Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sammy_xxs schreef:[
Ja maar jij kent deze herder niet, dus je weet ook het karakter niet is echt geen standaard herder.
Deze hond heeft een paar kronkels los en spoort gewoon niet. Maar toch kan ik er super mee overweg, en luisterd ze prima naar mij. Niet naar mijn schoonmoeder, en sinds kort ook niet meer naar mijn man. Ze luisterd perfect naar mij dat komt omdat ik consequent ben met haar en haar de aandacht geeft die ze nodig heeft.
Niemand durft bij haar in de buurt te komen omdat ze al zovaak mensen heeft gebeten. En ik ben ook als vreemde bij haar gekomen, maar uiteindelijk luisterd ze wel naar mij en naar de rest niet.
Sammy_xxs schreef:Ik heb niet bewust gekozen voor pittbull, hou normaal niet echt van ddie honden, maar omdat ik de moder van de pups goed ken, en het is echt een super hond en ze heeft echt super leuke puppy's hebben we er toch voor gekozen. Ik hou zelf eigenlijk van nog grotere en bredere honden dus is dit al eigenlijk heel iets anders.
Elin_ schreef:Sammy_xxs schreef:[
Ja maar jij kent deze herder niet, dus je weet ook het karakter niet is echt geen standaard herder.
Deze hond heeft een paar kronkels los en spoort gewoon niet. Maar toch kan ik er super mee overweg, en luisterd ze prima naar mij. Niet naar mijn schoonmoeder, en sinds kort ook niet meer naar mijn man. Ze luisterd perfect naar mij dat komt omdat ik consequent ben met haar en haar de aandacht geeft die ze nodig heeft.
Niemand durft bij haar in de buurt te komen omdat ze al zovaak mensen heeft gebeten. En ik ben ook als vreemde bij haar gekomen, maar uiteindelijk luisterd ze wel naar mij en naar de rest niet.
Dit lijkt wel een pennyverhaal ,maar dan in de hondenvorm
Hier is wel 6 jaar overheen gegaan he dus geen penny veel tijd in gestoken Sammy_xxs schreef:shilady schreef:Heel jammer dat je voor dit ras gaat terwijl je nog nooit eerder een hond hebt gehad ............
Want?

Sammy_xxs schreef:@ annelies, ik heb de puppy's geen eens gezien dus daar ligt het niet aan.
Ben net pas wezen kijken, paar uurtjes geleden.
En moest eigenlijk wel lachen om mn dochtertje, die vond de moeder hond zoo lief dat ze liever haar wou dan dr puppy's. De moeder hond is erg lief en vrolijk en wil gwn lekker gekroeld worden, net als de pup die we gaan nemen, kwam lekker bij ons op schoot liggen en kroelen.
consequent zijn en eerlijk en dan komt het, met welk ras dan ook, echt wel goed!cinn87 schreef:Idd waaR sheriyeke,r, hier in nl zijn het Amerikaanse staffors want eigenlijk is de pitbull geen ras maar een kruising van meerdere honden. Het zijn ongeriegistreerde raskruisingen. Behalve in Amerika, daar heb je wel raszuivere kruisingen en word de pit Bill gewoon erkend met stamboom.
Elin_ schreef:Vergis je niet ,pup kan zo sociaal en lief lijken ,maar later word het toch echt een Pitt bull hoor , vooral als ze gaan puberen.
Maak alsjeblieft hele goede ''regels'' voor de pup en onderscheid tussen spelen en ''klaar!!'' ,dat ie niet doorgaat.
Heel heel heel consuquent zijn met vooral vechthonden (elke hond wel ,maar zulke rassen als die verpest zijn richten ze even wat meer schade aan dan een chihuahuatje)
Sammy_xxs schreef:De moederhond is erg sociaal naar andere honden, de vader hond ken ik niet. Maar kan wel vragen hoe of wat.
Fred_Kroket schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar of je goede oppas kunt vinden als je weg bent, mijn ouders hebben de tijd en ruimte mocht ik een dag weg zijn, ook mijn schoonouders en de oma van mijn vriend kunnen oppassen mocht het nodig zijn.
En qua opvoeding gewoon streng zijn, ik heb een Caïrn Terrier die supergoed luistert, geen gedram en gejengel en ze mag best blaffen maar t moet geen blaffeest wordenconsequent zijn en eerlijk en dan komt het, met welk ras dan ook, echt wel goed!
Veel plezier en geluk met je pup!!
en oppas is wel te regelen 
Jis_ schreef:Sammy_xxs schreef:De moederhond is erg sociaal naar andere honden, de vader hond ken ik niet. Maar kan wel vragen hoe of wat.
Je wordt niet voor niets gewaarschuwd, de Pittbull is geen beginners hond maar je/jullie besluit staat al vast geloof ik.
(Dat je een valse Herder uit laat telt niet mee in ervaring van het opvoeden van een pup.)
Dat de moeder hond goed kan met andere honden is al een een groot pluspunt maar de vader is niet minder belangrijk, lijkt me wel handig om te weten hoe de vader in elkaar steekt. Zou hem als ik jou was willen ontmoeten en ook buiten zijn gedrag willen zien.
Hoop voor je dat je de makkelijkste pup uit het nest krijgt en anders zou ik ik daar zeker om vragen en niet voor de pup gaan met de mooiste uiterlijkheden.
max66 schreef:wat het karakter ook is: ze zijn in ieder geval loeisterk! Zie ook mijn post hierboven
tot nu toe heb ik alle hondsoorten en paarden gehouden dus dat gaat wel lukken
*nee mam ik wil die niet ik wil de grote!* 
Sammy_xxs schreef:@ Femke
Dat de pitbull verboden was jah dat weet ik, weet je ook waarom ze niet meer verboden zijn? Omdat het aantal bijt incidenten niet minder werd, dus ze hadden eigenlijk niet eens verboden hoeven te zijn.
Enja je hoort vaak dat een pitbull een kind heeft gebeten, maar dat is de media zodra een pitbull iemand heeft gebeten hoor je dat gelijk overal, maar als een ander ras een kind heeft gebeten hoor je dat niet zo snel.
Een pitbull is een lieve kinderhond, en of ik nou een hond uit het asiel neem of een pitbull pup, ik zie zowiezo aankomen dat ze een kind willen aanvallen, het komt vaak uit het "niets"maar als je goed kijkt zie je al wanneer het gebeurd.
Emie99 schreef:@xRomana:
Het is aangetoond dat labradors sneller bijten dan Pitbulls