xxMaxx schreef:Hoe doden ze dan hallal vlees?
op een afschuwelijke wijze: zonder verdoving!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wopkelover schreef:uhmmmmeen dier wordt nooit met verdoving geslacht .
die verdoving waar jij het over hebt is dat ze binnen een sec hersendood zijn .
maar dat is geen verdoving .
pieps schreef:wopkelover schreef:uhmmmmeen dier wordt nooit met verdoving geslacht .
die verdoving waar jij het over hebt is dat ze binnen een sec hersendood zijn .
maar dat is geen verdoving .
Voor zover ik op de hoogte ben (kan dus inmiddels weer anders zijn) worden kippen wel verdoofd. Door een stroomstoot. Ook lekker.
Remy schreef:Dan denk ik eerlijk gezegd dat die kipjes niet lang in dat hokje zullen zitten maar waarschijnlijk snel de pan in zullen gaan...
xxMaxx schreef:Mensen geslacht? Dan praat je dus over moord en niet voor eigen consumptie, dat is iets heel anders.
) dan zijn ze meteen weg.

(neeee ik kan het zelf niet, daar ben ik te schijterig voor!) wopkelover schreef:spicegirl schreef:thuis slachten mag niet, dus DB bellen...
hoewel ik het idee van slachten niet zo fijn vind .
vind ik het wel raar dat jij wil dat ze de dieren bescherming belt omdat de buren n kip slachten .
ik zie daar eerlijk gezegt het probleem niet zo van .
wat is het verschil tussen op de slacht slachten of thuis.
behalve dat het niet mag natuurlijk .
maar ik denk dat dat achter in het schuurtje een stuk rustiger gaat , dan de kippen die per 10 de nek om wordt gedraaid .
maar ik vind wel dat de dieren tot die tijd , een degelijk hok moeten hebben en fatsoenlijk voer ,
xxMaxx schreef:Brainless schreef:Echte legbatterijen, zoals vroeger, worden niet meer gebouwd... in Nederland worden allang geen legbatterij eieren meer verkocht.
Kippen zitten met meerdere in een soort volière.
Trouwens hebben kippen nooit in een hokje van 33 bij 33 gezeten.....
Nou, ik heb afgelopen 2 jaar nog verschrikkelijke documentaires gezien. En toevallig, ik ging met een vriendin mee naar stal 2 weken geleden ofzo. Naast die stal staat een stal met kippen, die worden vetgemest en daarna naar de slacht gebracht. Ik heb het gezien, het zag er echt vreselijk, uit zo op elkaar gepropt... Ze konden bijna niet lopen!