Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daar heb je bijna een pup voor.
tamaramt schreef:@fjordowner; wil je zeggen dat je de hond vd ts kent en dat deze hond zware artrose heeft en daarom pijn en onbetrouwbaar? als dit echt zo is en het gaat om de hond vd ts dan staan mijn oren te flapperen en dan snap ik dit hele topic niet vd ts
fjordowner18 schreef:dierenfan schreef:tja en misschien is hier wel de fout gemaakt om een duitse herder als huishond te willen houden. En ja voordat ik een hoop mensen over me heen krijg, een duitse herder KAN goed als huishond gehouden worden. Echter je moet ewoon rekening houden met de aard van het beestje. Een duitse herder moet ruimte hebben en een taak er moet lekker mee gewerkt worden al dan niet serieus een sport uitoefenen of gewoon recreatief bezig zijn. In elk geval meer doen dan dagelijks een uurtje lopen en meer niet. Geen idee of er nog wat gedaan werd met deze hond maar honden en zeker herders hebben duidelijkheid nodig en daarnaast beweging en bezigheid.
Verveling kan ook een hoop problemen geven.
Mijn vorige herplaatser en deze dus ook weer hebben beiden gebeten hier thuis. Echter bij mijn vorige is het helemaal goed gekomen en heb ik een geweldig gave hond aan gehad. Beter kan nooit meer. En heb er vol vertrouwen in dat de huidige hond ook helemaal goed komt!! Een hond die bijt is niet altijd vals.
Net als een mens dat gevochten heeft of gestolen heeft of gelogen heeft niet altijd zo blijft.
Ps koudbloedkim: er zijn mensen die Hilde 'kennen' via andere forums zo weet ik ook hoe oud ze is
wat moet je doen als er zware hd is geconstateerd, met atrose??
dan kunnen ze niet werken en is soms een uurtje lopen al te veel, wat dan?
en als dit zo is mogen ze dus wel zo heftig reageren?
fjordowner18 schreef:nee nee, wat ik wil zeggen is dat ik het geen excuus vind dat er word gezegd dat de hond te weinig uitdaging ofzo zou hebben, dat het geen huishonden zijn en dat ze een taak moeten krijgen. dit is gewoon niet altijd mogelijk.
de mijne heeft zware hd, maar nog nooit ook maar een poging tot lelijk doen gedaan snappie.
fjordowner18 schreef:tamaramt schreef:@fjordowner; wil je zeggen dat je de hond vd ts kent en dat deze hond zware artrose heeft en daarom pijn en onbetrouwbaar? als dit echt zo is en het gaat om de hond vd ts dan staan mijn oren te flapperen en dan snap ik dit hele topic niet vd ts
nee nee, wat ik wil zeggen is dat ik het geen excuus vind dat er word gezegd dat de hond te weinig uitdaging ofzo zou hebben, dat het geen huishonden zijn en dat ze een taak moeten krijgen. dit is gewoon niet altijd mogelijk.
de mijne heeft zware hd, maar nog nooit ook maar een poging tot lelijk doen gedaan snappie.
fjordowner18 schreef:dierenfan schreef:tja en misschien is hier wel de fout gemaakt om een duitse herder als huishond te willen houden. En ja voordat ik een hoop mensen over me heen krijg, een duitse herder KAN goed als huishond gehouden worden. Echter je moet ewoon rekening houden met de aard van het beestje. Een duitse herder moet ruimte hebben en een taak er moet lekker mee gewerkt worden al dan niet serieus een sport uitoefenen of gewoon recreatief bezig zijn. In elk geval meer doen dan dagelijks een uurtje lopen en meer niet. Geen idee of er nog wat gedaan werd met deze hond maar honden en zeker herders hebben duidelijkheid nodig en daarnaast beweging en bezigheid.
Verveling kan ook een hoop problemen geven.
Mijn vorige herplaatser en deze dus ook weer hebben beiden gebeten hier thuis. Echter bij mijn vorige is het helemaal goed gekomen en heb ik een geweldig gave hond aan gehad. Beter kan nooit meer. En heb er vol vertrouwen in dat de huidige hond ook helemaal goed komt!! Een hond die bijt is niet altijd vals.
Net als een mens dat gevochten heeft of gestolen heeft of gelogen heeft niet altijd zo blijft.
Ps koudbloedkim: er zijn mensen die Hilde 'kennen' via andere forums zo weet ik ook hoe oud ze is
wat moet je doen als er zware hd is geconstateerd, met atrose??
dan kunnen ze niet werken en is soms een uurtje lopen al te veel, wat dan?
en als dit zo is mogen ze dus wel zo heftig reageren?
BraveSpots schreef:Als je een dier met HD of een ander probleem zo moet inkorten dat ie er ongelukkig en gefrusteerd van word, dan moet je hem/haar laten inslapen. Punt.
Maar er is heel wat mogelijk met HD en andere problemen. Weet ik uit eigen ervaring.
fjordowner18 schreef:klopt dierenfan, wat ik wil zeggen is dat weinig beweging en/of geen taak, geen aanleiding zou mogen zijn voor zulke hevige agressie, zonder aanleiding, als ts tenminste de waarheid verteld....waar ik door al tegenstrijdigheden een beetje aan twijfel.....