xXLianneXx schreef:Ik snap niet dat je een hond wil nemen om hem dan maar met de hondenuitlaat serves mee te geven.
Jou broertjes kunnen niet ALLEEN met de hond op pad, daar moet minstens iemand bij zijn die 16 is anders lopen zij groot risico.
Kinderen onder die leeftijd worden niet gezien als ranghogere en mogen gecorrigeerd worden door de hond. en dan kan jullie pup nog zo leuk en lief zijn maar als ze gaan wandelen en een andere hond tegenkomen en net even iets verkeerd doen zou die hond al kunnen corrigeren, daar gebeuren de grootste ongelukken mee. Het betekend zelfs dat jou broertjes niet alleen thuis mogen zijn met de hond zonder je ouders of iemand van 16 of ouder. Het lijkt heel stom maar en zijn gemiddeld per jaar 150.000 bijtincidenten door honden!
Waarom een pup?? Een pup opvoeden kost minstens 1 heel jaar ! je hebt namelijk met verschillende leeftijd fases te maken waar je de hond doorheen moet sturen. Dat gaat echt niet lukken als jullie, en met name je ouders zo veel weg zijn.
Als je dan perse een hond wil, neem dan een volwassen hond die al die leeftijd fases al gehad heeft en goed luistert. Dan heb je mooi 2 maanden om goed aan elkaar te wennen! perfect. Maar dan nog vind ik dat je te weinig tijd hebt voor een hond. Ik vind dat een hond maximaal 4 uur op een dag alleen mag zijn en 2x een lange wandeling moet hebben en 2 korte wandelingen.
Sorry, maar die dikgedrukte zin vind ik echt de reinste onzin. Dus een hond mag een kind corrigeren hoe honden elkaar onderling corrigeren?
NO WAY. Mijn honden zijn zelf maar 6.2 en 3.8 kilo maar zelfs zij mogen van mij nooit of te nimmer een kind corrigeren.
Mensen staan ten alle tijden boven de hond.
Dat kinderen de honden niet kunnen corrigeren, oké. Daarom moet er een volwassenen mee.
Ik ben het er dus zeker wel mee eens dat ze dus niet alleen met de hond op pad mogen en dat er een volwassenen bij moet zijn om op te letten en eerst de hond moet leren om alles bevestigd te hebben.