Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:39

Ik durfde het al niet zelf te doen, maar nu helemaal niet meer......... :o Laat je het bij de dierenarts doen??

En Cayenne, mag Joey niet bij jullie komen logeren?? Hij kan dan een heleboel leuke geluiden van Saffier leren..... :+ :D

Maggie_Eddy

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:08

Ik knip de nagels van m'n aga niet, van Zazu wel met zo'n speciaal schaartje, maar echt alleen maar de puntjes, de rest doe ik vijlen :j Gaat prima, hij wil meestal wel graag helpen en pakt dan de vijl vast :') Ach, kleinigheidje hou je toch :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:09

Kentaro, je mag Saffier ook wel een dagje lenen hoor :D
Ik kan hem soms wel achter het behang plakken maar na 1 dag vakantie mis ik hem altijd al :o

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:15

Dat behang he... Daar wil ik Zazu ook geregeld achter hebben :') Heeft ie ons horen praten 's morgens, en jawel hoor, begint meneer te schreeuwen := Maar ook hem zou ik niet meer willen missen :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:16

Dat redt Joey nooit, om die liedjes in 1 dag te leren............. :+
En dat achter het behang plakken ken ik hoor!!! Af en toe heeft ie van die buien dat ie kan schreeuwen................... Dan heb ik echt zoiets van 'Het volgende dier wordt een goudvis'............. 8-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:23

Saffier kan soms verschrikkelijk irritant zijn door UREN hetzelfde geluid te maken, of zijn zeurgeluidje dat hij uit z'n kooi wil (en dan is ie er net 5 uur uit geweest maar hij wil gewoon altijd bij me zijn.) Op een gegeven moment is dat echt mega irritant haha.
En als ie gaat krijsen, dan gaat er meteen 10 minuutjes een doek overheen hoor. Dan mag ie fijn afkoelen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:26

Ja hier gaat er dan ook een doek overheen hoor, of ik leg een lege colafles op z'n kooi. Dan zit ie zo verbouwereerd naar boven te kijken dat ie vergeet irritant te zijn :') Met dat schreeuwen ook, ik negeer 'm dan gewoon en pas wanneer er een normaal brabbeltje uit komt, krijgt ie pas weer aandacht door bijv. iets terug te zeggen. Hij schreeuwt dan ook vaak om ons te 'claimen', zo van, ik zit hier en je komt, en wel NU! :') Forget it vriend! :') Hij komt er uiteraard vaak zat uit, vooral 's avonds, rommelt ie lekker op zijn kooi of bij mij op de bank/schouder/schoot, net wat waar :P Dus aandacht zat hihi!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:28

:D Ben blij dat anderen er ook last van hebben... :P
Laatst werd ik ook echt even gek van die herrie, dus dacht gooi er even een kleed overheen. Kleed was niet net zo groot als de kooi, dus meneer hing op z'n kop aan de tralies om onder het kleed door nog even te schreeuwen of ik wel doorhad dat hij daar in zat......... :+ :D

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:29

_O-

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:30

Mijn schoonmoeder heeft een roodstaart papegaai haha ik vind hem maar eng hij doet altijd lelijk tegen me.
hij is alleen lief voor zijn moeder en mijn vriend.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:58

Hahaha ik vond coco eerst ook dood eng.....
Nouja dood eng.... ik geef hem nu lekkers uit mijn hand. Nou! Dat kwam eerder niet eens in me op hahaha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:10

Astaloca schreef:
Ik heb ook een papegaai! een kleine! een senegal :)

ha jij ook ...... staat een filmpje van die van mijn ouders

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 01:17

das toch wel heel bijzonder dat ze het zo door had ze kunnen het verstand hebben van en kind van 4 , moet je nagaan
Gerda20 schreef:
binky schreef:

die senegalees heeft me trouwens zo ongelovelijk hard gebeten , zat lekker op mn vingers te pronken met zn vleugeltjes laag en allemaal lieve geluidjes en ineens hap zo bijna tot mn bot volgens mij, heb hem 3 weken niet aangekeken.

Gerda20 ze ziet er prachtig uit,merk je niet aan haar dat ze oma mist?

Hier waren we heel bang voor. Maar ze heeft alles beleefd dus ik denk op 1 of andere manier dat ze het snapt.
Ze was een dag na overlijden dood op. Ze heeft de hele dag geslapen. Ook op het moment van de crematie was Co die dag thuis ook in de war.....

Als er vreemde mensen bij haar komen of aan haar gaan zitten word ze woest. Maar de mensen die haar op kwamen halen mochten hun gang gaan ze hield het wel in de gaten maar bleef rustig zitten.

Dus ik denk dat ze het begrijpt.... Ze heeft weleens een moment dat ze somber onder in dr kooi zit hoor, dan laat ik dr even zitten en daarna ga ik bij dr zitten. Even kletsen gewoon heel rustig. En dan klimt ze weer omhoog en is weer helemaal in dr sas.

Misschien dat het nog komen gaat? Maar ik hoop het niet voor coco.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:52

nagels en snavel doe ik zelf, net als bloedprikken voor eventuele tests.De nagels kan je wel zelf knippen, maar je moet oppassen dat je niet in het leven knipt. Vogels hebben relatief weinig bloed. Als je het niet durft ga dan naar een dierenarts.Voor andere dingen zelfs voor wieken ga dan naar een vogelarts.
enne over dat gillen... soms....maar alleen mijn edelkoppeltje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:59

Dat is een hele groep zeg!

Wij knippen kippetje zelf. We hebben het 1 keer laten doen door een papegaaienfokker, ze was zo erg in de stress dat dat echt geen optie meer was. We doen het sindsdien zelf, en fluiten/dansen dat ze dan doet! Kippetje heeft gelukkig het volledige vertrouwen in ons met het schaartje.
Wieken doen we niet, mevrouw heeft niet in de gaten dat ze kan vliegen. soms probeerd ze het, dan is het meer een duikvlucht richting de grond.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:55

pipo, wat een gaaf beestenspul hebben jullie zeg!!! (zit er hiertje eentje ontzettend jalours te zijn... :o )
Dan moeten we het toch maar een keertje gaan proberen bij Joey.... En uiteraard liever een paar keer een heel klein stukje, dan een keertje teveel....
Hij laat zich in het ieder geval ontzettend goed pakken! (hij zit echt heel graag ergens 'in'!)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:45

Pas daar wel mee op. Als je een vogel wiekt ,hou hem dan alsnog even binnen om er zeker van te zijn dat hij echt geen hoogte kan maken. 1 keer een windvlaag onder zijn vleugels of een schrikreaktie en hij kiest het ruime sop!
Ook moet je kijken bij het wieken dat de veren geen bloed meer bevatten. Nieuwe vere die nog niet helemaal uitgegroet zijn zijn namenlijk nog doorbloedt.
Hier een goede uitleg, al zou ik om te beginnen halverwege knippen en niet zo kort onder de dekveren.Dus vlak bij de pijl op de buitenste veer van het 1e plaatje.
http://www.parrotcare.nl/board/viewtopic.php?t=4114

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:49

De nagels bedoelde ik hoor!!!
(Joey was gewiekt toen we hem kochten. Hij heeft de schitterende blauwe pennen al weer een hele tijd terug, maar eigenlijk vliegt hij zo weinig dat we het helemaal prima vinden zo! Het enige kleine nadeel is dat onze achterdeur vaak open staat voor de hondjes en dat je dan wel extra op moet letten :P )

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:37

haha fout begrepen, sorry!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:09

En, hangt Coco haar speeltje al in de kooi en vindt ze het wat??

@pipo, geeft niets hoor, maar nu zitten we weer op dezelfde lijn :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:05

Toen saffier star wars ging fluiten deed ik het ver in mijn broek :')

Mijn ooms en oma hadden altijd papegaaien, en die konden ook heel veel praten. Die van de ene oom stond destijds in zijn bakkerij-atelier( toen kon dat nog ja :D ) en blijkbaar durfde mijn oom nogal schelden tijdens het werk :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:53

En, hoe gaat het nu met Coco??

Pipo, doe jij ook sexen van de vogels??

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 11:26

Sorry mensen had de afgelopen dagen even erg weinig tijd.

Het gaat goed hoor met coco.
Er is een nieuw spelletje bedacht..... onder zijn kooi gaan zitten en hem roepen.... Hallo coco kiekeboe....

Hahahahahaha hij vind het helemaal geweldig

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:30

:D Daar willen we natuurlijk een filmpje van!!!!!!!!!!! :+

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 23:54

Kentaro schreef:
En, hangt Coco haar speeltje al in de kooi en vindt ze het wat??

@pipo, geeft niets hoor, maar nu zitten we weer op dezelfde lijn :D

Coco zijn speeltje hangt er nu net in. Ze ziet het volgens mij echt als het grootste gevaar ooit hahahaha.
Ze blijft laag in de kooi.... Loopt over de bodem heen naar boven te kijken.

Op dit moment klimt ze rusitg naar boven maar bij elk stapje omhoog doet ze weer twee naar beneden....

Maar ze blijft het wel boeiend vinden.

Na mijn idee kan ze zich er niet aan verwonden dus we laten hem lekker hangen.
Ik ga er van uit dat dit wel gaat wennen. Toch?