SPOED haantje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:52

Melanie5 schreef:
Het is dat je zover weg zit, anders had je hem zo mogen brengen.

Heb er nog 4/5 in de aanbieding Araucana's

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:11

Dat vind ik wel zielig 4 en een halve haan........ ;)

kohtje

Re: SPOED haantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:23

haha ok 4 of 5 hanen dan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:27

vier wordt erg veel. Heb één hen en één haan en één nest met eitjes.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:59

En, al een oplossing TS?

Amaris schreef:
tja.. houten doos, kartonnen doos, plastic doos. Zal die haan vast niet veel boeien.

Het is donker dus die ziet toch niet waar ie zit :')

Ga jij snachts ook in een kist liggen dan? Je ziet toch niet waar je in ligt als je slaapt....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:22

nee, maar ik ben dan ook geen haantje ;)

slaap jij ook zittend op een stok? :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:19

Nee hoor niks meer van de Bokker... ;( Voor nu kan wel ff maar hij móet gewoon weg, als ze erachter komen moeten al mijn kippen weg dus hij kan gewoon niet blijven... Is er geen andere Bokker geïntresseerd in deze mooie lieve man baby :D?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:16

Amaris schreef:
nee, maar ik ben dan ook geen haantje ;)

slaap jij ook zittend op een stok? :')

Wat is het verschil? Allebei levende wezens, allebei recht op een goed leven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:10

ja en kippen hebben een goed leven in een nachthok op een stok, en ik heb een goed leven onder mijn klamboe op een pocketveringmatras.

Verschil moet er zijn... of moet ik mijn toekomstig kippetjes maar in bed nemen? Daar zullen zij (en ik) blij van worden.... hahahahahaha!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:03

Heb van de week mijn hanen naar een handelaar gebracht. Wat een rust in mijn groep nu,ze sloopte mijn hennen. Voor mij nooit meer kuikens!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:13

Tjah, nadeel van broeden hé :).
Ik heb al een handelaar waar ik al mijn hanen bij kwijt kan, dus voor mij is het geen probleem.
Natuurlijk geef ik ze eerst de kans op een goed tehuis, pas als ze echt groot worden en ze zijn niet verkocht gaan ze naar de opkoper.
Gelukkig heb ik een vrij gewild ras, Serama's... kleinste kippetjes van de wereld :-).

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:27

Amaris schreef:
ja en kippen hebben een goed leven in een nachthok op een stok, en ik heb een goed leven onder mijn klamboe op een pocketveringmatras.

Verschil moet er zijn... of moet ik mijn toekomstig kippetjes maar in bed nemen? Daar zullen zij (en ik) blij van worden.... hahahahahaha!!

Ja verschil moet er inderdaad zijn ja, maar dat wil nog niet zeggen dat we dieren niet goed hoeven te behandelen, of wel?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:32

Een haan vind het echt niet erg om in een doos of een kist te slapen als hij daarna wil lekker van zijn vrijheid kan genieten bij zijn dametjes.
Genoeg hanen die in mini kooien gehouden worden en vetgemest worden om daarna geslacht te worden.

Dus geloof me.. er zijn genoeg mensen die 's nachts hun haan in een doos in de garage zetten om hem toch een goed leventje te geven.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:34

Laptopmuis schreef:
Een haan vind het echt niet erg om in een doos of een kist te slapen als hij daarna wil lekker van zijn vrijheid kan genieten bij zijn dametjes.
Genoeg hanen die in mini kooien gehouden worden en vetgemest worden om daarna geslacht te worden.

Dus geloof me.. er zijn genoeg mensen die 's nachts hun haan in een doos in de garage zetten om hem toch een goed leventje te geven.

Hebben ze dat jou verteld? Hij heeft niet veel te willen, is het wel :') Of ie het nou goed vind of niet, hij word toch wel in die doos gepropt.

En ik ben idd ook niet voor de hanen die in een kooitje vetgemest worden, maar dat maakt het nog niet goed dat "vrije" hanen in een kliko geduwd worden..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:47

Miracle_ schreef:
Amaris schreef:

Ja verschil moet er inderdaad zijn ja, maar dat wil nog niet zeggen dat we dieren niet goed hoeven te behandelen, of wel?

Dus mijn kippen worden mishandeld omdat ze niet bij mij in bed mogen slapen maar in hun hok op een stok moeten zitten? _O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:50

@ Miracle...Jij hebt je paard op een steppe staan met een kudde?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:50

Jammer dat je nog geen plekje hebt TS |(

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:54

Heb jij zelf kippen Miracle?
De haan heeft het mij niet verteld, maar 's nachts of 's avonds al het donker is krijgt de haan er niet veel van mee. Ze zien namelijk niks in het donker. Voor hun is een kleine doos niet erg en als ze er iedere avond ingezet worden wordt het routine en weten ze niet beter.
Heb ooit eens een jong haantje iedere dag meegenomen naar de kinderboerderij, eerste dacht vond hij het doodeng in een reisbench,... na een week ging hij er zelf 's morgens in en vond het geweldig dat hij mee mocht.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:49

Amaris schreef:
Dus mijn kippen worden mishandeld omdat ze niet bij mij in bed mogen slapen maar in hun hok op een stok moeten zitten? _O-

Je snapt zelf ook best dat ik dat niet bedoel, kom op zeg.

Nee mijn paarden staan niet op de steppe, maar op de wei in een kudde, :)