Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:17

Miracle_ schreef:
Ik heb laatst voor mijn "papierloze kruising" een mooi leren bandje met steentje gekocht van €75,- die had mevrouw echter in 3 dagen tijd gehalveerd.
:wave: Bye bye geld. Ik ben gewoon niet van plan om m'n geld weg te gooien.

dan weet ik niet wat voor soort prullarria jij heb gekocht want zelfs bij de Action krijg je nog keurig je geld terug :)
Komen weer leuke nog interessantere links voorbij waar ik mij eens in ga verdiepen, komt eerdaags weer een nieuwe aankoop aan van niewe riemen.
huertelicilla wat een energie heb jij zeg om jezelf steeds te moeten herhalen omdat anderen graag voor je invullen :)

Miracle_

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:23

Ik vind die laatste bandjes niet eens mooi voor dat geld :n

Prullaria? Nou voor €75,- mag ik toch wel wat goeds verwachten. Mijn hond dacht daar anders over. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:24

Oeehw, leuk topic :D Heb net even de eerste paar pagina's doorgelezen en ga straks aan de rest beginnen, nadat ik mijn hond heb uitgelaten (aan haar Rogz Floral Tartan lijn en halsband :D)!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:36

Miracle_ schreef:

Prullaria? Nou voor €75,- mag ik toch wel wat goeds verwachten. Mijn hond dacht daar anders over. :)

nou dan had je op zijn minst je geld gewoon keurig terrug tekregen zo simpel als wat :)ik heb hier ook een keer een maandag morgen produkt gehad (van de tientallen kwalitetsriemen dus ja wat is kwaliteit) en daar scheurde het binnenleer van na 3 maanden (dus geen drie dagen) en kreeg keurig netjes een andere riem. dus sja.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:47

waar maak je je eigenlijk druk over?
Stel je koopt een niet te dure halsband en je geeft daarentegen je hond goed te eten.
waar maak je je druk over?
ik vind dit ook weer zo'n zinloze discussie: je kan beter een goede BAND met je dier opbouwen en daarvoor hoef je hem niet persee een dure BAND om te doen.
en veiligheidslichtjes bij de action kosten 89 cent. moet ik dan naar de duurdere dierenwinkel die ze verkoopt voor 20 euro??? daar kan ik er 100 van kopen bij de action.
tsjongejonge, alsof er niets beter te doen is.
sorry hoor. hou toch op. er zijn mensen die niets te eten hebben, geen dak boven hun hoofd, en hier maken jullie je druk om een hondenhalsband.
pfffffffffffffffffffff

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:03

mylene32 schreef:
sorry hoor. hou toch op. er zijn mensen die niets te eten hebben, geen dak boven hun hoofd, en hier maken jullie je druk om een hondenhalsband.
pfffffffffffffffffffff

Zo is het, breng verdorie jouw paard naar de voedselbank :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:17

seresta schreef:
Komen weer leuke nog interessantere links voorbij waar ik mij eens in ga verdiepen, komt eerdaags weer een nieuwe aankoop aan van niewe riemen.

Hier nu één hondje wat straks een set nodig heeft waarvan ik graag wil dat die hopelijk een lang hondenleven mee gaat.

We willen er nog een tweede bij die dan óók weer zo´n set nodig heeft.

Ik vind de Hunter Soft erg fraai maar klittenband is hier in de campo een NoNo; dat zit zó vol met plantenresten. Ook is het leer meer zacht dan duurzaam.
Ik zoek nog verder. De link van Pussinboots is veelbelovend.

Citaat:
huertelicilla wat een energie heb jij zeg om jezelf steeds te moeten herhalen omdat anderen graag voor je invullen :)

Bedankt voor het compliment.
Het invullen is standaard op Bokt. Ook mbt hoe ik over bio-ethiek en dus paardrijden denk.
De ruiterij is voor het grootste deel nog in de 19de eeuw en dat uit zich in alles.
Voeg daar vermeend geëmancipeerd assertief vrouw zijn aan toe en hoppa...

Ik kan er niet mee zitten. Eigenlijk is het zelfs heel complimenteus ;)

Fijn dat jij ook weer wat bronnen voor goed spul uit dit topic haalt +:)+

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:01

mylene32 schreef:
waar maak je je eigenlijk druk over?
Stel je koopt een niet te dure halsband en je geeft daarentegen je hond goed te eten.
waar maak je je druk over?
ik vind dit ook weer zo'n zinloze discussie: je kan beter een goede BAND met je dier opbouwen en daarvoor hoef je hem niet persee een dure BAND om te doen.
en veiligheidslichtjes bij de action kosten 89 cent. moet ik dan naar de duurdere dierenwinkel die ze verkoopt voor 20 euro??? daar kan ik er 100 van kopen bij de action.
tsjongejonge, alsof er niets beter te doen is.
pfffffffffffffffffffff

Mylene, adem in adem uit, wie maakt zich hier nou druk? Je mist de point van dit topic volledig (en met jou vele anderen die zich onterecht aangevallen voelen). Lees de vragen en opmerkingen van HC nou eens goed en objectief door, mogelijk zie je het dan. Ik vind het jammer dat de opzet van een leuk en interessant topic zó de nek omgedraaid wordt doordat men niet eens in de gaten heeft waar het eigenlijk om gaat.

Bijzonder jammer...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:07

@Pussinboots: die banden van handcrafteddogcollars.com zijn ontzettend origineel, maar helaas zie ik toch een hoop foto's met afwerkblunders en dat vind ik juist zo belangrijk bij kwaliteitsbanden, zeker als je er 105 dollar voor vraagt.

Ik zie er diversen die de maand niet zouden halen vrees ik...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:10

seresta schreef:
Miracle_ schreef:

nou dan had je op zijn minst je geld gewoon keurig terrug tekregen zo simpel als wat :)ik heb hier ook een keer een maandag morgen produkt gehad (van de tientallen kwalitetsriemen dus ja wat is kwaliteit) en daar scheurde het binnenleer van na 3 maanden (dus geen drie dagen) en kreeg keurig netjes een andere riem. dus sja.

Het is natuurlijk een verschil of jou hond de hele band zelf gesloopt heeft, of dat de band van slechte kwaliteit is en het binnenleer idd scheurt. Een leren halsband is niet bestand tegen een flinke kluifsessie van een hond! Daar is ie niet voor gemaakt he ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:53

Remy schreef:
@Pussinboots: die banden van handcrafteddogcollars.com zijn ontzettend origineel, maar helaas zie ik toch een hoop foto's met afwerkblunders en dat vind ik juist zo belangrijk bij kwaliteitsbanden, zeker als je er 105 dollar voor vraagt.

Ik zie er diversen die de maand niet zouden halen vrees ik...

en om die reden durf ik zoiets dus niet goed via internet te verkopen en dan ook nog eens in het buitenland...
erg jammer want er zitten hele mooie spullen tussen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:30

Bedenk bij de amerikaanse site ook dat er nog invoerrechten en btw bij komen.

De prijs in dollars is daardoor die in Euros.

Verder geldt niet de EG garantie.

Ik hou het zelf bij Europees en om genoemde redenen bij óf een atelier waar ik direct kontakt mee heb óf een gerenommeerd product. Beiden komen met europese garantie.

Fijn dat er hier ook deelnemers zijn met oog voor kwaliteit en die genieten van het mooie.
Mooi is ook een functie :)*

Dat brengt me weer bij rashonden. Daarbij wordt behoorlijk veel extra voor het ´mooi´ betaald.
Ook extra betalen voor mooi, luxe ´harnachement´ bij zo´n hond komt míj logisch over.

Ik liet vroegáh brokaat op nappa halsbanden met mooi rvs ijzerwerk voor mijn windhonden maken. Ongelooflijk ruige killers die internationale prijzen met live coursing wonnen. Thuis echter elegante nuftutten en een luxe, prachtig gemaakte, halsband accentueerde dat.
Dat is genieten en dat heeft geen prijs.

Hier een italiaans windhondje met een band van ABP-Paris; mooi, perfect bij het hondje en onverwoestbaar;

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 16:33

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:26

Voor de ´nylon´ fans heeft Gucci in de huídige catalogus nog wel wat:

Afbeelding
Afbeelding

Respectivelijk 235 en 400 euro, samen 635.

Daarmee is de balans mbt hun marge weer in orde.
Het veel betere leerwerk kon niet voor mínder verkocht worden, want zag er minder Gucci-status uit dan dit in Gucci stof en had veel, véél minder marge.

Eg jammer trouwens dat de huidige ´pet´ catalogus herzien is naar wat tjiewawa eigenaars in New York en Los Angeles kopen.
In het oude aanbod stonden best gave dingen. Zo was er een natuurrubber speelbal met belletje erin en idem rubber speelring. Overwoestbaar, zálige vanille-geur en nog redelijk geprijsd ook.
Spotgoedkoop zelfs vergeleken met een merkloos natuurrubber horogebandje, laat staan een merkbandje.
Kan je misschíen op japanse veiling-sites nog vinden.

Afbeelding

Zoals je ziet niet zo´n geslaagd status-object _O- _O-

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:59

Persoonlijk vind ik dit erg mooi:

Afbeelding
Afbeelding

Dit is het soort banden dat ik ook wil gaan maken, maar dan met braiding met een wat langere houdbaarheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:04

Stoer.

Voor duurzaamheid wil je ook aan de zijkant ´gesloten´ leer.
Liefst ook een ´buffed´ oppervlak.

Die braiding moet je gelijk in het kleurloze laarzenvet laten ´zwemmen´.

Zo´n lip onder de gesp is erg prettig. Zo´n flapje als bij deze echter is niet duurzaam.
De oplossing als bij de Hunter soft change is VEEL beter. Eigenlijk de beste en meest duurzame, met als nadeel het dubbeldik van de overlappende band.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:17

Huertecilla schreef:
Zo´n lip onder de gesp is erg prettig. Zo´n flapje als bij deze echter is niet duurzaam.
De oplossing als bij de Hunter soft change is VEEL beter. Eigenlijk de beste en meest duurzame, met als nadeel het dubbeldik van de overlappende band.

Goeie tip, die houd ik in gedachten :j

Ik vind die mysteriebraids ook niet duurzaam, zo op de foto rondgetrokken zien ze er mooi uit maar zodra de riem af is hangen ze er bij met alle gevolgen van dien. Ik heb een boekje van Bruce Grant op de kop getikt met oude braiding technieken vanuit het ranch/western gebeuren en dat spreekt me ontzettend aan. Daar wil ik in de toekomst mooie dingen mee doen.

Maar dat is off topic, excuses.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:35

Remy schreef:
Ik vind die mysteriebraids ook niet duurzaam, zo op de foto rondgetrokken zien ze er mooi uit maar zodra de riem af is hangen ze er bij met alle gevolgen van dien.

Kijk, daar kaart je een punt aan waar veel hondentuig mee door de mand valt, met dat fenomeen. Alleen dan tussen de twee lagen als het een dubbel leren band is.
Ze worden altijd plat verlijmd op elkaar gestikt en bij buigen moet dan de buitenkant rekken en de binnenkant krimpen.
Daar wordt bij de keuze van het leer voor buiten- en binnenzijde vaker geen dan wel rekening mee gehouden.
Dan staat het buitenleer onder grote trekspanning en´opent´, terwijl de binnenzijde ribbelt.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:46

Remy zo heej dat ziet er niet verkeerd uit, alleen voor mijn kaliber honden te smal helaas. maar dat geeft niet je laat wel een mooi stukje kwaliteit zien dat de moeite waard is om je nek voor om te draaien. ook een functie van exclusieve tuigage bij je honden :) (Maar dat schreef een voorganger ook al)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:35

seresta schreef:
een mooi stukje kwaliteit zien dat de moeite waard is om je nek voor om te draaien. ook een functie van exclusieve tuigage bij je honden :) (Maar dat schreef een voorganger ook al)

Wat dat betreft is er een triest fenomeen; de nepzooi.
Van de Hermés ´Collier du Chien´ voor vrouwen is er een leger Chinese rommel aanbieders. Er wordt door dombos grif 100 euro betaald voor slechte neppers van een Hermés van zeg 600.
Dat is mínder waar voor je geld :roll:

Het is dat Hermés de ´Hondenhalsband´ niet meer voor honden maakt want dan zou die ook ongetwijfeld genept en verkocht worden.
Nu treft het Gucci en vooral Louis Vuitton.
Bij Gucci ligt het erg makkelijk omdat het origineel van dusdanig goede kwaliteit is dat het niet zo makkelijk te neppen is en de neppers een fantasie-Gucci op de markt hebben. Het is de Vuitton-nepper met Gucci-look stof.
De Vuitton-nepper hondeset kost in europa zo 60-80 euro. Ok, dat is veel goedkoper dan de 600-800 van Vuitton en die vind ik ook niet echt waar voor het geld, maar voor de nepper is het wéggegooid geld dus is het origineel toch meer waar.

Als iemand nl. het hoofd omdraait om naar een nepper te kijken, dan ziet deze dat het er gewoon níet uitziet.
Van Hermés, Gucci of Vuitton genept is dat gewoon níet mooi om te zien en niet mooi gemaakt van psoriassis-kippenleer.

Dat er een grote markt is blijkt uit de verbíjsterend grote hoeveelheid aanbieders van nepmerk hondenhalsbanden&lijnen.
Men wil dus wél een luxe product etc, maar er niet voor betalen en doet dan een duurkoop voor iets wat
en slechte kwaliteit is en niet mooi.

Dat brengt me tot de volgende in het rijtje; Lancel. Dat toch wel heel populaire merk (meer dan een dozijn boutiques in België bv.) heeft blijkbaar te weinig statusfaam bij de wannabees om voor de neppers interessant te zijn.
Eigenlijke discrete, incognito, high end merk-kwaliteit +:)+
Heel aantrekkelijk op zích al; wel de kwaliteit en verkoopwaarde, niet de pats/wannabee/nepper complicaties.
Ik heb ze eens een mail gestuurd voor meer informatie. Voor míj zit de dichtbijzijnde boutique nl. op 450 kilometer van de berg, doch via internet onder mijn vingertppen.

Je ´moet´ de geschiedenis van het merk maar eens lezen op hun site. Verbázend dat er geen nepindustrie in is en HEEL aantrekkelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:11

Ik moet eerlijk zeggen dat de halsbanden die ik voorbij zag komen van Gucci minder mooi vind, dan de halsbanden die Remy liet zien. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik ben overigens dol op goede kwaliteit halsbanden, maar ik wil er geen honderden euro's voor betalen. Hetzelfde geld voor al het andere dat ik koop, spullen in huis, mn kleding, mn schoenen, sieraden, etc. Ik ga zelf dus meestal in de middenmoot zitten, want high end prijzen kan ik me gewoon niet veroorloven en er zijn gelukkig genoeg merken die ontzettend goede kwaliteit leveren, maar minder exclusief zijn en dus wel betaalbaar zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 23:07

joyce2 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat de halsbanden die ik voorbij zag komen van Gucci minder mooi vind, dan de halsbanden die Remy liet zien. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

..en dat, of je het mooi víndt, staat ook niet ter discussie.

Wat ook niet ter discussie staat is dat die Gucci (de zwart leren ´echte´ ;) ) die voorbij kwamen in een andere dimensie van kwaliteit zitten. Daar zit echt een lichtjaar tussen.
De klip van die Gucci bijvoorbeeld is vergelijkbaar met een sluiting van een Breitling horloge.
De leerkwaliteit is een prijsverschil met een nul meer en de arbeid in het stikwerk is ook een veelvoud.
Het was de 385 euro beslist waard. Ik denk zelfs meer waar voor het geld dan de best goedkoop gemaakte welke Remy liet zien als die zo´n 60 euro zouden kosten.
Het is een indicatie voor dat de hondeneigenaars gewoon zoveel niet willen betalen voor een halsband&lijn hoe goed het ook gemaakt is en módekopers wel zoveel betalen voor merkmode. De voor misschien een tiende kostend te maken móde-uitvoering voor twee keer zoveel verkoopt als een wilde 8)7

Dat de hondenmeigenaars een plafond aan de prijs hebben voor wat ze als een functoneel object zien, blijkt ook uit dat een Hermés Collier du Chien beter gemaakt voor de hond niet bij benádering niet zo goed verkocht dan als arband voor het dubbele.

De kwaliteit van het fysieke product verkoopt veel moelijker dan het imago van luxe, de marketing van merk :)*

Voor de begrijpend lezer geeft dit een waar voor geld :)*

Ik heb ´die Gucci´ (de zwart leren ´echte´ ;) ) trouwens net gekocht.
Het model is al een paar jaar uit het programma en de overstock is in Japan verkocht, waar het wél gewaardeerd werd.
Tot mijn verbázing dook er bij een boutique in Frankrijk een overkochte nieuw in de doos op. Kreeg ik vanmorgen een seintje over.
Ja, en als Italiaans merk tussen de Franse merken... dat verkoopt dus niet.
Ik een :o laag bod gedaan. Verwachtte op maandag een beledigde afwijzing, misschíen een tegenbod, maar.... gelíjk een heel vrolijk keurig frans mailtje dat het goed is. Tientje voor verzekerde verzending :wow:
*\o/* *\o/*

Eens denken hoe ik aan zo´n rubber bal zou kunnen komen.... ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:56

Kan iemand me even uitleggen waarom precies mijn hond een halsband van een paar honderd euro nodig heeft?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 01:08

Thirty schreef:
Kan iemand me even uitleggen waarom precies mijn hond een halsband van een paar honderd euro nodig heeft?

Dat heeft jouw hond niet :)*
Het is ALLEMAAL een mensending :D

Hoe en wat is persoonlijke smaak en preferentie.
Alles boven basis functionaliteit is luxe en waardering van de ethetiek van kwaliteit op zich; soort van toegepaste kunst.

Het is voor een hond niet anders dan bij een paard. Dat heeft ook niet meer nodig dan een simpel touwhalster.
Sterker nog; dat páárd heeft allen maar een weide met soortgenoten nodig. Zelfs een touw of nylon halster is al een mensending :)*

Passier of een stap hoger nog; Hermés, is een high end ´touw´-product voor paarden.
Dat kan er voor honden om dezelfde reden zijn.
Geen verschil; beiden een mensending voor een dier.

Bepaal zelf maar waar jouw ethetische waardering tussen touw en Hermés zit voor jouw paard/hond.

Jouw hond heeft net als jouw paard NIETS aan hoofdstel of halsband nodig :)*

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 01:11

Ah, ik snap.

Nou loopt alles hier in nylon halsbanden van 3/4 dollar. Maar wellicht als we rijk waren geweest dat we er anders over hadden gedacht.