Luxe hondenhalsband & -lijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:15

Google ik op design halsbanden, kom ik de 'aap met de gouden ring' tegen :')
Afbeelding
Of het echt een duur merk is vraag ik me af, maar eerlijk is eerlijk, hij wordt er wel mooier door _O-

Maar even serieus, wat ik me wel af vroeg bij dure merkbanden.. bij paarden heb je bij de dure hoofdstellen twee maten; cob en full.. Hoe willen ze dat dan met halsbanden voor honden doen? Daar zijn tig verschillende maten in, van chihuahua tot rottweiler. Ik kan me niet voorstellen dat een winkel van elke maat een aantal halsbanden zou inkopen, dat wordt veel te duur. Misschien ook een reden dat die halsbanden gewoon minder goed verkopen?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:24

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:37

Huertecilla schreef:
Mas schreef:
Maar nog even over dat kwaliteitsaspect, daar ga ik toch niet helemaal in mee.

Kijk hier eens naar; http://item.rakuten.co.jp/e-montana/g-115272db/

Ik kóóp dat je ziet dat er een serieus kwaliteitsaspect is. Nee, ´kwaliteit´ is niet alleen maar duurzaamheid of modedebestendigheid. Ook mag je gebruiksdoelen niet vergelijken laat staan door elkaar halen.

Dan formuleer ik mijn zin anders: ik zie en erken kwaliteitsverschillen tussen halsbanden van 30 euro en halsbanden van 500 euro. Ikzelf ben echter niet bereid honderden euro's voor dat kwaliteitsverschil te betalen, wanneer ik bemerk dat mijn halsband van 30 euro ook 14+ jaar mee gaat. Plus dat mijn hond zich niet bewust is dat hij 500 euro om zijn nek heeft hangen en vrolijk de eerstvolgende baggersloot in duikt bij een wandeling.

Neemt niet weg dat ik de kwaliteitshalsbanden die hier voorbij zijn gekomen niet mooi vind. Ik heb er erg gave exemplaren bij gezien en het is qaan ieder voor zich te bepalen om ze te kopen of niet :j Zoals ik eerder zei spendeer ik een bedrag van 500 euro (of nog meer) liever aan een mooie halsketting voor mezelf :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:54

Ik geloof dat dat "de wet van de verminderde meerwaarde" heet.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:50

Huertecilla schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:

Bedankt voor de link.
Ziet er netjes uit.
Waarschijnlijk ergens in ´het gat´ en dat is een compliment.

Slechte foto`s helaas, maar toen ik laatst een dy`on difference hoofdstel kocht was de mooie kwaliteit leer het eerste dat me opviel en ook de chaps zijn nog van de zeldzame soort die onverslijtbaar lijken. Hun kennende denk ik dat ook deze halsbanden zowel qua stijl als kwaliteit een plaatsje bovenaan in de eregallerij verdienen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 00:05

CaPrIoLe`79 schreef:
Hun kennende denk ik dat ook deze halsbanden zowel qua stijl als kwaliteit een plaatsje bovenaan in de eregallerij verdienen.

Ken je de rest van de ere-gallerij?
Op grond van de standaard bronzen hardware staan ze op de wachtlijst voor het gat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 00:11

8nnemiek schreef:
Hoe willen ze dat dan met halsbanden voor honden doen?

Dat lost zich op door een ander ontwerp voor minis en de rest.
De mini is in feite de XS maar moet wel apart want is ook lichter en smaller, met een lichtere, dunnere lijn..
Die ´de rest´ halsband komt in drie maten S,M en L met dezelfde lijn.
De meeste boutiques zullen hooguit één demo model hebben, maar waarschijnlijk alleen op bestelling leveren.
Het zijn verder geen ´confectie´ artikelen. Gucci Dog b.v. was beperkte oplage met op = op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:13

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:21

Voor een dubbeltje op de eerste rij vind ik weer wat kort door de bocht :j Voor precies wat ik zoek wil ik best 100 euro uit geven (mits het echt precies is wat ik zoek) dat vind voor een band best een mooi bedrag voor kwaliteit maar om nou 300, 400 uit te geven nee dat gaat me te ver :))

Er komen wel weer mooie banden voorbij, die gucci is wel leuk maar zo duidelijk het merk dr op vind ik dan weer niet zo :o

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:39

Heey leuk topic!!! Ga hem straks gelijk even doorkijken. Benieuwd of ik nog wat leuks voor mijn doggie vind.

Dit is mijn hondje

Afbeelding
LV

Afbeelding
Burberry

Afbeelding

Afbeelding
Dit is geen echte hondentas hoor, ze zit er dan ook nooit in maar vond het wel ff leuk voor de foto :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:43

Seven schreef:
Er komen wel weer mooie banden voorbij, die gucci is wel leuk maar zo duidelijk het merk dr op vind ik dan weer niet zo :o

Deze heeft alleen discreet piepklein de naam in de clip, de gesp en in de lijn:

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:48

JessicaChico schreef:
Afbeelding

Zo´n hond gun je toch zijn (haar) Fanta?! ;)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:49

Wat bedoel je daarmee precies?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:58

JessicaChico schreef:
Wat bedoel je daarmee precies?

Dat was een befaamde reclamecampagne.

Afbeelding

Google er op en anders gaat het over.

Honi soit qui mal y pense is het motto van dit topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:11

Huertecilla schreef:
Blijft echt met stip op één (van Hermès), dé allermooiste showlijn ooit:

Afbeelding

Daar kan niks tegenop........ zó gaaf is die

*droomt wel over Raphael met die lijn*

En no-nonsense, waardevolle en zeer mooie lijn voor een no-nonsense, waardevolle en heel mooie hond....... wat een match :+:

volgens mij gaat hij nog geweldig lang mee ook.........

*gaat verder zeep maken*

Huertecilla schreef:
Ik begrijp gewoon niet zo goed dat:
- hele volksstammen wel 1000 euro meer uitgeven voor een hond met stamboom dan uit een asiel en dan doen of iemand gek is als die 100 of 200 euro meer uitgeeft voor een echt mooie halsband&riem wat minstens dat hondenleven lang meegaat.

Ik doe gewoon allebei :j

Uiteindelijk ben ik goedkoper uit, een dure kwaliteitsband gaat járen mee, heb hier een hondenlijn hangen, die is gemaakt van Passier-teugels, met heel chique blinde sluitingen. Die is wat verbouwd op een creatieve, doch vakkundige manier (heb het laten doen), en hij is inmiddels 15 jaar oud, het leer is soepel en zacht, en de lijn lijkt geen dag ouder dan toen...... de musketonhaken moeten vervangen worden, denk dat ik er 1 musketon en 1 karabijnhaak aan laat zetten, vind ik net iets mooier, en minder kans dat er haar in vast raakt.........

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:15

O jee......een oud halstertouw mag dat ook, of wordt ik nu uitgelachen?! :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:17

Yamcha schreef:
Daar kan niks tegenop........ zó gaaf is die

*droomt wel over Raphael met die lijn*

En no-nonsense, waardevolle en zeer mooie lijn voor een no-nonsense, waardevolle en heel mooie hond....... wat een match :+:

volgens mij gaat hij nog geweldig lang mee ook.........

Is hoge kwaliteit volleer en heeft inderdaad met minimaal onderhoud het ´eeuwige´ leven. Stond voor verrassend ´weinig´ te koop in Japan; onder de 200 Euro.

Citaat:
*gaat verder zeep maken*

:)* ;) _O-

Citaat:
Huertecilla schreef:
Ik begrijp gewoon niet zo goed dat:
- hele volksstammen wel 1000 euro meer uitgeven voor een hond met stamboom dan uit een asiel en dan doen of iemand gek is als die 100 of 200 euro meer uitgeeft voor een echt mooie halsband&riem wat minstens dat hondenleven lang meegaat.

Ik doe gewoon allebei :j .

*\o/* _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-09-11 13:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:20

astridelise schreef:

Natuurlijk ´mag´ dat, alleen niet op dit topic :)*

Ik :x niet over het halstertouw, wel over je leesvaardigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:24

astridelise schreef:

:j

Jij moet doen wat je wilt, persoonlijk vind ik dat niks...... mijn paard krijgt een mooi hoofdstel om, wat uitstekend past bij haar fijne hoofdje, mijn hond een mooie halsband, die zijn uiterlijk complimenteert :j dat voegt voor mij écht iets toe. Ik vind het andersom echt afbreuk doen om een elegante luxe volbloed een Belgenhalster om te doen, en een mooie rashond met een halstertouw uit te laten.

Die Passier-lijn heb ik nog steeds plezier van, jammer dat het 'hang- en sluitwerk' niet van dezelfde kwaliteit is als het leer zelf. De sluitingen van de teugels zelf wel, maar die zijn dan ook gemaakt door Passier.

Huertecilla schreef:
Is hoge kwaliteit volleer en heeft inderdaad met minimaal onderhoud het ´eeuwige´ leven. Stond voor verrassend weinig te koop in Japan; onder de 200 Euro

Oh, dat valt me alles mee, dan blijft het denk ik niet bij dagdromen :D Ik kan zulke uitgaven alleen niet te vaak doen, zo dik is mijn portemonnee niet, maar dat is weer het leuke, het hóeft ook niet vaak :)* De Passierlijn is van Beau geweest, maar heeft de hond ruimschoots overleefd, en ik vrees dat hij deze honden ook wel weer zal overleven........

*maakt meer zeep*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:32

Yamcha schreef:
Die Passier-lijn heb ik nog steeds plezier van, jammer dat het 'hang- en sluitwerk' niet van dezelfde kwaliteit is als het leer zelf. De sluitingen van de teugels zelf wel, maar die zijn dan ook gemaakt door Passier.

Je ziet waarom ik daar een paar keer in en tussen de regels naar verwijs; naar de hardware.
Met goede hardware heeft een vakkundige met goed kwaliteit garen in elkaar gezette bad van top-leer een érg lang functioneel leven.

De combinatie van kwaliteit en merknaam maakt het verder ´waardevast´.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:35

Ja, probleem is dat niemand er in NL een cent voor geeft, je kunt je hond immers ook uitlaten met een halstertouw :roll:

Ik ben niet Hollands genoeg, denk ik :D

Op zich niet erg, de lijn is niet te koop, en de honden ook niet.....

Grappige advertentie: wonen met je paard in de tuin in Almere...... hoe hollands, volgens Nederlanders is de wereld alleszins maakbaar :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:43

thanx HC maar is nog steeds niet mn smaak :o

deze vind ik mooi maar als dat minder kwaliteits leer is word zo'n band heel hard en niet prettig voor de hond en ik wil graag in plaats van enkel rond ook gevlochten rond :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 12-09-11 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:51

Yamcha schreef:
Ja, probleem is dat niemand er in NL een cent voor geeft, je kunt je hond immers ook uitlaten met een halstertouw :roll:

Dat kán ook en is het punt niet.
Wie dat punt mist, die mist het :D
Daar is dan verder dit topic niet voor.
Niet zo ingewikkeld allemaal lijkt míj.

Deze is voor 10 euro startbod niet verkocht :wow:

Afbeelding

Niet mijn smaak, doch de clip is veel meer waard.
Maar ja, om de lijn daar nu te kopen en demonteren vind ik soort van cultuurbarbarisme.
Heb daar dus niet op geboden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:54

die clip vind ik inderdaad ook mooi HC

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:57