wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:27

Tafje schreef:
@ Lievevb
Het 'mooie' van katten is dat het vooral buitendieren zijn.. Mijn buren hebben er ook 4. Haar man is allergisch dus die beesten lopen ook 24/7 buiten en komen alleen thuis om te eten. Voor de rest van de tijd zitten ze meestal in onze tuin (en dan m.n bij onze vijver)..

Precies dat problemen hebben wij ook, ze hebben ook al een diamantsteur van ons kapot gemaakt
De katten van de buren gaan zelfs via de slaapkamer ramen bij ons het huis binnen als we er geen horren voor hebben!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:28

Tafje: Als zij geen katten op eigen grond kan houden, en die beesten jou (of andere mensen) tot last zijn, dan moet ze geen katten nemen. Heel simpel.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:28

GamblersCup schreef:
Wat een geweldige tip liekevb... not. Echt niet dat mijn katten überhaupt een halsband om krijgen en er wordt zeker géén stroom gebruikt. Zeg dan gewoon: zorg dat ie op eigen grond blijft.

Zo'n halsband werkt hetzelfde als stroomdraad bij een paard, vind je ook niet zielig toch?
En bij honden op een boerderij wordt het ook heel vaak gebruikt
Laatst bijgewerkt door liekevb op 11-10-11 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:29

Als ik het zie (en ze zien mij niet), sluip ik achter het muurtje met de tuinslang en dan flink spuiten! Een baksteen gooien wil ook nog wel eens helpen maar helaas heb ik ze nog nooit geraakt ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:29

liekevb: Ik heb daar een andere reden voor, maar daar gaat het hier niet om.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:30

GamblersCup schreef:
Tafje: Als zij geen katten op eigen grond kan houden, en die beesten jou (of andere mensen) tot last zijn, dan moet ze geen katten nemen. Heel simpel.

Wat is daar simpel aan? Hoe moet ik dat de buren aan hun verstand brengen? Krijg je zo'n opmerking als "ik kan ze toch niet vastbinden", of "ik kan niet voorkomen dat ze in jullie tuin zitten"..

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:30

GamblersCup schreef:
liekevb: Ik heb daar een andere reden voor, maar daar gaat het hier niet om.

Oke dat kan :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:31

Tafje, serieus @ baksteen? Als ik je dat zie doen (anyone), sla ik het licht uit je ogen.

Die eigenaren moeten aangepakt worden, niet die arme beesten, die kunnen er niets aan doen.

Tafje

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:34

@GamblersCup; ik ben echt geen dierenbeul :-) heb zelf ook 2 katten.. maar dat met die waterslang doe ik dus wel. Ik snap ook heel goed dat het aan de eigenaren ligt. Die katten hebben echt niet door dat er 'erfscheidingen' lopen, mensen wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:35

Waterslang is prima, ik wilde al zeggen... ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:36

Tafje schreef:
Als ik het zie (en ze zien mij niet), sluip ik achter het muurtje met de tuinslang en dan flink spuiten! Een baksteen gooien wil ook nog wel eens helpen maar helaas heb ik ze nog nooit geraakt ;)

als ik jou buurman zou zijn en je zou mijn kat raken met een baksteen ,dan had je een serieus probleem.
Ik denk dat ik dan hoogst persoonlijk in je tuin ging zitten te schijten met een stapeltje bakstenen naast me.... :Y)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:36

GamblersCup schreef:
Tafje, serieus @ baksteen? Als ik je dat zie doen (anyone), sla ik het licht uit je ogen.

Die eigenaren moeten aangepakt worden, niet die arme beesten, die kunnen er niets aan doen.

Hartstikke leuk in theorie, het werkt alleen niet zo in de praktijk. Eigenaren willen niet in de meeste gevallen. Die vinden het maar verdomd makkelijk. Wel de lusten, niet de lasten.
Als je niet wilt dat je poezel wat overkomt, hou m dan lekker bij je.

En NEE, ik praat niets goed, maar mensen doen nu eenmaal gekke dingen. Zoals bakstenen gooien.
Jouw verantwoordelijkheid als baas om je beest daartegen te beschermen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:37

De eigenaren zijn idd het probleem. Mijn vorige buren hadden 4 katten, waarvan er 2 regelmatig in mijn bed lagen. Reactie van de buren "dan moet je je raam maar dichthouden of een hor plaatsen". Dan ben je snel uitgeluld hoor!
Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks en ben ik overgegaan op dreigementen en wonder boven wonder heb ik daarna geen kat meer gezien in mijn bed.

Een goed gesprek moet wel van 2 kanten komen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:38

Ik bracht ze nog steeds rechtstreeks naar het asiel. Opzouten. Laat baasjes maar betalen als ze zo gek met die beesten zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:38

Wij hadden stroom op de schutting, dat hield onze katten binnen en vreemde katten buiten.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:43

Brainless, dat is eigenlijk nog best een goed idee vind ik, stroom op de schutting. Helaas kunnen de katten er hier ook onderdoor, dus hebben we wel 2 draadjes nodig.
Ik vind het ook belachelijk dat iedereen maar een kat aanschaft en hem vervolgens naar buiten gooid om er niet meer naar om te kijken, dat is ook het probleem met onze buurman. Zijn dochters wilde katten en die zijn nu uit huis. Zelf heeft hij niks met die beesten, en zitten ze dus voor een groot deel bij ons in de tuin.. Te scheiten en doen :\

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:44

Zie mijn vorige bericht :) Wegbrengen die hap.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:01

het gaat wel ver hier hoor... Bakstenen? Stroombandjes? Waar gaat dat heen. De eigenaren zijn verantwoordelijk niet de beesten!
Enig idee wat het met een kat doet, door een vreemde in een doos gepropt worden en naar een asiel gebracht worden? Lekker diervriendelijk dan...

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:05

Nee.. bakstenen was even metaforisch.. :D
Ennuhh @papagroom; jij mag altijd een keutel komen leggen in mijn tuin.. pas je dan wel even op voor m'n Duitser ;) Die heeft het niet zo op vreemden.

Maar even zonder gekheid; een stroomdraadje boven de schutting heb ik ook aan zitten denken (bij mij springen ze erover heen namelijk). Hou ik alleen nog het probleem bij het gaas (kan ik ook wel stroom op zetten maar wordt wel erg omslachtig).
Je hoeft de katten niets aan te doen of naar het asiel te brengen. Er moet wel een schrikreactie zijn waardoor ze eigenlijk niet meer terug willen komen. Water en een stroomdraadje zijn dan best een oplossing.
Laatst bijgewerkt door Tafje op 11-10-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:05

liedje89 schreef:
Thirty schreef:
Dan is het maar goed dat wij geen buren zijn :)

Overigens heb ik geeneens buren, en ben ik blij dat ik uit het koude kikkerlandje weg ben waar veel te weinig ruimte is voor iedereen en alle dieren daarbij behorend :) Maar da's een andere discussie :P

Het is niet 'uit principe', het is 'uit overlast'. Het is simpelweg heel vervelend als je lekker in de tuin bezig bent en regelmatig in de kattenstront grijpt. Of als er een kater tegen je portiek of voordeur sproeit.

Als het niet uit principe is waarom zou je dan niet gewoon een busje stinkspul of een stroomdraadje zelf halen en probeer je later de kosten op de buren te verhalen :o? ??? Tuurlijk kost het jou dan wat moeite maar het is altijd meer moeite dan telkens weer gaan klagen en hopen dat de buurman het uiteindelijk zelf op gaat lossen. En uiteindelijk zo gefrustreerd raken dat je zelfs overweegt om zijn kat maar naar het asiel te brengen/stront over de schutting te gaan gooien. En allerlei meer onzin waardoor die je veel energie/moeite kosten, je alleen maar ruzie krijgt met de buur en het probleem nooit opgelost raakt???

Als je echt overlast hebt en de buurman reageerd niet op de klachten kan je er nog gewoon voor kiezen om de eer aan jezelf te houden hoor. Tuurlijk is dat aso van de buur, als mijn buur last zou hebben van mijn kat zou ik persoonlijk een stroomlintje komen spannen over het tuinhek of weken koffiedik voor hem verzamelen maar als je het dier zelf gaat treiteren (/het dier steelt) of me met stront gaat bekogelen dan vergaat mij de zin om iets voor jou te doen bij mij ook heel snel :)*

@wilawander: die van jou vind ik dan nog wel geinig maar nog steeds die mensen hebben dus heel veel moeite gedaan en waarschijnlijk vinden de katten de tuin nu alleen maar leuker :+ . Dus uiteindelijk hebben ze vooral zichzelf :')

Nee hoor. wat denk je hoe die mensen baalden als hun kat weer thuis kwam en weer met dat goedje op de bank kroop. :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:09

Thirty schreef:
Zie mijn vorige bericht :) Wegbrengen die hap.

En dan wachten tot de buurman hoogst persoonlijk in de tuin komt schijten :)* . Dan nog het is toch heel veel moeite om een kat te vangen (soms lukt het zelfs niet, of word je gebeten door een vreemde kat waarvan je niet weet wat ie allemaal bij zich draagt :? ) en hem helemaal naar het asiel te brengen, vooral als je dat geintje herhaaldelijk uit wilt voeren kost dat dus veel meer tijd en moeite dan een constructieve oplossing :Z :Z :Z .

Ik snap dat er bij een asociale buurman de behoefte op komt om net zo asociaal terug te doen maar iedereen weet toch dat je daar uiteindelijk niets mee opschiet :? :?

@wilawander: Zodra je die katten gaat voeren zijn ze juist nog veel moeilijker weg te krijgen :') . Nu hebben ze dus nog fanatiekere katten en een buurman die nu waarschijnlijk nog minder geneigd is mee te werken/betalen aan een constructieve oplossing.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 11-10-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:11

magda_90 schreef:
Mas schreef:
secricible, ik kan je helemaal volgen :j
Iets wat ik ook nooit begrepen heb is waarom ik wel belasting betaal voor mijn hond (die alleen poept op de aangewezen plaatsen) en er geen belasting voor katten betaald hoeft te worden (die het dus overal laten vallen). En ik ben het met je eens dat het de omgekeerde wereld is dat je je in allerlei bochten moet wringen om andermans kat uit nota bene je eigen tuin te weren...

Daarom heeft Wolvega (Friesland) de hondenbelasting nu ook afgeschaft. Nu de rest van de gemeentes nog.

Gevonden: http://www.blikopweststellingwerf.nl/ni ... -ingevoerd

Daar staat alleen die mooie uitspraak niet bij die ik op TV gehoord heb: 'Hondenbelasting afschaffen omdat de katteneigenaren geen belasting hoeven te betalen'.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:15

Het hielp juist daar de buren de katten niet meer buiten lieten, daar hun interieur er niet beter van werdt. Ze vroegen diegene wel die buizen te verwijderen maar hij zei. Ik mag in mijn tuin doen en laten wat ik wil.........

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:15

Die buurman mag niet in mijn tuin komen (net zo min als zijn katten), dus dat is makkelijk opgelost dacht ik zo. Met zulke simpele zielen ben ik heel snel klaar.

Ik doe liever wat moeite zodat die buurman geld moet neertellen om zijn oh zo geliefde kat terug naar huis te halen (wat ie uiteindelijk dus niet meer gaat doen, kost te veel), dan ben ik er iig vanaf.
Dan moet ie maar beter op zijn dieren letten, niets asociaals aan van mijn kant.

En zo grappig dat je denkt dat diezelfde asociale buurman wel even mijn al gemaakte kosten gaat dekken. Echt :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:18

Thirty schreef:
Die buurman mag niet in mijn tuin komen (net zo min als zijn katten), dus dat is makkelijk opgelost dacht ik zo. Met zulke simpele zielen ben ik heel snel klaar.

Ik doe liever wat moeite zodat die buurman geld moet neertellen om zijn oh zo geliefde kat terug naar huis te halen (wat ie uiteindelijk dus niet meer gaat doen, kost te veel), dan ben ik er iig vanaf.
Dan moet ie maar beter op zijn dieren letten, niets asociaals aan van mijn kant.

En zo grappig dat je denkt dat diezelfde asociale buurman wel even mijn al gemaakte kosten gaat dekken. Echt :')

Ik vind het eigenlijk nog veel hylarischer dat jij denkt ooit minder overlast te krijgen door je buren boos te maken. Het is wel duidelijk dat jij ergens woont zonder (aso) buren dan :') :') , jij hebt gewoon geen praktijk ervaring <<)