Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marleen_usar schreef:Even een vraag, zou het niveau van de eigenaar ook mee tellen of denken jullie van niet. Ik ken namelijk verschillende mensen die zijn niet zo snugger zeg maar en die heebn steeds oeps nestjes.
Magrathea schreef:anneliesdj schreef:En die zijn al geholpen?
Bij het asiel heb je ze gratis én geholpen
Nee, bij het asiel zijn ze niet gratis...
vrouwke schreef:cp112 schreef:Ik wou ent zeggen, denk je dat die kitten in de 8-12 weken dat ze leven niet gegeten hebben? Of dat de moeder niet extra hoeft te eten? Een gratis kitten...
Vind het een hele rare opmerking, waarom zou ik een kitten uit het asiel halen en voor ebtalen als ik em gratis op marktplaats kan vinden???![]()
Nou misschien om zeker te weten dat je een gezonde en geente kitten hebt???Ik kan daar niet bij hoor sorry.
het is voor om de boerderij,voor de muizen.
ik heb zelf wel eens een nestje gehad, die ik ook zo afgegeven heb.
maarja, de poes is dood naar 12 jaar, vandaar dat ik een andere zoek.
het gaat me niet om betalen, waar het om gaat is dit:
jullie hebben iets tegen oeps nestjes, want de asiellen zittten vol, poezen in overvloed.
als dat dan zo is waarom vragen ze dan zoveel geld voor een poes.
dat is wat ik niet snap.
maarja, beter dan de moeder kan natuurlijk niet...
(mijn poes is een beetje looney, spontaan je hand aanvallen bijvoorbeeld. Ook een slechte start gehad helaas).
Mareng schreef:Ik kwam gisteren een mevrouw tegen, ze heeft een kater die niet geholpen is en gewoon buiten loopt. Haar excuus: Hij wil niet in een mand, en tja, dan kan ze ook niet naar de dokter met hem.. Ik kan daar zo boos over worden! Ze is niet al te snugger, ze heeft 10 katten, ze had er 20, moest er 10 afstaan van de dierenbescherming... En ja, hoe lager het IQ, hoe meer oeps nestjes! In een achterstandswijk hier in de buurt lopen helaas veel niet geholpen dieren..
) Loran schreef:Ik heb 4 katten, 3 vrouwtjes, 1 kater.
3 zijn geholpen. De jongste (poes), nu 9 maanden niet.
Haar volle zusje (is met hun broertje samen bij mijn ouders) is nu al 3 maanden gesterliseerd.
Reden: Ze had een baarmoederontsteking. Daardoor moest het wel zo vroeg (dierenarts is er geen voorstander van, pas vanaf 10 maanden). Katje is door de oog van de naald gekropen, maar kan naar gelang nu rustig spelen met broertje-lief!
Waarom ik mijn poes nu niet laat helpen??
1. Ze is meer binnen dan buiten., daarbij houden wij haar gedrag (doen/laten etc.) erg goed in de gaten.
Is ze krols (is ze net 5 weken geleden voor het eerst geweest) dan blijft ze binnen (Ze denkt er niet ens overna om naar buiten te gaan, wil alleen maar hele dag door eten).
2. Ze mag eerst beter gaan uitgroeien, alvorens we nadenken over sterilsatie.
3. Wij willen tzt een nestje erbij hebben, gezien ze een raskat is. Die dus niet zo gratis weggaan, maar voorzien worden van wormenbehandeling, vlo-vrij, gezondheidsverklaring etc., kittenpakket, uiteraard tegen vergoeding.
Wordt haar gedrag tzt toch anders, dan gaat ze wel heen, maar voorlopig nog niet.
Na 1 nestje wordt ze zowiezo geholpen (meer dan 1 nestje willen we niet).
Er wordt trouwens wel heel makkelijk gesuggereerd dat je als je een kat hebt, die moet laten helpen.
Wat als je onverhoopt geen geld ervoor hebt (denk aan plotseling geen werk meer, ziekte oid)? Je kat normaal altijd binnen is (dus een echt binnenkat), maar 1x ontsnapt en toch dragend is?
Je kan niet in ieders protomonee kijken.
Was dat maar zo, was ik nu rijk!
.