Vaarwel Mijn Kleine Meid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:31

Love_4ever schreef:
Jammer dat iedereen TS zo aan het afkraken is....

Meid ik snap heel goed dat het moeilijk is om je lieve konijntje te verliezen, al helemaal omdat dat het laatste is wat je van je vader hebt!
Geniet nog even van je konijntje! Mijn poes is ook met stuiptrekkingen overleden, beestje was ook helemaal op en in het wild gaan de beestjes ook op deze manier dood...
Met stuiptrekkingen duurt het wat langer dan een spuitje, maarja niet inderdaad is even rijk om even naar de dierenarts te huppelen. Sommige mensen hier zouden daar best begrip voor mogen hebben en niet alleen maar lopen zeuren over dat het konijntje een spuitje moet...

Veel sterkte met je konijntje meid!

En dat vind ik nog wel de meest schandalige opmerking in deze hele 8 pagina's.

Genieten van een dier dat langzaam tergend aan het doodgaan is?

Caira

Als we nou allemaal wat lappen en TS vraagt ondertussen of haar moeder het voor kan schieten dan kan ze het dier bij de DA in laten slapen en betalen wij allemaal een stukje mee. Iedereen tevreden.
Laatst bijgewerkt door Caira op 31-12-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sharontucker

Geryon schreef:
sharontucker schreef:
Thirty hoe weet jij dat nou ;( jeetje wat een reactie!

Konijn is dun, hij kan niet in 1 dag dunner worden. En je kan wel zien of een konijn niet drinkt of niet. Daarbij zijn konijnen apartje beestjes met aparte darmen..

ze heeft haar post aangepast.

Geryon

Thirty schreef:
Love_4ever schreef:

Meid ik snap heel goed dat het moeilijk is om je lieve konijntje te verliezen, al helemaal omdat dat het laatste is wat je van je vader hebt!
Geniet nog even van je konijntje! Mijn poes is ook met stuiptrekkingen overleden, beestje was ook helemaal op en in het wild gaan de beestjes ook op deze manier dood...
Met stuiptrekkingen duurt het wat langer dan een spuitje, maarja niet inderdaad is even rijk om even naar de dierenarts te huppelen. Sommige mensen hier zouden daar best begrip voor mogen hebben en niet alleen maar lopen zeuren over dat het konijntje een spuitje moet...

_/-\o_

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:32

Thirty schreef:
linnieke schreef:
Geen geld= geen dier, is zeer moeilijk als je het dier gekregen hebt van je overleden vader Daar zit zoveel emotie achter. Ik zelf ben 2 jaar geleden ook mijn vader verloren. Dus ik weet wat voor emotie erachter kan zitten. En het is dan echt niet makkelijk om het zomaar weg te doen. Want toen ze het konijn kreeg, was er vast wel geld genoeg. Maar als je vader sterft, zit er financieel er ook al heel anders eruit.

Het dier ligt al op sterven.. Dus al die stompzinnige opmerkingen van geen geld geen dier.. etc. Is toch te laat voor. Een stomme discussie, waar iemand die al zeer veel verdriet heeft eronder lijd..

Dus dat maakt het oke om een dier te laten lijden?

PLUS dat het dier al langer ziek is....TS heeft gewoon afgewacht ipv actie te ondernemen.

Ikzelf zou het zo niet hebben gedaan..Een belletje naar de DA had inderdaad geen kwaad gekunnen Maar dat terzijde. Ik denk dat het zeker niet makkelijk voor haar om haar konijn lijdend zien dood te gaan. En ze geeft het zelf aan als ze het kon dat ze het anders had gedaan.
Mijn mening, is dat het allemaal zo kort door te bocht wordt gepraat. Zij heeft niet te kampen met alleen een dier dat dood gaat.. haar overleden vader speelt hier ook in mee. Maar ik denk dat weinige hier daar over mee kunnen praten, hoe dat voelt.
Laatst bijgewerkt door linnieke op 31-12-11 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Even een praktische vraag, heb je voor jezelf al wel een deadline gesteld? Stel dat het dier binnen een uur nog leeft, wat doe je dan?

upendo

Leorah schreef:
Ik heb getemd. Vind dat het er hier veel te persoonlijk aan toe gaat bij sommige mensen, wat niks meer bijdraagt aan het topic.

Kan ik ook op jou temmen, want je plaatst een oneliner.

Als je niks nuttigs zegt, zeg dan niets. :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:33

het valt me op dat sommigen hier een mens afbranden, om een situatie met een konijn.als ie comateus is, lijd ie niet,merkt ie weinig ervan.net als de mensen die onder sedatie een stervatie (honger/dorst)-dood sterven. ik ben ook voor de DA,maar wat hier gezegd word, gaan alle grenzen te buiten. :n "je vind het zeker leuk je konijn te zien lijden, of leuk dat ie pijn heeft ? "
te gek voor woorden.aan geldgebrek kan je niet altijd wat doen, en wat je niet hebt, kun je niet uitgeven.
het is een herinnering aan haar vader, en ze zal zich best wel rot voelen, zowel om het konijn, als het feit dat ze er geen geld voor heeft.
en dan zulke dingen toegezegd krijgen ?
ik vind een hoop hier rotter als TS...

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:33

spuitje staat 12060 keer op bokt vernoemd..............zelfs als het beestje bijna dood is , moet het nog een spuitje krijgen.....sterkte TS

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:34

Ik vind de vergelijkingen met dieren in het wild nergens op slaan, met een beetje geluk worden die al vlot gepakt als zwakste. Maar geen van allen ligt op een handdoekje op schoot te wachten op het einde...

Ik hoop dat je konijn ondertussen al is gaan hemelen....

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 20:34

Laat maar mensen, ik ben weg hier.. Ik jank momenteel alles dr uit,,
Dit is het laatste van me pap wat ik heb wat nu ook van me voorbij gaat

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:34

Thirty schreef:
Love_4ever schreef:

Genieten zou ook in kunnen lezen, knuffelen > aaien. Het voor zolang kunnen aanraken nu het nog kan ;)
Nee jou opinie is zeker lekkere worteltjes voeren?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:35

Treace schreef:

stertkte :(:)

Geryon

Treace schreef:

En hoe.. Fijn, het laatste wat je van je pap hebt, lijdt nu enorm pijn..

Brainless

TS je kan bij (elke?) DA uitstel van betaling krijgen en evt in termijnen betalen.
Als je nu gaat krijg je de rekening vaak pas eind januari en hoef je pas uiterlijk 30 dagen later betalen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:36

Het is echt ongelofelijk.. Dat mensen hier maar zitten te bepalen dat TS een spaarpot voor een konijn moet hebben? En wat ik nog triester vind is dat eerdere berichten van de TS erbij worden gehaald, wat heeft haar EX hier in GODSNAAM mee te maken?

Ik vind het overigens erg lief dat de bokkers aanbieden het konijn op hun kosten naar de DA te brengen, petje af!

TS sterkte, het is nooit leuk als het laatste stukje wat je nog hebt van je papa overlijdt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:37

Volgens mij kan hier beter een slotje op.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 20:37

Upendo houdt nou op ik ben het zat dat commentaar van je

vuurneon

Soms moet je je eigen gevoel even aan de kant zetten voor het welzijn van het dier. Een dier laten lijden omdat jij het niet direct los wil laten vind ik menselijk, maar niet rationeel.

Bel toch even met je dierenarts, kost niets... Misschien heeft die een ander idee dat je iets anders doen om het te versnellen oid.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-12-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Thirty schreef:
-

Wat ben jij ziek bezig zeg, wat een laag nivo! Bah, dat niet iedereen geld heeft voor de dierenarts omdat ts haar konijn heeft gehad van dr vader, wat overigens het enigste is dat ze nog van hem heeft. Je hoeft haar niet constant zo te beledigen etc. Normaal gaan konijnen ook zo dood, had net zo goed snachts kunnen gebeuren dat ze er morgen achter kwam dat haar konijn dood ligt. Thats life! En ja ik zou zelf iemand z'n nek om laten draaien en ook niet naar de dierenarts gaan maar kan me goed voorstellen dat je dat zelf niet kan.
Stop alsjeblieft haar zo te kleineren en get à life!

spicegirl

ik denk dat de prijzen die de DA tegenwoordig hanteert, ook weleens onder de loep mag.in deze crisis zijn er nu eenmaal mensen, die moeten kiezen tussen b.v. de huur, of een DA.
een spreekuur voor mensen met weinig geld, of een kliniek zoals in het buitenland, kan dit soort situaties vermijden.hoeft geeneens gratis, tegen kostprijs is al een heel eind minder.
een hart voor dieren (of hun eigenaren) hebben er nog maar weinig.
is de dierenambulance bellen mss. een oplossing ?

EliseXJoelle

TS wat rot voor je! Heel veel sterkte!

geen geld is geen geld, waar doet iedereen moeilijk om :s in de natuur gaat een dier ook niet naar de DA hoor :s ik denk dat er eerder zorgen gemaakt kan worden om andere dieren.
Ik weet niet hoelang ze al ligt te stuiptrekken, maar vaak is dat als ze dood aan het gaan zijn (dan wil het lichaam verder maar is er geen zuurstof en dat veroorzaakt die stuiptrekkingen)

Ik ben ook nooit met mijn konijnen langs de DA gegaan. Alleen de laatste keer maar dat was een ander verhaal (gebroken pootje, kon niks aangedaan worden en heb toen wel besloten voor het beestje maar al kon er wat aan gedaan worden hadden we haar ook niet laten gaan)

sarov

ThirtY wat is je doel om woorden op te zoeken en oude berichten van TS op te zoeken?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:38

vuurneon schreef:
Soms moet je je eigen gevoel even aan de kant zetten voor het welzijn van het dier. Een dier laten lijden omdat jij het niet direct los wil laten vind ik menselijk, maar niet rationeel.

Bel toch even met je dierenarts, kost niets...

Ik vind het super egoïstisch.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:38

EliseXJoelle schreef:
TS wat rot voor je! Heel veel sterkte!

geen geld is geen geld, waar doet iedereen moeilijk om :s in de natuur gaat een dier ook niet naar de DA hoor :s ik denk dat er eerder zorgen gemaakt kan worden om andere dieren.
Ik weet niet hoelang ze al ligt te stuiptrekken, maar vaak is dat als ze dood aan het gaan zijn (dan wil het lichaam verder maar is er geen zuurstof en dat veroorzaakt die stuiptrekkingen)

Ik ben ook nooit met mijn konijnen langs de DA gegaan. Alleen de laatste keer maar dat was een ander verhaal (gebroken pootje, kon niks aangedaan worden en heb toen wel besloten voor het beestje maar al kon er wat aan gedaan worden hadden we haar ook niet laten gaan)

Dan vind ik jou echt geen dier waard. Walgelijk..