Muis verlamd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:54

_Hessel_ schreef:
Telpeva schreef:
Wat ik vreemd vind van dit topic is dat mensen zich blijkbaar geroepen voelen om te beslissen over het lot van een huisdier van iemand die ze zelf niet eens kennen.

TS zei zelf ook dat ze het beste wil voor het diertje, en het beste is de muis in een koppel houden.
Het voorstel was gwn omdat iedereen het beste wilt voor het dier.
Ik beslis helemaal nergens over, het is maar net hoe je iets opvat..

Goh, denk je eens aardig te zijn...

Wees aardig en schenk haar een oudere muis Y;(

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:06

LauraBloem schreef:
Ik vind t echt een super lief aanbod en ik denk ook dat t beste is voor t muisje.
Het is wel mijn eerste muisje en vind et super moelijk om afscheid te nemen, ik kijk aan als ze heel eenzaam wordt dan is naar groepsgenootjes de beste optie vind ik. Als ik niks merk aan haar blijft ze lekker hier :)
Ze slaapt nu wel de hele tijd en daar maak ik me wel zorgen over.......
Nouja nogmaals bedankt voor je aanbod en ik zal je op de hoogte houden over hoe het gaat :j

Graag gedaan! :)
Muisjes zijn nachtdieren, ze slapen dan vaak overdag, en tegen de avond en vroeg in de ochtend zijn ze actief.
Mijn muizels zie ik ook bijna niet overdag, af en toe komt er 1 bedelen om een pijnboompitje :P
En 's ochtends rond een uur of 8 hoor/zie ik ze wel eens, de rest van de dag zijn ze in diepe slaap :)

maikeltje: ik heb allemaal jonkies, max een half jaar, maar totaal niet dominant.
Ik had eerst 4 muisjes, maar 1 is ingeslapen wegens een tumor.
Ik wil TS niet met misschien wel zieke muisjes opschepen, deze muisjes komen uit de dierenwinkel(ook de laatste keer dat ik ze in een dierenwinkel koop trouwens)
In dierenwinkels verkopen ze vaak zieke dieren, vaak ook met grotere kans op tumoren(komen 9 vd 10x bij groothandel vandaan)

Daarom ga ik in december naar de exoknaag, maar daar hebben ze vaak ook alleen maar jonge diertjes

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:10

O dat is jammer. Het beste kun je die dieren kopen op een kleindierententoonstelling.

Maar TS: ik zou lekker je muisje houden en er evt een ouder diertje bij zetten. Er zullen er genoeg op i-net te vinden zijn.

liesjecryos

Re: Muis verlamd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:15

Maikeltje:volgens mij kun jij echt niet lezen.
Ze geeft al meerdere keren aan dat het gewoon echt niet mag van haar ouders.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:17

Een jonge muis erbij niet. Maar denk dat ze er best een mag van dezelfde leeftijd hoor ;)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:56

Wat een raarrrrrrrr topic is dit :? , ik hou maar wijselijk m'n mond. Weltrusten :Z

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 23:58

QueenD schreef:
Wat een raarrrrrrrr topic is dit :? , ik hou maar wijselijk m'n mond. Weltrusten :Z

hoezo raar mijn muis is dood, ik vraag wat ik met die andere moet doen wat is daar raar aan en als je het zo raar vind reageer dan niet. :+

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:08

LauraBloem schreef:
QueenD schreef:

hoezo raar mijn muis is dood, ik vraag wat ik met die andere moet doen wat is daar raar aan en als je het zo raar vind reageer dan niet. :+

Vriendje zoeken of wegdoen naar iemand met een groepje muizen :)

Heb zelf bijna 6 jaar een mousery gehad, maar ben vorig jaar gestopt.
Het laatste muisje die ik had zitten is naar een vriendin gegaan, zelf wilde ik niet weer muizen aanschaffen dus dat was het beste voor de muis.

Wil jij na dit muisje nog muizen houden? of is het hierna klaar.
Bedoel hiermee te zeggen dat als je hierna gewoon muisjes wil houden je het beste 2 muisjes kan aanschaffen, zodat als de oudste overlijd de andere elkaar nog hebben.
Of eventueel een muisje bij iemand weghalen waarvan je zeker bent dat ze ook weer terug kan als die van jou overlijd, dit is een oplossing voor als je hierna geen muisjes meer wilt.

Succes met je keuze, en nog sterkte met het verlies van het andere muisje.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 01:10

Ik sta echt versteld van sommige reactie`s hier in dit topic...
We hebben het dus over een muisje....maar inmiddels zijn de ouders al uitgemaakt als bijna dierenbeulen omdat ze geen dierenarts willen inschakelen..,de manieren van effectief doden vliegen rond....etc etc.
Wat te denken dat het beestje gewoon oud is,en hoe erg dat ook is voor een jong meisje wat aan haar muisje gehecht is...maar dat dit gewoon de natuurlijke gang van zaken is?
Oke een diertje(welk soort ook,hoeft van mij niet langer te lijden als noodzakelijk is) maar iemand verwijten geen dierenarts voor een oud muisje in te schakelen vind ik wat ver gaan.(nee je moet weekend arts of vervangers gaan bellen voor een bejaard muisje wat aan het sterven is?).
Kom op zeg!
Als de ouders het zelf aan hadden gekund,dan had het mischien inderdaad hoewel het bot lijkt het beste geweest om het beestje uit zn lijden te verlossen,ook al is dat zoals suuzepuus zei door met een auto erover heen te gaan of een stoeptegel! (het is dan in 1 keer over voor het diertje!).
Muisjes doodslaan op tafelranden is een veel gehoord iets onder slangenhouders,en wil nog weleens misgaan met nare gevolgen vandien.(iemand die dat nooit doet,kan mis slaan en ook dat is niet bepaald fijn voor een muisje!).
Dan kan je maar beter die stoeptegel pakken en zeker weten dat het in 1 klap over is...
Voor de topic starter had het beter geweest als ze gewoon te horen had gekregen en had kunnen accepteren dat het muisje aan het eind van zn leven was beland en een natuurlijke dood(hoe vervelend ook) aan het sterven was.
Geen schuldgevoel of moeilijke beslissingen nemen,maar gewoon het diertje de kans geven om te sterven.
Hoeveel van ons zetten geen vallen in de paardenstallen om ongewenste muizen van het leven te beroven,strooien gif etcc?
Oke dit was geen ongewenste muis maar een huisdier voor een meisje,maar om dan te gaan beweren dat je alle hulptroepen moet inschakelen omdat een muisje na een goed leven en vol buikje en liefde aan het sterven is,terwijl het op leeftijd is?
Er lopen echt een hoop schijnheilen rond blijkbaar....

M3lisss

Re: Muis verlamd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:34

Amen.