Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:05

Arme hond.. Als ie zo ''vals'' is dan is dat nog zijn schuld niet maar van de eigenaar en de agenten zijn stom geweest om zomaar binnen te vallen ,want die hond doet wat hij moet doen.

Argument van het ras is dikke onzin. Opvoeding is het woord.. waar het om gaat!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:07

Wendy_Komen schreef:
Wilawander, oprechte vraag. Jij hebt er 0,0 problemen mee dat hij dus een mens zeer zou toe takelen als die 's nachts binnen komt?

Wat nou als je huis in de fik staat, en buren/brandweer willen naar binnen om jullie te redden 's nachts?

Ik heb zelf 0,0 waakhonden, (whippets, die zouden nog eerder vluchten dan waken ;-) ) Maar als ik een "waakhond" zou willen tegen inbrekers, zou ik het toch meer dan genoeg vinden als de hond enkel zeer hard ging blaffen...

eeeehh ja eigenlijk heb ik daar geen problemen mee. De politie zal hier niet invallen en inbrekers houdt ik graag buiten de deur. Doen ze ook want overal wordt hier ingebroken behalve hier (inbrekers doen wel hun werk vooraf :D )

ja de brandweer zal een probleem zijn. Hoop dat we dat niet meemaken maar over het algemeen hebben die een dik pak aan. :')

Een waakhond die alleen blaft is in mijn ogen geen waakhond.

begrijp me niet verkeerd maar ik heb het idee dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van een waakse hond waarbij met geweld opeens een aantal mensen binnen vallen. Het dier voelt zich bedreigt en verdedigd de boel en zichzelf. Heel normaal.Het dier weet niet dat deze mensen hem niks willen doen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 21:13

Wilawander schreef:
(inbrekers doen wel hun werk vooraf :D )

Ja dat doen ze inderdaad :') Er hebben in ons vorige huis mensen gewoont die een kennis hadden die werkzaam was bij de politie. Die hebben toen een lijst in handen gekregen (de politie) waarop allemaal huizen stonden met wel of niet toegankelijk voor inbraak. En wat stond er achter; of er een hond was, hoeveel en wat voor 1. Ze hadden hier 2 mastiven dus ze stonden dik gedrukt op de niet lijst, wist de kennis hun te vertellen.

Nu zitten wij hier met 2 allround kruisingen en 2 rottweilers. Mensen wagen zich doorgaans niet zomaar op ons terrein, en terecht. Sara is erg duidelijk en geeft goede signalen vooraf, eerst grommen en blaffen en als je dan nog zo dom bent dan... Tja dat weet ik niet, nooit iemand gezien die het erop waagde :+ Heel verstandig.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:17

Wilawander schreef:
Wendy_Komen schreef:
Wilawander, oprechte vraag. Jij hebt er 0,0 problemen mee dat hij dus een mens zeer zou toe takelen als die 's nachts binnen komt?

Wat nou als je huis in de fik staat, en buren/brandweer willen naar binnen om jullie te redden 's nachts?

Ik heb zelf 0,0 waakhonden, (whippets, die zouden nog eerder vluchten dan waken ;-) ) Maar als ik een "waakhond" zou willen tegen inbrekers, zou ik het toch meer dan genoeg vinden als de hond enkel zeer hard ging blaffen...

eeeehh ja eigenlijk heb ik daar geen problemen mee. De politie zal hier niet invallen en inbrekers houdt ik graag buiten de deur. Doen ze ook want overal wordt hier ingebroken behalve hier (inbrekers doen wel hun werk vooraf :D )

ja de brandweer zal een probleem zijn. Hoop dat we dat niet meemaken maar over het algemeen hebben die een dik pak aan. :')

Een waakhond die alleen blaft is in mijn ogen geen waakhond.

begrijp me niet verkeerd maar ik heb het idee dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van een waakse hond waarbij met geweld opeens een aantal mensen binnen vallen. Het dier voelt zich bedreigt en verdedigd de boel en zichzelf. Heel normaal.Het dier weet niet dat deze mensen hem niks willen doen.

En wat als er een groepje kleine kinderen ineens je huis in komen rennen met een hoop kabaal en je hond pakt die vind je het dan nog goed. En dan kan er wel gezegd worden dat gebeurt hier niet maar je weet het nooit. Sorry maar een territorium beschermen tot daar aan toe maar zoals deze hond tekeer ging vond ik toch wel erg extreem.
Een hond die aanvalt om de boel te verdedigen en daarbij vast houd (zoals bijv een politiehond) ok maar een hond die blijft doorgaan en niet weet wanneer die moet stoppen gaat mij toch wel wat te ver.
de hond kan er inderdaad niets aan doen (ongeacht het ras) maar er zijn natuurlijk wel grenzen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:20

Komen hier niet want iedereen weet dat we 4 duitse herders in huis hebben en de deur is om die reden altijd op slot en als er wel kinderen komen gaan ze apart. Maar is appels met peren vergelijken want kinderen komen niet met binnen zoals deze agenten deden.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:25

Citaat:
(inbrekers doen wel hun werk vooraf :D )

Dat klopt, die hebben zeeën van tijd en ze willen graag het risico gepakt te worden zo veel mogelijk uitsluiten. De politie heeft nog wat meer te doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:32

blokje schreef:
Marian, pitbulls zijn geweldige honden en een ras moet je niet aan een type mens plakken. .

Helaas kiest een bepaald type mens vaak voor een bepaald type hond. Kan de hond niks aan doen, maar is wel zo

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:45

Bailey_4ever schreef:
minikatje schreef:
jij verwijt wel degelijk dat er geen goede voorbereiding is geweest.
en je geeft deels de agenten de schuld.
ja de hond is dood door hun toedoen, maar de schuld ligt bij het baasje.

en wil je verder ook niet de dingen uit zijn verband rukken maar gewoon lezen wat er staat?

verder val ik je niet aan in mijn vorige post, dus ga asjeblieft lunchen als je zin hebt om te happen. :P
je geeft toch ook de agenten deels de schuld? en dat vond ik jammer.

Ik heb helemaal niet de indruk dat ik de agenten heb verweten dat het hun schuld is en dat heb ik ook nergens letterlijk gezegd. Ik zei dat ik de indruk kreeg dat ze van te voren niet goed wisten wat ze binnen gingen tegenkomen en dat ze niet voorbereid waren. Dat is in combinatie met die hond gewoon vreselijk fout gegaan.

Ik heb toch niet gezegd dat het allemaal hun eigen schuld is? Dat vind ik iets totaal anders.

happie, ik zeg elke keer deels en daar jij heel van. 1tip, leer lezen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:49

o, en politieagenten bereiden wel degelijk voor. en trainen ook op invallen waar honden bij betrokken zijn. waarom denk je dat dit soort gevallen zo zeldzaam zijn dat ze in het nieuws komen ;')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:59

Elin_ schreef:
Arme hond.. Als ie zo ''vals'' is dan is dat nog zijn schuld niet maar van de eigenaar en de agenten zijn stom geweest om zomaar binnen te vallen ,want die hond doet wat hij moet doen.

Agenten zijn zo stom geweest? Die agenten deden gewoon hun werk.

Maar vertel eens, hoe hadden ze het dan volgens jou slim moeten aanpakken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:02

"meneer de crimineel, wij willen graag een inval doen, wilt u uw hond even aanlijnen? "

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:03

minikatje schreef:
happie, ik zeg elke keer deels en daar jij heel van. 1tip, leer lezen

Sorry ik kan hier echt niks van bakken hoor.

Zeer zeker lees ik wel maar ik ben het gewoon niet eens met wat je zegt B-) Ik ben nog steeds niet van mening dat ik heb gezegd dat de agenten (deels) schuld hebben. Het komt van meerdere kanten en alles zal zo zijn invloed hebben gehad maar ik was er niet bij dus weet ik het fijne er niet van. Ik denk alleen dat de agenten misschien anders hadden kunnen handelen, maar ik ben geen politie, weet niet wat er aan is voorbereid, wat er wel of niet is gedaan en welke afwegingen zijn gemaakt dus daar kan ik verder niks over zeggen. Ik kan slechts suggereren en raden, net als iedereen hier trouwens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:04

Hoezo komt het van meerdere kanten dan? (heb ik al eerder gevraagd)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:07

stef schreef:
"meneer de crimineel, wij willen graag een inval doen, wilt u uw hond even aanlijnen? "

En nodigt u gelijk ook al uw enge Pedo vriendjes uit.... Dan hoeven wij daar ook niet aan te bellen. Scheelt weer werk. Kunnen wij weer fijn verder met veel administratief werk :j

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:07

Nou ik denk dat niks van 1 partij afhankelijk is. De agenten hadden het misschien anders kunnen doen (giswerk natuurlijk), die hond was ondanks dat het zijn schuld niet is dat ie vals is, toch schuldig aan de ravage die hij heeft aangericht en voor toch zeker wel het grootste deel; de eigenaar.

Sorry had niet gezien dat je het eerder had gevraagd, dan had ik wel geantwoord :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:08

Eigenaar zat sowieso al fout als je verdacht wordt van een pedonetwerk :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:08

Maar hoe hadden ze het anders moeten dien dan? En waarom moet je daar over gissen?
Een waakhond mag best aanvallen, maar niet om te doden

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:11

Amaris schreef:
Elin_ schreef:

Agenten zijn zo stom geweest? Die agenten deden gewoon hun werk.

Maar vertel eens, hoe hadden ze het dan volgens jou slim moeten aanpakken?

Nou als ik het filmpje al zie.. Dat er 1 agent het uitschreeuwt van de pijn , hond af en toe aan zijn arm hangt snap ik niet dat op het begin niet ingegrepen word en ik agente naar huis zie lopen en agent nog steeds met hond aan zijn arm hangt?! Vind het belachelijk dat hond daarna met 4 kogels uitgeschakeld word.

Als dit vaker voorkomt moeten alle waakse honden die gewoon hun ''werk'' doen afgeschoten worden? Ach komop. Neem dan verdoving mee en controleer huis voor je binnengaat en schiet dan gelijk verdoving ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:11

vuurneon schreef:
stef schreef:

En nodigt u gelijk ook al uw enge Pedo vriendjes uit.... Dan hoeven wij daar ook niet aan te bellen. Scheelt weer werk. Kunnen wij weer fijn verder met veel administratief werk :j

:')

Jup. Dat klinkt inderdaad reuzeslim. Die gekke domme agenten ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:12

Agenten deden hun werk, hond deed hun werk en als de eigenaar nou eens alleen legaal werk had dan was alles overbodig geweest.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:14

elin een hond die zo kan aanvallen is een gevaar voor de gemeenschap, het beest zal maar ontsnappen en een klein kind pakken.
En ja ze gaan eerst een hond die blaft verdoven en dan pas de gene pakken die ze moeten hebben (denk dat die allang is gevlogen dan)

Misschien is het voor depolitie een optie om de volgende keer de ontvoerder te verdoven met een pijltje zodat die niet weg kan lopen en dat ze dan de hond pakken?????? :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:14

Tuurlijk, en dan op het gemakkie 5 min wachten tot de hond onder zeil is.

Is het veilig? Ja we kunnen er langs. Fijn! Sprint jij vast naar de achterdeur waar stoute meneer 5 min geleden door weggerend is?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:15

amaris daarom zeg ik dus eerst meneer verdoven met een pijltje en dan pas de hond :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:15

Meneer was er helaas niet :')

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:17

Als hij er is dan he......