Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:02

wat een schatje,en je doet het goed hoor,blijf gewoon smuldier voeren als ze dat eet en dan kun je bv nog wat vis afval vragen aan de visboer,vinden ze vaak ook lekker of wat kippen vleugeltjes,maar laat haar eerst maar wennen aan smuldier.dit is altijd beter dan brokken,en het is ook nog eens betaalbaar.
Neroo schreef:
In mijn geval is het onwetendheid. Ik heb eigenlijk helemaal niks met katten, had er vrijwillig ook nooit een genomen :Y) Ik weet er dus vrij weinig vanaf.
Maarja, dit hummeltje kon ik niet terug de sloot in gooien http://94.100.114.59/1414100001-1414150 ... _8Q-x.jpeg

Neroo

Re: Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:04

Hij is met goedkope brokjes ook best een hele kerel geworden haha! http://94.100.120.170/1414100001-141415 ... _RDoP.jpeg

Maar smuldier is idd goed betaalbaar en makkelijk te verkrijgen, en zal eens informeren naar vleesafval. Zusje werkt bij slagerij, dus hoop dat die wel iets kan regelen :P

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:11

Moet je een keer een beetje slachtvlees bij een slachterij halen, daar zijn over het algemeen alle katten helemaal gek op :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 22:20

Mijn kat was ook niet de bedoeling, maar kon ik ook niet laten staan.
Altijd hondenmens geweest maar ze heeft mn hart wel veroverd.
Maar moet nog wel alles leren, haha!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:22

dat is prima en dat zullen ze zeker warderen.succes
Neroo schreef:
Hij is met goedkope brokjes ook best een hele kerel geworden haha! http://94.100.120.170/1414100001-141415 ... _RDoP.jpeg

Maar smuldier is idd goed betaalbaar en makkelijk te verkrijgen, en zal eens informeren naar vleesafval. Zusje werkt bij slagerij, dus hoop dat die wel iets kan regelen :P

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:35

mijn katten krijgen carocat met lam daar doen ze het alle 3 uitstekend op want anders had ik er 1 aan blaasgruis dieet staan en 1 op sensetivety voer en 1 op gewoon voer

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:09

Zalmkoppen vinden ze overigens ook erg lekker, hier op de markt, 3 voor 5 euro.
Alleen slepen ze het overal naartoe en trekken ze de ogen eruit... dat ging mij toch een beetje te ver :o

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:15

Mijn katten krijgen alleen droge brokken van RC. 3 krijgen "Fit32" en één heeft een nier dieet en krijgt "Renal" dat bij de DA gekocht moet worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:21

Mijn kater vreet alles behalve rauwkost, pepermunt (chocola met pepermunt dan weer wel), en knoflook. Voor hem heb ik brokjes voor de zwaarlijvige binnenkat (Royaal Konijn Obesity Management) En daar doet hij 't goed op.

De andere kat heeft een aangetast maagwandslijmvlies waardoor ze voedsel met een te fijne structuur niet binnen kan houden. Heb haar van de brokjes af gehaald, natvoer uit blik/zakjes gaat ook niet meer goed. Zij krijgt rauw voer van Prins, waarbij het vooral helpt dat de structuur wat grover is. Omdat ze het niet heeeeeel lekker vindt krijgt ze er voer uit een zakje doorheen (1 zakje per etmaal, verdeeld over 3 maaltijden en dus alleen vanwege de saus die erin zit want die kun je mooi mengen met het andere voer) De brokjes zacht vlees uit het zakje eet ze niet op, kater krijgt het bakje nadat poes is uitgegeten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:36

Ze krijgt goedkope brokjes, maar vult dit dieet zelf enthousiast aan met "natuurlijk rauw", muizen koperwieken, watersnippen kwikstaartjes zijn een handvol van de diersoorten waar ik wat pathetische restjes van gevonden heb in de schaapstal....

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 02:04

Ik voer mijn katten nu Royal Canin.

Omdat het binnenkatten zijn en daarbij gesteriliseerd meng ik de Indoor met Sterilised. Ik voer ze dit nu eigenlijk 2 weken en ze stinken al een stuk minder en de vacht gaat er echt beter uit zien.

Tja, het is wat duurder, maar daar bespaar ik niet op. Al heb ik natuurlijk makkelijk praten met maar 2 poezen :P

Heb alles hiervoor al wel geprobeerd van de 'goedkopere' brokken tot de 'normaal geprijsde' brokken, maar ze hielden niet op met stinken :) Daarbij werd de vacht lelijk en hadden ze veel meer nodig om goed op gewicht te blijven.

Interessant om nou te lezen wat iedereen voert !

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 07:45

Waarom is er voor gericht op gesteriliseerde katten? Welke ingredienten/aanvulling heeft een gesteriliseerde kat nodig?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:05

Bij de aldi heb je ook premium voer: daar zijn mijn katten dol op!!! en voor mn hondje heb ik orijen: das biologisch voer zonder troep erin. ze hebben daar ook kattenvoer van.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:48

ik geef mijn katten ook restjes zalm,maar zalmkoppen zijn echt te groot en krijgen katten niet gegeten(dit is honden voer).dit eef ik dus mijn honden(maar stukjes rug enz geef ik de katten).ik krijg het allemaal gratis van de visboer op de markt.ook koop ik wel eens kippengehakt(voor katten/honden)bij de poelier kost 0,50 de kilo
Quellian schreef:
Zalmkoppen vinden ze overigens ook erg lekker, hier op de markt, 3 voor 5 euro.
Alleen slepen ze het overal naartoe en trekken ze de ogen eruit... dat ging mij toch een beetje te ver :o

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:59

Kunnen alle soorten vis worden gegeven aan katten? Als ik naar de visboer ga voor een zakje visafval moet ik dan ergens op letten? Waar halen de 'zelf-mengers' hun vlees precies en wat zijn daarvan de kosten?

De kippenvleugels van gister waren niet echt een succes. Vanmorgen hadden ze van 1 stuk het vlees eraf gekouwd, en andere deel was nog intact.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:07

Boef heeft in 3 minuten zijn portie smuldier vlees naar binnen gewerkt. Hij rent nu al spacend en mauwend door het huis, is dit normaal :=

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:40

hier sinds 2 dagen 2 ragdoll katertjes in huis...wat een feest overigens!

krijgen nu alle voertjes door mekaar die ik van de fokker heb gekregen, royal canin,prins en proplan.
Verder van die worsten van rauw vlees waar ze iedere dag een stukje van krijgen.'

Welk voer ik uiteindelijk ga geven weet ik nog niet.Neig naar pro plan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:44

Die van mij krijgen enkel hun hele leven lang droge brokken. Kater heeft speciaal voer voor de urinewegen van Technical en poes eet daarvan mee, apart voeren is geen succes.
Ik ben absoluut geen fan van blik/ zakjes nat voer. Voegt mijns inziens ook weinig toe voor de kat behalve een lekker smaakje.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:17

Nou gisteren twee drumsticks in de bakjes gegooid. Het mannetje moest er niets van hebben, en heeft er alleen een paar tikken tegen gegeven, en ging toen maar weer aan zijn brok, en stond een beetje vragend te mauwen naar mij, maar het vrouwtje ging er wel mee aan de slag, en vanochtend lag er alleen nog maar een bot met wat vlees eraan, de andere was nog half intact. Alleen sleepte ze ermee door de keuken, en bleef hij weleens aan haar nagel hangen ha ha...

http://www.youtube.com/watch?v=UF-fjXuTicw

Maar mijn moeder hing vanochtend aan de telefoon, en begon te mekkeren over salmonella etc... Dus heb vanochtend de kip wel weggegooid, want ik weet niet in hoeverre dat gaat zitten broeien. Mijn broer heeft vroeger salmonella gehad, en die was echt heel ziek geworden... En dan vind ik het weer een beetje eng worden... want katten kunnen voor zover ik weet ook salmonella oplopen.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 647.0.html

Daar word ik dan wel weer zenuwachtig van!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:21

Haha Vienna2007 die kat wou zich even mee bemoeien in het filmpje :D

Zo te zien zat je poes er wel van te smullen.. ik weet ook niet hoeverre salmonella gaat zitten broeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:24

Wij voeren onze kat natvoer van whiskas (2x per dag een kwart zakje), af en toe met gelei, af en toe met saus. Beetje varieren, alleen die met garnalen trekt hij zijn neus nog wel eens voor op. Met gekookte garnalen doe je hem dan ook geen plezier. En hij eet ook wel eens met ons mee: eten wij kip, dan koken we voor hem ook wat stukjes of pootjes of wat het ook is van de kip. Eten we zalm, krijgt hij ook een stukje etc. Af en toe krijgt hij een heel klein beetje (half bodempje) melk met ons mee.

Daarnaast krijgt hij 2 keer per dag een hand brokjes, Royal Canin fit 32. :j

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:58

WillemYntJee schreef:
Van whiskas tot ah? Volgens mij zit daar niet zoveel verschil tussen!
Valt me op hoeveel mensen hun kat toch nog al die troep voeren, is dat omdat t goedkoop is of waarom?

Omdat het makkelijk met de boodschappen mee te nemen is, omdat het goedkoop is inderdaad, omdat de kat het lekker vindt ( tenminste hij eet het := )

Wat is er dan toch zo fout aan????

Mijn vorige kat is 18 geworden op Whiskas, alleen maar brokken en de 'nieuwe' 11 jarige asielkat, ziet er echt super uit krijgt ook alleen whiskas.

Vele doen hier alsof het een zonde is om je kat goedkoop voer te geven, maar ik kijk daar toch wel anders tegenaan, ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen een kat altijd binnen te houden, stinkende kattenbakken? Geen last van het beest loopt buiten en doet daar zijn behoefte en verder zoekt hij buiten een groot deel van zijn voeding bij elkaar.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:00

Tsja dat is ieder zijn keuze om een kat binnen te houden of niet.

Ik kan helaas niet anders dan hem binnen houden. Is geen vrijwillige keuze.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:04

Mijn katten krijgen vers (rauw)vlees meestal kant en klaar van Tinlo, maar soms ook wel van iets ons als we kip iod eten. Dit eten ze ook rauw nooit problemen mee.
Een kat is een Carnivoor en in brokjes of natvoer van bijv whiskas zitten meer granen dan vlees.
Met alle toevoegingen (bijv zout) in laatst genoemde verbaasd het me niet dat er veel katten zijn die op latere leeftijd gezondheidsproblemen krijgen (het veel vookomende probleem aan de urinewegen).

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:11

En nieren!