Jans schreef:Tja dan ben ik egoistisch, maar ik heb niks met de vreemde bestuurder op de autoweg die een kat ziet liggen. Ik kies voor mijn kat, en als hij naar buiten wil, dan mag hij.
Bizar, dat je je kat zo'n dood toewenst en de vinder van jouw dode kat je niets interesseert.
Prima, dat wordt dus doorrijden als er een dode kat op de weg ligt, het interesseert het baasje toch niets.
Gelukkig hebben we allemaal een andere gedachte over dierenliefde, anders zou het toch een zooitje ongeregeld worden.
Niet aan dieren beginnen als je er niet voor kunt zorgen/de juiste verantwoordelijkheid kunt nemen.
Je hond laat je ook aan de lijn lopen, je paard hou je in de wei en je kat moet risico's lopen, want ja 'baasje wilde per se een kat'.
Van mij mogen ze het hard gaan bestraffen, in het belang van het dier, want élk dier heeft recht op bescherming.
vuurneon, mijn katten genieten héérlijk van onze tuin en ik geniet dat zij zorgeloos buiten kunnen huppelen en vliegjes kunnen vangen zonder dat ik me hoef af te vragen of ze nog wel -ongedeerd- thuis komen.
Er lopen mij teveel gekken rond buiten, daarvoor zijn mijn katten me écht veel te lief.
)
want in die 20 jaar heeft nog niemand in de buurt een kat gehad die is overreden, vergiftigd. Dus ik neem graag dat kleine risico

), maar die leven dus niet binnen.