Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:47

Paintlinger schreef:
Om dan ook maar even offtopic te gaan:

ik heb 2 volle reuen van 6 jaar.
Beide hebben geen kans om ambitie in die richting te creeeren.

Ik denk dat een pack leader ook dat kan bepalen...

Mijn honden lopen gewoon met een loopse teef op de hondenschool, en ze zijn prima in de hand te houden.

ik heb zomaar het vermoeden dat de meeste mensen dat niet voor elkaar krijgen.
En de ene reu is ook de andere niet....als ze eenmaal regelmatig dekken dan zijn sommige niet zo rustig meer.
Ik heb het ook over boerderijhonden,niet alleen over dekreuen.

Paintlinger

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:50

Ik heb een pittje en een kruising Fila Brasiliero..... ook niet de minsten dus.
Maargoed, ik ben het met je eens dat het verhaal anders wordt wanneer een hond soms wel mag dekken.

Maar ik blijf erbij dat duidelijkheid alles is in de training...........en dat snijden het onderliggende gedragsprobleem meestal ook niet oplost.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:17

Nou ja, ik had het al gezegd hè.. ik kan echt wel een leider zijn voor een hond maar ik zou het risico niet willen nemen. Dat heeft imo niets met een onderliggend probleem te maken... Maar ach ik ga eel gewoon voor de teven :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:19

bello2005 schreef:
amaris:

adopteermatriaal ?? je hebt het over een dier..

oh :roll:
alsjeblieft zeg...

welk deel waarin ik het ópneem voor de asiels/asieldieren heb je precies gemist? Alles?
Laatst bijgewerkt door Amaris op 23-03-12 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:20

Moderatoropmerking:
De discussie over castratie wel/niet is zeker interessant, hoewel deze al meerdere malen is gevoerd. Daarvoor mag desgewenst een apart topic geopend worden. Splitsen in deze gaat niet, want het is verweven in het oorspronkelijke verhaal. Hier verder weer graag ontopic! En ook graag respectvol aub!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:32

even weer back on topic ;)
het boek is echt super leuk en interessant! *\o/* hij leest lekker weg en staan veel nuttige dingen in! veel mensen doen alles lief leuk en met snoepjes bij een pup maar stellen geen regels en grenzen want ach het is nog maar zo n hummeltje, dat word ook goed besproken hoe je dat het beste kan doen op een gewone normale manier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:50

Ik neem aan dat je het over het puppyboek hebt? :+ de man heeft nog meer boeken geschreven

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:51

ja want daar had ik het vorige blz ook over ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:54

Is het ook een aanrader wanneer je al uit de pups bent?!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:01

dan zou ik eerder voor cesars aanpak gaan..
of bedoel je net uit de pups? er komen veel praktische tips in voor over pups en tieners ;)
ik heb geen pup nu hoor maar vind het nog wel een heel interessant boek. ook aangezien mijn teef in juli gedekt word. het is ook een stukje bewustwording van hoe de moeder met de pups omgaat en de nieuwe baasjes eigenlijk die rol niet overnemen maar dat wel moet.. snapje ? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:06

Die heb ik al :D
Was benieuwd of het boek over de pup's nog een leuke aanvulling voor mij zou zijn :P
(de 'pup's zijn inmiddels bijna 5 en 6 :+ )

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 12:14

Dan ga ik dat boek ook maar eens bestellen.. Ik wil over één a twee jaar namelijk een Duitse Herder pup nemen :D

Ik merk trouwens wel dat ik heel veel heb gehad aan Cesar's programma. Op dit moment heb ik 24/7 honden in de opvang bij mij thuis omdat ik bij een stichting werk, die honden hebben vaak trauma's en gedragsproblemen. Als ik dan een aflevering tegenkom op tv wat lijkt op de hond die ik op dat moment in de opvang heb, probeer ik hetzelfde toe te passen en het helpt wel! Mede daarom vind ik zijn programma zo goed.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:24

Wat leuk! Mijn collega krijgt weer een duitse herder pup en we gaan volgend weekend pup knuffelen!

Ik heb er veel aangehad en begrijp het gedrag van mijn honden een stuk beter :) eigenlijk best stom want paarden voedt ik al jaren zo op, luisteren echt perfect! En wist niet goed hoe ik dat nou bij m'n honden moest doen, die overigens ook heel goed luisterden maar ik wil altijd alles beter :o en dat lukt dus nu! Ben zo tevreden en trots op m'n hondjes doe echt super goed luisteren! :)
Het puppenboek (ben nu op blz 209) is trouwens ook gewoon interessant voor wat oudere honden. Wel veel over de opvoeding van pups natuurlijk maar wel de basis van alles en t leest gewoon lekker weg wat ik bij de leider van het roedel iets minder had

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:11

Ow sorry essie :+ Niet op gelet. Er komen zoveel namen voorbij haha.

De vader an een bijlesmeisje van mij is ook helemaal into Cesar. Sinds hij zijn boeken heeft gelezen is de hond echt een stuk rustiger :) T is echt een lief beest maar gewoon HEEL enthousiast. Al zie ik nog wel eens dingen waarvan ik denk.. uhmm... Dat ze als ze aan de koffietafel lunchen de hond er bijna met hun neus op laten zitten en pas als ze probeert iets te pakken corrigeren. Ja sorry maar kon je dat nou niet zien aankomen? 8)7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:14

Magrathea schreef:
Dat ze als ze aan de koffietafel lunchen de hond er bijna met hun neus op laten zitten en pas als ze probeert iets te pakken corrigeren. Ja sorry maar kon je dat nou niet zien aankomen? 8)7

Ja, en dat vind ik een heel belangrijk inzicht van Cesar, ook al is het stukken minder spectaculair: voorkomen dat dingen escaleren. Je kunt het corrigeren, op dat moment. En Cesar zoekt zelf bewust de grens op. Maar hij benadrukt ook dat je in dat soort situaties ook gewoon ruimte eist rondom de tafel, waardoor het hele probleem uberhaupt niet speelt.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:31

Hondje van ons vindt Cesar lief <3

Afbeelding

Afbeelding

<3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:52

Wat gaaf!!!!!! (zit er hier een stik jalours te wezen.......... :+ )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:07

Ah lief!!
Maare was je hond stout? ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 20:07

Dakota: huh? is dat echt? of fotoshop? :P en als het echt is: hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen? haha

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:04

@ Kentaro ik ben ook jaloers (op mn hond, die zit gewoon Cesar te zoenen ;P)
@ essiesilly Herbie is wel een hondje wat vaak aan de lijn trekt, het meest stoute wat hij bij Cesar deed was bijna zijn broodje opeten waarvan hij nog een deel in zn hand had en dat hij niet echt wilde poseren.
@ kaniche ja ik geloof t zelf nog steeds niet maar dit is echt!!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:24

Okeee, jaloers! hahha ik wil ook! maar hoe dan, woon je in Amerika ofzo? of had je een meet & greet gewonnen ergens?

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:34

Cesar was gewoon in Nederland afgelopen woensdag :D. Hij is bij meerdere tv shows geweest en heeft in Amsterdam 'les' gegeven aan Humberto Tan, Patty Brard, Tatjana etc. Ik heb de foto's na koffietijd gemaakt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:57

Zoooooo ontzettend jaloers! Wel heel leuk voor je! zou graag een keer 'les' van hem willen hebben. *droomt verder*

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 23:10

Echt waar? supervet! Ik wist niet dat hij in Nederland was haha. Als ik het had geweten }:) dan was ik ook wel even met mijn hond langsgegaan!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:52

Gaaf Dakota! Ik wist idd dat ie in nl. Was ( t lijkt wel een popster) haha