik. Ga er nu vanuit dat de plaat in haar poot goed zit

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:32

Ik hoop het ook, dat het tussen de oren zit. Die kans is wel heel groot, omdat ze de laatste keer dat ze erop liep, wel pijn had. Dan wordt het een gewoonte die je op de een of andere manier moet zien te doorbreken.

Ik denk wel dat het echt wel even kan duren. Het is niet niks natuurlijk, maar wat ik zo lees hier, lijkt ze echt op de goede weg.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 22:49

Jaa, het is morgen vooral afwachten wat de DA zegt en hoe de fysio der over denkt.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:50

ik duim voor je dat ze goed nieuws brengen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:01

Zoals verwacht, slecht nieuws...

De wonden waren wel goed aan het genezen en we waren goed bezig met biotex, maar nu heeft de DA allerlei proefjes en testje gedaan en het blijkt dat Jesda haar linker poot verlamd is.
Ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen maar ik zal proberen het uit te leggen.

Haar bekken zijn dus gebroken en waarschijnlijk is door de zwelling/klap/operatie is er een zenuw vast gekneld komen te zitten. Daardoor heeft ze geen gevoel in haar linkerpoot en dan ongeveer vanaf het spronggewricht, naar beneden. We moeten haar nu het liefst elke seconden van de dag gaan masseren om zo de prikkels weer terug te laten krijgen. Haar zenuw is niet doormidden, dwz dat het wel goed kan komen, alleen kan het wel een jaar duren. Hoe meer wij proberen Jesda prikkels te geven hoe groter de kans is op herstel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:09

Ik weet niet of het kan en je zou even met de dierenarts/fysio moeten overleggen, maar is het een idee om Jesda te laten zwemmen? Wel met ondersteuning natuurlijk.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:12

Oh meid :( Lees je topic nu net voor het eerst. Hele dikke knuffel en top dat jullie je zo inzetten!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:25

Ze hebben aangeboden om Jesda Aqua therapie te laten doen, maar dat is nogal een duur grapje.
Heb toen namelijk zelf ook gevraagd waarom ik niet met haar mocht zwemmen. Ze zei toen dat de hond dan zo ging bewegen om de zere plek te ontlasten en dan ben je vaak nog verder van huis, zo iemand die weet precies waar die mee bezig is en die behandeld de zere plek ipv alleen maar rondjes te laten zwemmen.

Nu heb ik op de site gekeken van de aqua therapie wat ze mij aan hadden geboden omdat dat een hele goeie is. Ik ga daar zo een mail naar toe sturen met het verhaal en of hun er iets mee kunnen te doen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:42

arme jesda :(:)
hopelijk komt het door masseren weer goed :(:)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:22

Zoveel goed nieuws en dan ineens dit.
Sterkte! Aqua therapie zou idd een goede manier zijn van revalideren, maar idd, erg duur.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:20

Wat een vervelende tegenslag. Veel masseren dus. Veel sterkte.. en beterschap voor Jesda.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:22

Potverdikkie... Dat is echt vervelend nieuws! :oo Dat had ik niet verwacht. Nu maar hopen dat ze goed kan revalideren. Heeft ze pijn? Heeft de DA dat gezegd? Ik denk het niet, als ik het zo hoor...

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:24

Das vervelend nieuws...

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:01

wat vervelend! :(:) juist nu het beter ging -O-

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:05

Pfoe, wat een tegenvaller. Ze trekt haar poot op toch? Ze laat hem niet meeslepen, als ik het goed begrepen heb. Een verlamd ledemaat is slap of ongecoordineerd, niet opgetrokken. Dat duidt op pijn en dus pijnprikkel. Is er een MRI scan uitgevoerd om de kwaliteit van de zenuw te beoordelen en zodoende vast te stellen of er herstel mogelijk is? Of vermoedt de da dit aan de hand van testjes?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 06:37

Wat een rot nieuws zeg :(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 16:04

@ Marion71; Ze trekt haar poot inderdaad op. Maar vanaf het spronggewricht heeft ze geen gevoel meer, dus ze kan haar poot gewoon optillen vanaf daar, ze laat hem tijdens het lopen nu wat meer hangen en zet af en toe haar poot wel op de grond maar dan zonder gewicht, ze kan denk ik de poot wel naar zich toe trekken, (haar teentjes dan) maar niet weer recht zetten.

Als je haar in haar rechterachterpootje tussen de teentjes knijpt dan trekt ze die direct terug. Doe je dit bij de linkerkant dan trekt ze wel iets (steeds stukjes heen en weer) maar trekt hem niet vollop terug zoals de rechterpoot. Daaruit heeft de DA geconstateerd dat de zenuw niet kapot is, maar eerder gekneld zit en door middel van masseren kan dat goed komen en natuurlijk met hydrotherapie (zo heet dat xD).

Heb gisteren meer op internet rond gekeken en er zit er eentje redelijk in de buurt en die is iets goedkoper.. heb daar ook heen gemailt en afwachten dus

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 17:07

Mijn hond is echt een taaie!

Ik ging naar de wc en toen ik terug kwam zag ik dit:

Afbeelding

Vraag niet hòe ze het voor elkaar heeft gekregen maar ze ligt heerlijk, zoals je kan zien

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:23

Zo je blijft ook wel bezig zo, jammer van de verlamming zeg, ik zit hier altijd maar te duimen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:57

Jeetje dat is een tegenvaller zeg :(:) Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt zodat ze toch aan aquazwemmen mee kan doen, het zou zo zonde zijn als het door dat rotgeld niet kan. Knufje voor Jesda, ze is idd een taaie :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:03

Haha dat koppie! " Ik weet dat het niet mag, maar ik ben zoooooo zielig".

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:59

jee, wat vervelend. Ze ligt er ook zo zielig bij op de bank :(:)
wel knap dat ze erop is gekomen zeg

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:42

Hoe kan een arts adhv een kneepje in de poot nou bepalen of de zenuw stuk is en de poot daardoor verlamd? Mss is terugtrekken wel zo pijnlijk, dat ze daarom minder reflex toont. Er lopen tal van bandjes, pezen, peesjes, spieren etc in de poot en langs de gewrichten. Zolang er geen fatsoenlijk onderzoek is gedaan, zoals een MRI kan de da deze diagnose niet zomaar stellen. Mss vind je me negatief over je da, maar is dit dezelfde die de gebroken poot gemist had?

Overigens kan ik me goed voorstellen dat onderzoeken zoals een mri scan jullie al met al te kostbaar worden. Gezien het doorzettingsvermogen van mooie dappere Jesda kunnen de factoren tijd, geduld en rust wel eens een heel goede therapie zijn. Ik heb bij meerdere zelfs oudere honden gezien dat ze na een blessure na lange tijd toch hun achterpoot weer gingen gebruiken.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:37

Jeetje wat een tegenvaller. Hopen dat je ergens voor een goede prijs aan de slag kan met aqua therapie. En masseren dan maar.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:48

Jemig wat een tegenvaller weer ;( Ik hoop zo dat het met massage en evt hydrotherapie weer helemaal goed komt.
Wel een schattige foto op die bank :D