[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:42

Pfff, ik ben voor een fotomeeting met al die prachtige rassen. Dit is echt een 'kwijl' topic :+:

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:43

jah inderdaad komen echt kwijl honden voorbij ;)
die bij mijn wel een shoot mogen bestellen ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:44

Inderdaad! Vond mijn tervueren soms al 'bijzonder' omdat ik ze nooit tegenkom, maar dat valt best tegen nu :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:55

Een niet veelvoorkomend ras: norfolk terriër, onze Beer is in november helaas overleden..

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:56

:D Ik heb ook nog een een chihuahua x konijn _O-

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:00

Nou, ik stel mijn afghaanse windhond puppy over een half jaar wel beschikbaar als fotomodel voor een fotomeeting :))

Nee, inderdaad, echt veel mooie honden hier zeg! Ik hou echt van aparte rassen :)

Ah Mariska, dat wist ik niet, dat er meerdere types Podenco's zijn. Zijn er nog wel veel honden van jouw type in Spanje zelf, of is het daar ook een redelijk onbekend ras?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:09

8nnemiek schreef:
Ah Mariska, dat wist ik niet, dat er meerdere types Podenco's zijn. Zijn er nog wel veel honden van jouw type in Spanje zelf, of is het daar ook een redelijk onbekend ras?

De ibicenco wordt daar niet veel meer zuiver gefokt maar ze zijn er wel, en meer dan hier. Veelal wel zonder stamboom. Je moet dus echt zoeken als je een dier met stamboom wilt, en als je wilt fokken echt goed kijken naar lijnen. De vader van mijn hond is bijv. een dier dat in Amerika woont (is dus allemaal via KI gegaan). Heb net haar fokker even gevraagd, zij zit echt heel erg in dit ras, en kent zo ongeveer elke Podenco Ibiceno in Nederland, en volgens haar zijn er op dit moment ongeveer 19 Podenco Ibiceno`s (met stamboom dus) in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 21-01-12 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:10

antoinetje schreef:
Hier stelt zich voor de stoere Schotse Terrier!
Jock is een 8 jaar oud reutje, Schotse Terriers zijn stoere honden die niet snel bang zijn. Ze horen eenkennig te zijn maar Jock is een allemandsvriend. Ze kunnen chagerijnig zijn als er andere honden in de buurt zijn en ook wat dominant, typerend Jock!

Het vrouwtje helpen Major uit te laten

Afbeelding

Heel toevallig vernoemd naar de Jock van Lady & de Vagebond? Het is in ieder geval precies hetzelfde hondje.... :D

Hier geen originele hondenrassen, maar 2 bastaards.... We hebben hiervoor wel een Engelse Basset Hound gehad, die was als enige van het nest ook niet geschikt voor de show want hij had een knik in zijn staart. Die knik deed het hem, en we hebben 10 jaar van hem mogen genieten!

Ik ben zelf helemaal fan van de Saarloos Wolfhond! <3 Als ik voor een rashond zou gaan later, dan is dit zeker één van mijn keuzes. De andere favoriete rassen zijn een dobermann, een welsh corgi of een anatolische herder. Geen van allen makkelijke honden, maar ik hou van een uitdaging!
Ik ben trouwens een jaar geleden ongeveer 2 hele bijzondere hondjes tegen gekomen in het bos, dat waren västgotaspets (hopelijk schrijf ik het zo goed). Het is een zweeds ras, ook nog helemaal niet zo bekend hier in NL.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:17

Ook ik wist niet dat je meer podenco's had.

@sunny: de anatolische herder is zeker geen makkelijke
maar als ze je eenmaal als hun leider ziet zijn ze geweldig.
Die van ons is inmiddels al 9 jaar, merken ook wel dat hij een
dagje ouder word

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:24

Gaaaaaaaaaaaaf topic!
Hoort mijn middelgrote Boomer er ook bij? Aangezien de een vind dat het wél een erkend ras is en de ander vind van niet :+ ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:25

ulaantje schreef:

Even offtopic, maar misschien voor andere ook leuk..

Dat dit type is er bijvoorbeeld ook:
De podenco Maneto
Afbeelding
http://www.podencopost.com/podenco-mane ... -legs.html
Vind ze ook geweldig.. een soort kortpoot podenco :D
(helaas niet als ras erkent hier in Nederland...)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:25

ja ik vind het daarom echt een geweldig ras! Ik hou toch wel van die 'oerrassen', die zijn nog zo lekker ongedwongen. We hebben nu thuis ook een kruising am. cocker X eng. cocker spaniël, maar af en toe werkt ze me echt op de zenuwen! Het is echt een superlieve hond hoor, maar ze wil buiten bijvoorbeeld altijd achter je lopen, terwijl de andere hond lekker door de bosjes gaat struinen en al vooruit loopt. Die cocker heeft ook een obsessie met de tennisbal, dan ziet en hoort ze niets anders meer. Er zijn sommige mensen die dat leuk vinden, maar ik vind het verschrikkelijk! Ik neem dan ook nooit een balletje mee, heel af en toe wil ik het nog wel eens doen als oefening dat ze zich niet continu focust op de bal. Dan krijgt ze hem pas wanneer ze zich op mij concentreert en pak ik hem na een tijdje weer af.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:28

pinkie87 schreef:
zo te zien kunnen we een boktmeeting houden met kelpie`s ;)

hier nog eenAfbeelding

Is dat een Kelpie?
Wat een zware hond? Lijkt op mijn oude rott-herder....

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:38

Mariska_28 schreef:
ulaantje schreef:

Even offtopic, maar misschien voor andere ook leuk..

Dat dit type is er bijvoorbeeld ook:
De podenco Maneto
Afbeelding
http://www.podencopost.com/podenco-mane ... -legs.html
Vind ze ook geweldig.. een soort kortpoot podenco :D
(helaas niet als ras erkent hier in Nederland...)

Dat is wel echt een hele andere podenco.
Vind hem zelf niet super, maar dat is smaak :o

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:40

Wat komen er een geweldige honden voorbij!

Ik vind de Tamaskan, Saarloos en Tsjechoslowakaanse wolfshonden echt geweldig!
De langharige berghonden vind ik ook echt prachtig.

Hier een zeer bijzondere hond, een degelijk opgevoede en zeer brave 'Beagle' (niet raszuiver) die geen seconde denkt aan weglopen of op wild jagen :P
En een raszuivere eigenwijze Golden Retriever :P

Bij de paarden loopt een Golden Doodle (Golden Retriever x Koningspoedel), ook een imposant en lief dier!

Vroeger wel eens een Basenji ontmoet, vond het een erg grappig hondje!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:03

SaskiaKa schreef:
Oeh, die Ier is gaaf!

Wij hebben ook een niet alledaags ras; maak kennis met Mana, onze Saarloos Wolfhond reu van 4 jaar

[]http://i1136.photobucket.com/albums/n481/SaskiaKamerbeek/Mana/DSC_0057.jpg[]
[]http://i1136.photobucket.com/albums/n481/SaskiaKamerbeek/Mana/DSC_0023.jpg[]

*\o/* die is gaaf! Vrienden van mij hebben een Tjecho-Slowaakse wolfshond, die lijkt hier erg op maar is wat "extremer" qua temperament dacht ik... (http://www.mijnalbum.nl/Foto-KDXKMFGL.jpg )

Valt de Galgo Español ook onder bijzonder? Zoja, wij hebben er drie :D
Afbeelding
Afbeelding
v.l.n.r.: Doodle, Amy, niet-bijzonder ;) en Spook.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:33

Moragh schreef:
pinkie87 schreef:

Is dat een Kelpie?

Haha zat me af te vragen wanneer ik die vraag zou krijgen :D
zijn vader was kelpie maar zijn moeder was de cattle dog ;)
even een duidelijke foto zoeken :P
Afbeelding
maar hij is inderdaad giga grof gebouwd. en krijgen vaak te horen van mensen dat ze denken dat het een megelse herder is. maar dat klopt echt niet ;)
maar hij lijkt ook echt niet op een rott-herder hoor ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:53

Sunny-l0ve, wij hebben Jock geadopteerd toen hij 5 was dus toen heette hij al zo, zou heel goed kunnen dat hij vernoemd is! :-)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:35

Ik heb thuis 2 huskys.

Hier in de buurt is dat redelijk apart. Maar verder in nederland weet ik niet. Ik weet alleen dat het flink zoeken is als je er een wilt kopen.

Ik las hier dat mensen altijd denken dat huskys weg rennen. Aan de ene kant klopt het. ene doet het wel ander niet. Onze Laika heeft dat nooit gedaan maar chika wel. Lang moeten oefenen maar nu kan ze het wel. Vooral omdat laika ook gelijk terug rent. Het is alleen wel even kijken waar je loopt en wie er allemaal nog meer in de buurt zijn want aandacht zijn ze wel snel kwijt en soms wat eigenwijs dus dan zie je ze echt denken 'mmmm zal ik terug komen.....of niet?!?'

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:36

Deze heb ik ook nog niet voorbij zien komen: Gos d'Atura Catala
Afbeelding
Op deze foto 12 jaar oud.
Helaas is ze twee jaar geleden overleden, ze was een zeldzaam lieve hond..

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:39

pinkie87 schreef:
Moragh schreef:
Is dat een Kelpie?

Haha zat me af te vragen wanneer ik die vraag zou krijgen :D
zijn vader was kelpie maar zijn moeder was de cattle dog ;)
even een duidelijke foto zoeken :P
Afbeelding
maar hij is inderdaad giga grof gebouwd. en krijgen vaak te horen van mensen dat ze denken dat het een megelse herder is. maar dat klopt echt niet ;)
maar hij lijkt ook echt niet op een rott-herder hoor ;)

Ah, hij is dus geen kelpie maar een kruising Kelpie x Cattledog (dus geen rashond)

Ik heb inderdaad heel soms wel een Mechelaar gezien die zo zwaar was, en mijn ouder rottweiler c herder was toen hij jong was ook zo (alleen met flaporen)
Mooie hond!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:54

ff geen foto's bij de hand, maar we hebben 3 aussies (inmiddels niet echt iets aparts hoor, we wilde ook niets aparts, we zijn voor het karakter gegaan) en 2 ieren, een grijs gestroomd meisje van bijna 4 jaar en een pup van bijna een half jaar, hij is zwart, we wilde graag van zijn moeder een pup, tja het hele nest was zwart, dus werd het een zwarte.
We hebben hiermee een heerlijke groep honden, zal binnenkort eens een groepsfoto proberen te maken.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:59

http://www.stichting-ierse-wolfshond.co ... wandeling-
deze link vond ik zojuist, afgelopen zondag hadden we een wandeling, ons pupje, had de grootste lol, hij staat dan ook op beide foto's, vooraan, de donkere hond (word bij de dieren, zwart genoemd), met het bandje op, op de 1e foto loopt hij naar rechts en de 2e foto naar links, dikke pret had hij daar. onwijs genieten, onze andere ier genoot ook, maar die bleef iets meer bij ons.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:59

antoinetje schreef:
Sunny-l0ve, wij hebben Jock geadopteerd toen hij 5 was dus toen heette hij al zo, zou heel goed kunnen dat hij vernoemd is! :-)

Haha wel heel toevallig inderdaad :) Ik moest er gelijk aan denken, ik zag jouw hond al helemaal voor me zoals in die film. Aan het begin zie je dat hondje helemaal fanatiek bezig met een bot begraven en om zich heen kijken of er niemand aankomt. Als Lady dan komt aangelopen gaat hij snel op zijn gat zitten 'je ziet het toch niet' :') Zie het helemaal in 'real life' voor me!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:14

Zelf heb ik nog op mijn wensen staan een truffelhondje. Een lagotto Romagnola. Die zien er zo schattig uit. Ik heb er geen foto's van maar die zijn wel te vinden via google. Want volgens mij mag ik hier niet zomaar een foto plaatsen die van google is afgeplukt?