Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vorig jaar hebben ze examen gedaan voor het Usar, en gehaald. Is het reddingsteam van Nl die naar ramp gebieden gestuurd worden. Ze kregen hun certificaat van minister Opstelten uitgereikt, die dacht eerst dat Stitch de mascotte was haha, aangezien de rest alleen maar herders zijn!
wat een top hond wees daar maar heel zuinig op), ik heb zelf ook een staffie maar dit is wel mn laatste staffie ooit (is mn nu 4de) Geen enkele van mijn staffies was hond aggresief of mens vreemd, maar de "agressie" begint al bij de fokkers en liefhebbers van het ras. Hoevaak ik al niet naar mn hoofd heb gehad dat ik gevaarlijk bezig ben omdat ik geen breakstick heb of ga aanschaffen. Als ik dan zeg die niet nodig te hebben omdat onze staff nooit een andere hond iets zal doen verklaren ze me voor gek elke staff gaat ooit flippen.

Ik had zelf ook een gouden tand, maar toch weer weg laten halen omdat ik het toch wel wat aso vond staan.
NWDynamite schreef:mick75 schreef:Ik kan eerlijk gezegd niet goed begrijpen waarom weldenkende mensen met een hond willen lopen die zo'n slecht imago heeft. En dat imago niet geheel zonder reden heeft gekregen. Of beter gezegd: Waarvan de baasjes zo'n slecht imago hebben. Je roept toch een bepaald beeld over jezelf af als je met zo'n hond op de proppen komt.
En ja, ik heb hele slechte ervaringen met zowel staffords als pittbulls. Dergelijke honden hebben op commando van hun baasje zowel mijn stiefvader, mijn moeder als onze toendertijd bejaarde Duitse Herder geprobeerd te vermoorden, omdat mijn ouders een verkeerd bezorgd pakketje niet op tijd terug hadden gegeven (vond meneer). Mams en stiefpa hebben naar het ziekenhuis gemoeten, en hondlief had zeer zware verwondingen. Sindsdien vertrouw ik niemand die zo'n hond heeft, en de hond zelf ook niet. Die honden zijn door de politie met breaksticks losgewrikt. Dit verhaal heeft een lange staart gehad. En je wil zeggen dat een duitse herder dit niet op commando kan leren?Lag dat nou aan de baasjes of aan de honden, wat denk je zelf?
Een paar maanden terug reed ik buiten met paardlief. Kwam er uit het niets zomaar zo'n beest (staff) uit een huis gestormd, rechtstreeks op de benen van paardlief af met intentie paard neer te halen. Waren getuigen bij die dat verklaarden, ik heb alleen maar gemerkt dat paardlief bokte en als een gek wegrende. Paard heeft hond buiten westen getrapt en terecht! Helpt niet in mijn beeldvorming over dit soort honden.
En dan nog tig van dergelijke incidenten. Ik kan eerlijk zeggen dat de reden dat ik geen hond heb is dat er hier veel van dergelijke vechthonden rondlopen, en de baasjes ook niet altijd super zijn. En ik wil mijn hond niet blootstellen aan een overschot van dergelijke honden, gefokt om te vechten en om vast te houden wat er ook gebeurt. Het baasje hoeft maar even afgeleid te zijn en het kan fout gaan, dat risico is me te groot. En dan ga ik er nog vanuit dat het een "goed" baasje betreft.
Om even op het dikgedrukte stukje in te gaan: Omdat het mij niets kan schelen wat mensen van mij of mijn hond denken. Daarnaast kan het me ook niets schelen wie er nog meer met een stafford rondloopt en hoe zij eruit zien want het gaat mij alleen om mij en mijn eigen hond. Daarnaast weet ik wat voor hond ik heb en ben ik altijd oplettend bij wat voor hond dan ook. Ik heb geen stafford om met andere honden te spelen of te vechten, ik heb een stafford voor mezelf en ik train veel met haar wat wij beiden erg leuk vinden. Wil je een goed opgevoede stafford leren kennen en met eigen ogen zien wat voor een schat zij is dan ben je van harte welkom haar te komen ontmoeten. Voor de rest ga ik niet in op je bericht want je discrimineert![]()
En ohja, dit ben ik, wat een uitschot heh[ Afbeelding ]
Sammy_xxs schreef:Nou ik moet wel zeggen, wij ( nouja meer mn vent) voldoen wel aan het imago van ik ben stoer met zo'n hond... Mn vriend heeft twee gouden tanden, en is een halve negerIk had zelf ook een gouden tand, maar toch weer weg laten halen omdat ik het toch wel wat aso vond staan.
Maar dat was voor mij ook een reden om geen staff te nemen, omdat we er dan weer uitzien als die standaard negers die stoer doen met hun hond ( zoals ik al eerder las geniale benaming) een pikverlengende hond![]()
Maar dat is echt totaal niet de bedoeling waarom ik heb gekozen voor deze hond, ik vind het geweldige honden ze zijn lief,speels, super voor kinderen, sterk, actief, heel mooi en ik kan er gewoon lekker mee stoeien!
Maar heb heel lang getwijfeld hoor, inderdaad om de reden dat je dan denkt stoer te zijn...
Maar vind het gewoon een goeie gezins hond, en ben nog steeds heel blij met mn keuze...!
)
Dus ik zeg, welkom in het park/strand/bos ik ben blij dat we met zijn alle de hondenliefde delen en ben geen seconde bang voor jullie mooie beesten!
en lief dat die is...
Seven schreef:Persoonlijk vind ik de meeste staffs ook geen staffs meer dieren zijn gewoon rond de 60 cm of groter. Mijn dame zit precies aan de standaard maten en heeft op shows ook goede resultaten geboekt. Toch jammer dat de staff voor de standaard geen max heeft kwa grote en gewicht.
Zo zag ik laatst een staff van ruim 40 kg was net een dog heel jammer, overal word maar staff of pitt aan geplakt ookal heeft het dier niet meer van beide rassen zo krijg je ook veel wijzende vingers alles wat een beetje bullie is noemen ze al pitt terwijl een pitbull helemaal geen bullie ras was
Waarom is jou hond een pittbul my_precious??
Onze staff loopt ook mee in de ipo trainingen net als onze dober ze is echter veel te zacht en heeft niet genoeg bijtdrive