Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:43

Mijn honden hebben vandaag nog los met minstens 100 andere honden gespeeld in Bussloo maar als ik aangelijnd met ze zou lopen en een andere hond agressief op ze af zou stormen en in de aanval zou gaan zouden mijn honden (witte herders) die hond ook helemaal aan flarden scheuren als de betreffende hond zou blijven vechten.
Niks raars aan, is natuurlijk gedrag. Daar ga ik ook niet met mijn vingers tussen zitten en ik ga van mijn honden ook niet verwachten dat als ze hard aangevallen worden ze niks terug doen en zich kapot laten bijten.
Honden verdedigen zichzelf, elkaar en hun baas.

Die kerel had iig niet het recht om tegen TS tekeer te gaan.... hij had zelf zijn dier niet onder controle en dan ook nog eens los in een gebied waar het niet mag. Een agressieve hond die niet onder appél staat hoort helemaal niet los te lopen. Hij is degene die de overlast bezorgde!!
TS kan de DA kosten van de hond via haar WA verzekering laten vergoeden maar ik vraag me af of de verzekering wel gaat uitkeren als ze het verhaal kennen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

cinn87 schreef:
dat weten we "DAT IE NIET MEER BESTAAT "
we hebben het over de rassen die eronder vielen toen ie nog wel bestond.

Maar dat is off topic.

Miepie77

cinn87 schreef:
dat weten we "DAT IE NIET MEER BESTAAT "
we hebben het over de rassen die eronder vielen toen ie nog wel bestond.

idd en er werd aangegeven dat veel gemeentes hem nogwel als leidraad gebruiken om hun beleid te bepalen

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:44

Ariebren schreef:
TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)
Het zijn van oorsprong italiaanse waakhonden.
Het enige wat die honden gedaan hebben is de baas verdedigen, en dat kan soms heel ver gaan.

Levensgevaarlijk om zulke honden te houden, de ras vereniging houdt zich op de vlakte maar geeft wel een waarschuwing af die je tussen de regels door kan lezen.

Uitlaten doet ze twee bij twee, ze durft geen eens met vier honden naar buiten te gaan.

De honden kunnen er niks aan doen, zit in het karakter.
De eigenaar kan er heel veel aan doen, waarom zoveel van die honden houden ??

En als er weer getemd wordt omdat ik niet lief meepraat ??
De waarheid moet ook gezegd kunnen worden.

Weer lekker kort door de bocht zeg :+

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:44

Wie heeft het over temmen ariebren? En dat zij ze 2 aan 2 uitlaat vind ik niet zo raar. Ik laat mijn3 er niet tegelijk uit omdat ik simpelweg te erg ga klooien met riemen die in de klit raken etc

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:45

wat is de waarheid? ik zie alleen een mening. Ik heb onwijs goede ervaringen met dit ras, onwijs lief, de honden die ik ken hebben geen hond-agressie, zijn erg loyaal naar de eigenaar maar in mijn ogen niet overprotected. Het zijn in mijn ogen ook absoluut goede en leuke maar wel lompe gezinshonden.

_San87_

lifaya schreef:
die RAD wetgeving is sowieso al (gelukkig) afgeschaft :+
hoe kun je cane corso's nou voor pitbulls aanzien :') ookal hebben ze beide een brede kop, ze verschillen zo erg :')

Dat kan heel makkelijk. Een pitbull is namelijk ras maar een type. Een dier wat dus een kruising Am. staff en bulldog is of zo, is een pitbull, net als een kruising Mastino + stafford :). Daarbij hebben Cane Corso's wel iets weg van Mastino's en Mastino's stonden ook op de RAD lijst :).

cinn87 schreef:
@-san87-: heb al een stukje terug neergezet welke eronder vallen dus ga het eigenlijk niet meer herhalen ;)

Er zijn 5 rassen die er zoiezo onder vallen! en daar zit de cane corsa niet bij.

Vijf specifieke rassen, maar ook heel belangrijk: Uiterlijke kenmerken. Dus alles wat ook maar op een pitbull achtige lijkt :).

"Schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart. Een hond met die kenmerken werd in beslag genomen tenzij de hond een geldige FCI stamboom had."

Daar vielen dus de Cane en de Am. Bull waar ik over sprak ook onder. :)

shilady

ben benieuwt hoe dit afloopt
voor de meeste bokkers hier zijn jou honden niet schuldig.
Maar je weet natuurlijk niet of de politie die andere eigenaar nog vind en wat die zal zeggen..
Kan dan best zijn dat hij het verhaal verdraait en jou honden alle schuld geeft om zo dierenartskosten vergoed te krijgen van jou

Nietje_

One_Love schreef:
_blue_ schreef:
ik ben het met one_love en iris eens, dit kan nog wel eens hele nare gevolgen hebben voor je honden en jouzelf. een hond die aan stukken wordt verscheurd kan je niet zomaar achterlaten, je heb als burger wel enige verplichting. daarnaast hadden jou honden nooit maar dan ook nooit dit gedrag zo extreem mogen vertonen en zal de aid bepalen wat er met ze gaat gebeuren. zulke honden dienen gemuilkorft te worden

Gemeente zou TS ook kunnen verplichten om de dieren altijd met muilkorf uit te laten. Zo'n verplichting heb ik ook met 1 van mijn honden.

Ja en ze zouden die andere meneer moeten verplichten ook zijn verantwoording te nemen.

Hij moet zijn hond gewoon aangelijnd houden en helemaal wanneer zijn hond op andere honden afstormt. Al zou het alleen maar zijn om zijn eigen hond te beschermen tegen dit soort ongevallen. Helaas gebeurt dit heel vaak niet en uiteindelijk is de hond hiervan de dupe.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:46

Ariebren schreef:
TS heeft vier honden van het haar bekende ras. (zie profiel en ga maar googelen op het ras)
Het enige wat die honden gedaan hebben is de baas verdedigen, en dat kan soms heel ver gaan.

Levensgevaarlijk om zulke honden te houden, de ras vereniging houdt zich op de vlakte maar geeft wel een waarschuwing af die je tussen de regels door kan lezen.

Uitlaten doet ze twee bij twee, ze durft geen eens met vier honden naar buiten te gaan.

Whut :+. Levensgevaarlijk gaat wel wat ver hoor...

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:47

Dat klopt hij had zijn hond aangelijnd moeten houden en TS had haar honden wat beter onder controle moeten hebben. IMO zijn ze beide fout helaas zit de wet wat anders in elkaar.

LiesxAnne

@saskiakefie: Niet want ts geeft zelf aan dat de agent dit tegen haar heeft gezegd dus word er niet off topic gepraat aangezien we ingaan op wat de agent tegen ts gezegd heeft.

Miepie77

Ariebren schreef:

dit is gewoon kortzichtig, bij mij in de straat woont ook een canecorso een reu die niet is geholpen en dat is echt een doetje en vrienden met alles en iedereen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:48

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:49

Heerlijk al die honden.
Geef mij maar paarden.

_San87_

Miepie77 schreef:
Ariebren schreef:

dit is gewoon kortzichtig, bij mij in de straat woont ook een canecorso een reu die niet is geholpen en dat is echt een doetje en vrienden met alles en iedereen

En zo zijn de Pinchers van mijn buren terroristen eerste klas. Bijten naar je enkels als je langsloopt, blaffen. Gelukkig gooi je die met een zwiep weg en gaat dat met een Cane wat moeilijker :'). Maar toch, ook die dieren kunnen beste schade aanrichten.

Birdie60

ik ben toch ook benieuwd hoe dit afloopt

_blue_

rad is afgeschaft dat weten we inmiddels maar dat neemt niet weg dat er daarom dan maar op losgebeten mag worden. en in dit geval zijn dr echt wel regels, zulke honden horen niet in de maatschappij thuis daar moeten we tegen beschermd worden. doet de eigenaar dit niet zal de wet in gaan grijpen. ik zal zulke honden dus nooit of te nimmer samen uitlaten!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:50

Gelukkig zegt ook niemand dat je dat moet doen. :roll:

De kortzichtigheid van sommige reacties druipt er weer vanaf. De ts stelt een vraag en sommige mensen blijven maar doordrammen over de RAD?
Misschien had de ts moeten zeggen dat ze 2 labradors heeft :')
Laatst bijgewerkt door Wesco op 09-10-11 20:53, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:51

_blue_ schreef:
rad is afgeschaft dat weten we inmiddels maar dat neemt niet weg dat er daarom dan maar op losgebeten mag worden. en in dit geval zijn dr echt wel regels, zulke honden horen niet in de maatschappij thuis daar moeten we tegen beschermd worden. doet de eigenaar dit niet zal de wet in gaan grijpen. ik zal zulke honden dus nooit of te nimmer samen uitlaten!

Maar de honden deden niks verkeerd :?. Moet je gezonde, goed luisterende en vriendelijke dieren afmaken omdat ze een keer reageerden omdat ze zelf nota bene aangevallen werden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:52

Het slaat echt totaal nergens op dat TS wordt aangevallen op het ras dat ze heeft 8)7
Labradors en herders richten in een soortgelijk geval exact dezelfde schade aan.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:52

In principe is een hond zo gevaarlijk als je hem zelf maakt.. En gelukkig voor heel veel eigenaren zijn er honden die heel erg vergevingsgezind zijn, waardoor ze niet zo snel gevaarlijk zullen worden. Maar van elk ras kan je gevaarlijke honden vinden en dan hoef je echt niet goed te zoeken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:53

_blue_ schreef:

hihi het word steeds leuker, nu bijten die rassen er al op los :')
de honden van ts waren aangelijnd he :)*

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:54

One_Love schreef:
Dat klopt hij had zijn hond aangelijnd moeten houden en TS had haar honden wat beter onder controle moeten hebben. IMO zijn ze beide fout helaas zit de wet wat anders in elkaar.

In mijn ogen zie jij dat helemaal verkeerd. TS had honden onder controle.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:54

De honden hebben wel iets verkeerds gedaan, zo erg zich verdedigen hoort niet. Afmaken is ook overdreven maar een muilkorfplicht zou fijn zijn. Mijn pup luisterd nog niet 100% en die loopt in het losloopgebied ook wel eens op een andere hond af, de hond die mijn pup bijt komt daar dus echt niet mee weg!