Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:10

Mijn vriend zou ook niet met ze over straat gaan als ik ze perse een trui of jas aan wilde trekken in de winter. Wel als ik een simpel dekje kocht ofzo, maar als ik dan weer zou gaan voor een gekleurd truitje of jasje ofzo, al helemaal als er roze op zou zitten, dan moest ik ook maar met ze gaan lopen want hij zou dat echt niet cool vinden...
Dat kan dan toch niet, dat hij met een hond gaat lopen die notabene een jas aan heeft met roze... Nee daar is meneer veel te stoer voor hoor :')

Die van onszelf gaan overigens gewoon in hun blote kont in de sneeuw, er zit toch haar op :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:37

Citaat:
Nee hoor, zo léés jij het omdat je het graag uit de context wil tillen opdat je jouw tenen eronder kan schuiven.

Daar zijn mijn tenen weer. <<)

Citaat:
Denkt hij dat dit zijn imago maakt of schaadt?
Dan is die hond eigenlijk een stijl-accessoire voor hem :)*
Is mij een bíet wat een ander op straat erover denkt. Ik ben gewoon mezelf :D

Dat is misschien wel een vooroordeel.
En daarmee iemand in een hokje stoppend. De pot verwijt de ketel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:54

Huertecilla schreef:
meggiemeg schreef:
Nou mijn man gaat echt niet meer met ze lopen hoor als ik ze in een mooi tenu zou laten scheren door de trimster,

Denkt hij dat dit zijn imago maakt of schaadt?
Dan is die hond eigenlijk een stijl-accessoire voor hem :)*

Is mij een bíet wat een ander op straat erover denkt. Ik ben gewoon mezelf :D

Hij vindt het er niet uit zien al die strikjes en modellen. Hij geeft niets om zijn imago, zo is hij niet.
En nee hij denkt ook niet zo over een hond als zijnde een accessoire, hij is erg gek met ze maar heeft recht op zijn eigen mening.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:49

Moderatoropmerking:
Offtopic bericht verwijderd. Graag ontopic blijven ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:43

Agossie schreef:
Benfan schreef:
En god weet dat ik stiekem dat yoda pakje voor Dirkje wil kopen en een prinsessen jurk voor Anna puur om het aan te trekken, te wijzen en heel heel heeeel hard te lachen :j

-O- :roll: Arme dieren...

Een unicum!! Zijn we het toch eens met elkaar eens hier. Ik zou het niet doen inderdaad, wil hun fragiele ego's niet al te veel indeuken. Onze oudste kijkt je al gepijnigd aan als ze een halsband om krijgt, die vind dat soort dingen toch zo verschrikkelijk. Maar het Yoda idee snap je wel als je haar enorm rechtop staande oren ziet. Ik koop van dat geld liever een lekkere bot, een buskaart naar het bos of een nieuwe voetbal bij een sportwinkel. Daar word ik gelukkig van (die blije koppen) en ik moet zelf ook actief bezig. De bal rondschoppen of proberen langs hun te komen met de voetbal. Soms moet dat ding ook echt mee met uitlaten. Dan rent Anna het huis uit om dat ding achter de container weg te halen en drukt ze hem al het grasveld op. :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:52

goh ben vast en zeker 1 van de weinige hier die dr hond in de winter met sneeuw en pekel schoentjes aan doet..bij me andere hond moest ik ze op een gegeve moment aandoen omdat ze voetjes gewoon stuk gingen van de pekel en afspoelen met warm water na het wandelen hielp niet..
en mijn hondje krijgt in de winter ook soms een jasje aan hij heeft niet veel haar op ze buik en is niet groter dan een jackrussel...

ik denk liever beetje aan me hond dan dat hij ze voeten stuk loopt of pijn in ze buik heeft of iets door de kou bij ze buikje

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:54

Vaseline op de pootjes doet wonderen tegen pekel.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:03

Inderdaad vaseline doen wij ook. Bij de oudste hond scheer ik altijd de buik en poten "kort" omdat het sneeuw zo blijft plakken, doet haar goed zeer. Blote buiken en sneeuw heb ik nooit wat van gemerkt dat ze last hebben, onze jongste is een kortharige jack met een blote buik en die rent altijd als een idioot het sneeuw in, zelfs ijskoud water en heeft nergens last van. Ze heeft weliswaar een vuurrode buik daarna.

Wel komen ze met opgetrokken poten naar je toe rennen als er een 'dingetje' tussen de tenen zit :P Die moet ik even weg halen. Geen gezicht, helemaal was het lachen toen onze oudste hond zag dat ik op die manier onze jongste aandacht gaf. Ze liep spontaan op 3 poten, linksvoor opgetrokken. Ze draait zich ongelofelijk dramatisch om (dat kan ze erg goed, ze zou haar eigen tv show moeten krijgen) en loopt naar ons toe... met rechtsvoor omhoog getrokken. Nou echt, mij kun je dan opvegen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:06

Heb hier ook 3 blote buiken en die hebben nergens last van. Moeten ze wel in beweging blijven natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:33

Hier ook niet. Schoenen zou ik om die reden wel doen. Maar vaseline volstaat hier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:49

...en dan nu

tatatatááá

...

de advocaat van de duivel:

Afbeelding

;) :)*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:09

Tsja. Ik vind het 3x niets hondenkleding. Maar, wanneer je een chihuahua hebt en de vrieskou als vorig jaar, hoop ik toch echt dat de hondjes een dekje krijgen wanneer ze naar buiten gaan.
Oke, niet élke chihuahua, en ook niet alleen chihuahua's, maar over het algemeen hebben de labradors het gemakkelijker met hun lichaamstemperatuur dan de kleintjes.

Dus ja, als er een duidelijke functie aan is, zoals kou of regen, dan zeg ik, doe zo'n hond wat aan. Tegenwoordig zijn er ook t-shirts zodat dieren niet aan hun hechtingen kunnen zitten. Ideaal!!! Hoeven ze niet meer zo'n ongelooflijk irritante kap om.

De vergelijking met het paard vind ik echter niet echt op zn plaats.
Huertecilla: Nu moet je mij toch echt even vertellen:
Als je een geschoren paard hebt (meeste sportpaarden worden geschoren). Die móet een regendeken om, die móet een winterdeken om. Want anders krijgen ze het k-k-k-k-k-k-k-koud!
Enne, mijn verzorgfjordje, móest ook echt een vliegendeken om, want die scheurde zich kaal zonder. Van de jeuk.

Dus, mijn mening: Wanneer er een duidelijke functie aan vastzit, zeg ik doen, en als je dan een modieus stuk kleding wilt kopen, ga je gang. Is het alleen maar voor de fun, dan vind ik het geldverspilling....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:14

Marjoow schreef:
Als je een geschoren paard hebt (

Er bestaan geen geschoren paarden.
Die wórden geschoren.
Voor een twijfelachtige mensenredenering worden die van hun vacht ontdaan.
Een kledingstuk wordt dan noodzaak ja.
Noodzaak doordat het paard geen paard mag zijn voor de leuk van een mensenambitie :)*
Is in míjn optiek een stuk laakbaarder dan eens een keer een smoking aan voor de leuk zonder met een scheerapparaat voor máánden van de vacht ontdaan te worden.
Vind ik prima vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:15

amyz schreef:
:')

Ok, mn vorige hondje had gerust wel eens een pakje aan (mascotte tijdens verkleede carroussel en mascotte tijdens koninginnemarkt) maar buiten dat... :n Toen ze ouder werd en begon af te vallen heb ik wel zo'n hondendekentje voor haar gehaald, was eigenlijk vooral voor als ze mee ging naar stal omdat ze daar veel stilzat en dat buikje dan net iets te dicht bij de grond kwam in t open land. Maar diezelfde winter liep ze de dagelijkse rondjes vrijwel altijd zonder :D

Paard vind ik weer een ander verhaal, is ook functioneel. Bovendien heeft mijn pony écht geen Armani-smoking hoor :')

Tsja, voor honden; als het een doel dient (dus bescherming tegen de kou wanneer dit nodig blijkt), prima. Maar elke dag een ander jasje aan.. Je moet t maar leuk vinden hahaha.

Niet? -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:17

Huertecilla schreef:
Marjoow schreef:
Als je een geschoren paard hebt (

Er bestaan geen geschoren paarden.
Die wórden geschoren.
Voor een twijfelachtige mensenredenering worden die van hun vacht ontdaan.
Een kledingstuk wordt dan noodzaak ja.
Noodzaak doordat het paard geen paard mag zijn voor de leuk van een mensenambitie :)*
Is in míjn optiek een stuk laakbaarder dan eens een keer een smoking aan voor de leuk zonder met een scheerapparaat voor máánden van de vacht ontdaan te worden.
Vind ik prima vergelijkbaar.

Dus het is beter om een paard zeiknat te trainen, en ze dan in de kou te laten staan??
Ooit erover nagedacht dat hetgeen wat de mens ermee wilt doen, dat het paard dat leuk kan vinden?

En als je een paard hebt, waarmee je de sport beoefend, is het totaal niet praktisch een paard te hebben met wintervacht.
Maargoed, das totally offtopic.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:20

amyz schreef:
Paard vind ik weer een ander verhaal, is ook functioneel. Bovendien heeft mijn pony écht geen Armani-smoking hoor :')

Alsof de prijs en het esthetische ontwerp er wat toe doen.

Als jouw pony geschoren is, heeft het dier door die ontdiering een jas nodig. Maakt functioneel niets uit of dat een traditionele woilach met singel is of een Armani ontwerp.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:25

Marjoow schreef:
Dus het is beter om een paard zeiknat te trainen, en ze dan in de kou te laten staan??

Dat staat er niet :)*
Dat is een incorrecte sprong naar conclusie.

Vraag eerst;
- waarom dat paard zeiknat van het zweet is
- of zeiknat buiten zetten of scheren+deken de enige keuzes zijn

Dat is echter inderdaad off-topic.

On-topic is dat een paard door ingrijpende ontdiering een jas aan moét.
Een hond moest toch hond zijn?
Waarom een paard dan geen paard?
Paardscheren moet voor mensensportleuk en een tuxedo mag niet voor zomaar leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:32

Zeg, van mij mag het allebei :D

Zolang het dier er geen last van heeft. Heb Raf gisteren een shirt aangetrokken, ging hij ermee paraderen _O-

Alleen een uur later heeft hij hem verscheurd.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:33

Hahaha, ik vind het er grappig uit zien. Natuurlijk is het overdreven maar zie er het kwaad niet zo van in zolang de hond het niet als vervelend ervaart. Als kind deed ik onze hond ook weleens een shirtje van mijn kleine broertje aan, of een grote roze strik om haar halsband, oranje sjaal met voetbal. Strikje in haar haar was er binnen no time uit want dat vond ze niet zo fijn (kruising York dus dat zag ik op plaatjes), heb er ook weleens in mijn poppenwagen mee rondgelopen (met mijn konijn ook trouwens, vonden mijn ouders wel een plan want dat vond ze een stuk prettiger dan rondgedragen worden, ik kon nijn goed aaien en nijn had nog het gevoel van vaste grond onder haar pootjes en kon wat op en neer huppen). Nu vind ik dat onzin, maar toen vond ik het leuk en ze hebben er echt niet onder geleden.
Je hebt hondjes die geen pas meer zetten zodra ze kleren aan krijgen maar ook honden die gewoon vrolijk ermee rond rennen. Nou dan zie ik er het kwaad echt niet van in. Toen onze hond oud werd en haar vacht heel dun werd vond ze het zelfs heel fijn om met wollen gebreid jasje naar buiten te gaan als het vroor. Ze hield ook niet van regen, dan was het bij de eerste struik een plas doen en naar huis rennen. Dus en regenjas was misschien ook niet verkeerd geweest.
Ik snap echt niet wat het probleem is. Belangrijkste is dat een dier goed te eten en drinken krijgt, beweging naar behoefte, contact met soortgenoten, vrij van pijn, ruimte voor natuurlijk gedrag etc. Of dat nou met of zonder jas is maakt dan wat mij betreft niet zoveel uit.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:33

Ik vind dat je appels met peren vergelijkt.

Mensensportleuk is voor paarden ook paardensportleuk.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:04

Fleurtje100 schreef:
Als kind deed ik onze hond ook weleens een shirtje van mijn kleine broertje aan, of een grote roze strik om haar halsband, oranje sjaal met voetbal. Strikje in haar haar was er binnen no time uit want dat vond ze niet zo fijn (kruising York dus dat zag ik op plaatjes), heb er ook weleens in mijn poppenwagen mee rondgelopen

Het kind van de overburen deed dat ook allemaal bij hun hondje, wat een gemeen krengetje werd dat diertje naar andere kinderen.
Maar, wat je ook schreef, als de hond er geen probleem mee heeft om is een keer kleding aan te hebben moet men het gewoon doen als ze het leuk vinden.

Waar ik moeite mee heb is als het diertje vrijwel elke dag een pakje aan krijgt, nagels gelakt en de hele mikmak. Vind ik echt te bizar en ook zielig voor de hond.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:14

Yamcha schreef:
Zeg, van mij mag het allebei

Zolang het dier er geen last van heeft. Heb Raf gisteren een shirt aangetrokken, ging hij ermee paraderen

Alleen een uur later heeft hij hem verscheurd.

Mijn paard krijgt wel eens een zadel en een bitloos hoofdstel op en om, en een vlecht in zijn haar, daar houdt het dan ook wel op.......en helaas in de zomer zijn eczeemdeken.

Er geen last van hebben vind ik ook heel belangrijk maar niet elke baas houdt er helaas rekening mee dat hun hond er wel last van kan hebben.
Net als, en nog erger, een slecht zittend zadel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:20

Marjoow schreef:
Mensensportleuk is voor paarden ook paardensportleuk.

Ah, daarom zijn ze zeiknat van de stress, ploffen ze van een kabeltje wat valt, rennen weg als de ruiter valt (een uitzondering komt zelfs eerst even terug om de ruiter een rotschop te verkopen) etc.
Off-topic maar sorry, paardensport is ruítersport.

On topic is dat een paard scheren en ijzers onder nagelen heel wat ingrijpender ontdierend is dan een jasje om of nagels schilderen.
Dat is inderdaad appels met peren; wat sollen met een hond is onschuldig, vacht afscheren en spijkers in de hoeven timmeren fors ingrijpend.
Waarom dat met twee maten meten in mensenbelang?
Projecteer het gewoon eens; scheer een DuitseHerder voor een mensenbelang en lijm/hecht een sledehond gripzolen onder. Dát is wat met een paard gedaan wordt.
Nogmaals; een jasje aan en nagels schilderen is daarbij vergeleken héél onschuldig vermaak waar de hond nog aandacht bij/door krijgt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:32

Mee eens :j
Dat is wel echt een serieus criterium, dat alles goed zit :j

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:36

Huertecilla schreef:
bosmonster schreef:
Natuurlijk wel met stoere camouflageprint _O-

Natuurlijk, dát is hond hond laten zijn ;)

Twee hints:
1. doe een belletje aan de halsband want zíen in het bos???
2. ook niet met tig belletjes mee bosmonsteren in het jachtseizoen; beter dayglo oranje (is dat een mooie smoes om een tweede te kopen of wat :D )

Veel plezier met bosmonsteren *\o/*

_O- _O-
mss moet ik een koeienbel aanschaffen. oh nee, daar struikelt ie dan overheen :Y)