Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:38

chaotisch, kleurrijk en met een hoop roepende baasjes waar geen enkele hond naar omkijkt denk ik.....

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:41

Plaats van de meeting helemaal overhoop, baasjes die denken; Normaal luisterde hij toch zo goed?

Zolang ze moe en voldaan thuis komen is alles goed!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 12:44

zullen we maar ergens in-the-middle-of-nowhere meeten dan, daar waar een blind paard geen schade kan aanrichten denk ik dat een roedel acd's dat wel kan.... Hahaha! Zijn er mensen met voorstellen/ideeen voor een meeting? Ja ok, het moet te koud meer zijn, maar ook niet te warm denk ik aangezien de meesten van ons er toch een stuk(je) voor moeten kachelen...(al dan niet met autozieke hond..)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:26

In the middle of nowhere vind ik een strak plan met mijn gestoorde hond. *\o/* Vraag me wel af hoe ze op jullie honden zou reageren, ze corrigeert nogal graag. ~~}> Vooral als die honden even gek doen als zij.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 16:30

Aha, matched met Knuckie dus. Wordt gezellig... :7

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:45

AniiQue schreef:

_O- Als ik dat toch ooit mee mag maken!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:45

Die van mij kan wanneer ze overrompelt is nog wel eens snauwen, dus als er honden zijn die daar op reageren. Gelukkig wanneer ze losloopt is het een stuk minder aangezien ze kan vluchten.

Misschien eens een lijstje maken waar iedereen vandaan komt?

Mijn hond is inderdaad een wagenzieke hond. Dus pilletje erin jassen, Ramen voor de 2e keer blinderen en hondje achterin, truste djenna!
Vandaag ook flinke wandeling gemaakt met vriendinnen van me, luisterde wonderbaarlijk genoeg wel nog. Maar ja met een grotere groep? Zien we dan wel

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:47

Sammyoo schreef:
AniiQue schreef:

_O- Als ik dat toch ooit mee mag maken!

Eigenlijk dacht ik dat ook zeer stiekem in me achterhoofd, djenna is wel altijd wel 'moe'. Maar zodra ik thuis kom is ze alweer opgeladen :')

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:54

Als we thuiskomen na anderhalf uur in het bos rennen en spelen, loopt ze de bak in op zoek naar haar speeltje, en verwacht vervolgens dat ik nog een poosje haar speeltje ga gooien. En dan ga je toch zeker niet naar binnen als er misschien buiten nog wat te beleven is. :D

Ik woon in het midden van het land, wandelplek maakt mij dus niet uit (hoewel ik heel graag eens naar de Drunense duinen zou gaan O:) ). Foxy is makkelijk met andere honden en ik verbeeld mij zelfs dat ze nog wel luistert in een grote groep met honden :D

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:21

Djenna zal alleen luisteren naar 'hajje' omdat ik dat altijd zeg als ik weg ga!
Duinen lijkt mij ook wel eens mooi! Maar ook heide ofzo :)

Ik ben deze middag na een vriendin geweest, eerst zeker uur gewandeld, en dan nog na uurtje rust nog wat gefietst en toen nog een wandelingetje met meerdere honden, mevrouw moe? Neeee staat nu weer te springen voor de avond wandeling -_-'

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:48

meld me hier! super leuk topic
ook trotse eigenares van een cattledog [ blauw]kruising jack russel. lijkt helemaal op een cattle dog, alleen iets smaller.

ondertussen is hij er al 6 en met de jaren luistert hij wel beter, in het begin was dit een ramp..
hij heeft bang van niks,hij loopt onder mijn arabier door terwijl ze juist een sprintje maakt op de wei en daagt de grootste honden uit om te spelen..
hij rolt het liefst in vieze dingen en ligt in vieze plassen, is verzot op zwemmen en paardenstront :+
s avonds ligt hij het liefst mee op de bank tussen mijn man en ik in, en half op de poezen, zodat we bijna geen plek meer hebben..
hij slaapt graag uit, maar als hij wakker is,wil hij het liefst overal bij zijn.
en hij gaat graag op pad, heel onze tuin en wei is goed omheind en hoog want hij vind wel een klein gaatje of springt over de omheining om op wandel te gaan..
hij is onvermoeibaar, maar een echt knuffel en altijd enthousiast, de leukste hond die ik al heb gehad..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:54

Oh annique dat filmpje!!! Briljant!!
Hoi sylviel! Welkom! Klinkt als een cattle! :D

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:25

@Sylviel, Hoi! een mede gestoorde hondeneigenaar uit België! :D

@ Aniique, heb net in je profiel gespiekt en het valt me op dat we buiten Cattles dezelfde smaak in honden hebben. Ik heb hier namelijk nog een Bullmastiff lopen. Jouw Bordeaux is errug leuk! :D

Gisteren ben ik gaan mountainbiken met Saffie voor een half uur. Ik ben bekaf (conditie zit er bij mij niet echt in :')), is mevrouw de wei al opgerend om de jolly bal (die overigens al kapot was voor hij de paarden bereikte) te gaan halen.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:18

@ tosca2
Ja ik vind die slobberbekken echt geweldige honden. Die Binky is van mijn vriend (mama wil zoiets niet in huis...) Maar hij beschermd me van hier tot ginder. Echt een leuk ding, helaas te groot voor zijn doen, en heeft dus heel veel last van zijn poten... waarschijnlijk word hij niet echt oud. Binky is nu bijna 4?

Aangezien ikzelf ook een conditie heb van 0,0 ben ik vandaag begonnen met joggen.. Wat heerlijk dat Djenna dat geweldig vind, dus dat komt goed uit!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 14:58

Vanavond is het zover: Knuckie zijn eerste les in......LUISTEREN. Na veel vijven en zessen en miscommunicatie mag hij vanaaf zijn entree maken in de cursusgroep elementaire gehoorzaamheid. Zal kijken of het morgen een uitgebreid verslag wordt......

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:45

Het was geeeen succes _-:(
Hond deed alle afzonderlijke oefeningetjes hartstikke goed. Top. Alleen. De. Aandacht. Bij. De. Vrouw. Houden is errug moeilijk 8)7
Hond deed dus exact wat hij thuis op straat ook altijd doet: vrouw:uit :evaw: . Vervolgens moet de vrouw dat op de manier oplossen die ze al een maand of wat hanteert (grof geweld, wat dus duidelijk voor ons als combi niet werkt :n , anders hoefden we niet naar die rottige cursus. Plus dat ik vind dat ik, als ik ook twee dwarse bonte /3 mannen van een kilo of 600 zonder grof geweld onder controle kan houden me dat met een hondje van een kilo of 25 ook zou moeten kunnen lukken)
Resultaat: vrouw rug kapot, spierpijn in armen, waarschijnlijk weer twee weken verplicht niet paardrijden op last van fysio :x |( \
Resultaat: hond uitgeteld, maar binnen anderhalve dag weer helemaal opgeladen en ready-to-go!! |o

Kortom: laat maar. De baas gaat volgende week....Leuk he, cursus.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:28

Ai, dat is niet zo best! Ik kan je gerust stellen, hoe ouder ze worden des te meer aandacht krijg je. :D De ADHD neemt niet af met het ouder worden. :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 08:14

Nah, baasje gisteren geweest: voorbeeldhond. Kijk eens naar de cattle, zo moet het mensen! Stom beest!!! _-:(
Nee, ik moet zeggen dat het op straat ook al (ietsjes) makkelijker gaat om hem "fatsoenlijk" langs andere honden te krijgen +:)+
En daar kan mijn ego best even voor wijken :=

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:31

wil graag ook eens inhaken op dit topic als het mag? Ik heb zelf wel geen catle maar een vriendin van me heeft er een en ben echt beetje verlieft geworden op het ras. als er hier hond binnenkomt zal het waarschijnlijk een cattle zijn, maar nog even geduld weer eerst wat meer jobzekerheid ed.
De eenkennigheid zag ik bij de hond van mijn vriendin ok heel erg terug. wat bij haar hond trouwens mega goed werkte was clickertraining, je kon haar motiveren met alles van eten en spelen. Ik denk ook dat een cattle te zelfdenkend is om zo n probleem met geweld op te lossen beter op positieve trainingsmethode zoals clicker, ik weet niet welke techniek ze op de hondenschool gebruiken? heb er toch wel goede resultaten mee gezien plus het is niet slecht voor je rug :+

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 08:46

welkom cyclo! Ja ze zijn geweldig he!
Op de hondenschool doen ze eigenlijk een combi: slecht gedrag in principe negeren (als het uit klauw loopt zoals bij onze knuckie, corrigeren) en als/zodra ze het dan goed doen uitbundig (of, bij onze knucks, iets minder uitbundig om averrechtse reactie vanhem weer te voorkomen) belonen met stem, snoep of spelen. Helaas gaf hij bij mij een uur lang veeeel slecht gedrag en maar heel weinig goed gedrag. Maandag ging het al beduidend beter, kan ook komen doordat hij het nu begint te begrijpen dat hij daar niet is om te spelen, de eerste keer op nieuw terrein is altijd WOEI!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:44

idd dat klinkt al een stuk positiever gelukkig *\o/* . en heel fijn dat het beter gaat komt vast wel goed gewoon flink oefenen thuis ook

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:05

Ik heb er pas twee mogen fotograferen, erg gave honden! Heel veel energie en echte werkhonden!
Afbeelding

Afbeelding

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:39

Knucks lijkt heel veel op die rooie!!

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:09

Jammer dat ik niet mee kan naar de meeting (daar wonen we iets te ver voor weg) : wij hebben ook een ACD
en daar zijn er maar weinig van hier in het noorden dus een meeting zit er voor ons niet in.
In ieder geval heel veel plezier als het zover is en ik kijk uit naar de foto's!
Afbeelding

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 08:13

Die is mooi Mimo!!! Ze zijn niet heel sneeuw gevoelig ofzo he, viel mij van de winter ook al op, bij jou valt het nog iets meer op... :D
Hoop dat er een hoop willen meeten, zou ik echt heel erg leuk vinden! En dan uiteraard foto's plaatsen!