Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ariebren schreef:TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)
Het zijn van oorsprong italiaanse waakhonden.
Het enige wat die honden gedaan hebben is de baas verdedigen, en dat kan soms heel ver gaan.
Levensgevaarlijk om zulke honden te houden, de ras vereniging houdt zich op de vlakte maar geeft wel een waarschuwing af die je tussen de regels door kan lezen.
Uitlaten doet ze twee bij twee, ze durft geen eens met vier honden naar buiten te gaan.
De honden kunnen er niks aan doen, zit in het karakter.
De eigenaar kan er heel veel aan doen, waarom zoveel van die honden houden ??
En als er weer getemd wordt omdat ik niet lief meepraat ??
De waarheid moet ook gezegd kunnen worden.
lifaya schreef:die RAD wetgeving is sowieso al (gelukkig) afgeschaft![]()
hoe kun je cane corso's nou voor pitbulls aanzienookal hebben ze beide een brede kop, ze verschillen zo erg
. Daarbij hebben Cane Corso's wel iets weg van Mastino's en Mastino's stonden ook op de RAD lijst
.cinn87 schreef:@-san87-: heb al een stukje terug neergezet welke eronder vallen dus ga het eigenlijk niet meer herhalen![]()
Er zijn 5 rassen die er zoiezo onder vallen! en daar zit de cane corsa niet bij.
.
One_Love schreef:_blue_ schreef:ik ben het met one_love en iris eens, dit kan nog wel eens hele nare gevolgen hebben voor je honden en jouzelf. een hond die aan stukken wordt verscheurd kan je niet zomaar achterlaten, je heb als burger wel enige verplichting. daarnaast hadden jou honden nooit maar dan ook nooit dit gedrag zo extreem mogen vertonen en zal de aid bepalen wat er met ze gaat gebeuren. zulke honden dienen gemuilkorft te worden
Gemeente zou TS ook kunnen verplichten om de dieren altijd met muilkorf uit te laten. Zo'n verplichting heb ik ook met 1 van mijn honden.
Ariebren schreef:TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)
Het enige wat die honden gedaan hebben is de baas verdedigen, en dat kan soms heel ver gaan.
Levensgevaarlijk om zulke honden te houden, de ras vereniging houdt zich op de vlakte maar geeft wel een waarschuwing af die je tussen de regels door kan lezen.
Uitlaten doet ze twee bij twee, ze durft geen eens met vier honden naar buiten te gaan.
. Levensgevaarlijk gaat wel wat ver hoor... Ariebren schreef:TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)

Miepie77 schreef:Ariebren schreef:TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)
dit is gewoon kortzichtig, bij mij in de straat woont ook een canecorso een reu die niet is geholpen en dat is echt een doetje en vrienden met alles en iedereen
. Maar toch, ook die dieren kunnen beste schade aanrichten.
_blue_ schreef:rad is afgeschaft dat weten we inmiddels maar dat neemt niet weg dat er daarom dan maar op losgebeten mag worden. en in dit geval zijn dr echt wel regels, zulke honden horen niet in de maatschappij thuis daar moeten we tegen beschermd worden. doet de eigenaar dit niet zal de wet in gaan grijpen. ik zal zulke honden dus nooit of te nimmer samen uitlaten!
. Moet je gezonde, goed luisterende en vriendelijke dieren afmaken omdat ze een keer reageerden omdat ze zelf nota bene aangevallen werden? _blue_ schreef:rad is afgeschaft dat weten we inmiddels maar dat neemt niet weg dat er daarom dan maar op losgebeten mag worden. en in dit geval zijn dr echt wel regels, zulke honden horen niet in de maatschappij thuis daar moeten we tegen beschermd worden. doet de eigenaar dit niet zal de wet in gaan grijpen. ik zal zulke honden dus nooit of te nimmer samen uitlaten!