puppy kopen kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:50

xXLianneXx schreef:
Ik snap niet dat je een hond wil nemen om hem dan maar met de hondenuitlaat serves mee te geven.
Jou broertjes kunnen niet ALLEEN met de hond op pad, daar moet minstens iemand bij zijn die 16 is anders lopen zij groot risico.
Kinderen onder die leeftijd worden niet gezien als ranghogere en mogen gecorrigeerd worden door de hond. en dan kan jullie pup nog zo leuk en lief zijn maar als ze gaan wandelen en een andere hond tegenkomen en net even iets verkeerd doen zou die hond al kunnen corrigeren, daar gebeuren de grootste ongelukken mee. Het betekend zelfs dat jou broertjes niet alleen thuis mogen zijn met de hond zonder je ouders of iemand van 16 of ouder. Het lijkt heel stom maar en zijn gemiddeld per jaar 150.000 bijtincidenten door honden!

Waarom een pup?? Een pup opvoeden kost minstens 1 heel jaar ! je hebt namelijk met verschillende leeftijd fases te maken waar je de hond doorheen moet sturen. Dat gaat echt niet lukken als jullie, en met name je ouders zo veel weg zijn.

Als je dan perse een hond wil, neem dan een volwassen hond die al die leeftijd fases al gehad heeft en goed luistert. Dan heb je mooi 2 maanden om goed aan elkaar te wennen! perfect. Maar dan nog vind ik dat je te weinig tijd hebt voor een hond. Ik vind dat een hond maximaal 4 uur op een dag alleen mag zijn en 2x een lange wandeling moet hebben en 2 korte wandelingen.

Sorry, maar die dikgedrukte zin vind ik echt de reinste onzin. Dus een hond mag een kind corrigeren hoe honden elkaar onderling corrigeren?
NO WAY. Mijn honden zijn zelf maar 6.2 en 3.8 kilo maar zelfs zij mogen van mij nooit of te nimmer een kind corrigeren.
Mensen staan ten alle tijden boven de hond.
Dat kinderen de honden niet kunnen corrigeren, oké. Daarom moet er een volwassenen mee.

Ik ben het er dus zeker wel mee eens dat ze dus niet alleen met de hond op pad mogen en dat er een volwassenen bij moet zijn om op te letten en eerst de hond moet leren om alles bevestigd te hebben.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:33

laralangwals schreef:
Mijn broetjes hebben zelf gezegd dat ze de hond dan tussen de middag uit willen laten, het is tussen de middag en niet na school, dus na school kunnen ze gewoon nog met iemand buiten spelen oid. Waarom zou je er niet vanuit kunnen gaan dat scholieren elke dag tussen de middag weg kunnen? ( Daar kan je namelijk wel vanuit gaan).
Een berner sennen vindt ik heel leuk en mijn moeder zei dat dat nog best een 'lui' ras is ook...

Een Berner op een flat? Is er een lift want trap lopen is bar slecht voor een Berner.

Hoe lang vinden je broertjes dat leuk om te doen, gehaast naar huis tussen de middag voor de hond?
Hoe oud zijn je broertjes, kunnen ze een Berner wel houden als hij volwassen is?
Ook er aan gedacht hoeveel haar je in huis krijgt van de Berner?

Zou er nog even goed over na denken.

GroteVogel schreef:
Ik vind dat je best een pup kunt nemen, tja ben je te laat thuis of niemand gaat dan mag je dweilen.....of zoals hier meubels stuk....dat is gewoon een risico wat je hebt he.
Maar als ik het zo lees zal dat best mee vallen bij jullie thuis!

Kijk wel naar het ras, neem aub geen drukke hyper hond!

Veel plezier met je zoektocht, je komt vast iets tegen wat bij jullie past!

Jij denkt er echt wel wat te simpel over. Als je pup een sloper wordt omdat hij teveel alleen zit gaat het dier bij de meeste mensen toch echt wel de deur uit. Of 8 uur achter elkaar de bench in. Want er is geen tijd om dit gedrag weer om te draaien....Fijn leven.

laralangwals schreef:
Mijn moeder en ik gaan vanmiddag naar een dierenasiel om ons te laten informeren, en misschien hebben ze er ook wel hele leuke honden zitten!

succes.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:56

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:58

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Char_elle

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:03

Waarom zou een kind van 11 niet even een hond buiten uit kunnen laten? Kijk dat je ze er geen uren mee laat wandelen kan, maar een kind van 11 kan best even een hond snel laten plassen buiten. Toen ik nog op de basisschool zat ging ik tussen de middag elke dag naar huis om de pup te verzorgen en uit te laten. Toen was ik ook 11/12. Die hond aan de riem en even een klein rondje wandelen kan dan best hoor! Ik snap dat probleem niet zo... Kijk het is natuurlijk anders als jij een groot ras hebt dat er met het kind vandoor gaat, maar ik neem aan dat TS niet met een groot ras op een flat gaat zitten. Met zo'n klein hondje kan een kind ook prima een rondje wandelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:12

Char_elle schreef:
Waarom zou een kind van 11 niet even een hond buiten uit kunnen laten? Kijk dat je ze er geen uren mee laat wandelen kan, maar een kind van 11 kan best even een hond snel laten plassen buiten. Toen ik nog op de basisschool zat ging ik tussen de middag elke dag naar huis om de pup te verzorgen en uit te laten. Toen was ik ook 11/12. Die hond aan de riem en even een klein rondje wandelen kan dan best hoor! Ik snap dat probleem niet zo... Kijk het is natuurlijk anders als jij een groot ras hebt dat er met het kind vandoor gaat, maar ik neem aan dat TS niet met een groot ras op een flat gaat zitten. Met zo'n klein hondje kan een kind ook prima een rondje wandelen.

TS haar eerste idee was een berner sennen....die zijn toch vrij groot ;)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:19

Ik zou er niet aan moeten denken om met een berner sennen op een flat te wonen :') TS kan beter naar een malteser leeuwtje kijken ofzo. Iig een klein hondje. Zo'n groot beest op een flat is gewoon niet te doen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:49

Roweentje89 schreef:
xXLianneXx schreef:

Sorry, maar die dikgedrukte zin vind ik echt de reinste onzin. Dus een hond mag een kind corrigeren hoe honden elkaar onderling corrigeren?
NO WAY. Mijn honden zijn zelf maar 6.2 en 3.8 kilo maar zelfs zij mogen van mij nooit of te nimmer een kind corrigeren.
Mensen staan ten alle tijden boven de hond.
Dat kinderen de honden niet kunnen corrigeren, oké. Daarom moet er een volwassenen mee.

Ik ben het er dus zeker wel mee eens dat ze dus niet alleen met de hond op pad mogen en dat er een volwassenen bij moet zijn om op te letten en eerst de hond moet leren om alles bevestigd te hebben.

Je hoeft het niet te geloven hoor ;)
Wat jij gecreëerd hebt voor kinderen is een afhankelijke rang, wanneer jij in de buurt bent zijn de kinderen veilig. En dat is prima maar dat betekend wel dat iedere keer als kinderen alleen blijven met de hond je een risico kan lopen, het hoeft niet fout te gaan.
Je zegt zelf al dat de kinderen de honden niet kunnen corrigeren, daarom is de hond gewoon hoger in rang.
Ik zal even een ander voorbeeld geven, wij hebben konijnen en als wij er bij zijn laten de honden de konijnen met rust. Zodra wij weg zijn bij de konijnen zouden de honden ze het liefst opeten en lopen ze te draaien bij het hek. De konijnen hebben dus een afhankelijke rang van ons gekregen. Nu zijn konijnen wel iets heel anders dan kinderen maar het gaat om het idee.

Het gaat niet om iets geloven of niet. Ook als ik er niet bij ben doen mijn honden niks aan kinderen. Dit heb ik ze aangeleerd via mijn nichtjes van 9 en 13 die hun gewoon corrigeren zoals ik dat ook doe. Ze hebben respect voor hun en luisteren naar hun.
Het voorbeeld wat je met de konijnen geeft gaat hier dus ook anders.
Ik heb dan wel cavia's. Maar als die loslopen doen de honden er niks aan, zowel als ik erbij ben en als ik weg ben. Allebei niet. Omdat ze weten dat als de cavia's niks naar hun doen, hun ook niet '' de baas hoeven te spelen '' over ze.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:56

je laatste zin vind ik wel een beetje lachwekkend :D ik zie al een monster cavia voor me die de hond aanvalt haha
maar goed, zo denken honden niet die denken heee lekker een prooi en omdat jij ze geleerd hebt dat ze daarmee samen moeten leven doen ze er niks tegen maar niet omdat ze denken ach die lieve cavia doet mij niks dus ik doe ze ook maar niks :')

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:03

Nikitah86 schreef:
Ik krijg nu vast heel bokt over me heen maar volgens mij kan het qua opvoeding best. Zorg dat je in de weekenden en savonds extra tijd aan de hond besteed (spelen, extra rondje om) en dat het hele gezin er achter staat.
Ik vind wel dat de pup dan overdag (van 7 tot half 4) erg lang alleen is, misschien kan je daar nog een oplossing voor zoeken (uitlaatdienst, buurmeisje dat hem wil uitlaten oid). Kan je dat niet oplossen vind ik het een twijfelgeval...

In die 2 maanden kan je prima werken aan de basis opvoeding (zindelijkheid en opbouwen van alleen thuis zijn etc.) en de verfijning kan dan ook na de zomervakantie.
Ik raad wel een puppytraining aan, dat houd je gemotiveerd en dan kan je met andere eigenaren en de trainer overleggen over de dingen waar je tegenaan loopt.

daar ben ik helemaal mee eens :)

moet rustig kunnen als jullie in het begin ook de tijd ervoor nemen om de pup te leren alleen te zijn en ect
en eventueel een uitlaat dienst of de buren vragen om de pup uit te laten naar zo een 2 uur :)

zijn genoeg pups die wachten op een nieuw baasje hoor
kijken jullie ook eerst in de asiels en ect ? mischien zit er wellicht al een leuke volwassen hond tussen (middelgroot)
die al aan jullie eisen voldoet.

pff ik zie nu net dat jullie al op 8 pagina's zitten :')
veel succes met zoeken naar een leuke hond :) en zeer zeker ook in de asiels kijken echt super +:)+

Laura1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:18

Het moet geen overhaaste beslissing worden om een hond in huis te nemen.
Daar wordt de hond niet gelukkig van, maar jullie uiteindelijk ook niet omdat de hond ander gedrag zal vertonen dan jullie hadden gewild, wegens een verkeerde aanpak.

Toen wij het idee hadden om een hond aan te schaffen hebben we eerst een aantal weken gedaan alsof we hem al in huis hadden. Bij alles wat we in die weken deden (dagje weg, familiebezoek) bedachten we wat we in zo'n geval met de hond hadden gedaan.
Zo wisten we ook al bij wie de hond welkom zou zijn.

Toen we uiteindelijk onze puppy kregen, hadden wij ook geen vrij hoor. Er kwam opeens een nestje vrij en we hadden geen mogelijkheden om vakantie op te nemen.
Onze pup moest dus direct meedraaien in ons ritme (alle dagen mee naar het werk van mijn partner, op vrijdagochtend alleen thuis, want dan ben ik om half 1 alweer klaar met werken).
Dit ging echt hartstikke goed!
We hebben haar vanaf het begin aan dus overal mee naartoe genomen en ze is nu super makkelijk.

Het enige nadeel dat wij hiervan hebben ondervonden, is dat het langer heeft geduurd voordat ze eindelijk zindelijk was. Dit kwam doordat wij ook op een flat woonden en doordat mijn partner de pup niet altijd in de gaten kon houden op het werk, waardoor ze vaker ongelukjes had.
Ze is nu ruim 6 maanden en een week of 3 zindelijk.

Ik hoop dat jullie er goed over nadenken.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:32

geerke schreef:
Char_elle schreef:

TS haar eerste idee was een berner sennen....die zijn toch vrij groot ;)

Ik liet met mijn 12 jaar een Bullmastiff reu elke dag uit. Misschien niet heel verantwoordelijk, maar dat hangt ook van hond tot hond af. Ik ken jack russels waar ik kinderen niet mee naar buiten zou sturen, mijn bull daarentegen zou ik wel durven meegeven. (Natuurlijk snap ik ook wel dat een kind niets kan doen of corrigeren moest er iets gebeuren dus in de praktijk zou ik wel altijd meegaan).

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:52

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:56

Meid.

Iedereen kan wel zeggen dat je het niet moet doen, maar het zit rotsvast in je koppie als ik het zo lees.

Dus koop dat beest lekker, maar denk nog wel even aan dit topic als je het beest over een half jaar tot een jaar weg moet brengen naar het asiel of weet ik het was omdat er toch te weinig tijd bleek te zijn/omdat er wat gedragsprobleempjes opgetreden zijn.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:02

upendo schreef:
Meid.

Iedereen kan wel zeggen dat je het niet moet doen, maar het zit rotsvast in je koppie als ik het zo lees.

Dus koop dat beest lekker, maar denk nog wel even aan dit topic als je het beest over een half jaar tot een jaar weg moet brengen naar het asiel of weet ik het was omdat er toch te weinig tijd bleek te zijn/omdat er wat gedragsprobleempjes opgetreden zijn.

Indd, ik denk niet dat je het beesie nu een eerlijk leven gunt eerlijk gezegt, een pup kan ongeveer 2 tot 3 uur maximaal alleen thuis zitten, en wie gaat hem opvoeden? Dat doe je niet even in 2 maanden hoor, ik ben een jaar bezig geweest om alleen al het vertrouwen van mijn hond te krijgen nou is dat bij een pup natuurlijk wel anders maar ik denk niet dat hij erg veel respect voor jullie zal hebben als er bijna nooit iemand thuis is -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:06

Ik kan je maar een goede rade geven.
Vertrouw NOOIT om de beloftes van broertjes!!!!!!!!!

Ja, dat is heel leuk als ze er in mee gaan. En zeker als het nieuw is zullen ze misschien nog vechten voor wie hem mag uitlaten.
En dan is het nieuwe er vanaf.
En komt de puberteit. En vrienden en vriendinnetjes en uitgaan. En plots is de hond niet meer leuk maar een last. Dan kan jij hun de oren van hun kop zagen en uiteindelijk het allemaal maar zelf doen.
Misschien gebeurt dat zelfs nog bij jou ook. Jij bent nu 16, over een paar jaar ga je werken of ga je verder studeren en heb je een heel pak minder tijd plots. Maar die hond is er over een paar jaar wel nog en heeft nog steeds nood aan verzorging.
En zeg niet "jamaar ik hou niet van uitgaan, ik hou niet van jongens, voor mij komt de hond op de eerste plaats ik regel dat wel met school en werk", want dat heb je helaas ècht niet in de hand.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:25

Kwanyin schreef:

Ja, dat is heel leuk als ze er in mee gaan. En zeker als het nieuw is zullen ze misschien nog vechten voor wie hem mag uitlaten.
En komt de puberteit. En vrienden en vriendinnetjes en uitgaan. En plots is de hond niet meer leuk maar een last. Dan kan jij hun de oren van hun kop zagen en uiteindelijk het allemaal maar zelf doen.
Misschien gebeurt dat zelfs nog bij jou ook. Jij bent nu 16, over een paar jaar ga je werken of ga je verder studeren en heb je een heel pak minder tijd plots. Maar die hond is er over een paar jaar wel nog en heeft nog steeds nood aan verzorging.
En zeg niet "jamaar ik hou niet van uitgaan, ik hou niet van jongens, voor mij komt de hond op de eerste plaats ik regel dat wel met school en werk", want dat heb je helaas ècht niet in de hand.

Precies, het is allemaal spannend en leuk in het begin maar 9 van de 10 keer is de lol erg gauw af bij kinderen en de hond is daar dan de dupe van en fungeert dan alleen nog voor het grootste deel van de dag als vloerkleed, als hij daar uberhaupt genoegen mee neemt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:35

laralangwals schreef:
We kiezen een pup, omdat we het leuk vinden om hem op te voeden, ook moet hij met een kat kunnen samenwonen, dat kan je het beste vanaf pup aanleren. Het is leuk om hem op te zien groeien en eigenlijk gewoon alles

Maar, voor het (goed) opvoeden hebben jullie geen tijd. En wie moet dat dan gaan doen? Je broertjes, jij, je moeder, de buurman, de uitlaatservice? Het arme beest weet na een week al niet meer wie nu eigenlijk zijn baas is en gaat lekker doen waar hij zelf zin in heeft. Met een beetje pech gebruikt iedereen ook verschillende commando's, lekker overzichtelijk voor die pup. :roll: En ook het feit dat hij misschien wel bij de buurman in huis kan een paar dagen per week? Sorry, maar, daar werd ik toch even misselijk van. Het is toch jullie hond???
Na het lezen van jouw berichten krijg ik bij de uitlatende broertjes een beetje het gevoel dat ze het nu wel aanbieden omdat het spannend, leuk, iets nieuws is maar, over een paar maanden zijn zij ook uitgekeken op de "nieuwe" hond en als het dan een keer, tussen de middag, regend, is het veel makkelijker om op school te blijven hangen dan om even naar huis te gaan voor die stomme hond die toch niets anders kan dan schoenen opvreten. :Y)
Ja, je hebt helemaal gelijk dat je het samen zijn met een kat het best van jongs af aan kan leren. Maar, je kan dan toch ook een hond uitkiezen van een jaar oud die dat al geleerd heeft? Wie zegt dat de hond het persé bij jullie thuis moet leren?
Als ik het zo allemaal eens lees, moet je of geen hond nemen of een hond die al ouder is (minimaal een jaar). En misschien is een handtas modelletje wel wat voor je, die kan je makkelijk overal mee naartoe nemen. :P

Ach, eigenlijk is alles al een keer gezegd maar, misschien dat het blijft hangen als het maar vaak genoeg herhaald wordt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:07

Hoe was het in het asiel?

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:41

Davinia_ schreef:
Hoe was het in het asiel?

Hij was idd niet open op maandag. :=

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:42

Jis_ schreef:
laralangwals schreef:
Mijn broetjes hebben zelf gezegd dat ze de hond dan tussen de middag uit willen laten, het is tussen de middag en niet na school, dus na school kunnen ze gewoon nog met iemand buiten spelen oid. Waarom zou je er niet vanuit kunnen gaan dat scholieren elke dag tussen de middag weg kunnen? ( Daar kan je namelijk wel vanuit gaan).
Een berner sennen vindt ik heel leuk en mijn moeder zei dat dat nog best een 'lui' ras is ook...

Een Berner op een flat? Is er een lift want trap lopen is bar slecht voor een Berner.

Hoe lang vinden je broertjes dat leuk om te doen, gehaast naar huis tussen de middag voor de hond?
Hoe oud zijn je broertjes, kunnen ze een Berner wel houden als hij volwassen is?
Ook er aan gedacht hoeveel haar je in huis krijgt van de Berner?

Zou er nog even goed over na denken.

GroteVogel schreef:
Ik vind dat je best een pup kunt nemen, tja ben je te laat thuis of niemand gaat dan mag je dweilen.....of zoals hier meubels stuk....dat is gewoon een risico wat je hebt he.
Maar als ik het zo lees zal dat best mee vallen bij jullie thuis!

Kijk wel naar het ras, neem aub geen drukke hyper hond!

Veel plezier met je zoektocht, je komt vast iets tegen wat bij jullie past!

Jij denkt er echt wel wat te simpel over. Als je pup een sloper wordt omdat hij teveel alleen zit gaat het dier bij de meeste mensen toch echt wel de deur uit. Of 8 uur achter elkaar de bench in. Want er is geen tijd om dit gedrag weer om te draaien....Fijn leven.

laralangwals schreef:
Mijn moeder en ik gaan vanmiddag naar een dierenasiel om ons te laten informeren, en misschien hebben ze er ook wel hele leuke honden zitten!

succes.

Lezen, dan had je geweten dat het geen berner sennen zou worden, maar dat we een welsh springer spaniel of een hond uit het asiel zou worden.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:47

Kwanyin schreef:

Ik mag het misschien niet zeggen, maar doe het toch. Ik ken mezelf het beste en weet dat ik het blijf volhouden. We hebben ook allerlei andere huisdieren, waarbij mijn moeder zei dat ik de hokken schoon moet maken en de kattenbak, ook moet ik de diertjes eten geven en aandacht en dat doe ik al 8 jaar met plezier (soms niet, maar doe het wel altijd). Misschien moet ik idd mijn broertjes niet vertrouwen en wil dan dus een uitlaatservice gaan betalen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:50

Ook als je een hond hebt kunnen er dingen veranderen..

ik werkte altijd vlakbij huis en nu in amsterdam waardoor ik zeker 1,5 uur reistijd per dag meer heb.

Maar er zijn oplossingen voor, mijn honden worden morgens om 09.00 al opgehaald voor een rondje van 1,5 uur, en middags om 15.00 nog eens voor een rondje van een uur/anderhalf uur, door een ( betaalde ) uitlaatservice.

Dit is voor 3 dagen want op woensdag ben ik zelf thuis, en op vrijdag is mijn partner thuis.

Dus daar zijn oplossingen voor. De verantwoording bij 2 jongens van 12-13 neerleggen vind ik niet kunnen, die kan je gewoon die verantwoording niet geven.

Ik zou er nog eens over denken en vooral erover hebben met je moeder of een eventuele uitlaatservice wel een optie is, want je moet al snel rekenen op 12,50 per rondje voor je hond.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:53

dat mag je best zeggen hoor :P
overigens vind ik dat niet heel raar, ik had op mijn 15e ook mijn eerste eigen paard, nog nooit een dag niet gegaan. nu inmiddels een opleiding (met paard) en nog meer paarden verder en nogsteeds geen dag dat ze aandacht te kort komen. mijn honden gaan overal met mij mee naar toe. als ik een keer uit ga zorg ik dat de honden gewoon extra hebben gelopen en dan passen mijn ouders op of ze zijn een paar uurtjes alleen.
maar goed het zou wel fijn zijn als je moeder bijv halve dagen kon werken, want bij mij zijn de honden nooit een hele dag alleen, hooguit 5 uurtjes een keer maar een pup niet hoor

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:56

goed antwoord babsiej :j ik zou zowiso je broertjes weglaten in het hele verhaal, die laten het hondje uit als ze tijd en zin hebben maar daar zou ik niet op rekenen.