[Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:14

Euhms... Als er vlees(waren) gesneden worden dan kunnen daar honden haren in terecht komen dat is smeriger dan een losse haar op de verpakking wat je nu aanhaalt door het achterste pakje te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:16

Citaat:
edit, hulphonden vind ik een ander verhaal. die zijn er toch om de mens te helpen dus mogen heus wel overal komen en idd, zoals mijn voorganger al zegt, je gaat daar niet mee de keuken in.

Als ik kook mag mijn oude hulphond ook niet de keuken in, de jongste alleen als ik wat laat vallen. Dat gebeurt erg vaak dus meestal gaat ze maar op de deurmat zitten toekijken.......

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:17

magda_90 schreef:
Euhms... Als er vlees(waren) gesneden worden dan kunnen daar honden haren in terecht komen dat is smeriger dan een losse haar op de verpakking wat je nu aanhaalt door het achterste pakje te pakken.

Hoe groot is die kans nu helemaal :+. Het is niet zo dat het in de supermarkt wemelt van de honden, hoor.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:19

Het zal je verbazen in de buurt super hier vindt men het normaal om alles a la formaat stoffer mee te nemen, bah! Gelukkig wordt dit binnenkort verboden ivm overlast en klachten.

_San87_

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:21

Oh, ik heb in de supermarkten hier nog nooit een hond gezien. Wel voor de deur, niet binnen.

Als het echt zo erg is, lijkt een verbod me meer dan terecht.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:21

ik heb in een supermarkt gewerkt. Daar kwamen vaak mensne met honden. Als je dan zei dat de honden niet binnen mochten (stond meerdere keren voor de winkel aangegeven) gingen ze in discussie.... vooral mensen met kleine hondjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:22

magda_90 schreef:

Dan vraag ik me toch af waar je je hond laat.Ik zit tussen de hond en de balie in.
Die van mij komt toch echt niet in de buurt van de plek waar gesneden wordt.
Zich in de winkel uitschudden doet tie niet, ze heeft wel altijd haar jas aan.

De haren die onder de kapjes van de dames en heren "snijders" komen (over verkouden en grieperige medewerkers zonder mondkapje maar niet te spreken) vind ik dan toch minder fijn.

Edit: even een technische vraag: waarom moet ik soms 3x klikken voor mijn reactie er staat? Hij staat niet dubbel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:22

Ik las iets over rui... Ik haar ook altijd vreselijk uit... Ik schaam me gewoon als er weer een voor m'n neus op tafel valt. Dan meteen het idee: "Oeeh, wat moeten die mensen wel niet van me denken, ik ben vieeeeeeeeeees."

En ik las iets over 'slaapt jouw huisdier bij jou in bed', nu heb ik een hond en een kat. En die laatste mag wat mij betreft wel bij me slapen. Bij wijze van dan, ik zal het never nooit doen.
Maar hoe denken jullie daarover, hond of kat, welke zie je liever in je bed/een winkel (aangelijnd en wel :D ). Even de (on)mogelijkheden opzij schuiven he? :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:28

ik ben een echte dierenliefhebster en ben echt eerder vies van mensen dan van dieren, maar echt niet iedereen denkt er zo over. dus heb zoiets van, wat ik hier in huis doe moet ik zelf weten maar ga ik naar een openbare gelegenheid, dan zal ik toch rekening met andere mensen moeten houden. ik ben tenslotte degene die wel voor een dier kiest...dus geen honden, katten, vogels, ratten of wat dan ook in winkels e.d.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:29

Die mening deel ik absoluut met je Kenyada.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:29

Kenyada schreef:
ik ben een echte dierenliefhebster en ben echt eerder vies van mensen dan van dieren, maar echt niet iedereen denkt er zo over. dus heb zoiets van, wat ik hier in huis doe moet ik zelf weten maar ga ik naar een openbare gelegenheid, dan zal ik toch rekening met andere mensen moeten houden. ik ben tenslotte degene die wel voor een dier kiest...dus geen honden, katten, vogels, ratten of wat dan ook in winkels e.d.

en ja, mijn katten mogen overal komen. alleen niet op het aanrecht (al doen ze dit soms wel heel stiekem volgens mij) ze slapen bij mij op bed. stofzuig wel veel en als er mensen langskomen zorg ik dat ze niet op een behaarde bank hoeven zitten o.i.d

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:33

Ik vind het op zich prima, als mensen hun hond wel in de gaten houden. Ik werk in een dierenwinkel en t komt weleens voor dat een hond tegen producten heeft staan plassen :n zo smerig... Bah...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:37

Nee, ik neem geen hond mee de winkel in. Dat is verboden in de Warenwet.
Hulphonden vormen natuurlijk een uitzondering.

Mensen die hun dier buiten vastgebonden alleen laten: zijn jullie niet bang dat je hond op een kwade dag meegenomen zal worden of anderszins weg zal zijn? Ik zou dat risico niet durven nemen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:37

Sorry, kon het niet laten _O-
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:42

Boras schreef:

Mensen die hun dier buiten vastgebonden alleen laten: zijn jullie niet bang dat je hond op een kwade dag meegenomen zal worden of anderszins weg zal zijn? Ik zou dat risico niet durven nemen.

Een hond is zijn baas trouw...
Een kat het huis van de baas....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:45

Onze hond (harlekijn poedel, kleintje) ging overal mee naartoe behalve in de winkels. Ze ging mee naar restaurants (onder tafel, je hoorde haar nooit), naar hotels en op wintervakantie naar Benidorm elk jaar. Wij gingen niet naar restaurants/hotels als de hond er niet in mocht. Naar benidorm had ze 1x in de bus haar eigen stoel, de rest vlogen wij altijd en ging ze mee in de cabine op shoot (1x zelfs een eigen stoel per ongeluk). Maar ik vind het ook niet fris als een hond luidruchtig in een restaurant aanwezig is, onze hond hoorde/zag je niet. Soms als we het restaurant verlieten zeiden mensen wel eens van "goh hadden jullie een hond".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:51

Boras schreef:

Dat is mijn grootste angst!
Dan ben ik mijn maatje maar ook mijn hulp kwijt.
Nog afgezien van de hoeveelheid geld, tijd en energie die de hond heeft gekost.
Dus ik laat haat nooit ergens alleen liggen.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:07

Onze Gino gaat heel vaak mee naar de winkels, en blijft dan netjes buiten wachten (ga ik uiteraard niet uitgebreid winkelen, maar ik vergeet zo vaak iets en dan pak ik de fiets en neem ik gelijk de hond mee uit :D ).
Hij heeft dit geleerd bij de puppycursus, en ben daar zooo blij mee. :j Hij blijft altijd braaf liggen, hoef hem eigenlijk niet eens vast te leggen (maar doe ik wel, omdat honden in R.dam enkel los mogen op de losloopplaatsen). Dierenzaak of restaurant neem ik hem weleens mee, maar alleen als we onderweg zijn. Als wij een avondje uit eten gaan, blijft hij gewoon thuis. Maar als hij mee is, ligt hij onder tafel, en gaat slapen tot we klaar zijn.

De stad zal ik hem NOOIT mee naar toenemen. Is een reu dus piest tegen elke pui en paal aan die hij tegenkomt, en vindt dat dus absoluut geen plek om een hond mee naar toe te nemen, hulphonden daargelaten...
Erger me dood als je in de stad loopt en er gaat er een uitgebreid zitten, en de baasjes kijken dan naar de lucht of ze toevallig een UFO zien, en lopen vervolgens vrolijk verder. :(

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:09

Boras schreef:

Neehoor, probeer onze herder maar eens mee te nemen... die laat zich niet meenemen door een vreemde :Y) Onze franse bull wel, die bind ik daarom ook niet vast buiten de winkel :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:13

Ja, zoveel en zovaak mogelijk, en als dat mág. Niet naar de meeste winkels, maar bijv. wel door de winkelstraat/dierenwinkel :j En dan niet omdat ik dat zo gezellig vind, maar omdat mijn kees weinig sociaal is opgevoed, neem ik haar zo vaak mogelijk mee.
De husky laat ik altijd thuis, en de stafford pup meestal ook.

Mijn kees plast en poept daar waar het mag, haar vaste plekje, en vandaar dat ik dat aandurf. Als mensen last van me hebben dan mogen ze dat gerust zeggen, al zou ik dan wel graag willen horen waarom precies.
Nee hoor, van mij mag het allemaal :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:55

Ja hoor, ik neem mijn honden geregeld mee naar de stad en dus ook mee de winkels in (waar dat toegestaan is uiteraard). Als we naar de kaasboer gaan (waar ze mee naar binnen mogen), komt de verkoper altijd achter de toonbank vandaan om ze een stuk kaas te geven, hij is helemaal weg van ze.

Mee naar de Mac gaan ze ook wel. Ook daar komen de medewerkers met hondenkoekjes naar ons toe, erg aardig.

Een paar weken geleden gingen we met een groep van de hondenschool wandelen en daarna koffie drinken in een café/restaurant. Alle honden mochten mee naar binnen, het waren er een stuk of dertig.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:03

Mijn honden gaan nooit mee een winkel in,maar mijn pinschertje gaat wel eens mee een restaurant in.
Zeker als het te warm is om in de auto te blijven of juist te koud.
Tegenwoordig kan ze goed alleen thuisblijven,maar ze wil altijd graag mee.
Ze ligt gewoon onder tafel op mijn schoot.
Toen ik nog in de horeca werkte was er wel eens iemand die zijn natte bernersenner mee naar binnen nam.
Die rook je in heel de zaak,dat vind ik niet kunnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:10

Boras schreef:

Ik moet mezelf verbeteren: honden mogen wel in winkels en restaurants als de leiding dit toestaat, alleen niet in "bereidruimten". Een slagerij of restaurant met open keuken is dus wel verboden terrein.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:17

Janine1990 schreef:
Boras schreef:

Een hond is zijn baas trouw...
Een kat het huis van de baas....

En dus???struin de hondenfora maar eens af naar gestolen honden...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:55

Ik begreep die reactie ook al niet.