Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wendy_Komen schreef:Wilawander, oprechte vraag. Jij hebt er 0,0 problemen mee dat hij dus een mens zeer zou toe takelen als die 's nachts binnen komt?
Wat nou als je huis in de fik staat, en buren/brandweer willen naar binnen om jullie te redden 's nachts?
Ik heb zelf 0,0 waakhonden, (whippets, die zouden nog eerder vluchten dan waken) Maar als ik een "waakhond" zou willen tegen inbrekers, zou ik het toch meer dan genoeg vinden als de hond enkel zeer hard ging blaffen...
)
Wilawander schreef:(inbrekers doen wel hun werk vooraf)
Er hebben in ons vorige huis mensen gewoont die een kennis hadden die werkzaam was bij de politie. Die hebben toen een lijst in handen gekregen (de politie) waarop allemaal huizen stonden met wel of niet toegankelijk voor inbraak. En wat stond er achter; of er een hond was, hoeveel en wat voor 1. Ze hadden hier 2 mastiven dus ze stonden dik gedrukt op de niet lijst, wist de kennis hun te vertellen.
Heel verstandig. Wilawander schreef:Wendy_Komen schreef:Wilawander, oprechte vraag. Jij hebt er 0,0 problemen mee dat hij dus een mens zeer zou toe takelen als die 's nachts binnen komt?
Wat nou als je huis in de fik staat, en buren/brandweer willen naar binnen om jullie te redden 's nachts?
Ik heb zelf 0,0 waakhonden, (whippets, die zouden nog eerder vluchten dan waken) Maar als ik een "waakhond" zou willen tegen inbrekers, zou ik het toch meer dan genoeg vinden als de hond enkel zeer hard ging blaffen...
eeeehh ja eigenlijk heb ik daar geen problemen mee. De politie zal hier niet invallen en inbrekers houdt ik graag buiten de deur. Doen ze ook want overal wordt hier ingebroken behalve hier (inbrekers doen wel hun werk vooraf)
ja de brandweer zal een probleem zijn. Hoop dat we dat niet meemaken maar over het algemeen hebben die een dik pak aan.![]()
Een waakhond die alleen blaft is in mijn ogen geen waakhond.
begrijp me niet verkeerd maar ik heb het idee dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van een waakse hond waarbij met geweld opeens een aantal mensen binnen vallen. Het dier voelt zich bedreigt en verdedigd de boel en zichzelf. Heel normaal.Het dier weet niet dat deze mensen hem niks willen doen.
Bailey_4ever schreef:minikatje schreef:jij verwijt wel degelijk dat er geen goede voorbereiding is geweest.
en je geeft deels de agenten de schuld.
ja de hond is dood door hun toedoen, maar de schuld ligt bij het baasje.
en wil je verder ook niet de dingen uit zijn verband rukken maar gewoon lezen wat er staat?
verder val ik je niet aan in mijn vorige post, dus ga asjeblieft lunchen als je zin hebt om te happen.
je geeft toch ook de agenten deels de schuld? en dat vond ik jammer.
Ik heb helemaal niet de indruk dat ik de agenten heb verweten dat het hun schuld is en dat heb ik ook nergens letterlijk gezegd. Ik zei dat ik de indruk kreeg dat ze van te voren niet goed wisten wat ze binnen gingen tegenkomen en dat ze niet voorbereid waren. Dat is in combinatie met die hond gewoon vreselijk fout gegaan.
Ik heb toch niet gezegd dat het allemaal hun eigen schuld is? Dat vind ik iets totaal anders.
Elin_ schreef:Arme hond.. Als ie zo ''vals'' is dan is dat nog zijn schuld niet maar van de eigenaar en de agenten zijn stom geweest om zomaar binnen te vallen ,want die hond doet wat hij moet doen.
Argument van het ras is dikke onzin. Opvoeding is het woord.. waar het om gaat!
minikatje schreef:happie, ik zeg elke keer deels en daar jij heel van. 1tip, leer lezen
Ik ben nog steeds niet van mening dat ik heb gezegd dat de agenten (deels) schuld hebben. Het komt van meerdere kanten en alles zal zo zijn invloed hebben gehad maar ik was er niet bij dus weet ik het fijne er niet van. Ik denk alleen dat de agenten misschien anders hadden kunnen handelen, maar ik ben geen politie, weet niet wat er aan is voorbereid, wat er wel of niet is gedaan en welke afwegingen zijn gemaakt dus daar kan ik verder niks over zeggen. Ik kan slechts suggereren en raden, net als iedereen hier trouwens.

Amaris schreef:Elin_ schreef:Arme hond.. Als ie zo ''vals'' is dan is dat nog zijn schuld niet maar van de eigenaar en de agenten zijn stom geweest om zomaar binnen te vallen ,want die hond doet wat hij moet doen.
Argument van het ras is dikke onzin. Opvoeding is het woord.. waar het om gaat!
Agenten zijn zo stom geweest? Die agenten deden gewoon hun werk.
Maar vertel eens, hoe hadden ze het dan volgens jou slim moeten aanpakken?
vuurneon schreef:stef schreef:"meneer de crimineel, wij willen graag een inval doen, wilt u uw hond even aanlijnen? "
En nodigt u gelijk ook al uw enge Pedo vriendjes uit.... Dan hoeven wij daar ook niet aan te bellen. Scheelt weer werk. Kunnen wij weer fijn verder met veel administratief werk