Katnatuurlijk.... brokken zijn ongezond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:26

Jep. Heb van alles geprobeerd (cranberry, mengen met water), want ik heb hem het liefst op vers.
Maar na tig keer blaasontsteking ben ik ermee gestopt en op dieet van de DA gezet.
Het houdt een keer op. Elke keer een kat jankend van de pijn kon ik niet meer aanzien :n
Dit werkt tot nu toe heel goed. Hij is nu ruim een half jaar blaasgruisvrij, dus voorlopig blijf ik dit voeren.

opisop_shop

Re: Katnatuurlijk.... brokken zijn ongezond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:28

gelijk heb je!
fijn dat je in ieder geval wel iets hebt kunnen vinden wat werkt, want blaasgruis is vervelend EN gevaarlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:30

Ja precies.
Kvv beviel prima. Maar ja, het is niet anders.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:35

Arabesk schreef:
stef schreef:
Maar als ze get er goed op dien, waarom zou je dan veranderen?

Ja precies, mijn kat dééd het er prima op.......... totdat de alvleesklier uitgeput is. En dan krijgen katten nierziektes, en of suikerziekte. Ik dacht ook 'ach ze lust niks anders en ze doet het er prima op, waarom zou ik het veranderen, zo slecht kan het toch niet zijn? Bovendien zit er alles in' 8)7

Totdat.......... ze ziek werd.

En ben je alsnog naar de dierenarts gegaan voor een bloedtest of heb je alla eigen dierenarts maar via google een diagnose gesteld??

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:39

Interessant topic..

Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor 1 kat, (ik heb er drie) Als ik het kan betalen per maand, wil ik dit ook wel proberen. Mijn katten zijn nu nog heel jong, maar als ik verder leed kan voorkomen hierdoor, graag.
En wat is het makkelijkst te kopen, of is internetbestellen het makkelijkst?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:39

Oh, ennnee gaan ze niet Vre-se-lijk stinken (kattenbak) :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:43

nee, juist niet!
KVV-keutels ruiken juist helemaal niet!
Wij hebben 3 katten, 1 kattenbak en die ruik je dus totaal niet, terwijl ze toen ze op brokjes stonden echt giga stonken als ze gepoept hadden!

De prijs van smuldier is erg laag, bakje van 500gram (volgens mij?) kost ongeveer 60cent.
Carnibest is duurder (en beter), per kilo betaal ik volgens mij E4,50.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:45

Goh haal je kat dan ook niet meer naar binnen en geef ze helemaal niks meer. Je.kan ook doordraven in het "natuurlijke" voor je dier.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:55

Navanja schreef:
Interessant topic..

Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor 1 kat, (ik heb er drie) Als ik het kan betalen per maand, wil ik dit ook wel proberen. Mijn katten zijn nu nog heel jong, maar als ik verder leed kan voorkomen hierdoor, graag.
En wat is het makkelijkst te kopen, of is internetbestellen het makkelijkst?

Ik was voor 2 katten 1,20 per dag kwijt. Ik voerde Carnibest.
En ze stinken in het begin iets meer, omdat hun lichaam er aan moet wennen. Maar daarna juist veel minder.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:59

En kan je dat gewoon kopen bij de dierenwinkel, of heb je dat ergens waar je dat kan bestellen op internet?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:00

Allebei.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:01

Hier hebben ze Carnibest in de dierenwinkel. Je kan ook kijken voor Haaksbarf, dat is ook fijn.
Moet je even navragen bij een dierenwinkel in de buurt, want ze hebben het niet overal.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:03

Okee, nou dat is helemaal handig, niet toevallig bij Ranzijn ofzo he.. Dan kan ik alles in een keer doen. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:07

En hoe komen jullie aan die organen ed dan?

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:10

Ik kan absoluut niet tegen de helft van de mensen hier die zo onwetend gelijk geven aan de ts. Met alle respect, maar het is mij 100% duidelijk dat zij totaal GEEN verstand heeft van voedsel, niks, noppes, nada. Zetmeel is namelijk een waanzinnig ruim begrip. Ik durf te wedden dat de tekstschrijver ook denkt dat iedereen doodgaat door het consumeren van E-nummers, maar dat terzijde. Het irriteert me mateloos, kijk alstjeblieft wat verder dan je neus lang is want het slaat werkelijk nergens op dat je je kat alleen nog maar vers voer moet geven. En ja, natuurlijk zijn er betere en slechtere merken, maar om daardoor alleen nog maar vers te gaan voeren is een beetje overdreven en ook niet helemaal gezond.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:11

Ik denk dat afwisseling belangrijk is, en dat ik dat dus ga doen. haha. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:13

IndianLady schreef:
En hoe komen jullie aan die organen ed dan?

Met kvv heb je dat niet nodig. Dat is een volledig voer.

wilweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:19

het zal wellicht ook schelen of je brokken voert van de liddl of gewoon merkvoer als bijv eukaniba, royal canin, hills??
Ik moet eerlijk zeggen, heb er geen verstand van, wel een kat gehad die puur tegen hhills voeding kon anders direct weer blaasgruis...

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:26

Ik heb ook geprobeerd rauw te voeren,maar mijn katten konden dit niet zo waarderen...ik bestelde mijn spullen bij Caroba. Maar omdat ik de helft weg kon gooien haal ik nu mijn kattevoer bij internetwinkel Zooplus. Hier is een ruime keus aan kwalitatief goed voer,zonder troep wat een kat niet nodig heeft. Ik zelf voer Animonda,Cosma,Smilla en Bozita. Dit zijn betaalbare premiumvoeren,en bevatten een hoog percentage aan vlees en weinig tot geen rare toevoegingen. Op de site kun je precies zien wat de samenstelling is van het voer. Onze katten kotsen niet meer,en daar ben ik al heel blij mee. Supermarktvoer bevat veel suikers en granen,wat voor een kat slecht is..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:44

spekkiejnfu schreef:
en ook niet helemaal gezond.

leg maar uit :)

overigens herken ik heeeeel veel mensen al uit oude topics, dus die hebben wel meer achtergrond dan alleen de post van TS :+

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:54

suuzepuus schreef:
nope..... lust ze niet.....

Hoe heet ze? Miep?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:56

Waarom vers vlees erin proberen te dauwen terwijl de katten zelf juist voorkeur hebben voor brokjes....
Dat snap ik even niet.
Dat ze het niet willen is waarschijnlijk nav het volgende:

Waarom op latere leeftijd van de kat ineens overstappen nav een topic op bokt, zoiets hoort dan toch al vanaf dag 1 bij de opvoeding van de katten zodat ze er meteen aan wennen en zo opgroeien?
Logisch dat als een kat zelf brokjes al 5jr lang bevalt dat ze niet ineens vers vlees wil hebben maar voorkeur geeft aan de brokjes.

Offuhh sla ik de plank nu volledig mis :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:59

omdat vers imo gezonder is en uiteindelijk voor de katten ook meer voldoening geeft om te eten (natuurlijk gedrag.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:04

Ben het daar ook mee eens, maar wie kan dat mijn kat eens vertellen? :D

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:18

spekkiejnfu schreef:
Ik kan absoluut niet tegen de helft van de mensen hier die zo onwetend gelijk geven aan de ts. Met alle respect, maar het is mij 100% duidelijk dat zij totaal GEEN verstand heeft van voedsel, niks, noppes, nada. Zetmeel is namelijk een waanzinnig ruim begrip. Ik durf te wedden dat de tekstschrijver ook denkt dat iedereen doodgaat door het consumeren van E-nummers, maar dat terzijde. Het irriteert me mateloos, kijk alstjeblieft wat verder dan je neus lang is want het slaat werkelijk nergens op dat je je kat alleen nog maar vers voer moet geven. En ja, natuurlijk zijn er betere en slechtere merken, maar om daardoor alleen nog maar vers te gaan voeren is een beetje overdreven en ook niet helemaal gezond.

Sorrie dat ik het zo zeg maar ik denk dat jij dr ook nog niet veel kaas van heb gegeten...Ik zie een hoop onwetendheid, hoe kan je dan oordelen over een ander?