Hond en Oud&Nieuw... iets kalmerends geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: Hond en Oud&Nieuw... iets kalmerends geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:02

Uhm... := Diesel heeft net eten van de tafel gejat.. :wow: Dat heeft hij nog nooit gedaan :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 03:01

Ze krijgen van die Diazepam vreselijke honger zei de DA al, dat heb ik gemekrt! Diazepam hielp niets.. Hij zocht constant naar eten!

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:02

In totaal heeft Senna 7 pillen gehad, dus die van jou zit nog niet eens zo hoog Nuage.
Senna heeft het er prima, sterker nog: uitstekend op gedaan.
Zeer tevreden, beetje wankel in de achterhand en beetje trillig, maar erg ontspannen, niet in elkaar krimpen bij harde knallen. Ook niet moe of stoned of van de wereld. Om 21u nog mee naar het bos geweest voor een rondje en was daar erg blij mee. Van en naar de auto bij ons in de straat was wel in wereldrecord tempo want vuurwerk is echt niet leuk! :n

Al met al krijgt de Alprazolam van mij een dikke 9!
Ga ook een verslagje schrijven voor mn DA en het wordt echt een aanrader.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:12

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

De honden hebben het goed gedaan vanavond; de kleine op de alprazolam en de grote op diazepam (ivm epileptie), ging uitstekend. 3 van de 6 katten ook diazepam en dat was eerst heel idioot. Twee katten kregen ene vreetkick, die hebben 2 voertonnen in de kelder opengebroken en zichzelf bediend. De 3e kat was "in love" met alles, constant kopjes geven en liggen vrijen met alles; met mij, de stoelpoot, de grote hond, de tafel, een kaars (oeps), om vervolgens volledig verliefd in slaap te vallen bovenop de kleine hond...
Al met al ging het goed vanavond, gelukkig. We hebben het weer gehad!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:13

Wat een liefdevolle avond. :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:05

Als ik dat hier zo lees ben ik toch heel blij met dat kleine dappere monster wat van niks bang is,hij wordt alleen maar boos en gromt als hij een knal hoort,ben gisteren nog even met hem buiten geweest onder het vuurwerk,doe ik ieder jaar zo maar even een aantal keer een paar minuten en moet ik hem echt aan de lijn houden anders stuift hij op de knallers af van boosheid en gromt en blaft ernaar zo boos is hij dan,het is wel grappig om te zien.

Binnen gaat hij gewoon liggen slapen en schrikt dan soms wakker van een grote knal en wordt dan weer boos omdat ze meneertje uit zijn slaap halen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:51

hier ging de jaarwisseling ook beter als de vorige jaren op Calmex maar ga volgend jaar toch alprazolam halen want wandelen leek meer speedrennen, maar oke om 12 uur tijdens het vuurwerk schoot ie niet het hele huis door tijgerend onder de meubels door (wat niet past, Duitse Herder) hij zat wel te trillen, maar bleef naast me zitten, mn andere 2 honden hebben geintresseerd naar t vuurwerk zitten kijken, mn katten ook, mn oudste kat ging zelfs liggen pitten alsof er helemaal geen herrie was.

@mieske: gefeliciteerd! *\o/*

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:13

Hier heeft de clomicalm (vanaf begin december) en alprazolam (vrijdagavond en zaterdag) onze hond ook goed geholpen. En daar ben ik zo blij mee.
Nu hadden we een hond die ons op zocht (of eigenlijk aan ons plakte, maar wij waren er blij mee) en die op een gegeven moment ook lag te rusten (terwijl het hier overdag behoorlijk knalde). Er bleven wel momenten dat het even moeilijker was, maar die stress zakte dan ook weer snel.
Het 12-uur moment was wel wat te heftig, maar dat uurtje is nog te overzien.

Wat een verschil met een hond die volledig in paniek is, waar je geen contact mee krijgt, die nergens haar rust kon vinden en soms zo hyperventileerde dat ik bang was dat ze om zou vallen.
Het vuurwerk is weer overwonnen, nu hopen dat er dit jaar niet teveel onweersbuien komen.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:37

Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Hier is alles vrij rustig verlopen met 3 honden op Bach rescue en 1 op bach met thundershirt aan.
Ben toch blij dat ik dat shirt heb aangeschaft. Waar ze andere jaren totaal in paniek in de vreemdste hoekjes ging graven, ging ze nu in het donkerste hoekje liggen. Ik ben op een gegeven moment gaan kijken of ze er nog lag omdat het zo stil was.
Dus nog wel onrust maar niet meer die blinde paniek.
En inderdaad Grit, de onweersbuien mogen weg blijven. Maar als ik ze aan hoor/zie komen trek ik toch het thundershit aan bij de hond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:38

Eerst iedereen een gelukkig nieuwjaar.

Zo wij zijn ook nog heel. Het is vrij redelijk goed gegaan gister. Chivas heeft om 10 uur 3,5 gehad om 5 uur 4 en er nog 3 overheen om half 10 s avonds omdat het nog net te weinig was. Meer durfde ik niet te geven ivm misselijkheid en een keer gal spugen. :n . We zouden eigenlijk naar een vuurwerkvrij park gaan voor een avond maar een keelontsteking gooit roet in het eten.

We zijn vroeg in de middag naar knollie gegaan, onderweg kwamen we veel carbidschieten tegen waar hij in de auto niet heel heftig op reageerde. S avonds was hij nog wel wat blafferig en rondjes lopend bezig tot even 10 uur. Al waren de blafsessies niet meer zo heftig en langdurig. Meer ik sla aan denk wat er was, weet niet meer en gaan liggen. Daarna ging hij rustig liggen.wel heeft hij veel haar verloren.

Uiteindelijk zijn we om half 12 in de auto gestapt richting stal omdat onze oude hond die totaal niet bang is, paniekerig werd omdat zijn longen begonnen te protesteren van de vuurwerkstank. En om nu het nieuwe jaar te beginnen met een stikkende hond, liever niet. Daar wordt in de directe omgeving niets afgestoken.

Knollie bleef voor het eerst buiten nadat we s middags hadden geprobeert wat binnenzetten voor effect had. Maar een hysterisch paard op stal is ook niet handig. Weigenootjes eigenaren waren er ook. Vuurwerk van het dorp op veilige afstand (meter of 800) bekeken en Chivas zat rustig in de auto mee te kijken zonder stress.

Sander is vanmorgen lekker met ze naar het bos geweest en net toch 4 pillen gegeven. Ze zijn hier alweer bezig en Chivas reageerde toch weer vrij heftig. Nu ligt hij voor zich uit te kijken ondanks het geknal.

Samenvattend, het spul werkt goed, alleen is de optimale dosis niet te halen ivm misselijkheid. Komend jaar als we besluiten thuis te blijven ruim van te voren beginnen met clomikalm eventueel aangevuld met alprazolam. Hond was niet teveel in de stress, durfde makkelijk het huis uit de auto in en weer terug. Daarbij was geen paniek. En hij heeft gegeten gister dat is ook fijn. En gisterochtend met uitlaten op een hoge heuvel met uitzicht en geluid op carbidschieten in de verte heeft hij 20 minuten los kunnen rondlopen voordat de stress te veel werd. Het stuk land is volledig omheind dus hij kan geen kant op. En gisteravond heeft hij nog in het bos wat durven loslopen en spelen met geknal in de verte.