Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:edit, hulphonden vind ik een ander verhaal. die zijn er toch om de mens te helpen dus mogen heus wel overal komen en idd, zoals mijn voorganger al zegt, je gaat daar niet mee de keuken in.
magda_90 schreef:Euhms... Als er vlees(waren) gesneden worden dan kunnen daar honden haren in terecht komen dat is smeriger dan een losse haar op de verpakking wat je nu aanhaalt door het achterste pakje te pakken.
. Het is niet zo dat het in de supermarkt wemelt van de honden, hoor. magda_90 schreef:Euhms... Als er vlees(waren) gesneden worden dan kunnen daar honden haren in terecht komen dat is smeriger dan een losse haar op de verpakking wat je nu aanhaalt door het achterste pakje te pakken.
). Even de (on)mogelijkheden opzij schuiven he?
Kenyada schreef:ik ben een echte dierenliefhebster en ben echt eerder vies van mensen dan van dieren, maar echt niet iedereen denkt er zo over. dus heb zoiets van, wat ik hier in huis doe moet ik zelf weten maar ga ik naar een openbare gelegenheid, dan zal ik toch rekening met andere mensen moeten houden. ik ben tenslotte degene die wel voor een dier kiest...dus geen honden, katten, vogels, ratten of wat dan ook in winkels e.d.
Boras schreef:Nee, ik neem geen hond mee de winkel in. Dat is verboden in de Warenwet.
Hulphonden vormen natuurlijk een uitzondering.
Mensen die hun dier buiten vastgebonden alleen laten: zijn jullie niet bang dat je hond op een kwade dag meegenomen zal worden of anderszins weg zal zijn? Ik zou dat risico niet durven nemen.

Boras schreef:Mensen die hun dier buiten vastgebonden alleen laten: zijn jullie niet bang dat je hond op een kwade dag meegenomen zal worden of anderszins weg zal zijn? Ik zou dat risico niet durven nemen.
).
Hij blijft altijd braaf liggen, hoef hem eigenlijk niet eens vast te leggen (maar doe ik wel, omdat honden in R.dam enkel los mogen op de losloopplaatsen). Dierenzaak of restaurant neem ik hem weleens mee, maar alleen als we onderweg zijn. Als wij een avondje uit eten gaan, blijft hij gewoon thuis. Maar als hij mee is, ligt hij onder tafel, en gaat slapen tot we klaar zijn.
Boras schreef:Mensen die hun dier buiten vastgebonden alleen laten: zijn jullie niet bang dat je hond op een kwade dag meegenomen zal worden of anderszins weg zal zijn? Ik zou dat risico niet durven nemen.
Onze franse bull wel, die bind ik daarom ook niet vast buiten de winkel
En dan niet omdat ik dat zo gezellig vind, maar omdat mijn kees weinig sociaal is opgevoed, neem ik haar zo vaak mogelijk mee.
Boras schreef:Nee, ik neem geen hond mee de winkel in. Dat is verboden in de Warenwet.
Janine1990 schreef:Boras schreef:Nee, ik neem geen hond mee de winkel in. Dat is verboden in de Warenwet.
Mensen die hun dier buiten vastgebonden alleen laten: zijn jullie niet bang dat je hond op een kwade dag meegenomen zal worden of anderszins weg zal zijn? Ik zou dat risico niet durven nemen.
Een hond is zijn baas trouw...
Een kat het huis van de baas....