Buren hebben te kleine hok voor kippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:39

xxMaxx schreef:
Hoe doden ze dan hallal vlees?

op een afschuwelijke wijze: zonder verdoving!! :( %) -:(-

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:42

Onverdoofd halsslagader doorsnijden en leeg (dood dus) laten bloeden.
Heb je de kippen al bevrijd uit hun benarde positie?
Laatst bijgewerkt door pieps op 16-08-11 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:42

Sjors493 schreef:
xxMaxx schreef:

uhmmmm :7 een dier wordt nooit met verdoving geslacht .
die verdoving waar jij het over hebt is dat ze binnen een sec hersendood zijn .
maar dat is geen verdoving .

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:43

wopkelover schreef:

Voor zover ik op de hoogte ben (kan dus inmiddels weer anders zijn) worden kippen wel verdoofd. Door een stroomstoot. Ook lekker.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:45

pieps schreef:
wopkelover schreef:

Voor zover ik op de hoogte ben (kan dus inmiddels weer anders zijn) worden kippen wel verdoofd. Door een stroomstoot. Ook lekker.

dat bedoel ik dus .
ze noemen het een verdoving omdat ze gelijk weg zijn .
maar eigenlijk is het gewoon hersendood maken .
want het hard klopt dan nog wel

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 11:46

Sjors493 schreef:
*stille meelezer*
@ TS
is er al iets ondernomen?
waarom zou je een hok maken zonder dak?
Staan er veel bomen (waar kippen bij kunnen)?

Ja, langs geweest. Ben momenteel niet thuis, straks kijken of ze een dakje hebben gemaakt.... er staat niks in, geen planten ofzo!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:48

varkens krijgen een ijzer ding op de kop krijgen en dan een stroomstoot of co2, koeien een pin door de kop, en schapen ook co2, kippen worden met de kop in een bak met water gegooid en op dat water staat stroom. Dat had ik een keer in de krant gelezen.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:55

T is één en al ellende dat slachten, dramatisch voor de dieren, stress, paniek want ze weten/ruiken/voelen/horen echt wat ze te wachten staat (ben vanwege werk vroeger in slachthuizen geweest). Om die reden nu vegetarisch. En ander werk. Vegetarisch eten is het enige wat de dieren kan helpen, zodat niemand hun vlees meer hoeft. Regels wetten inspectie ten spijt. Iedereen doet z'n best maar het dier heeft maar 1 levensdoel en dat is de slacht.
Vleesminderen helpt ook al, laat een paar keer per week het vlees staan in de super en kook vegetarisch.

Sjors

Re: Buren hebben te kleine hok voor kippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:56

ik ben ook vegetarisch :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:39

Wij eten al weinig vlees! Mijn zus is vegetarisch en ik eet 1x per week vlees. Genoeg heerlijke pastas!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:42

Remy schreef:
Dan denk ik eerlijk gezegd dat die kipjes niet lang in dat hokje zullen zitten maar waarschijnlijk snel de pan in zullen gaan... :o

Jaaaaa lekkere verse kippetjes, ik denk ook dat ze voor dat doel dienen, helaas alleen ik vind niet dat ze ze zo mag behandelen als ze nog leven, ik heb liever dat ze gewoon kip kopen bij een poelier of in de koelvakken van de supermarkt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 13:16

Ja of in een hallal winkel ofzo

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:20

Sjors493 schreef:
xxMaxx schreef:

Hoe worden mensen "geslacht"? Ook zonder verdoving.

Er zijn ergere dingen in de wereld. :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 13:21

Mensen geslacht? Dan praat je dus over moord en niet voor eigen consumptie, dat is iets heel anders.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:24

xxMaxx schreef:
Mensen geslacht? Dan praat je dus over moord en niet voor eigen consumptie, dat is iets heel anders.

Ik heb genoeg verhalen gelezen en gehoord dat mensen ook worden gegeten. Kannibalisme wel te verstaan.

Als het dier dood is, wat boeit het nog wat er met dat dier wordt gedaan? Het is immers toch dood. :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 13:35

Gelezen en gehoord, betrouwbare bronnen? En waar heb jij dat dan gelezen?
Het gaat erom hoe het wordt gedood.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:44

ieder dier moet doodbloeden
het verschil tussen de westerse manier van slachten en op de moslim manier is wat er daarvoor gebeurd
bij de moslims worden de dieren gelijk opgesneden en bloeden ze dood
bij de westerse manier wordt het dier eerst hersendood gemaakt, al gaat dat vaak ook niet op een fraaie manier

ik draai zelf de kippen eerst letterlijk de nek om, dan zijn ze gelijk dood

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:16

als een dier nu in 1x dood is dan is het toch goed? Ik zou er wat voor geven als mijn dieren ingeslapen moeten worden dat ze gelijk dood zijn. Nu krijgen ze verrekte spuit(en) met de hoop dat ze rustig weg zakken. Mijn vorige hond heeft er enorm tegen gevochten. VRESELIJK geef me dan maar iets waardoor ze gelijk weg zijn. Andere optie is je dier laten lijden totdat het vanzelf gaat maar dat duurt nog veel langer.
Als ik iemand zou kennen en GOED zou vertrouwen die mijn konijnen als het niet meer gaat qua gezondheid en ze ingeslapen meoten worden in 1x dood zou kunnen krijgen (schijnt mogelijk te zijn) dan zou dat van mij zo mogen. Ik zou het niet willen zien maar het lijden lijkt me nog veel minder. Alleen dan moet ik 200% zekerheid hebben dat het dier werkelijk gelijk dood is en geen seconde hoeft te lijden anders wordt het toch dierenarts.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:03

tjonge het loopt hier ook lekker van de hak op de tak
eerst zielige kipjes zonder afdak, en nu gaan we het hebben hoe ze geslacht worden
gewoon hopla kop eraf!!! niks geen gezeur en gemekker ( in hun geval gekakel )
Wij deden het vroeger met de heggeschaar, gelijk kop eraf, gaat heel snel, hebben ze niet eens door!
sorry beetje galgenhumor

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:10

De heggenschaar is voor de kip zelf waarschijnlijk een stuk minder vervelend dan de reguliere kippenslacht.

Moet zeggen dat ik er niet zo veel problemen mee heb als mensen hun kippen thuis slachten, al zou ik dan wel graag hebben dat ze ze meteen onthoofden (zoals die eerder genoemde heggenschaar :P ) dan zijn ze meteen weg.

En tja, al die haantjes die mensen voor de lol fokken moeten toch érgens heen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:11

ik zie me al gaan met de heggeschaar :=
"buurvrouw gaat u de heg knippen?" "euh, neehee........"

dan nog een verhaaltje
toen ik en mijn man via de landbouwschool stage liepen in Duitslands hadden ze daar 300 kippen lopen(echt scharrelen) maar ze legten maar zo'n 150 eieren
er was blijkbaar niemand die ze wilde slachten en dat werd dus gelijk ons eerste klusje
zo hebben wij 100 oudere kippen geslacht en verwerkt tot soepkip
nu deden we netjes achter een grote schuur de kopjes eraf halen en de rest in de schuur
geen erg in dat de katten aan de haal gingen met de koppen tot we ineens allemaal gegil hoorde van de tuinderij :D
die meende dat de katten moordadig geworden waren
toen alles natuurlijk gelijk opgeruimd en de katten verjaagd maar we hebben wel lol gehad om de angstige gezichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:15

hahaha :=

Ach ja, mijn vader stamt nog uit de tijd dat het heel normaal was om wat kleinvee in je tuin te hebben voor eigen consumptie: het varken werd wel door de slager geslacht, maar de kippen ging mijn vader toch echt zelf onthoofden. Sowieso gebeurt dan nog vrij regelmatig (op het platteland dan, in de stad heb ik het nog nooit gezien haha). De kip in de supermarkt is ook ooit aan zijn einde gekomen :P
Schoonopa was een kippenfokker, dus de vriezer zat vol met haantjes :=
Maak mij daar niet zo druk om eerlijk gezegd... Gewoon hoppa, koppie eraf en klaar :+ (neeee ik kan het zelf niet, daar ben ik te schijterig voor!)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:58

wopkelover schreef:
spicegirl schreef:
thuis slachten mag niet, dus DB bellen...

hoewel ik het idee van slachten niet zo fijn vind .
vind ik het wel raar dat jij wil dat ze de dieren bescherming belt omdat de buren n kip slachten .
ik zie daar eerlijk gezegt het probleem niet zo van .
wat is het verschil tussen op de slacht slachten of thuis.
behalve dat het niet mag natuurlijk .
maar ik denk dat dat achter in het schuurtje een stuk rustiger gaat , dan de kippen die per 10 de nek om wordt gedraaid .

maar ik vind wel dat de dieren tot die tijd , een degelijk hok moeten hebben en fatsoenlijk voer ,

Omdat mensen die thuis slachten vaak onervaren zijn en het dier een zeer pijnlijke dood krijgt. Alle reden dus om te bellen en zeker aangezien je nu al ziet hoe de kipjes gehouden worden. Ze verdienen toch zeker wel een goed leven voordat ze op een gruwelijke manier aan hun eind komen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:06

xxMaxx schreef:
Brainless schreef:
Echte legbatterijen, zoals vroeger, worden niet meer gebouwd... in Nederland worden allang geen legbatterij eieren meer verkocht.
Kippen zitten met meerdere in een soort volière.
Trouwens hebben kippen nooit in een hokje van 33 bij 33 gezeten.....

Nou, ik heb afgelopen 2 jaar nog verschrikkelijke documentaires gezien. En toevallig, ik ging met een vriendin mee naar stal 2 weken geleden ofzo. Naast die stal staat een stal met kippen, die worden vetgemest en daarna naar de slacht gebracht. Ik heb het gezien, het zag er echt vreselijk, uit zo op elkaar gepropt... Ze konden bijna niet lopen!

Dan heb je het transport van de kippen nog niet gezien. Vreselijk. Stond een keer in de file naast zo'n wagen vol met kippen. Echt zo erg hoe die dieren eruit zien. Sommige zijn al half dood. VRESELIJK! En op het transport ook opgepropt inderdaad. Echt erg dat mensen zoveel vlees willen consumeren en ook nog zo goedkoop mogelijk! Als een dier een goed leven heeft gehad en zijn of haar vrijheid is alles al minder erg. Maar deze slachtdieren hebben alles behalve een goed en diervriendelijk leven. Om te kotsen, echt waar. Sommige dieren zien zelfs nooit daglicht, behalve dat kleine beetje op transport naar de slacht! En om maar niet te spreken van haantjes die geboren worden, omdat ze daar weinig mee kunnen worden ze LEVEND in de versnipperaar gegooid. Sorry, maar degene die dat doen en dat acceptabel vinden wil ik zelf met veel plezier daarin gooien.

TS ik vind het goed dat je er wat aan wilt doen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Ik hoop dat het mailtje wordt gelezen door de dierenbescherming, anders zou ik gewoon even bellen en wat dingen navragen.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:54

Die kippen die je zag Linda, waren waarschijnlijk leghennen die op weg naar de slacht waren. Deze kippen worden niet geconsumeerd. Dit maakt het er natuurlijk niet beter op...
Eigenlijk eten we maar zelden kip, maar vetgemeste kuikens.

TS, heb je al kunnen kijken of ze inmiddels onderdak hebben gemaakt? Of zijn ze al in de pan gegaan?

edit: http://www.hln.be/hln/nl/9336/Planet-Me ... soep.dhtml
niet voor een zwakke maag