Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Estera schreef:Maar zo heb ik ook nog geen overtuigende argumenten gelezen waarom ik over zou moeten gaan op vers vlees.
Vjestagirl schreef:De natuur heeft de hond helemaal niet in een woonkamer bedacht, er is niets natuurlijks aan het houden van dieren.
Ninx schreef:Douraque schreef:Edit: Jammer dat mensen de mening van anderen niet kunnen respecteren en enkel hun eigen opvattingen opdringen aan de mensen die brok geven. Zonde van een dergelijk topic, zonde van de discussie.
Er kan er maar 1 gelijk hebben he?! (just kidding)
Ninx schreef:Ik geloof wel degelijk dat brok is bedacht om de industrie te verlossen van reststoffen waar ze anders geen geld voor vangen.
En tevens voor het gemak van mensen...
Sonja89 schreef:Ninx schreef:Ik geloof wel degelijk dat brok is bedacht om de industrie te verlossen van reststoffen waar ze anders geen geld voor vangen.
En tevens voor het gemak van mensen...
Tuurlijk, wat denk je dat er met 'kippenvlees' op de achterkant van de zak brok bedoeld wordt... Ik denk A-kwaliteit kipfilet, jijKom zeg, we zijn toch niet gek met z'n allen?!
Maargoed, ieder moet het voor zich weten. Hier staat er vanavond konijn op het menu
Ninx schreef:maar mijn hond heb ik vooruit zien gaan op deze voeding... op alle fronten.
ivy_power89 schreef:Landbouwgif in brokken, dan zouden er heel wat honden minder in de wereld rond lopen.....
En wel eens na gedacht dat 75% van het vlees in de wereld vol zit met hormonen en andere troep?
Wie beweerd dat het vers vlees 100% biologisch is? Zelfs ons eigen stukje vlees is dit niet.
ivy_power89 schreef:Ik neem geen woorden in mijn mond over inhoud van brokken/versvlees als ik hier geen uitgebreide studie naar heb gedaan. Aangezien voeding zo uitgebreid is, durf ik te beweren dat hier niemand een echte voedingsdeskundige is. Ja we lezen allemaal stukjes op internet, artikelen die "wetenschappelijk" onderbouwd is.
Sonja89 schreef:Estera: dan kun jij vast wel de volgende, oprechte vraag beantwoorden: Van welke bestanddelen van brok, die niet in vers vlees terug te vinden zijn, vind jij dat die onontbeerlijk zijn voor jouw hond? Aangezien je zegt dat in de brok alles zit wat belangrijk is voor jouw hond?
Verder lees ik vooral dat je kvv onhandig vindt. Dat is geen argument waarbij je denkt vanuit het welzijn van je hond, vind ik. Ik zou het wel leuk vinden een reactie van je te krijgen op mijn rijtje argumenten om wél kvv/barf te voeren... Ohw, en ik weet niet hoe kvv van Carnibest eruitziet, dat heb ik nooit gevoerd. Tinlo Barfmenu wel (als overgang naar barf), daar was ik erg tevreden over.
ivy_power89 schreef:Volgens mij roept niemand hier dat brok voeren beter zou zijn als vers vlees!!
En ik heb dat zeker niet geroepen!
Maar als ik naar mijn eigen honden kijk, die zitten zo ontzettend mooi in de vacht, poepen echt heel weinig, geen vieze scheten, geen huidschilfers, geen ontstekingen, niet uit de bek meuren en ga zo maar door.
Waarom zou ik dan moeten overstappen naar versvlees?