Amerikaanse bulldog eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxelviraxx

Re: Amerikaanse bulldog eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:05

Ja echt een groot nest, mams heeft het echt goed gedaan. Zijn poot moest gespalkt worden omdat hij te snel groeide. Maar dat was maar een week of 3 dat ie dat moest.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:23

o zo oke, ja gaaf zo een groot nest :)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:48

Jammer Onley dat die van jullie niet graag in de auto gaat. Die van ons gaan altijd mee en is erg gezellig haha.

@ elvira Inderdaad flink nest. Waar komt die van jullie vandaan? Afstammeling? Omdat er aparte kleuren bij zitten ;)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:27

Het was een nest van 12 puppies, hij komt uit Tilburg. Van Bigtime bulls. Zijn vader is Bigtime Tank. Europees kampioen van welk jaar weet ik niet meer. Zijn moeder is cheyenne. Verder weet ik het zo niet , ik kan het wel opzoeken in zijn papieren als je wil. Joop heeft ook een vrij aparte kleur. Wij zijn een keer in rijen ( op een manege ) wezen kijken bij een show en we zagen geen enkele bull in die kleur.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:35

Oke ik wilde even op de site van hun spieken, maar kwam er niet op. Je ziet tegenwoordig steeds meer kleuren. In de tiijd dat ik Diva net had zag je allen wit met bruin of wit met brindle.Dan zag je af en toe zo n apart gekleurd nest als die van jou. Nu zie je zwarte en daarvan krijg je weer blauw. Ik vind het persoonlijk wel mooie kleuren al ben ik wel van mening dat ze niet in de rasstandaard horen. Dat zwarte en blauwe, net zoals blauwe ogen en weinig pigment. Wat vinden jullie daar van? of verdiepen jullie je er niet zo in?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:38

Ik weet ook niet of ze nog een site hebben, ze gingen toen over naar old english bulldogs. En Joop wordt dit jaar ook alweer 7. Ik heb er verder ook geen contact meer mee gehad, helaas. En van de kleuren ben ik eigenlijk niet thuis. Jooop heeft trouwens ook geen blauwe ogen meer, die zijn nu gewoon bruin.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:11

Hahaha ik bedoelde niet jou hondje hoor met die blauwe ogen. Het was maar een voorbeeld, ze worden allemaal met blauwe ogen geboren :P .Ik heb zelf ook geen contact meer gehad met Diva dr fokker. Die van jack ook niet tot ze ineens vorige maand kwam opduiken. Ik vertelde dr dat ik ging emigreren naar gran canaria en nu wilde ze hem nog zien voordat ik ga. Ben benieuwd :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 12:00

ik vind dta er niks mis is met blauwe ogen bij bullen :) ik persoonlijk vind dat juist erg mooi
Easy heeft ook blauwe ogen gehad erg lang nu kleuren ze groenig om zo een vreemde kleur.

Bullspirit heeft een compleet zwarte bully bull (nelson mandela heet die) man man is die even kwijlen hoor :D
en de fokker van Easy heeft ook zo een kleur teef zitten als jij hebt xxelviraxx
Easy is wit met blauw brindle dat heeft ook wel wat :) ik zou zelf ook nog wel zo een beige met wit willen hebben of een rednosje (bull)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:41

Ik ben nog helemaal niet thuis in rasstandaards, shows etc. Max is mijn eerste AmBull, maar zeker niet de laatste hoor :D Ben verkocht aan het ras, dus wie weet komt die kennis nog wel :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:53

Mijn Blue heeft wel blauwe ogen en die blijven ook wel wss :+ ik vind het mooi :-)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:30

Ik ben wel van de rasstandaard zoals hij beschreven staat. Blauwe ogen worden niet geaccepteerd en geheel zwart of donker masker ook niet en zo heb je nog meer dingetjes. Ik heb echt wel mooie honden ertussen gezien in de kleuren blauw, zwart met wit, maar ik vind het niet horen. De rede dat ik dat vind is dat ze om die kleuren te creeren het vaak uit andere rassen halen zoals de pittbul achtigen. En ze accepteren steeds meer kleuren, maar als je dit ras erkend wilt laten worden dan moet je toch wel jezelf aan de rasstandaard houden. Ik vind het namelijk erg jammer dat ze niet erkend worden. Vaak zie je niet eens het verschil tussen het johnson en scott type, dit zouden eig 2 aparte rassen moeten zijn, want het uiterlijk ligt erg van elkaar af. Hier moet je ook niet aankomen op een friezenkeuring met een witte vlek op zn kont om maar een voorbeeld te geven. Dit is dus niet om zulke honden af te kraken, maar dit is mijn mening ;)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:32

Oh maar ik kan me ook wel goed vinden in je mening, abukir! Zeker als men het doel heeft om het ras te erkennen. Vind het ook zonde om alleen vanwege de kleur al te mengen met andere rassen.
Tegenwoordig heb je geloof ik ook de ''hybride''uitvoering van de bulldoggen, ScottXJohnson type. Zo een is Max. Ik ben zelf meer van de Scott types dan van de Johnsons. Vind dat je met goed uitgevoerde types nog wel degelijk verschil kunt zien. Maar zoals je zegt; tegenwoordig word toch alles al met elkaar gemixt. Eeuwig zonde, eigenlijk wel..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:37

deze week weer op controlle met Easy ben benieuwd!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:53

Spannend onley! Laat het ons weten.

Ik vraag me trouwens ook af wat er moet gebeuren willen we de AmBull erkennen. Ze schijnen al behoorlijk lang te bestaan, maar wat is nu precies van essentieel belang?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 13:17

ze zijn wel in amerika toch erkend heeft jouw bull geen stamboom dan?
tja ze zijn al erg lang bezig om het tot een erkend ras te maken waarom het niet lukt weet ik ook niet

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:54

Ja die van mij heeft wel een stamboom, maar over het algemeen worden ze in nederland toch niet erkend? Ik snap er volgens mij geen drol van :')

Hoe zit dat nou precies met die stambomen en erkenningen enzo dan?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:13

ze worden niet erkend door het FCI (ook een stamboek vereneging)

maar via amerika kun je gewon op shows gaan en ect daar word alles gewoon bijgehouden kwa punten systeem (als ik me niet vergis) :o

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:00

Ja ze worden idd niet in Nl erkend. Wel registreren ze hier in nederland je krijgt dan een arfe of een ekc stamboom.
Ze vinden dat het ras en dan vooral de 2 types teveel uit elkaar liggen iig dat is een beetje de hoofdzaak. Ze hebben volgens hun niet een eigen rasstandaard waarin ze zichzelf onderscheiden.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:44

Dus omdat ze vinden dat de 2 types teveel uit elkaar liggen worden ze niet erkend? Max heeft ook een arfe stamboom.
Maar heeft hier dan op shows gaan wel zin? En moet dat dan echt via Amerika zoals onley zegt?

Leergierig ben ik he :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 23:08

de punten die je dan krijgt worden geloof ik in amerika toch bijgehouden ook moet je de staatjes behouden en deze laten ondertekenen door de jury (mits je iets hebt gewonnen)
welke kleur stamboom heeft jou hond flomax? zilveren of brons? of een andere kleur?

Easy heeft zilver ze word met 1 jaar ongeveer gectroleerd op heupafwijkingen (door een erkende DA) heeft ze geen afwijkingen (erfelijk meegekregen) dan sturen we alles op naar amerika voor een gouden stamboom :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:32

Oh tof! Max heeft een bronzen.. Uiteraard wil ik die nog opschroeven naar zilver of goud. Krijg ik dit voor elkaar door naar shows te gaan? En moet ik hem dan ook laten controlen? Max heeft geen heupafwijkingen en waarvoor moet ik hem nog meer na laten kijken?

Ik kan morgen nog wel ns de fokker vragen waarvoor ze hem allemaal heeft laten testen, ze had het me toen wel uitgelegd maar ik zou het eigenlijk niet meer weten :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 23:34

we laten Easy donderdag trouwens röntgen ik heb er geen vertrouwen in en ze heeft een dik been (bij de knie)

als je een uitgebreid penhip laat doen (dus foto's laat maken van de heupen) kun je een zilveren stamboom krijgen
maar dat is enkel echt van belang als je wilt gaan fokken ermee in de toekomst

wil je dat niet kun je toch gewoon shows lopen met je hond :)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:43

Ik wilde ook meer met mijn reu gaan doen. Ik wilde hem ook gaan uitbrengen op shows en als hij goede resultaten zou hebben, dan zou ik hem binnenstebuiten keren ( zn ouders waren wel getest enzo) . Maar nu ik over 2 weken ga emigreren naar gran canaria denk ik niet dat ik daar meer wat mee kan doen. Helaas -O-

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:45

Ai.. Geen vertrouwen erin.. Hoe bedoel je dat (Als in; het geneest niet goed oid) ?

Ik wil wel graag met Max fokken, maar daar heb ik wel hulp bij nodig aangezien ik daar nog geen verstand van heb.

Ik hoop dat alles goed komt met je kleine meid!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 10:57

kun je de woef niet meenemen abukir?
Flomax als je wilt fokken zou ik eerst zorgen dat je max een zilveren stamboom minimaal krijgt zou namelijk zonde zijn dat als de pups een nog minder papier krijgen (want als je brons hebt en gaat fokken fokken krijgen de pups altijd een minder papier geloof een kleurtje in plaats van brons zilver of goud) maar dan zou ik ook intensiev show's gaan lopen om te kijken wat de jury van hem vind en dan kijken of je hem voor de fok aanbied.

Easy heeft potentie voor show's het enige wat ontbreekt bij haar is het pigment rondom de ogen en mond dit zien ze graag zwart en dta is bij haar nog niet zwart geworden afwachten of dit wel nog gebuert.

Ik heb er indd geen goed gevoel bij dta het goed gaat komen ik sta er ook op dat ze een foto gaan maken donderdag ze belast haar poot wel maar scheef en dat is bij lange na niet goed! ik hoef geen kreupele hond straks.